Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisIndigobarn og voksen indigo

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Globeline skrev:Jeg tenker som så. At hvis det nå er indigobarn som skal være veivisere og hjelpe oss mot oppstigning, eller hva vi skal kalle det. Burde de ikke da være MER tolerante, samarbeidsvillige og empatiske - i stede for mindre?

Jo mer jeg hører om dette, jo mindre tror jeg på det. Sorry
Jo, nettopp! Det er derfor jeg tviler på at de som kaller seg indigo egentlig er det. Det er bare en fin tittel for newagere som har behov for å hevde egoet sitt.
En ekte indigo, dersom det finnes, har ikke et ego, i såfall er det godt balansert.
Antall ord: 106
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

Hecate skrev:
Globeline skrev:Jeg tenker som så. At hvis det nå er indigobarn som skal være veivisere og hjelpe oss mot oppstigning, eller hva vi skal kalle det. Burde de ikke da være MER tolerante, samarbeidsvillige og empatiske - i stede for mindre?

Jo mer jeg hører om dette, jo mindre tror jeg på det. Sorry
Jo, nettopp! Det er derfor jeg tviler på at de som kaller seg indigo egentlig er det. Det er bare en fin tittel for newagere som har behov for å hevde egoet sitt.
En ekte indigo, dersom det finnes, har ikke et ego, i såfall er det godt balansert.
Helt klart
Og om det finnes indigobarn, stjernebarn, englebarn eller diverse. Da er en ting sikkert. Disse vil selv aldri finne på å håpe på at de er et slikt barn, for det å være "bedre" eller "kommet lengre" enn andre vil ikke være viktig for dem.
Så hele teorien om disse barna og hvem som er det eller har et slikt barn, slår seg selv ihjel.
Antall ord: 177

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
paraunormal
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 443
Startet: 03 Mai 2005 22:22
18
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av paraunormal »

http://www.lotus-foundation.com/angel_content2.htm

Er det virkelig noen her som ikke oppfyller ett eller flere av punktene på listen?
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
un0rmal
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 509
Startet: 31 Des 2005 23:45
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Finnmark
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av un0rmal »

paraunormal skrev:http://www.lotus-foundation.com/angel_content2.htm

Er det virkelig noen her som ikke oppfyller ett eller flere av punktene på listen?
Indigobarn:
Kjente meg igjen i 10 av punktene. av 24.

Voksen indigo:
Kjente meg igjen i 14 av punktene. av 26
Antall ord: 46
Ingenting er så bra at du ikke kan gå glipp av det.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Alle som er født de siste 20-30 årene har jo indigooverlegg, så det vil alltid være punkter folk kjenner seg igjen i. Det som er interessant er om en større andel mennesker over 50 år, ville svare det samme?

Uansett mener jeg at dette er for tynt. Er en skikkelig indigo behøver en ikke å gå etter noen liste eller finne seg sjæl.....da er en seg sjæl.
Antall ord: 74
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

paraunormal skrev:http://www.lotus-foundation.com/angel_content2.htm

Er det virkelig noen her som ikke oppfyller ett eller flere av punktene på listen?
Hvis dette nå hadde vært noe annet enn bullshit. Så burde evt indigobarn/voksne kjent seg igjen i de aller fleste av disse punktene - for å være av sorten indigo.
Antall ord: 56

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
keynine

Innlegg av keynine »

Jeg kan også legge ut en side på nettet fylt med noe userjøst noe som forteller deg og dere at enkelte er født med "spesielle evner" og legge en ut en liste du kan sammenligne deg selv med for å se om du er blandt disse spesielle personene....ville vært like userjøst det som om noen forteller at det finnes indigo barn og voksne, uten egentlig å forklare hva det er, og hvorfor...bare slenge en påstand ut i luften kan jo alle gjøre.

Jeg kan påstå at jeg er en påfugl, og jeg får sikkert mange til å tro på det...sikkert mange andre som også vil påstå at de er påfugler...


håper noen skjønta mitt lille poeng, hvis noen finner et poeng i det jeg skrev nå :)
Antall ord: 139

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Du er vel i slekt med han som bor i søpplekassa til Gullars og Marianne!
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
keynine

Innlegg av keynine »

Sol@ngelica skrev:Du er vel i slekt med han som bor i søpplekassa til Gullars og Marianne!
hvem jeg?

vet ikke hvem det er desverre da uansett :mozilla_tongue:
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

keynine skrev: Jeg kan påstå at jeg er en påfugl, og jeg får sikkert mange til å tro på det...sikkert mange andre som også vil påstå at de er påfugler...

Nei....den må du nok lenger ut på landet med....eller ihvertfall til California.
Det er viktig det du sier da. Ingen går inn for å forklare hva en indigo er.
Det høres ut som om det er noen superevner og sånn, men det er i virkligheten bare mennesker som har en høyere bevissthet. D.v.s. de er klokere, mer empatiske, uselviske og genuineo.s.v. De har flere av kvalitetene vi så hos Jesus, ihvertfall slik jeg ser det. Ikke noe "pling-plong-new age", for å stjele Octopuzzys klassifisering. :)
Antall ord: 129
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Han var jo indigo.
Antall ord: 4

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

Nå skal jeg lage en ny definisjon som vil bli populær om ikke alle hadde visst at jeg laget den nå.

Dette er altså den fiolette flammes barn.

Disse barna er spesielt åndelige. De er rene i sin sjel.
- De har ekstremt høy empati
- De er klarsynte
- De kan kjenne hva andre føler og har behov for
- De kan merke når noen er vonne i seg
- De merker umiddelbart hvis noen rundt dem har høy energi
- De har selv høy energi
- De kan heale

Kjennetegn
- De opplever mye vondt i livet
- De har ofte vært så gode og naive i barndommen at de ble mobbet på skolen
- De har høy iq
- De har så mye energi at de blir rastløse hvis de ikke får den ut.

Dette gjør at det er ganske vondt å være den fiolette flammes barn. De bare gir og gir og gir, fordi de ikke vet noe annet. De er godheten selv, hjertechakraet er totalt åpent.

Noen som ønsker å kjenne seg igjen?
Antall ord: 177

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
keynine

Innlegg av keynine »

Hecate skrev:
keynine skrev: Jeg kan påstå at jeg er en påfugl, og jeg får sikkert mange til å tro på det...sikkert mange andre som også vil påstå at de er påfugler...

Nei....den må du nok lenger ut på landet med....eller ihvertfall til California.
Det er viktig det du sier da. Ingen går inn for å forklare hva en indigo er.
Det høres ut som om det er noen superevner og sånn, men det er i virkligheten bare mennesker som har en høyere bevissthet. D.v.s. de er klokere, mer empatiske, uselviske og genuineo.s.v. De har flere av kvalitetene vi så hos Jesus, ihvertfall slik jeg ser det. Ikke noe "pling-plong-new age", for å stjele Octopuzzys klassifisering. :)
Det kan sikkert stemme, jeg sier ikke at det ikke går ann..Men jeg sier meg skeptisk til slikt som bare blir påstått :) ...

Spesielt den siden i første innlegg i denne tråden.. ble litt for userjøst spør du meg.

Men for all del, jeg tror godt at det finnes noen med spesielle evner, men at noen har prestert å lage en liste som du kan sammenligne deg med for å finne ut om akkurat du er indigo blir litt dumt synes jeg, du ser nå hvor mange som plutselig mener de er av den spesielle sorten..lol

Jeg er litt trøtt, så jeg formulerer meg ikke så godt...ikke at jeg gjør det til vanlig heller, men håper at jeg ikke traff noen på et sårt pungt :)
Antall ord: 267

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Ingen punkt er såre, for mitt vedkommende. Jeg tåler det meste....har indigoaura.



;)
Antall ord: 15
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thyrin
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 306
Startet: 12 Mai 2005 07:40
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Steinkjer
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Thyrin »

Hmmmm.....
Etter en rask gjennomlesning av de punktene i den første linken vil jeg påstå at 99% passa på meg.
Problemet er bare at jeg tror ikke på det!
Antall ord: 31
Think evil thoughts ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links