Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisIndigobarn og voksen indigo

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

Globeline skrev:Men dere prater stadig om at diagnosen ADHD stadig blir brukt. Og dere prater om at de blir neddopet osv. Vil det si at dere IKKE tror det finnes ADHD? Eller vil det si at dere tror diagnosen blir brukt i for stor grad?

Jeg tenker - kjenner dere noen som for eksempel har fått diagnosen ADHD i voksen alder - eller ung-voksen alder? Har dere hørt hva de har å si. For jeg tror nemlig at disse ville vært svært uenige i tanken om "dere trenger bare å få utfolde dere". Dette fordi de har fått et nytt liv etter medisinen. Noen - ikke alle.
eg kjenner 2 unge som har fått diagnosen og 1 voksen...
han ene unge er så full av energi at han viste ikke hvor han skulle gjøre av med det. så han fekk medesiner for å roe ned.han som har fult av energi begynte å trene istede. å slutta med medesinene.. å lever fint uten di. mens han andre har store problemer med agresjon. han har kjontrol over det. man må være klar over at den er der før man kan øve til kontrol.

eg selv fekk diagnosen ADHD av lærerne på skolen. men mamma viste eg ikke hadde det så hu nekta å gå til lege med de akkuratt som -Marie- gjør.
levd med kosentrasjons vansker hele livet. dorlige karakterer i alt som heter "sitte still å følge med" timer. men alt som heter sløyd. var eg flinkest i. da eg jekk i grunnkurs å jekk mekanisk. da var eg en av di flinkeste. i både teori og praktisk. du lerte hvordan du skulle bruke det praktiske. er en forkjell mellom å vite hvordan ein eller annen forfatter skrev den å den boken. selv om eg jobber i kontor. så sitter eg her å hopper og digger etter musik. la en eller annen muskel være for lenge i ro føler eg kribling som både er vonn å plagsom. kan du tenke deg hvordan det var da eg ikke kunne ha musik å MÅTTE sitte stille i klasserom. har også hatt problemer med agresjon i yngre alder. men ble selv klar over det i tidlig alder at eg svartna for fort.(eg banka alle som såg rart på meg i 8 klasse. så var ganske hissig) så har øvd meg til tolmodighet og kontroll siden tidlig alder. eg har da kommet så langt at da eg ble banka på min egen 20 års dag så fekk eg ingen agresjons oppbygging. klarte ikke å svartne for å ta igjen. (og ja det var helt uten å provosere til en kamp. di var 4 stykker som hoppa på bak fra)

han voksne som har fått diagnosen som eg kjenner. han fekk eit bedre liv etter medesinene en liten periode.. ja han hadde mer kontrol over seg selv og agresjonen hans. men doseringa ble så sterk at han jekk jo nesten på ren medesinsk speed til slutt.. for speed virker motsatt hos ADHD menesker. di ga han sterkere å sterkere doser. at han tilslutt kjente seg selv mindre å mindre igjen. så han slutta. men da klikka han lett å havna i fengsel igjen pågrunn av en slostkamp.

A4 samfunnet er ikke for alle.
ei veninna av meg måtte gi meg en klem med tårer i augene en gang vi diskuterte skole. eg sa "skole er berre noe som ikke er for alle". det er noe hu har prøvd å si i mange år. uten å komme noen vei liksom. så det var en lettelse for na å høre.

noen får det bra med medesiner.. andre ikke..
medesiner kan unngås. uansett om man får diagnosen ADHD eller man berre har kosentrasjons vansker. eg syns medesiner er den lette utveien.. å hva skal du da gjøre den dagen du ikke har medesiner?
Antall ord: 640
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Re: Indigobarn og voksen indigo

Innlegg av Diffusa »

Sparrow skrev:http://www.lotus-foundation.com/angel_content2.htm



I følge denne listen er ihvertfall jeg utvilsomt voksen indigo. men hva betyr det?? Hva slags konsekvenser har det for meg? kommer jeg fra noe spesielt? skal jeg noe spesielt her? Auraen min er blå. hva betyr det? At jeg er et indigobarn. Men hva betyr det???? Helt meningsløs informasjon for meg. :mozilla_yell:
Jeg kjenner meg ekstremt godt igjen både som barn og voksen indigo men tanken slår meg at det gjør kanskje mesteparten av de som leser listen.. Ikke vet jeg..

Jeg liker heller ikke tanken på å sette meg i en "bås" på den måten egentlig..

Jeg tar jo meg selv med uannsett hvor jeg går så det er ikke så viktig å finne ut av :)
Antall ord: 133

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Drusilla
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 148
Startet: 28 Okt 2006 00:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Akershus

Innlegg av Drusilla »

torgeir skrev:Det å sitte stille 6-7 timer på skolebenken hver dag og bli foret med noe som der og da oppfattes som svada fra ende til annen.
Et anderledes skolesystem først og fremst, der de har lagt vekt på hver enkelts evner.Mye mer praksis. latt ellevene selv styre deler av undervisningen, i stede for hele tiden bli fortalt og styrt.
Kansje huleboer tilverelsen var den beste tiden for dem. da fikk de bruke muskelkraft og energi ved å sloss med bjørn og ulv hele dagen. Da ble det lille unikum som satt og telte kjepper sett på som avikeren...
Jeg tror ikke timene på skolebenken er problemet. Problemet er at veldig mange barn og unge ikke er i fysisk aktivitet etter skolen. Før i tida var ungene ute og lekte og fikk brukt opplagret energi. Jeg mener beviset for dette finnes i det faktum at ADHD er et problem/sykdom som er økende i nyere tid, en tid hvor tilgangen til tv, pc og spill har eksplodert. Når de fleste barn har arbeidende foreldre ( økonomien tvinger desverre frem dette ) har de ingen som kan sette grenser for bruken av disse.
Jeg tror med andre ord at ADHD er en livsstillssykdom.
Antall ord: 205

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

Drusilla skrev: Jeg tror ikke timene på skolebenken er problemet. Problemet er at veldig mange barn og unge ikke er i fysisk aktivitet etter skolen. Før i tida var ungene ute og lekte og fikk brukt opplagret energi. Jeg mener beviset for dette finnes i det faktum at ADHD er et problem/sykdom som er økende i nyere tid, en tid hvor tilgangen til tv, pc og spill har eksplodert. Når de fleste barn har arbeidende foreldre ( økonomien tvinger desverre frem dette ) har de ingen som kan sette grenser for bruken av disse.
Jeg tror med andre ord at ADHD er en livsstillssykdom.
Ja, det er noe å tenke på. Nemlig det at da for eksempel jeg var barn. Da måtte vi stille opp i rekke før vi gikk inn i klasserommet. Vi var 31 stykker i klassen og alle skulle sjekkes om de hadde vasket seg før vi kom inn i klasserommet. Alle klær skulle henges på gangen. og vi kunne ikke løpe å tisse i timen. De hadde faktisk endatil skammekrok og HELT TOTALT annerledes enn i dag. Det er mye mer aktivitet i skolen i dag. Mye stillesitting, ja,. men det var mye mer før.

Den store forskjellen er nok kanskje at når barna kommer hjem sitter de foran pc eller tv eller annen lignende aktivitet. Jeg vet hva som skjer med meg om jeg ser for mye på tv eller er for lenge på pc. Jeg begynner nesten å klatre vegger, blir vel til en viss grad psykisk stressa og vil jeg si. Og... Vel, det er bare ikke alltid skolen og barnehagen som er problemet. Noen ganger er det faktisk ting som den enkelte foreldre selv kan utføre en selvstendig handling for å endre på. Ikke alltid noen andre som må endres.
Antall ord: 303

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Nature
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 45
Startet: 22 Jul 2007 01:10
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Kristiansund

hm

Innlegg av Nature »

Jeg har gått igjennom den lista der, og fikk hakeslepp. Jeg er sikkert ikke indigo, men kan krysse av på 23 av de der, muligens 24. nå har jeg vært kritisk og gått gjennom den to ganger for å se om jeg hadde svart feil, men utfallet ble sånn.. Så det er vel mulig å fylle den lista der iallefall..

http://www.metagifted.org/topics/metagi ... ndigo.html
Antall ord: 70
Det er vanskelig å finne seg selv, men når du gjør det, velg å være den du er:) Det finnes bare en av deg..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Ok

Innlegg av Ok »

Hva bør en liksom gjøre om en fyller lista? Bare lurer..
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
raVn

Innlegg av raVn »

Var det bedre i gamle dager da synes dere , hvor barn med problemer i skolen og på hjemmebane ble kallt pøbel , utskudd , urokråke , bøllefrø , mindre begavet eller problembarn?

Nei , Adhd er ingen sykdom , det er en et avvik fra normalen, hvor det viktigste er å hjelpe disse barna å kunne fungere best mulig ute i verden , lære dem å mestre sine egne følelser og omverdnen.
Mange barn har god nytte av ritalin fordi det hjelper barnet å kontrollere impulser så de kan konsentrere seg om det de skal og bedre styre sine følelsesutbrudd.

Jeg har selv et barn med adhd, og inntil hun ble tenåring gikk alt greit , også uten medisiner, men når hun nådde puberteten skjedde det for mye i henne til at hun greide å takle hverdagen. Aggresjon , fustrasjon , stress , hun ble deprimert og slet voldsomt. Skolen var et mareritt , lekser , vi fikk tøffe tak på hjemmebane. Alt ble rett og slett for mye for henne. Til høsten skal hun begynne med ritalin , men det er da ikke for min skyld , eller for noen annens skyld . Det er for hennes skyld ! Om medisinen ikke hjelper henne kommer hun da heller ikke til å bruke den, men hjelper den henne så hun kan slippe stresset i kropp og sinn unner jeg henne det av hele mitt hjerte , for det er ikke godt å ha det sånn .

Det er lett å synse , men prøv å sett dere inn i situasjonen , mange barn med adhd lider under det , følelser eller stress og en hverdag som gir de altfor mange impulser til at de greier å håndtere det.

Min datter kan nok også klassifiseres som et indigobarn, men indigobarn eller adhd , hun er like verdifull og dyrebar for meg uansett , jeg kunne ikke elsket henne høyere uansett hva hun er
Antall ord: 304

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
magnolia - sluttet

Innlegg av magnolia - sluttet »

Fant noe på nettet om indigobarn, men at dette er et påfunn. Det er visst noe som heter purpurbarn som har purpuraura og en spesiell chakra. Er det noen som har hørt om det før?
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Lykksalig
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 65
Startet: 06 Mai 2008 02:20
15
Kjønn (valgfri): God blanding
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Lykksalig »

hvordan finner man fargen på auraen?? er det noe fysisk?? Går vi alle med en blå eller purpur ring rundt hodet?? hmmm .. . :mozilla_innocent:
Antall ord: 23
ikke odelegg jorden. det er langt mellom de gode planetene!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
FandenTa
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 249
Startet: 12 Mar 2008 05:09
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av FandenTa »

Lykksalig skrev:hvordan finner man fargen på auraen?? er det noe fysisk?? Går vi alle med en blå eller purpur ring rundt hodet?? hmmm .. . :mozilla_innocent:

2012 nærmer seg... dag for dag....
Antall ord: 32
FandenTa de som nekter for alt det ukjente, mystiske!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

2009 også, scaryyy.
Tenk at årene går, heeelt sjukt :D
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
FandenTa
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 249
Startet: 12 Mar 2008 05:09
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av FandenTa »

Det heter Indiana, ikke indigo forbanna latsabber
Antall ord: 7
FandenTa de som nekter for alt det ukjente, mystiske!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 1962
Startet: 18 Jan 2006 22:51
18
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Innlegg av Vilma »

Sol@ngelica skrev:2009 også, scaryyy.
Tenk at årene går, heeelt sjukt :D
Synes nettopp det var år 2000 jeg. :D
Antall ord: 20
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Liana
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 62
Startet: 27 Apr 2007 14:53
17
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 3 ganger

- Indigobarn og voksen indigo

Innlegg av Liana »

Å være indigo har vært spesielt utfordrende i barne- ungdomsårene, men nå i voksen alder har jeg endelig slått meg til ro. Å møte en som er lik meg har også gjort det slik at jeg føler en balanse, helhet og indre ro.

Det har til tider vært problemer med meg. Jeg ble tvangsflyttet som 10-åring, noe jeg mislikte sterkt og har slitt med siden. Jeg var ganske opprørsk i tenårene og når jeg gikk på videregående. Har også brent meg kraftig på psykiatrien, og fikk en psykosediagnose når jeg egentlig "bare" var i kontakt med det åndelige. Så det må man passe litt på.
Antall ord: 116

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Regn
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 181
Startet: 25 Sep 2004 20:01
19
Lokalisering: Oslo
Har takket: 58 ganger
Blitt takket: 40 ganger

- Indigobarn og voksen indigo

Innlegg av Regn »

Det er bare ulike begreper på den bevissthetsendringen vi er inne i. Jeg tror indigobarn vil si de som kanskje er inne i sin siste, eller en helt spesiell reinkarnasjon, eller som kommer fra et sted av opplysthet for å hjelpe til med menneskehetens bevissthetsendring i denne tiden. Nettopp ved å være tilstede her med sin bevissthet. Men jeg tror også at for å kunne bli født som menneske og finne sin sanne bevissthet, må mennesket gjennom opplevelse og erfaring av separasjon, ensomhet, angst, egoisme og falske begjær av ulikt slag, nettopp for å rense seg selv, lære og huske hvem man faktisk er og hva man tilhører.. essensen av oss lys og liv og skaperkraft. Hvert menneske er akkurat like mye verdt som alle andre, men vi har ulike oppgaver og hvert liv og hver reise er unik og bidrar til det fullkomne, uansett hvor man er og hva man gjør. Jeg tror begrepet indigobarn kan sies om de som har utviklet eller i dette livet skal utvikle en utvidet bevissthet og dermed ser eller forstår en dypere del av virkeligheten. Og jeg tror at egoet blir spesielt sterkt hos mennesker til tider i utviklingsprosessen, spesielt før gjennombrudd i bevissthetsendringen. Egoet klamrer seg fast. Det skal ikke bort, du må bare få kontroll på det :) det finnes ingenting såkalt glorifisert Med indigobarn. De du ofte ser på som problembarn, som ikke klarer seg på skolen eller i samfunnet, som trosser regler og rømmer hjemmefra, som prostituerer seg som 13åring, eller de du nekter ungen din å leke med, kan godt være en av de sterkeste indigobevissthetene. Men sjelen setter seg selv på akkurat så store prøver som man kan klare og som må til for å utvikle bevisstheten og få styr på egoet, og noen ( såkalt indigo) vet innerst inne veldig godt hvor sterke de er, og prøvelsene de blir satt ovenfor kan ses på som lysarbeid i seg selv, selv om det ser svart ut utenfra. Det er jo en slags release av negativ energi når man opplever og tillater seg å føle på det. Bare egne tanker og tro om temaet akkurat nå.
Antall ord: 366
In silence fall the skies

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !