Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinHjelp!!! Får ikke renset kroppen for toxiner

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Quashquai
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 06 Jan 2011 14:58
13

Hjelp!!! Får ikke renset kroppen for toxiner

Innlegg av Quashquai »

Jeg har fått meg ioniserende fotbad til Jul! I dag hadde jeg fri, så jeg bestemte meg for å rense kroppen helt for toxiner. Tenkte jeg skulle rense meg helt til vannet ble klart! Men nå har jeg skiftet vann 8 ganger, og det blir fremdeles fullt av toxiner !!!

Er dette normalt? Hvordan er det mulig å ha så mye avfallsstoffer i kroppen! Jeg har jo vært flink å bruke detox-te i hele år! Hva skal jeg gjøre????
Antall ord: 79

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
DamageDone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 479
Startet: 29 Sep 2009 00:45
14
Kjønn (valgfri): hersker
Blitt takket: 3 ganger

Re: Hjelp!!! Får ikke renset kroppen for toxiner

Innlegg av DamageDone »

Det er fordi sånne detox-fotbad er svindel.
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Re: Hjelp!!! Får ikke renset kroppen for toxiner

Innlegg av ? »

prøv å stikke hodet i detoxbadet ditt. mye enklere å få ut toxinene den veien.
Antall ord: 14
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
30cm
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 499
Startet: 09 Sep 2009 22:35
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 12 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Re: Hjelp!!! Får ikke renset kroppen for toxiner

Innlegg av 30cm »

LOL!
Antall ord: 1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DamageDone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 479
Startet: 29 Sep 2009 00:45
14
Kjønn (valgfri): hersker
Blitt takket: 3 ganger

Re: Hjelp!!! Får ikke renset kroppen for toxiner

Innlegg av DamageDone »

Ikke stopp før du ser sånn ut:

Bilde
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Re: Hjelp!!! Får ikke renset kroppen for toxiner

Innlegg av GJEST »

For å svare seriøst, hehe, så tror jeg faktisk aldri slike detox bad vil kunne gjøre vannet klart. Har faktisk selv prøvd detox rensing, med sånne pads, og tro meg, de var alle som en like sorte, selv etter å ha prøvd maange ganger.

Til sist innså jeg, svindel eller ei, det må være en kjemisk reaksjon som gjør padsene (eller vannet, i ditt tilfelle), svart, og at det ikke er forurensing.
Det kan hende forurensingen går ut av kroppen din, absolutt, men jeg tror den kjemiske prosessen alltid vil la det se sort ut, likevel :p
Antall ord: 102

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lila
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 06 Jan 2011 20:07
13

Re: Hjelp!!! Får ikke renset kroppen for toxiner

Innlegg av Lila »

Hei!

Detox-fotbadet ditt klarer ikke å ta alt dersom du har kroppen full av miljøgifter, tungmetaller etc.

Det er mye snakk om miljøforurensing i vår tid, hvor galt vi har behandlet planeten vår - men få snakker om hva slags konsekvenser dette har for det indre miljøet i kroppen vår.

Det er dessverre ganske vanlig å ha tungmetaller som kvikksølv, bly, toksiner osv. osv. i kroppen dersom du er et menneske som lever i vår tid - i motsetning til hva 'folk flest' tror (slik svarene her er et strålende eksempel på).

Disse giftene lagrer seg i fettvevet i kroppen vår. Det kan ta lang tid å rense ut, alt ettersom hvor mye du har lagret. Og det BØR ta lang tid, dersom du har mye lagret (slapp av, om du ikke er svært syk, så står det ikke så dårlig til ;) ) - det er nemlig vanlig å få reaksjoner (allergiske) når giften kommer ut i blodet og renseorganene på vei ut av kroppen.
Derfor skal man ta det rolig.

I fremtiden kommer det å detoxe kroppen til å bli like vanlig som å ta sin Omega 3 hver dag, tro meg.

Når det gjelder fotpads: jeg har en helt annen erfaring ennd et som er nevnt her. Hos meg har de forblitt hvite når jeg har testet de enten a) i perioder jeg har vært frisk (etter lang utrensing) eller på steder på kroppen hvor jeg ikke har noen problemer.
Jeg la også en på et vondt kne for noen år siden, og padsen ble svart i vinkel akkurat rundt der kneleddet var - helt hvit resten.

Jeg har brukt noen år nå på å fjerne alamgam (kvikksølv) ut av kroppen min- jeg var som en av disse sengeliggende, ME-syke...bare at jeg vant i lotteriet, havnet hos en fremsynt lege som fant ÅRSAKEN til mine symptomer - og de forsvant helt i takt med hvor mye gift jeg fikk fjernet fra kroppen min...

Så at fotpadsene bare blir svarte uansett, handler nok ikke om at de 'ikke virker'.....heller at du ikke har brukt de lenge nok....kanskje du ikke turte å se for deg at du faktisk har så mye guffe i systemet? Ikke så rart - vi lærer nesten ingenting om det.

Midler man kan bruke til utrensing: Chlorella (merkene Sun Chlorella og Chlorella 1000 er forsket på, så de ikke inneholder tungmetaller selv), Zeolite/NCD-dråper...og ellers finnes det resptbelagte midler som jeg også brukte, men de første her er mye mer skånsomme for hele kroppen.
Antall ord: 432

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Re: Hjelp!!! Får ikke renset kroppen for toxiner

Innlegg av ? »

lyder litt for fantastisk at man sanerer amalganfyllinger og blir bra, for sannheten er at man blir mere eksponert for amalgan ved sanering enn ved et helt liv med fyllinger i tennene, med unntak av om man blander gulltenner inn i dette.
Antall ord: 42
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Re: Hjelp!!! Får ikke renset kroppen for toxiner

Innlegg av ? »

videre er det klart at det er en detoxmani om dagen, men at man glemmer at man ikke kan rense kroppen, drikke caffelatte på fortausrestaurant eller simpelthen bo i byen, spise mat, og i det hele tatt bo, uten at man blir eksponert for masse dritt, så derfor er det mest fornuftige å kjøpe seg en geit og flytte på fjellet.

detoxmanien om dagen fører bare til masse rare vrangforestillinger hos hippe detoxere.
Antall ord: 74
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lila
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 06 Jan 2011 20:07
13

Re: Hjelp!!! Får ikke renset kroppen for toxiner

Innlegg av Lila »

? skrev:lyder litt for fantastisk at man sanerer amalganfyllinger og blir bra, for sannheten er at man blir mere eksponert for amalgan ved sanering enn ved et helt liv med fyllinger i tennene, med unntak av om man blander gulltenner inn i dette.
Hei!

Jeg ser at du ikke har så mye kunnskap om dette emnet. At sanering av amalgamfyllinger er en verre påkjenning på kroppen enn å ha det lagret i kroppen, er ikke en sannhet slik du beskriver det, men en gammel fordom. (faktisk lenge siden jeg har sett den på trykk nå). Kvikksølv har en halveringstid i kroppen på 25 -75 år, så det sier seg selv at dette ikke er noe som kroppens renseorganer selv klarer å håndtere - vi har ikke en fysikk som er utrustet til å takle tungmetalller i større mengder...

Som sagt tidligere lagres tungmetaller (og ev. andre miljøgifter) i fettvevet i kroppen vår, og her er en liten quiz til deg: i hvilket vitale organ i kroppen vår er det mest fettvev?

En liten tankenøtt. ;)
Og når du tror du har funnet svaret, så pønsk litt på om det er et sted du ville hatt kvikksølv lagret, siden man ifølge deg "blir mere eksponert for amalgan ved sanering enn ved et helt liv med fyllinger i tennene". Så kan du gjøre research, undersøke - og tørre å søke ny viten.

Så skal jeg jukse litt, og si svaret på den siste allerede nå: svaret er NEI, du blir ikke mer eksponert av amalgamsanering enn å ha det i sin egen kropp et helt liv.

Og til den greie di med "alt er jo så farlig nå til dags, derfor er det ingen vits å gjøre noenting", så vil jeg bare si at jeg foirstår at man føler frykt ved tanken på så mange potensielle ukjente farer - men at det er svært uintelligent å bukke under for frykten til full passivitet. dersom det er reelle farer, er det kanskje lurt å håndtere dem, synes du ikke?
Men at man ikke trenger å stresse mens man gjør det, og ta veloverveide avgjørelser underveis -greit nok. Men det er en hel verden unna å late som at 'alt er ok, fortsett som før, som vi alltid har gjort'...
Antall ord: 386

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Hjelp!!! Får ikke renset kroppen for toxiner

Innlegg av Svartepus »

Jeg må ærlig innrømme (og nå er jeg slem, jeg vet det) at denne detox-manien blant folk får meg til å lure på om folk glemmer å bruke hjernen sin av og til. Til tross for at vi utsettes for mye dritt, har vi et utmerket rensesystem i kroppen som gjør en utmerket jobb gjennom et langt liv. Leveren er et fascinerende hardtarbeidende organ som renser ut giftene vi får i oss, og det gjør den så bra at detox-produkter (om de hadde funket) er temmelig bortkastet. Selvfølgelig vil produsentene av detox-produktene ha folk til å tro at de er stappfull av giftstoffer som kroppen ikke kan kvitte seg med, men at akkurat deres produkt mirakuløst fjerner disse giftstoffene gjennom fotsålene (eller på andre måter)...

Jeg prøvde sånne pads til å ha under føttene, og lo meg skakk når jeg fikk dem. De skulle jo være så hvite og fine ubrukt, men ved nærmere gransking var de fylt av et lysebrunt pulver som lukter fælt allerede før den har vært i nærheten av fotsålene. Selvfølgelig blir dette enda brunere og mer illeluktende når man har ligget og dynket dem i fotsvette hele natta!

Mange drikker detox-væsker o.l. som de føler renser så godt ut fordi de bæsjer og tisser ekstra mye i perioden de drikker stoffet. Ser man på innholdsfortegnelsen vil man ofte finne vanndrivende og avførende midler. Å få mer fart på fordøyelsen/tarmene og nyrene betyr slett ikke at man renser kroppen, og spesielt sunt er det heller ikke med mindre man lider av forstoppelse eller urinveisinfeksjon.

Det beste for kroppen er å spise sunt og mest mulig naturlig, holde seg i form og stole på at leveren gjør jobben sin. Hvis man i tillegg drikker minst mulig alkohol, unngår man å overbelaste leveren og bidrar til å hjelpe den til å fungere godt.
Antall ord: 331
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Hjelp!!! Får ikke renset kroppen for toxiner

Innlegg av zind »

Hva skjer med den nedlatende og hånlige holdningen her inne?
Dette er et interessant tema, og jeg syntes at om man skal bidra noe så er man nødt til å begrunne hvorfor man mener dette er tull og faktisk forklare i ord som viser at dere skjønner hva dere snakker om.

Jeg er selv skeptisk til de fleste alternative behandlingsmåter, tilskudd osv. Likevel tror og vet jeg det finnes ting som fungerer, og at tungmetaller kan være et reelt problem for mange. Jeg har selv ME, og dere må forstå at når man lider av en sykdom ingen fortsatt kan forklare opphavet til, er man nødt til å søke høyt og lavt selv for å finne løsninger som fungerer. Når enkelte blir friskere etter fjerning av bl annet tungmetaller, så er det provoserende om man sitter som frisk og fnyser på nesa av alt det "rare" folk finner på. Litt mer ydmykhet kunne gjort noen av dere godt, nuff said

Takk til Lila for innlegg som prøver å forklare. Jeg ønsker gjerne å høre flere synspunkter (også mer fra dere som allerede har bidratt!). Dette er noe jeg selv ikke har orket å teste ut, både pga av manglende energi og økonomi

Det kan vel være greit å få frem at mange blir veldig dårlige av tungmetall-avgiftning. Mange så syke at de ikke har sjans til å gjennomføre en rens, så er spørsmålet da om det er fordi kuren er for tøff for kroppen eller om det er avgiftningen som gjør det. De behandlere jeg har snakket med som kan mest om dette har vært opptatt av at en slik avgiftning skal gjøres forsiktig, og at renses ut i etapper. Skal jeg tro på behandlerne jeg har vært hos har jeg tungmetaller selv, men de ville ikke at jeg skulle gå løs på å fjerne noe før andre ting var tatt tak i, det var absolutt siste steg i planen for å få meg frisk.

Ikke alle har en lever eller et immunsystem som klarer å rense kroppen på en tilfredstillende måte, men jeg er langt på vei enig med svartepus at kroppen er et fantastisk maskineri som klarer å ordne det aller meste på egenhånd. Om man er frisk, that is. Dessuten lever vi på en helt annen måte i dag enn vi har gjort tidligere og aner fortsatt ikke konsekvensene av det, men at det ER konsekvenser det må vi vel nesten regne med? Enkelte ting vi ikke tåler å utsettes for i store mengder kan gå på psyken, ting lagres i kroppen og skaper ubalanse på forskjellige måter. Hvordan vi reagerer og hva vi tåler avhenger nok både av immunforsvar og gener, samt selvfølgelig hva vi utsetter oss for å dagliglivet. Men jeg tror ikke alt handler om dårlig livsstil, og de teite og skadelige tingene vi utsetter oss for "frivillig"... som sukker, gigantiske mengder hvetemel, narkotiske stoffer, medisiner, ukritisk bruk av helsekostprodukter, alkohol, sigaretter osv. Alle skal liksom være skyld i sin egen sykdom nå til dags, enten det er livsstil eller fordi man tenker negativt og at loven om tiltrekning slår tilbake på en selv. Ja, mye bunner nok i slikt, men det er ovenfra og ned holdningene som skremmer meg, og all etterpåklokheten. Sannheten er at det jaggu ikke er lett å skulle gjøre alt riktig med så mye sprikende informasjon, og når alt kommer til alt tror jeg ingen av oss er så perfekte at vi lever 100% i harmoni med det beste for oss selv. Opplys meg gjerne, dere som vet så mye,... sånn i tilfelle jeg har "glemt å bruke hjernen min" :mozilla_wink:
Antall ord: 629
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DamageDone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 479
Startet: 29 Sep 2009 00:45
14
Kjønn (valgfri): hersker
Blitt takket: 3 ganger

Re: Hjelp!!! Får ikke renset kroppen for toxiner

Innlegg av DamageDone »

Uansett hvor mye man vrenger og vrir på det, så virker ikke disse detox-fotbadene.
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 959
Startet: 05 Mai 2008 21:55
15
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 345 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Re: Hjelp!!! Får ikke renset kroppen for toxiner

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

DamageDone skrev:Uansett hvor mye man vrenger og vrir på det, så virker ikke disse detox-fotbadene.
Harru prøvd DD?
Ettersom din holdning er så bastant, så må det jo være selvprøvd med negative resultater.
Eller er antakelsene dine noe ioverkant kverrulerende?
Antall ord: 45
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DamageDone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 479
Startet: 29 Sep 2009 00:45
14
Kjønn (valgfri): hersker
Blitt takket: 3 ganger

Re: Hjelp!!! Får ikke renset kroppen for toxiner

Innlegg av DamageDone »

HappeTittenTooYouNow skrev:
DamageDone skrev:Uansett hvor mye man vrenger og vrir på det, så virker ikke disse detox-fotbadene.
Harru prøvd DD?
Ettersom din holdning er så bastant, så må det jo være selvprøvd med negative resultater.
Eller er antakelsene dine noe ioverkant kverrulerende?
Er du her for å kommentere på alt jeg skriver?
Antall ord: 56

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links