Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinHjelp!!! Får ikke renset kroppen for toxiner

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- - Hjelp!!! Får ikke renset kroppen for toxiner

Innlegg av Jeppski »

keke skrev: Dette er ikke ting jeg TROR på.. dette er årevis med erfaring og samtaler med personer.. jeg snakker til daglig med mennesker om deres plager og gir dem råd etter beste evne ... Som inkluderer henvisning til Terapeuter... Jeg ser også resultater... men ikke i så stor grad jeg ønsker..
Så hva er egentlig jobbtittelen din, eller beskrivelse av jobben din? Men kan du vennligst svare uten noen digresjoner?

Kunne ikke holde meg unna tråden.
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

- Hjelp!!! Får ikke renset kroppen for toxiner

Innlegg av keke »

Arven . Skal undersøke d nermere.. Sannheten er at jeg verken har testet den selv eller lest mye om produktet.. Jeg nevnte min egen erfaring på den ass jobben jeg hadde med å tømme / skifte vannet ig hva jeg så med mine egne øyne..
En enkel og billig metode for rensing er oliven olje+ presset sitron + engelsk salt.. Du vil bli sjokka over resultatet.. Mitt råd er å lese seg opp på d.. Gode forberedelser/ kan taes som en "sjokk" kur 24t eller spes utover tid..

Amla er stikklebær om jeg ikke tar feil.. Høy kons av c vitamin.. Naturlig organisk c vit er mye bedre enn syntetisk.. Gjelder for alle vitaminer.. Alt bør være organisk bundet.. Feks billige casium preparater r kalkstein vs planter med høyt calsiuminnhold.. Derfor jeg sverger til bio life sine produkter..

Jeg har hatt svært mange forskjellige jobber jeppinski og har et stort nettverk.. Jeg er også en kar med raskt blod
Antall ord: 163
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- - Hjelp!!! Får ikke renset kroppen for toxiner

Innlegg av Jeppski »

keke skrev:Arven . Skal undersøke d nermere.. Sannheten er at jeg verken har testet den selv eller lest mye om produktet.. Jeg nevnte min egen erfaring på den ass jobben jeg hadde med å tømme / skifte vannet ig hva jeg så med mine egne øyne..
En enkel og billig metode for rensing er oliven olje+ presset sitron + engelsk salt.. Du vil bli sjokka over resultatet.. Mitt råd er å lese seg opp på d.. Gode forberedelser/ kan taes som en "sjokk" kur 24t eller spes utover tid..

Amla er stikklebær om jeg ikke tar feil.. Høy kons av c vitamin.. Naturlig organisk c vit er mye bedre enn syntetisk.. Gjelder for alle vitaminer.. Alt bør være organisk bundet.. Feks billige casium preparater r kalkstein vs planter med høyt calsiuminnhold.. Derfor jeg sverger til bio life sine produkter..

Jeg har hatt svært mange forskjellige jobber jeppinski og har et stort nettverk.. Jeg er også en kar med raskt blod
La meg omformulere spørsmålet mitt. Tjener du penger på alternativ medisin? Eller på å anbefale alternative former for medisin/terapi.
Antall ord: 186

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Hjelp!!! Får ikke renset kroppen for toxiner

Innlegg av Arven »

Et interessant og valid spørsmål fra Jeppski her, som jeg også gjerne vil høre svaret på ;)
Antall ord: 19
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Shabbymeg
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 03 Apr 2012 10:04
12

- Hjelp!!! Får ikke renset kroppen for toxiner

Innlegg av Shabbymeg »

Om hun/han tror på dette, la nå det være med det da. Sikkert mye dere tror på som kanskje ikke mange andre tror på? Dette er jo en måte noen mener en får ut toxiner på, og en har også hørt at noen har fått hjelp av dette, mens andre ikke.. Er sånn med alt.
Antall ord: 62

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- - Hjelp!!! Får ikke renset kroppen for toxiner

Innlegg av Svartepus »

Shabbymeg skrev:Om hun/han tror på dette, la nå det være med det da. Sikkert mye dere tror på som kanskje ikke mange andre tror på? Dette er jo en måte noen mener en får ut toxiner på, og en har også hørt at noen har fått hjelp av dette, mens andre ikke.. Er sånn med alt.
Når noen skriver noe jeg ikke får til å stemme stiller jeg spørsmål for å finne ut av det. Dette er et diskusjonsforum der vi skal dele opplevelser, erfaringer og kunnskap. Vi er også her for å diskutere, så hvis jeg er uenig i noe eller synes noe ikke henger helt på greip, stiller jeg spørsmål.

Spørsmål rundt detox er veldig interessant da markedet for detoxprodukter er temmelig stort. Det snakkes veldig mye om legemiddelindustrien her på paran og hvor fæl og løgnaktig den er, og da synes jeg det er interessant å granske helsekostindustrien også. Utifra mine kunnskaper om anatomi og bearbeiding av giftstoffer i kroppen synes jeg detoxproduktene høres lite brukbare ut. Spesielt ideen om å fjerne giftstoffer gjennom porene i fotsålene ved hjelp av fotbad eller plastre/puter synes jeg høres helt merkelig ut. Derfor spør jeg uten skam hvordan dette skal gå for seg. så nei, jeg lar det ikke være med det ;)
Antall ord: 231
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Shabbymeg
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 03 Apr 2012 10:04
12

- Hjelp!!! Får ikke renset kroppen for toxiner

Innlegg av Shabbymeg »

Hehe, neivel.. Men nå vet ikke jeg om det er dine innlegg jeg har lest, eller noen andres, men skjønner godt at vedkommende ikke gidder å svare på noe av det som blir spurt om.. Så lenge det ikke er ett angrep er jeg helt enig i at en kan spørre spørsmål, men det går an å være hyggelig med hverandre;) Vet ikke om jeg sikter til deg eller noen andre, da jeg ikke husker akkurat i skrivende stund hvem som har skrevet hvem... Du er nok enig med meg i det tenker jeg;)
Antall ord: 98

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- - Hjelp!!! Får ikke renset kroppen for toxiner

Innlegg av Jeppski »

Shabbymeg skrev:Hehe, neivel.. Men nå vet ikke jeg om det er dine innlegg jeg har lest, eller noen andres, men skjønner godt at vedkommende ikke gidder å svare på noe av det som blir spurt om.. Så lenge det ikke er ett angrep er jeg helt enig i at en kan spørre spørsmål, men det går an å være hyggelig med hverandre;) Vet ikke om jeg sikter til deg eller noen andre, da jeg ikke husker akkurat i skrivende stund hvem som har skrevet hvem... Du er nok enig med meg i det tenker jeg;)
Her er jeg uenig. Mange slike alternative medisiner og vanlige fortjener å bli angrepet. Kanskje ikke detox fortjener det like mye som andre typer (alternative) medisiner, siden bare folk med mer penger enn vett bruker det.

Og vedkommende bør faktisk svare på spørsmålet, da han har ropt ut hvordan bevis fra legeindustrien og forskningen ikke er til å stole på pga penger. Du skjønner sikkert hvor jeg vil hen, fordi hvis vedkommende tjener penger på dette, er han like habil som Pfizer og co. Og hans argumentasjon faller tilbake og gir han et realt bitchslap.

Dessuten er jeg mainstream, så jeg tror på det mesteparten av hva forskere tror på. Og at noen har fått hjelp av denne behandlingen er ikke akkurat bevis. Sukkerpiller hjelper også med forskjellige plager, og saltløsning injeksjon hjelper enda mer til. Men det gjør det ikke til noe annet enn et placebo.
Antall ord: 252

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- - Hjelp!!! Får ikke renset kroppen for toxiner

Innlegg av Svartepus »

Shabbymeg skrev:Hehe, neivel.. Men nå vet ikke jeg om det er dine innlegg jeg har lest, eller noen andres, men skjønner godt at vedkommende ikke gidder å svare på noe av det som blir spurt om.. Så lenge det ikke er ett angrep er jeg helt enig i at en kan spørre spørsmål, men det går an å være hyggelig med hverandre;) Vet ikke om jeg sikter til deg eller noen andre, da jeg ikke husker akkurat i skrivende stund hvem som har skrevet hvem... Du er nok enig med meg i det tenker jeg;)
Hvis du ikke vet hvilke innlegg du sikter til, så kan det neppe være så ille.
Hvis du mener noen har vært slem eller angrepet noen her foreslår jeg at du rapporterer innlegget til mods via rapporteringsknappen (utropstegn-knappen).
Antall ord: 142
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Hjelp!!! Får ikke renset kroppen for toxiner

Innlegg av Arven »

Det har ikke vært noen angrep i denne tråden. Jeg kan godt tro på forbadrensing jeg, hvis noen som tror på det kan forklare meg hvordan vann, salt og elektriske impulser kan få giftstoffene til å transporteres fra leveren, via lymfesystemet og ut gjennom føttene. Jeg jobber i helsevesenet og kan endel om kroppen og hvordan den fungerer. Derfor er jeg spessielt interessert i å få vite om prosesser i kroppen som noen hevder er der og som jeg ikke kjenner til eller forstår hvordan kan skje.
Antall ord: 89
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

- Hjelp!!! Får ikke renset kroppen for toxiner

Innlegg av keke »

er daglig leder i butikk - selger mat og kosttilskudd ... Tjener ikke penger på anbefalinger av terapeuter..

"Hvorfor forandrer vannet farge?
Det er en reaksjon mellom sonden og den saltholdige oppløsningen,
dette gir en lett oransje/gul tone til vannet.
Dette er en naturlig forekomst og er natrium som blir dratt ut av saltet.
Fargen i vannet har altså ingen ting med giftstoffer å gjøre."



En effektiv rebalansering gjør att cellelikevekten av positive og negative ioner blir ideell. Den fornyede balanseringen av cellene fører til optimal effektivitet av deres funksjon med å trekke til seg næringsstoffer og fjerner uønsket avfall og giftstoffer.
Dette fører til att kroppens naturlige mekanisme for fjerning av uønskete giftstoffer settes i gang og begynner å jobbe effektivt. Blodsirkulasjonen øker og dette gir næring til både celler og vev
Som nevnt så har jeg sett hvordan d virker på andre.. og at vannet ikke bare skifter farge(forskjellige farger) men også konsistens.. Samt "metall" støvet som glinset i botn av baljen / dette skjedde ikke med alle.. Bytta vannet seff pr pers... ikke minst så er det mange som er fornøyde med behandlingen..?!?! at d kan være placebo i drift pga at folk ser farger - og at d "metall" støvet jeg og de som fikk behandling fikk se kunne kommet fra den sonden? at d hele er en utspekulert bløff.. kan ikke være 100% ;) noe jeg har forsøkt å si.. og at jeg ikke selv har testa den og derfor mener jeg den detox kuren du kan lage selv på kjøkkenet(sitron,olje,engelsk salt) for en billig penge er bra.. har jo prøvd den selv.. men som nevnt bør du bruke god tid på å lese og forberede deg.. samt finne ut hvordan du skal gjennomføre den...
Skal komme med tilbakemelding til d fotspaet den dagen jeg får prøvd den...
Antall ord: 321
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Hjelp!!! Får ikke renset kroppen for toxiner

Innlegg av Arven »

Jeg er fremdeles ikke overbevist om at kroppen trenger å renses ! Tror du ikke kroppen vil bli sliten av gjentatte kurer og tilskudd som overstyrer naturlige prosesser ?
Bruker man avføringsmidler for eksempel vil tarmen etter en tid slutte å fungere normalt fordi den stadig blir manipulert og forstyrret.
Antall ord: 47
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

- Hjelp!!! Får ikke renset kroppen for toxiner

Innlegg av keke »

Har tatt denne med deg før arven.. Ikke blan detox kurene mine med avføringsmiddel....
Om du ikke ser behovet gjør jeg d.. like naturlig for meg som i dyreriket.. Siden tidenes morgen har ve drevet former for detox/rens... Det er maaaange som har plager lun noen få rensekurer hadde fiksa... Behovet blir også større med all møkkamat folk spiser..
Antall ord: 65
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Hjelp!!! Får ikke renset kroppen for toxiner

Innlegg av Jeppski »

Først og fremst vil nå jeg se bevis på at vi i det hele tatt trenger å kvitte oss med "giftstoffene" utenom det kroppen gjør selv. Altså jeg skjønner at forskjellige tungmetaller er farlige, men hvor er bevisene for at det å spise "møkkamat" forgifter kroppen din med stoffer som bare et slags magisk fotbad kan fjerne. Men du selger jo kosttilskudd, du har jo noe å tjene på dette. Jeg ber også om bevis fra sikre kilder. Bevis fra f.eks. www.detox.net osv, kommer jeg til å overse. Også hvis sidene du linker til inneholder for det meste artikler om hvordan forskjellige alternative medisiner eller terapier fungerer, ser jeg på siden som inhabil, og kommer til å ignorere det. Men kom gjerne med kildehenvisninger fra bøker, der tittelen og forfattere er oppgitt.
Antall ord: 135

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

- Hjelp!!! Får ikke renset kroppen for toxiner

Innlegg av keke »

Jeg får min lønn uavhengig av salg.. D skulle ikke ha noe å si fordi jeg ikke selge noe HÆR inne - eller forsøker å få noen til å kjøpe noe av "meg"..

har ikke sagt at jeg er 100% på d apparatet.. Kun hva jeg har blitt fortalt og sett..

Eier ikke et slikt apparat og har ikke tatt behandling med et heller... Men har snakka med fornøyde folk som har testa osv Som forklart ....

Det jeg vet som har virket på meg og er innom samme filosofi - er med hjelp av Ioniserte keramikk kuler - litt som akupunktur uten nåler... Så uten at jeg "VET" så kan jeg tenke meg effekt utover placebo - men ALENE har jeg ikke troa.. som jeg nevner er kosten alfa O - vaner - livsstil

anyway.. Dette (detox/cleansing)er ikke noe NYTT og har vært en viktig del av behandling av diverse i årtusner så du kan selv bruke litt tid på nett å finne ut av d.. ayurvedisk medisin er et godt eksempel - hvor du kan finne massevis av dokumentasjon.. Kjenner til mange "helse" farmer som også bruker dette prinsippet i forskjellig grad (nei snakker ikke om fot detox apparatet)

Jeg har nevnt mine kilder flere ganger - Thor Johansen - Men han anser du ikke som habil siden han selger og produserer kosttilskudd- Men er i mine øyne den mest kunnskapsrike doktorn norge har å by på pr dags dato..

Da kan du se på Dr B.Jensen -
Dr. Jensen spent over 60 years as a pioneer in the holistic health field, helping to pave the way for the alternative health revolution that we are now experiencing.
Dr. Jensen began his career at the West Coast Chiropractic College where Bernard became the youngest Doctor in the state of California. He then began an intensive study of Iridology. He traveled extensively in search of health knowledge, a search that led him to over 65 countries to observe the lifestyles of the people and their various ways of eating. Each place provided a different health secret.
Following the path of the great nature cure practitioners, Dr. Jensen operated his own health sanitariums in Altadena and Escondido California for over 40 years.
People in search of health and rejuvenation came from all over the world to his Hidden Valley Health Ranch in Escondido, to learn the principles he believed in and taught.
Over the years, Dr. Jensen received several awards, and degrees from all over the globe. Some highlights were, in 1953 he was the recipient of the Ignantz Von Peczely International Iridology Gold medal award in San Remo, Italy. In 1982 he received the National health Federation’s Pioneer Doctor of the Year award. He was awarded the Pax Mundi Award for World Peace in 1984.
Throughout his career, Dr. Jensen wrote and published over 40 books. In 1952, he published, The Science and practice of Iridology, Volume 1, which quickly became a classic in the field and established him as one of the world’s top authorities on the subject. His second volume has received international acclaim. Some of his other wonderful books include Chemistry of Man, Foods that Heal, and Tissue cleansing through Bowel Management.
After working with over 350,000 patients, Dr. Jensen firmly believed that nutrition is the greatest single therapy to be applied in the holistic healing arts and that “We must treat the patient, not just the disease.”

Du kan si enkelt at med rett kost så får du den ekstra levelige Detoxen via maten.. Mye Fersk grønnt.. samt urter... Ting trenger ikke koste skjorta.. men avhenger hvor du bor osv

-hvitløk
-sunne oljer (extra virgin palmeolje, cocos olje, ren fiske olje)
-Smør
-sitron
-tomater
- Bær
- ingefær
-spirer
-alger
- Rå kakao ( ikke varmebehandlet)
- Mye frø ( lin,solsikke,gresskarkjerne,Chia, sesam)


dette bruker jeg mye av.....


Unngår:
Sukker, hvetemel, GMO, MSG, brus, godter, ris(må være naturis), pasta (færsk og fullkorn glutenfri r ok)
Antall ord: 663
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links