Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinKosthold.

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

- Kosthold.

Innlegg av Kiara »

Min tilstand heter fruktosemalabsorpsjon (huff vanskelig ord, og derfor kaller mange det for fruktoseintoleranse), og det vil si at tynntarmen ikke klarer å suge opp fruktsukker som da blir værende igjen i tarmen. Bakteriene i tykktarmen vil da bryte ned fruktsukkeret, som da fører til gassdannelse, magesmerter, kvalme og diare.. Ikke farlig, men svært ubehagelig!

Fruktoseintoleranse.. lever, tarm og nyrer mangler et ensym som omdanner fruktsukkeret i kroppen, etter at det er sugd opp, Det er en medfødt tilstand som er veldig sjelden. Barnet blir tidlig veldig syk, med magesmerter, oppkast, diare, dårlig vekst, og kan da medføre skade på lever, nyrer og metabolske forstyrrelser. Disse må leve etter et strenkt kosthold hele livet!

Så en intoleranse mot andre typer mat en mangler enzymer for å hanskes opp med, vil jeg tro at i tillegg til at kroppen lager trøbbel, vil plagene en får kan lage ringvikninger som går ut over kroppen ellers.. som f.eks. en føler seg mye trøtt og slapp, hodepine, kvalme, utvikler betennelser fordi kroppen spenner seg pga. ubehaget.. osv..

Matallergi er en annen prosess, men den var bra forklart her lenger opp, så den trenger jeg ikke kommentere. Eneste er at i noen tilfeller så vokser barn av seg enkelte allergier, så på en måte kan du si at kroppen blir tilvent allergener den ikke tålte..
Antall ord: 232

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
12
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Kosthold.

Innlegg av Arven »

Lavkarbo og høyprotein kosthold er kanskje ikke så sunt likevel....

http://www.abcnyheter.no/nyheter/helse/ ... ere-giftig
Antall ord: 19
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Kosthold.

Innlegg av helgemann »

Uff, enda mer "negativt" i fra norske forskere.... Har de ikke noe annet å henge fingrene i, enn å sitte å tenke tull og vas?

Lavkarbo handler nå ikke bare om å tyne i seg mest mulig kjøtt! Det handler like mye om å få seg mye frukt og grønt!
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
12
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Kosthold.

Innlegg av Arven »

Nå vet de at omega-3 ikke hjelper hjertet likevel. Det er ikke lett å holde styr på hva som er bra og hva som er usunt ! Jeg tror nesten det er best å bruke hue jeg ;)

http://www.dagbladet.no/2012/09/16/nyhe ... /23430852/
Antall ord: 44
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Kosthold.

Innlegg av Lilja »

- Det finnes ikke noe enkelt kosttilskudd som kan veie opp for en uheldig livsstil.
Denne konklusjonen burde vel strengt tatt ikke komme som noen overraskelse... :roll:
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- - Kosthold.

Innlegg av ludoburgero »

Arven skrev:Nå vet de at omega-3 ikke hjelper hjertet likevel. Det er ikke lett å holde styr på hva som er bra og hva som er usunt ! Jeg tror nesten det er best å bruke hue jeg ;)

http://www.dagbladet.no/2012/09/16/nyhe ... /23430852/
Jeg har for lenge siden "konkludert for meg selv" at når slike ting dukker opp, skal det ikke tas seriøst. Dette er fordi min egen lille mikroteori på det går på at ingenting selvfølgelig fungerer på isolert sett når det kommer til naturmedisin og kosthold. Det er som med enkelte homeopatiske midler; det er kombinasjonen som fungerer på et komplekst vis, og det er ikke nødvendigvis slik at vi ser en DIREKTE virkning fra A til B.

Selv har jeg stor tro på at omega-3 er godt for hjertet. Det betyr ikke at et dødt hjerte begynner å slå igjen bare fordi man hiver det oppi en krukke med tran liksom.
Antall ord: 164
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
12
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- - - Kosthold.

Innlegg av Arven »

ludoburgero skrev:[ Det betyr ikke at et dødt hjerte begynner å slå igjen bare fordi man hiver det oppi en krukke med tran liksom.
Gjør det ikke !? :o .................... ;)
Antall ord: 28
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links