Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinEU ønsker: Alle naturpreparater forbys fra 30. april.

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Re: EU ønsker: Alle naturpreparater forbys fra 30. april.

Innlegg av ? »

men, det er ikke så lenge siden det samme temaet var oppe, og i det hele tatt virker det som en reprise av tidligere kampsak og jorda er ikke gått under og man kan stadig kjøpe smarte remedier i helsekosten.

men en forunderlig sak er at nå som alle skal bo i byen og ha salver og piller med urter i for å bli lykkelige og friske, ja hvem skal da dyrke dem?

mitt motto er altså, dyrk egne urter, og trene qigong, så trenger man ikke hverken lavendel, rensrot, askavkok eller annet.
Antall ord: 94
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: EU ønsker: Alle naturpreparater forbys fra 30. april.

Innlegg av ludoburgero »

Det er mange andre som ønsker å ikke innestå med "for mye" ansvar.
Umyndiggjørelsen er jo ikke så langt unna realitetene når man har kommet dit.

Vi gir vekk vår frihet litt etter litt, og det som ligger i bunn er frykt, usikkerhet og en generell ukritisk holdning.
Antall ord: 50
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Re: EU ønsker: Alle naturpreparater forbys fra 30. april.

Innlegg av ? »

:coffe2
Sist redigert av ? på 12 Apr 2011 23:35, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 0
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Re: EU ønsker: Alle naturpreparater forbys fra 30. april.

Innlegg av ? »

? skrev:jeg vil også poengtere at jeg overhodet ikke mener at urter ikke virker, men altså, det er noe med måten de fremstilles, og det er et hav mellom det som produseres med såkaldt kjærlighet eller de som gjør det med forståelse.

smører armene med arnikasalve og god natt.
Antall ord: 55
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: EU ønsker: Alle naturpreparater forbys fra 30. april.

Innlegg av ludoburgero »

Jeg ser mest opp til dem som klarer å kombinere kjærligheten og forståelsen.
Er det ikke det de kaller visdom?

Synes og tror at hvis alle opererte med et mer fredelig sinn, så tror jeg vi kunne vært skånet for mange overgrep fra superstatene og elitistiske krefter i politikken. Istedenfor bryr vi oss for mye om underholdning og andre distraksjoner vi kaster vekk vårt potensiale for åndelig utvikling på, så vi blir justerbare til å akseptere allverdens ugjerninger gjort mot inviduell frihet.

Hadde vi lyttet mer til hva kroppene og sinnene våre sier, hadde vi kanskje ikke engang trengt medisiner (i så stor grad), verken fra alternative kilder eller fra farmasøytene.
Da hadde vi kanskje hatt nok med mosjon, et rikelig og variert nok kosthold, og bare av disse grunner et allerede mer lykkelig liv hvor vi ikke fikk tid til å gruble for mye over hvor ulykkelige og passive vi faktisk er blitt... generelt sett, selvfølgelig.
Antall ord: 162
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Re: EU ønsker: Alle naturpreparater forbys fra 30. april.

Innlegg av ? »

ja, merkelig hvordan noen har et kontrollbehov!?
Antall ord: 7
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- EU ønsker: Alle naturpreparater forbys fra 30. april.

Innlegg av Nephandi »

det er også en vill jungel der ute, hvor hver og en med kokeplate, printer og tomme pillebokser kan lage produkter som kan kurere alt mulig, ved hjelp av ekstrakter og annet kuriumlurum.
man bør ikke se seg blind på sunnhet, og det er faktisk slik at helsekostbransjen har seg selv å takke for mye av den mistilliten som er forbundet med dette.
det er alt for mye rart på markedet som selges for sinnsykt svinedyre priser, som en erstatning for legemiddelindustriens pengegriskhet, :badgrin: og mye av dette er produsert under særs rare forhold.
Og du tror det kommer til å bli så mye berede om folk kjøper dette på det svarte markedet isteden? Hva som burde bli gjort er at det burde være strengere kontroll med merking og løfter på boksene, det burde være strengere krav til kvalitet, men man burde ikke bare skjere alle over en kam fordi det finnes noen useriøse aktører. Det er en del useriøse leger også, betyr det at man skal forby all medisin?
dette handler nok tilsynelatende om kvalitetssikring, og det bør man vel egentlig ikke frykte.
Kvalitetssiking hadde vert flott, men dette er ikke kvalitetssikring, dette er legelmiddel industrien som sikrer rævene sine, dette har ikke noe med å sikre kvaliteten på det folk felst kjøper.
at alle skal lese seg opp til hva de skal kjøpe er vel å ta vel hardt i, og ikke uvanlig er det at kassadamen på helsekosten stiller en diagnose, som hjelper kundene til å handle skjorta av seg.
Ja vel, synd at det skjer, men for å være ærlig, hvis du har viljestyrke nok til å kunne stemme og ansvarsfølelse nok til å kunne kjøre bil da burde du kunne stå i mot en kassadame som prøver å prakke på deg noe og hvis ikke så kan du egentlig klandre deg selv.
og, jeg gjentar at problemstillingen om at legemiddelindustrien bare er ute etter profitt og helsekostbransjen bare består av engler og lysvesener burde ihvertfall være gått ut på dato..
Det er det ingen her som har påstått, men her i denne saken er det ganske tydelig hvem som forsøker å sko seg i og med at ingen, nada, zip naturprodukter har blitt godkjente.
mitt motto er altså, dyrk egne urter, og trene qigong, så trenger man ikke hverken lavendel, rensrot, askavkok eller annet.
Jada for alle har plassen og muligheten til å dyrke urter, og alle mulige slags eksotiske urter vokser gladelig i Norge selfølgelig.

Dette forslaget er en tragedie, la folk få bestemme selv. Det er masse bra blandt naturmidler og gamle kurer og visdom og denne rikdommen bør ikke bare kastes vekk.
Antall ord: 453
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest002
Konto avsluttet
Innlegg: 100
Startet: 03 Jun 2010 12:04
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 30 ganger
Blitt takket: 38 ganger

- EU ønsker: Alle naturpreparater forbys fra 30. april.

Innlegg av Gjest002 »

Det er fortsatt lov å kjøpe ting og tang på helsekosten, heldigvis. Regner derfor med at dette ikke ble noe av... :P
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- EU ønsker: Alle naturpreparater forbys fra 30. april.

Innlegg av Nephandi »

Det ser ikke slik ut nei, jeg og Mamma var og kjøpte homeopatiske midler på apoteket når jeg var å besøkte henne så man kan fortsatt kjøpe naturpreparater på apoteket og de har fremdeles ting som solhatt og slike ting også. Noen som vet hvordan det gikk med dette lovforslaget?
Antall ord: 53
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links