Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisVend dere om!

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Joh. 3,16
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 31
Startet: 15 Aug 2006 16:02
17
Blitt takket: 1 gang

Vend dere om!

Innlegg av Joh. 3,16 »

Til okkultister kanaliserere, sjamanere, spiritister, medier og guruer - Til de som er nysgjerrige, søkende, utilfredsstilt i livet. Du finner intet sant svar i dine okkulte leker. Kanskje du får svar, men da er det løgn. For det er demoner\satan som svarer deg. Og de har sant og visst mange forkledninger, sånn som gode hjelpere, veiledere, vismenn fra gamle tider, det overbevisste sinn, osv.. Men det er egentlig bare Satan . og han taler løgn.Uansett. Når han taler, så taler han løgn. Det eneste han gjør er lete etter folk han kan oppsluke. Djevelen går omkring som en brølende løve for å finne noen å sluke. Han vil sluke sjelene deres. Satan vil ikke at noen skal tro på Jesus Kristus.

Den eneste person, Den eneste sanne Gud som kan noensinne sette deg virkelig fri er Jesus Kristus. Omvend deg fra alt det okkulte! Bare Jesus kan hjelpe deg. Han vil sette Deg som leser dette i frihet. For Han er Veien, Sannheten, Og livet! Du kommer ALDRI til himmelen utenom ved ham. Bekjenn dine synder for ham, og så skal han rense deg for all urett. Du kan ikke gjøre deg fortjent til det evige liv. Det gis deg bare ved troen på Guds Sønn, av nåde.

"Dagen etter ser han Jesus komme, og han sier: «Se, der er Guds lam, som bærer verdens synd." Joh. 1, v. 29.

Jesus har tatt på seg all verdens synd. All synd bar han og naglet det til korset for at du og jeg skulle gå fri. Men du må ta imot denne gaven. Omvend deg og tro på Herren Jesus Kristus! Du skal en gang stå til regnskap for Den evige opphøyede Gud, han som har skapt deg. Det eneste som kan redde deg fra den evige fortapelsen er troen på Jesus Kristus.

Du kan søke mange plasser, i mange ting, i mange tomme døde religioner. Du kan prøve alt mulig og gjøre alt mulig, men du finner intet. Det er bare tomhet. Kjære leser! Alt det du noengang har måtte ønsket, det har du i Kristus. Og bare i ham.

Jesus sier: "Kom til meg, alle dere som strever og bærer tunge byrder, så vil jeg gi dere hvile. Ta mitt åk på dere og lær av meg, for jeg er tålsom og ydmyk av hjertet, og dere skal finne hvile for deres sjeler." Mat. 11. 28.

Hver den som påkaller Herrens navn skal bli frelst. Jesus lever. Han er oppstanden. Han skal komme igjen for å dømme levende og døde. Venn, ta imot hans frelsende hånd.
Alt er tomhet uten Jesus.

"Det var Guds vilje å la
hele sin fylde ta bolig i ham,
og ved ham forsone alle ting med seg selv,
alt i himmelen og på jorden,
da han skapte fred ved hans blod, på korset.
Også dere var en gang fremmede og fiender av Gud i sinn og tanke på grunn av deres onde gjerninger. Men nå har han forsonet dere med seg selv, da Kristus led døden med sitt jordiske legeme. Hellige, uten feil og uangripelige ville han stille dere fram for seg. Dere må bare bli stående i troen, grunnfestet og faste, uten å la dere rokke i det håp som evangeliet gir. Og evangeliet har dere hørt, for det er blitt forkynt for alle skapninger under himmelen, og jeg, Paulus, er blitt en tjener for det." Kol. 1, v. 19 - 23.
Antall ord: 596
Jeg er Alfa og Omega, sier Gud Herren, han som er og som var og som kommer, Den Allmektige. Åp. 1, 8.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
*Velvet*
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 764
Startet: 19 Nov 2004 19:06
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av *Velvet* »

Ja der sier du noe!

Eller....?

Neeh....
Antall ord: 7
Vil du bli bombet? Kle deg ut som muslim og besøk Thon.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Myntenes Dronning
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 233
Startet: 29 Jan 2005 22:57
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ottestad

Innlegg av Myntenes Dronning »

Halleluja.. huff.
Antall ord: 2
Drep ikke fluen på din venns panne med en øks.

Kinesisk ordtak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Senanda lever, Jesus er død. Senanda er allerede tilbake. Men det er vanskelig å få det med seg når en leser 2000 år gamle nyheter.... :mozilla_cool:
Antall ord: 28
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dealbreaker
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 63
Startet: 26 Jun 2006 22:48
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sarpsborg

Innlegg av dealbreaker »

dude.. å rekrutere kristne her er som å få folk i rullestol på beina. det går ikke.

men en ting lurer jeg på som kanskje du kan svare på:

Hvis vi er alle barn av Gud, hva er så spesielt med jesus da?
Antall ord: 42
" Danger could be my middle name, but it's John."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Rart... men alle religøse.. enten de er muslimer.. kristne eller gud vet hva... sier det samme... i kraft av å at de eier den ene og rette sannhet...

du som kaller deg en del fra bibelen... jeg foreslår.. om du vil bli tatt seriøst at du henvender deg i andre fora.. (fordi her er det en del søkende mennesker... sier ikke at alle er søkende.. ei heller at de har gått seg vill alle mann.) som kanskje fant ut at kristendommen i sin helhet.. ikka ga de hva de trengte.. og at verden idag har gått såpass langt at man begynner å sett spørsmål ved enkelte stadfestede trosregler...

og i alle steder der mennesket ferdes vil det finnes både det ene og det andre... så vær så snill og legg vekk misjonæren i deg.. da du vil bare bli møtt av meget oppegående mennesker.. som attpåtil har lest bibelen bedre enn det du har... og det på Paranormal gitt... :mozilla_undecided:

din oppskrift på å finne gud.. er ikke den eneste... og la meg si det slik: jeg har en sterk følelse av at enhver religion.. trosretning har tatt utdrag fra noe.. men aldri klart å bli det ene... sannheten... se deg rundt.. se så mange som hevder enerett på sannheten og frelsen og møt deg selv... blir du ikke en smule frustrert... eller er du så heldig at du er blind i troen?
Antall ord: 246
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

dealbreaker skrev:dude.. å rekrutere kristne her er som å få folk i rullestol på beina. det går ikke.

men en ting lurer jeg på som kanskje du kan svare på:

Hvis vi er alle barn av Gud, hva er så spesielt med jesus da?
Jesus var spesiell på denne måten:... det var ikke pga vann til vin og gå på vannet for å si det sånn... han sa noen ord som er meget viktig da.. ifølge kjernen i det guddommelige... de gikk bla ut på nestekjærligheten og dit kan man kun komme om man har blitt "opplyst" jesus var ikke enestående der.. vi har mange slike mennesker fra andre verdenshjørner .. der det gikk opp ett lys for de.. Buddah for å nevne en annen...

da er vi inne på utvikling som vesen... og hva er den ultimatet opplysningen og det endelige målet.. kanskje var Jesus dritrask med sin utvikling.. uansett.. via sine ord og handling banet han vei for meget opplysning og oppvåkning.. slik flere andre også gjorde... som å slå på en bryter i et mørkt rom... flere kan se hva som er i det rommet...

Husk at Jesus ikke var så happy for alt man handlet i bla i kristendommen... han blir for meg en slags selvmotsigelse til kristendommen... da han hadde ønsket velkommen ikke bare en prostituert men også en homse.. det er jeg sikker på... men så blir det litt sånn at tiden går og rykter.. historien får pluss og minus og noen trykker til seg en versjon som om den er deres... og ingen annen kan skryte av det...
Antall ord: 273
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

I følge deg går vi rett i ovnen, ikke sant? Men vet du, det er akkurat derfor jeg ikke klarer å tro på den måten du gjør. For hvilken gud vil vel sende noen som helst til evig pine?
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
science
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 377
Startet: 17 Jun 2006 01:18
17
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av science »

Noen ganger lurer jeg på om kristne som tar imot jesus opplever en fantastisk følelse og en overbevisning som andre bare kan drømme om.

De er så ihugga kristne og så sikker i sin sak at det overgår normal tro.

Hvem vet, kanskje de kristne har rett.
Antall ord: 50
Beauty is in the eye of the beer holder..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Altså for meg blir det feil å tilbe et annet menneske eller en Gud som er utenfor meg selv. Jeg ber kun til mitt høyere selv, for det er jo den delen av Gud som vet alt om meg og som er meg.
Og jeg takker Universet/Spirit for livet og evt. "hjelpere" for støtte og kjærlighet, men å søke sannhet og guddommelighet, det gjør jeg i meg selv. For Gud er i meg.
(Jeg sier ikke at jeg er Gud, men at Gud er i alt)

Og det er det som er så synd med de som tror at Jesus døde for deres synder - at på tross av hans ultimate offer for å gi mennesket den hellige ånd (initiering), så ser de ikke at de bærer på de samme gaver som han gjorde, som "Guds sønn" og "verdens lys".

Og til trådstarter; hadde Jesus levd i dag, så hadde han vært en av de du advarer oss mot ;) (M.a.o. én av oss)
Sist redigert av Hecate på 26 Aug 2006 00:33, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 172
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

science skrev:Noen ganger lurer jeg på om kristne som tar imot jesus opplever en fantastisk følelse og en overbevisning som andre bare kan drømme om.

De er så ihugga kristne og så sikker i sin sak at det overgår normal tro.

Hvem vet, kanskje de kristne har rett.
De opplever den samme følelsen som "vi okkultister, sjamaner og guruer etc." opplever når vi åpner opp for Universet.
Love is all there is



(jada, jeg skriver mye rart. Ble litt snurt for den forleden :()
Antall ord: 89
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UriGneller
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 159
Startet: 17 Aug 2005 01:25
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: langevåg

Innlegg av UriGneller »

til Joh 3.16:

HVA vil du frem til egentlig?
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
mordecai
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 130
Startet: 11 Nov 2004 08:36
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 2 ganger

Innlegg av mordecai »

KARINA;

Hvis det eksisterer en Gud;

Mener du at han burde tillate mordere, løgnere, pedofiler, og tyver entre himmelen? Mener du virkelig at han hadde vært en rettferdig Gud da?
Antall ord: 32
Utlys.no - Auksjon og Rubrikk

There is no man living who is not capable of doing more than he thinks he can do.
-Henry Ford

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

mordecai skrev:KARINA;

Hvis det eksisterer en Gud;

Mener du at han burde tillate mordere, løgnere, pedofiler, og tyver entre himmelen? Mener du virkelig at han hadde vært en rettferdig Gud da?
Jeg vet du stilte dette til Karina, men er det ikke noe sånn i den gata som går noe sånt som.....God forgives, but brotherhood doesn't?
Antall ord: 64
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Magikeren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 313
Startet: 18 Jul 2006 19:53
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bodø

Innlegg av Magikeren »

Som jeg skrev i et tidligere svar.. Vet du i det hele tatt hva spiritismen går ut på? Er f. eks. ouija en måte å tilkalle djevelen på? Driver et medium å snakker med satan eller onde ånder? Nei! Skal man kritisere noe så bør man sette seg litt inn i det man kritiserer, ikke bare det kom med utsagn om ting man tror man kan.
Dette forumet er nok desverre ikke rett plass å drive misjonsarbeid.
Antall ord: 77

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links