Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisIndigobarn og voksen indigo

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Thyrin skrev:Hmmmm.....
Etter en rask gjennomlesning av de punktene i den første linken vil jeg påstå at 99% passa på meg.
Problemet er bare at jeg tror ikke på det!
Da er du nok sikkert en indigo. :D
Antall ord: 40
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

Edit: fjerna teksten...
Antall ord: 3
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

-Marie- skrev:Sparrow kan ALT!

Takker for det. hehe


jeg snakker om listen på voksen indigo. jeg kjenner meg igjen på samtlige punkter. det som ittiterer meg er, er det meningen jeg skal gjøre noe med det da? skal jeg danne en regnbueklubb?? Hurra! Jeg skjønner ikke vitsen med lista, og skjønner ikke vitsen med betegnelsen, jeg liker ikke at folk skal klassifiseres etter noe system, eller tilhøre noe spesielt system fordi de passer til yay beskrivelser.
Antall ord: 81

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

Sparrow skrev:
-Marie- skrev:Sparrow kan ALT!

Takker for det. hehe


jeg snakker om listen på voksen indigo. jeg kjenner meg igjen på samtlige punkter. det som ittiterer meg er, er det meningen jeg skal gjøre noe med det da? skal jeg danne en regnbueklubb?? Hurra! Jeg skjønner ikke vitsen med lista, og skjønner ikke vitsen med betegnelsen, jeg liker ikke at folk skal klassifiseres etter noe system, eller tilhøre noe spesielt system fordi de passer til yay beskrivelser.
kjente meg også igjen på utrulig mye...
men vill si eg kjenner meg mer igjen på den lista litt lenger oppe...
men vet ikke... andre beskriver meg bedre enn meg selv.
Antall ord: 114
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
-Marie-
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 344
Startet: 17 Mar 2006 22:13
18
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av -Marie- »

Sparrow skrev:
-Marie- skrev:Sparrow kan ALT!

Takker for det. hehe


jeg snakker om listen på voksen indigo. jeg kjenner meg igjen på samtlige punkter. det som ittiterer meg er, er det meningen jeg skal gjøre noe med det da? skal jeg danne en regnbueklubb?? Hurra! Jeg skjønner ikke vitsen med lista, og skjønner ikke vitsen med betegnelsen, jeg liker ikke at folk skal klassifiseres etter noe system, eller tilhøre noe spesielt system fordi de passer til yay beskrivelser.
Nei, man blir litt "satt i bås".. :mozilla_undecided:

Men jeg MÅ hoppe tilbake til listen for barn indigo..Kunne veldig gjerne ha tenkt meg å klaska den lista i bordet til lærere og adm på skolen til ungene. For å få dem til å tenke litt videre, enn ADHD diagnoser, som de er altfor kjappe med å stille. Men, da får jeg vel menn i hvite frakker etter meg :(
Antall ord: 150
Du kan velge glede, uansett omstendigheter..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

-Marie- skrev:
Sparrow skrev:
-Marie- skrev:Sparrow kan ALT!

Takker for det. hehe


jeg snakker om listen på voksen indigo. jeg kjenner meg igjen på samtlige punkter. det som ittiterer meg er, er det meningen jeg skal gjøre noe med det da? skal jeg danne en regnbueklubb?? Hurra! Jeg skjønner ikke vitsen med lista, og skjønner ikke vitsen med betegnelsen, jeg liker ikke at folk skal klassifiseres etter noe system, eller tilhøre noe spesielt system fordi de passer til yay beskrivelser.
Nei, man blir litt "satt i bås".. :mozilla_undecided:

Men jeg MÅ hoppe tilbake til listen for barn indigo..Kunne veldig gjerne ha tenkt meg å klaska den lista i bordet til lærere og adm på skolen til ungene. For å få dem til å tenke litt videre, enn ADHD diagnoser, som de er altfor kjappe med å stille. Men, da får jeg vel menn i hvite frakker etter meg :(
Men

Hvis vi snur det litt på hodet og sier at de fleste med diagnosen ADHD egentlig er indigobarn. Hva forskjell ville det gjort? Er det så nøye om det kalles ADHD eller indigobarn?

Jeg vet det er mye diskusjoner omkring medisinering og feildiagnoser. Men dette ville vært det samme uansett. Og de menneskene som faktisk har ADHD, de får i stor grad veldig god hjelp av medisinering. Noe som gjør at også under diagnosen indigobarn ville de fått hjelp av disse medisinene.

Eller - er det slik at de bare skal lide, være frustrert, ikke klare å konsentrere seg, ha masse med stress og vanskelige følelser - fordi de er indigobarn? Eller skal de kun få hjelp dersom de diagnostiseres ADHD, og hvis de er indigobarn så skal de bare ha det slik?

Hva er poenget med å stadig nevne ADHD og indigobarn. Hva ville blitt annerledes om de ikke diagnostiserte disse barna med ADHD, men heller kalte det indigo?

Er det slik at ADHD "båsen" er dårlig, mens indigo "båsen" er bra? Går det på verdimåling her? I tilfelle hvorfor? Er indigobarn evt mere verdt enn ADHD barn?
Antall ord: 350

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
-Marie-
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 344
Startet: 17 Mar 2006 22:13
18
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av -Marie- »

ADHD barn medisineres... Ofte mot foreldrenes ønske. Man blir nesten presset til å gi ungene medisiner! Har sluppet unna med min gutt, men har venninner med barn som blir påtvunget medisiner. Dopet ned. Og kan det virkelig være sant, at anna hvert barn, for å sette det litt på spissen, har ADHD?? :(
Antall ord: 52
Du kan velge glede, uansett omstendigheter..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

-Marie- skrev:ADHD barn medisineres... Ofte mot foreldrenes ønske. Man blir nesten presset til å gi ungene medisiner! Har sluppet unna med min gutt, men har venninner med barn som blir påtvunget medisiner. Dopet ned. Og kan det virkelig være sant, at anna hvert barn, for å sette det litt på spissen, har ADHD?? :(
Ja - og mange ADHD barn får god hjelp av medisinene. Det jeg lurer på er - hva skulle blitt gjort annerledes om de ble diagnostisert indigobarn i stede?

Forøvrig er min erfaring at ADHD barn trenger medisinene. Som voksne tilbakemelder de ofte at de har fått et nytt og bedre liv med medisinene. Så, det kan hende at noen ganger er det feil, men noen ganger er det tydeligvis rett og.

Kan ikke være så greit når hodet virrer rundt og ikke klarer fokusere på noe som helst med mindre det er ekstremt og spesielt spennende. Tenker det må være utrolig stress og tenker at hadde jeg hatt det slik så ville jeg nok fått relativt store psykiske problemer, noe jeg tror gjelder mange med slike plager - og jeg tror det også er grunnen til at mange med psykiske plager, i voksen alder, blir utredet og diagnostisert med ADHD - og får medisiner og sier det er mye bedre nå.

Foruten når det er feildiagnostisering. Hvorfor ønsker du ikke at ADHD barn skal medisineres? Hva er fordelen med å ikke få medisiner?
Antall ord: 242

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
-Marie-
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 344
Startet: 17 Mar 2006 22:13
18
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av -Marie- »

Kan ta et eksempel: Har en gutt på 9 år. Skolen mener han har ADHD. Han har ingen konsentrasjonsvansker i det hele tatt. Er skoleflink som få. Hjelper eldre barn med matteleksene,osv. Har ingen problemer med å sitte i ro, og konsentrere seg om det han skal. Men har mange(omtrent alle) av kjennetegnene for indigobarn. Han healer litt, til og med.

Hvorfor skal de stille ADHD diagnose på en unge som ikke har ADHD, er mitt poeng. Skal jeg medisinere ungen min for at han har bestemte meninger, og vet hva han vil, og tror på? Er det riktig og dope han ned, for at han skal få det bedre, mener du?

Er totalt imot all denne ADHD diagnostiseringen! Altfor mange barn dopes ned, når det kan være andre ting de trenger istedetfor.

Men! Er det noen som virkelig har denne diagnosen, og ingenting annet hjelper, er jeg for medisinering, for å bedre livet deres. Vi må bare huske at alt har bivirkninger, og andre alternativer finnes..
Antall ord: 169
Du kan velge glede, uansett omstendigheter..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

-Marie- skrev:Kan ta et eksempel: Har en gutt på 9 år. Skolen mener han har ADHD. Han har ingen konsentrasjonsvansker i det hele tatt. Er skoleflink som få. Hjelper eldre barn med matteleksene,osv. Har ingen problemer med å sitte i ro, og konsentrere seg om det han skal. Men har mange(omtrent alle) av kjennetegnene for indigobarn. Han healer litt, til og med.

Hvorfor skal de stille ADHD diagnose på en unge som ikke har ADHD, er mitt poeng. Skal jeg medisinere ungen min for at han har bestemte meninger, og vet hva han vil, og tror på? Er det riktig og dope han ned, for at han skal få det bedre, mener du?

Er totalt imot all denne ADHD diagnostiseringen! Altfor mange barn dopes ned, når det kan være andre ting de trenger istedetfor.

Men! Er det noen som virkelig har denne diagnosen, og ingenting annet hjelper, er jeg for medisinering, for å bedre livet deres. Vi må bare huske at alt har bivirkninger, og andre alternativer finnes..
Jeg tenker at skolen kan ikke stille en slik diagnose. Et barn med ADHD har det relativt vanskelig psykisk sett - i hvertfall i mange tilfeller. Så jeg tenker at da er det skolen det er et problem med ikke ADHD diagnosen. Skolen kan heller ikke skrive ut medisinering mot ADHD. Jeg forstår ikke helt dette - hvordan de kan prøve å medisinere ham uten utredning av spesialist.

Og nei, jeg mener ikke at en person som ikke har ADHD skal medisineres - det vil gå under, som tidligere nevnt, feildiagnostisering. Det jeg spør om er de barna som har ADHD og hva som evt ville vært forskjellen om de var indigobarn. Forøvrig tror jeg hele indigobarn er noe tullball, bare for å ha det sagt.
Antall ord: 297

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
-Marie-
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 344
Startet: 17 Mar 2006 22:13
18
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av -Marie- »

Har hatt ørten møter med dem ang dette barnet. Og alt de gjør er å snakke om denne ADHD diagnosen, og hvor vanskelig barnet er. Til nå har ingenting annet skjedd, for jeg har overhodet ikke tenkt å ta han med til legen for noe han ikke har. De prøver ikke å medisinere han :) Litt engasjert her, så det kommer kanskje litt feilformulert ut.. De VIL at han skal sendes til utredning hos spesialist. Fordi DE mener at han har ADHD, for han er en så krevende og vanskelig unge, osv. Han, som så veldig mange andre, på samme skole.
Antall ord: 100
Du kan velge glede, uansett omstendigheter..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
-Marie-
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 344
Startet: 17 Mar 2006 22:13
18
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av -Marie- »

Hvorfor tror du indigobarn er noe tullball?
Antall ord: 7
Du kan velge glede, uansett omstendigheter..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Riegrot
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 327
Startet: 12 Des 2005 13:23
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Riegrot »

Jeg tror dagens skolesystem fremtvinger noe som hos mange kan oppleves som "adhd".
Det å sitte på rekker ved en pult (ups, hvordan skrives det) gjennom hele barndommen og til opp i ungdomsårene, for å bli foret med ting som for mange er totalt uinnteresant. Det strider jo mot menneskets natur..
Det blir påtvunget, år etter år, og en spenning bygges opp som må få utløp på ett eller annet vis!
Antall ord: 72
Han skjulte sin dumhet bak en mur av kunnskaper.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
-Marie-
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 344
Startet: 17 Mar 2006 22:13
18
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av -Marie- »

torgeir skrev:Jeg tror dagens skolesystem fremtvinger noe som hos mange kan oppleves som "adhd".
Det å sitte på rekker ved en pult (ups, hvordan skrives det) gjennom hele barndommen og til opp i ungdomsårene, for å bli foret med ting som for mange er totalt uinnteresant. Det strider jo mot menneskets natur..
Det blir påtvunget, år etter år, og en spenning bygges opp som må få utløp på ett eller annet vis!
Takk :D Følte et øyeblikk at jeg stanga hodet litt i veggen.
Antall ord: 86
Du kan velge glede, uansett omstendigheter..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

-Marie- skrev:Hvorfor tror du indigobarn er noe tullball?
Det blir mye å gå inn på. Jeg bare tror ikke noe på det.
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links