Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinEU ønsker: Alle naturpreparater forbys fra 30. april.

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

EU ønsker: Alle naturpreparater forbys fra 30. april.

Innlegg av Asbjørn »

EU ønsker: Alle naturpreparater forbys fra 30. april.
Fra ( link ):
Alternativt Nettverk (Alternativmessen/ Magasinet VISJON)

Med det nye EU-direktivet kan det ligge an til at alle naturpreparater forbys fra 30. april.

Rah6T1Thf1c

Urtemedisin, ayurvedisk medisin og et bredt spekter av naturlige helsepreparater kan bli ulovlige med det nye regelverket.

Legemiddelindustrien har lobbyert hardt for å få igjennom en ordning som sikrer at kjemiske medisiner skal bli det eneste vi skal få tilgang til i framtiden.

Se denne infovideoen og signer oppropet!

:arrow: :arrow: :arrow: http://www.savenaturalhealth.eu/

Diskuter gjerne hva dere mener om dette !
Asbjørn
Antall ord: 94

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 555
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

Re: EU ønsker: Alle naturpreparater forbys fra 30. april.

Innlegg av camillah »

:rasende
Antall ord: 0
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Re: EU ønsker: Alle naturpreparater forbys fra 30. april.

Innlegg av Diffusa »

Nå har ikke jeg trykka meg innpå og fått sett hva det dreier seg om, har bare lest det her, men hva med å heller forby salg av tobakk o.l.. ? Som røyker så synes jeg det hadde vært mye lettere å slutte hvis det ikke var å få tak i butikkene.
Antall ord: 52
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: EU ønsker: Alle naturpreparater forbys fra 30. april.

Innlegg av Svartepus »

camillah skrev::rasende
Ja der tok du ordene ut av min munn! Eller var det smileyen du tok ut av min munn/hånd?
Uansett, dette er lavmåls idé fra dustegjengen i EU! 'Nuff said.
Antall ord: 35
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Re: EU ønsker: Alle naturpreparater forbys fra 30. april.

Innlegg av ? »

det er også en vill jungel der ute, hvor hver og en med kokeplate, printer og tomme pillebokser kan lage produkter som kan kurere alt mulig, ved hjelp av ekstrakter og annet kuriumlurum.
man bør ikke se seg blind på sunnhet, og det er faktisk slik at helsekostbransjen har seg selv å takke for mye av den mistilliten som er forbundet med dette.
det er alt for mye rart på markedet som selges for sinnsykt svinedyre priser, som en erstatning for legemiddelindustriens pengegriskhet, :badgrin: og mye av dette er produsert under særs rare forhold.

og, det er da ikke forbudt å plukke brennestle.
Antall ord: 102
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: EU ønsker: Alle naturpreparater forbys fra 30. april.

Innlegg av ludoburgero »

Hvorfor hørte jeg ikke mer om dette Codex Alimentarius plutselig?
Er dette en del av det direktivet?

Det er utrolig trasig å være vitne til at slike ting skjer uten at man føler man kan gjøre noe.
Enig i at helsekostindustrien kan takke seg selv - delvis - for noe av dette, men egentlig dreier det seg jo nok en gang om kontrollbehov fra superstatene som vil sluke all nasjonal suverenitet og skape en samlet verden pga. det store potensialet for kontroll over forbruket (og forbrukerne) som ligger der.
Antall ord: 90
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 555
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

Re: EU ønsker: Alle naturpreparater forbys fra 30. april.

Innlegg av camillah »

? skrev:det er også en vill jungel der ute, hvor hver og en med kokeplate, printer og tomme pillebokser kan lage produkter som kan kurere alt mulig, ved hjelp av ekstrakter og annet kuriumlurum.
man bør ikke se seg blind på sunnhet, og det er faktisk slik at helsekostbransjen har seg selv å takke for mye av den mistilliten som er forbundet med dette.
det er alt for mye rart på markedet som selges for sinnsykt svinedyre priser, som en erstatning for legemiddelindustriens pengegriskhet, :badgrin: og mye av dette er produsert under særs rare forhold.

og, det er da ikke forbudt å plukke brennestle.
enig i at det er en vill jungel der ute, men du kan da ikke skjære alle/alt under en kam for det?? skal vi hive ut alle med innvandrerbakgrunn da fordi noen bryter loven??

og uansett, bør ikke dette være opp til hver enkel person om man vil kjøpe noe eller ikke, eller om man vil ta en medisin eller ikke?
hvis man da velger den naturlige biten så er det jo da opp til hver enkelt og lese seg opp om dette og ta et selvstendig valg!!! syns ikke at noen kan ta det valget der for deg og si at du MÅ bare bruke medisiner fra legemiddelindustrien...
Antall ord: 217
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Re: EU ønsker: Alle naturpreparater forbys fra 30. april.

Innlegg av ? »

dette handler nok tilsynelatende om kvalitetssikring, og det bør man vel egentlig ikke frykte.

at alle skal lese seg opp til hva de skal kjøpe er vel å ta vel hardt i, og ikke uvanlig er det at kassadamen på helsekosten stiller en diagnose, som hjelper kundene til å handle skjorta av seg.

man kana like gjerne si at folkk bør lese seg opp på msg og andre e-stoffer, men altså, det kan man ikke forvente, og kvalitet er vel ikke skadelig.

man burde også forvente at folk burde ha lest seg opp på livsstil, men akk o ve.......

og, jeg gjentar at problemstillingen om at legemiddelindustrien bare er ute etter profitt og helsekostbransjen bare består av engler og lysvesener burde ihvertfall være gått ut på dato..
Antall ord: 132
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Re: EU ønsker: Alle naturpreparater forbys fra 30. april.

Innlegg av Gaute »

Helsekostbransjen har ikke mye skyld i dette. Dette er storselskapenes hunger etter profitt og kontroll...ingenting annet. Alle naturlige preparater blir rensket fra helsekost-hyllene, patentert av legemiddelfirmaene (som staten har eierandeler i) og solgt på apoteket. Statskassa tjener fett på dette, og det er jo strengt tatt viktigere enn at vi arbeidsmaurene skal ha sunn og god helse. Tross alt får vi piller som får oss til å føle oss friske, og piller mot bivirkningene.
Men vi er kjempeheldige som har overformyndere som er så snille at vi slipper å bestemme selv! At vi heller ikke for lov til å bestemme gjør ingenting.
Antall ord: 105

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: EU ønsker: Alle naturpreparater forbys fra 30. april.

Innlegg av Asbjørn »

Det er forskjell på å vaske ungen, kontra å kaste ungen ut med vaskevannet...

At det finnes masse hjemmelaget humus og humbug kokt sammen til "verdens beste salve" - er en ting,
en annen ting er at naturpreparater som har blitt anerkjent nettopp fordi folk har funnet at det virker.

At det trengs en kvalitetskontroll også med naturpreparater og "naturpreparater" er helt klart.
økonomi er en drivende kraft også blant disse. ( ellers hadde man ikke fått kjøpt de... )

Poenget med denne aksjonen er ikke å legalisere alt av naturprodukter som "god handelsvare" - men derimot å stoppe forbud som omfatter alt av naturprodukter.

Å stoppe forbudet mot muligheten folk har til å velge andre produkter enn syntetisk fremstilte hormoner, og andre apotek-medisiner...

Orwells "storebror ser deg" - og "skal passe på deg" begynner det å bli litt vel mye av nå.
Nå forsvinner de valgmuligheter vi har, det neste blir vel tvangsmedisinering ved neste "elefantinfluensa" eller "pingvininfluensa"....

Hvis vi ikke reagerer, vil vi etterhvert bli "roboter" som "deaktiveres" om vi ikke er lydige ovenfor "storebror"...

A

( dette er min private mening, og ikke nødvendigvis mening som omhandler nettstedet ).
Antall ord: 182

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 555
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

Re: EU ønsker: Alle naturpreparater forbys fra 30. april.

Innlegg av camillah »

? skrev: alle skal lese seg opp til hva de skal kjøpe er vel å ta vel hardt i, og ikke uvanlig er det at kassadamen på helsekosten stiller en diagnose, som hjelper kundene til å handle skjorta av seg.

man kana like gjerne si at folkk bør lese seg opp på msg og andre e-stoffer, men altså, det kan man ikke forvente, og kvalitet er vel ikke skadelig.

man burde også forvente at folk burde ha lest seg opp på livsstil, men akk o ve.......

og, jeg gjentar at problemstillingen om at legemiddelindustrien bare er ute etter profitt og helsekostbransjen bare består av engler og lysvesener burde ihvertfall være gått ut på dato..
jeg mener det at hvis man føler seg dårlig/er syk ol at man bør lese seg opp på ting man har lyst til å putte i kroppen som ikke er skrevet ut av en lege ja.. og jeg er helt enig at kvalitet ikke er skadelig, men det bør ikke bety at man skal stoppe alt bare fordi noen lager ¨trøbbel¨. hvordan tror du vi at vi mennesker har blitt så flinke i medisin og på sykdommer? der er ikke så veldig mange år siden lobotomering ble gjennomført her til lands i den tro at det hjalp pasientene. i dag vet vi at det ikke er sant, men skal vi da stoppe all forskning videre på sykdommer fordi noen tok feil?

og ja, livsstil er faktisk noe man bør lese seg opp på, HVIS man vil forandre den....
Antall ord: 262
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Re: EU ønsker: Alle naturpreparater forbys fra 30. april.

Innlegg av ? »

Asbjørn skrev:
Orwells "storebror ser deg" - og "skal passe på deg" begynner det å bli litt vel mye av nå.
Nå forsvinner de valgmuligheter vi har, det neste blir vel tvangsmedisinering ved neste "elefantinfluensa" eller "pingvininfluensa"....
desverre er det slik at mange allerede tvangsmedisineres, og det er frykten som skaper dette, men litt mere nyansert så er det vel slik at de fleste her er medlemmer av facebook, og andre smarte systemer som vi frivillig har gått inn i, og man alikevel banner over kontroll osv, osv..
hver er A i dag, kan vi jo finne ut av, hva man spiser, hva man liker, om man søker kjæreste, osv, osv, og man lukker minst det ene øyet, men altså, litt offtopic...
Antall ord: 124
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: EU ønsker: Alle naturpreparater forbys fra 30. april.

Innlegg av ludoburgero »

Hovedproblemet er at alle mennesker er utstyrt med en hang til å ville bli tatt vare på.

Når kjærlighetsforhold eller ikke annet kan sørge for dette, i tillegg til andre sysler, så er det alltids noen som konstant kan spille på primitive følelser som f.eks. frykt. Da er stien bare enda bedre tilrettelagt for å lulle noen inn i favnet på autoriteter. "Ekspertene sier", "de som har peiling på det", osv.

Tror jeg, da. Men jeg mener også at alt har både sine mer positive sider og mer negative sider, alt etter hva hensikten er og hvordan man selv går inn for å interagere. Altså er ingenting særlig skadelig om man på en måte aktivt hele tiden tar kontroll selv. Det gjelder f.eks. også Facebook som nevnt her. Det er ikke "farlig" å ha en konto, men det er greit å være kritisk til hva man legger ut og hvordan man bruker profilen sin. Samme gjelder altså at det er greit med kvalitetssikring av medisiner som nevnt, men det synes jeg ikke rettferdiggjør et forbud. Alternativer er i alle tilfeller - uten unntak - greit å ha, slik at vi både på personlig plan og gjennom fellesskapet kan enes om hva vi liker og ikke, hva som virker og ikke, og derfor er det f.eks. også utrolig trist at slike ting som naturpreparater skal bli ulovlig I HENHOLD TIL (viktig å poengtere) f.eks. tobakk og alkohol.

Da mener jeg altså at et forbud mot tobakk og alkohol ikke trenges, men at det likevel samtidig er rart at det fremdeles er lovlig, hvis det er snakk om å kvalitetssikre for helsens skyld.

Her lukter det patentkåthet og et sykelig kontrollbehov. Ikke uvanlig.

Når blir det appelsinjuicen sin tur da? Skal jeg bare få drikke Solo? :rasende
Antall ord: 301
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: EU ønsker: Alle naturpreparater forbys fra 30. april.

Innlegg av Bearchild »

Tja.. skal man alikavel være flink til å lese seg opp på hva som faktisk virker(?), hva de forskjellige remediene inneholder osv, så er det jo som ? påpeker fullt lovlig- og gratis- å forsyne seg av naturmedisin fra egen hage.

Men nevnte kontrollbehov er sjelden godt for noe. At noen skal få sitte og bestemme og rett og slett umyndiggjøre folk er både frustrerende og feigt. Men sånn har det vel blitt.. at vi slett ikke vet vårt eget beste og må passes på? Eller..? :mrgreen:
Antall ord: 89
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: EU ønsker: Alle naturpreparater forbys fra 30. april.

Innlegg av Asbjørn »

Bearchild skrev: rett og slett umyndiggjøre folk er både frustrerende og feigt. Men sånn har det vel blitt.. at vi slett ikke vet vårt eget beste og må passes på? Eller..? :mrgreen:

Det er nettopp det jeg protesterer på , - jeg ønsker ikke å bli umyndiggjort.

A
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links