Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinFrysninger

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- Frysninger

Innlegg av Heksepusen »

Jeg får svare litt hun er 15 år Nephandi, det er ikke så enkelt og holde styr på alle så vi tar det med litt humor vi hihi.
Men jeg skla latt henne svar sellv når hun kommer fra skolen i dag.
Antall ord: 44
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Frysninger

Innlegg av Nephandi »

Jeg tror ikke jeg har snakket med henne noe særlig på forumet før så jeg viste ikke at hun var datteren din. Jeg får prøve å huske det til neste gang. :D
Antall ord: 34
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Frysninger

Innlegg av Lilja »

Til Nephandis forsvar, så er det lass med hormoner i sving både i overgangsalder og femtenårs-alder, så mye er nok likt ;)

Jeg er helt enig i at man alltid skal sjekke alle fysiske mulgheter først, for å utelukke at det er noe der. Men så merker jeg at det er bittelitt vanskelig å være objektiv, fordi jeg tror trådstarters mamma vet alt dette, og at det dermed er tatt tak i før spørsmålene blir tatt opp her.

Men jeg mener å ha hørt en gang at det man har av slike "evner" ofte forsterkes veldig i puberteten fordi det skjer så mye i kroppen, og sikkert i sinnet også. :dontknow Noen som vet noe mer om dette?
Antall ord: 123

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Frysninger

Innlegg av Nephandi »

Puberteten virker å være en periode når mange opplever å utvikle evner, man kan utvikle dem når som helst, men mange opplever en utvikling og oppblomstring av evnene i puberteten. Merkelig nok er det også mange som opplever en slik oppblomstring i 30 årene også. Kanskje det er enkelte tidspungter i kroppen og sinnets utvikling da det er mere sannsynelig å utvikle evner.
Antall ord: 63
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- Frysninger

Innlegg av Heksepusen »

Kan berolige dere med at alt som kan undesøkes fysisk og spykisk er undersøkt og derfor ikke funnet noe feil så det er vel derfor hun spørr også har jo mamman hennes hvert teit voksen og ikke forsatått helt når ting har blitt tatt opp.

De som har forsket litt på dette sier jo det at vi har en utviklings vase når vi er barn, en som tenåring og en som voksen så da har vi tre perioder som er dominerende så at hun er i en ny fase forundrer meg ikke.

Jeg kan jo si at jeg som mamma kjenner jo at mamma instingkte om og væren har slått litt inn samtidig som jeg vet at dette må gå sin gang uten at jeg får gjort så mye med det uten og støtte henne og gi hejeg kan forstå at mange forelder ikke har noe lyst til og ta tak i dette når det oppstår for det er veldig vanskelig og prøve og værene og beskytte mot ting som er usynelig og kansje ikke like lett og forstå for alle.
Antall ord: 196
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Frysninger

Innlegg av Nephandi »

Det er bra at datteren din er frisk og i orden. Jeg mener at hvis hun utvikler evner så er det en gave som bør tas i mot med takk. Ja det kan være vanskelig til tider, spesielt når man er ung, men det er jo også egenskaper som man kan gjøre mye nytte med, både for andre og for seg selv.
Antall ord: 67
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
LilleHeksepusen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 85
Startet: 05 Nov 2011 11:18
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 1 gang

- Frysninger

Innlegg av LilleHeksepusen »

Hei jeg har lest svarene deres og det kan godt hende at det kan vere hormoner og allt det dere der, men hvist det er gaven er arvelig så tror jeg at det er ``Gaven`` jeg har fått.
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

- Frysninger

Innlegg av zind »

Jeg fikk lignende frysninger (bortsett fra at de ikke var kalde) mye før, da var det som regel et hint til noe, en slags kommunikasjon og det var alltid et tegn på at jeg var på "rett vei". Det at du sier at du blir så kald fikk meg til å tenke på noe som ble sagt til meg en gang; når vi åpner opp hjertet er det helt vanlig å oppleve at man blir veldig kald da all energien går til hjertet for å hjelpe det å ekspandere. Kanskje du opplever det fordi du holder på å åpne hjertechakra? Spirituell healing skjer nok aller helst gjennom hjertet, tror nå jeg! Under kunlunøvelser opplever jeg også at jeg kan bli veldig kald, nærmest nummen i fingre og tær, men da tenker jeg på dette med hjertet for det var Max som lærte meg kunlun som fortalte meg disse tingene :)
Antall ord: 151
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
LilleHeksepusen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 85
Startet: 05 Nov 2011 11:18
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 1 gang

- Frysninger

Innlegg av LilleHeksepusen »

Hadde du!! De er på en måte ikke kalde som kulde utendørs, men det er kaldt på en måte som jeg ikke klarer å forklare.
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- - Frysninger

Innlegg av Arven »

LilleHeksepusen skrev:så tror jeg at det er ``Gaven`` jeg har fått.
Du har svaret inni deg :) . prøv å meditèr og spør hjelperen din om visshet. En av paranøttene,- Divine Spirit har i flere tråder her inne lagt ut en link til en gratis guidet meditasjon han har laget, som er kjempefin for å komme i kontakt med hjelperen din.

Du finner den på http://www.divine-spirit.no
Antall ord: 73
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Frysninger

Innlegg av Nephandi »

I Yoga så kalles det Kriyas, dette er frysninger eller smasper i kroppen som kommer når Kundalini reiser seg i kroppen, eller når generelt kroppen blir fylt med mer Prana noe som i Yoga og Hindu tradisjoner betyr at man også vil utvikle SSP evner eller Siddhis. Nå Kundalini kan man heve bevist, men det er også noe som bare kan skje og symptomene på hevet Kundalini ligner veldig på det du beskriver.
Antall ord: 75
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

- Frysninger

Innlegg av zind »

Ja, det er godt mulig at det er kundalinien jeg har opplevd tidligere også Nephandi, for det er veldig likt det jeg nå har begynt å oppleve når jeg gjør kundalini yoga!

Lilleheksepusen, jeg skal prøve å forklare hvordan jeg opplever det. Jeg har alltid kalt det frysninger, men jeg hørte noen som kalte det "lovewash" og det syntes jeg var veldig beskrivende. For meg er det som å fylles med kjærlighet på en måte, men det bruser ut i hele kroppen og får hårene til å reise seg fysisk. Den kulda jeg føler hvis jeg jobber med hjertet minner mer om dårlig blodsirkulasjon, da blir jeg ordentlig kald og får vel egentlig ikke frysninger, mest jevn over kald.

Jeg må si at jeg syntes det er litt vanskelig å skille mellom disse tingene noen ganger. Jeg har meditert på kjærlighet, glede og takknemlighet og de har alle sin helt egne vibrasjon, men for meg er forskjellene fortsatt så subtile at jeg best kjenner forskjellen når jeg sammenligner de. På samme måte kan det være litt vanskelig å definere hva man har kontakt med og om det kommer innenifra eller om man f.eks er i kontakt med noe. Jeg kan nemlig oppleve nærvær med mange av de samme "symptomene". Egentlig tror jeg disse tingene går seg til etterhvert, vi finner våre individuelle måter å tolke og oppfatte ting på. Vi må stole på oss selv og samtidig klare kunsten å være åpne, det meste andre lærer man underveis.. og utlært blir man aldri. Du kan jo prøve å bare være oppmerksom når det skjer, se etterhvert om det er et mønster i det, det vil sikkert gi mening etterhvert og jeg tror nok at dette er litt av gaven din ja ;)

Men sånn generelt, vil du si at disse frysningene gir deg en god eller dårlig følelse lilleHekse?

Et lite tips du kan teste; spør hjelperen din om du kan få en klem og se om du får en liknende opplevelse. Når jeg gjorde dette opplevde jeg til min store overraskelse at jeg fikk nøyaktig samme opplevelsen av det. Ubetinget kjærlighet, glede og takknemlighet, alt på en gang. Men bare noen sekunder, men veldig intenst og fint :)
Antall ord: 394
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Frysninger

Innlegg av Nephandi »

Jeg kan fotelle litt om mine egene opplevelser. Jeg satt og mediterte og gjorde en øvelse for å heve Kundalinien, noe man bø være forsiktig med for hvis man ikke vet hva man gjør så kan det være farlig, jeg burde ikke ha gjort det jeg gjorde og prøvd meg frem slik uten en lærer, det er jeg ikke kvalifisert til ennå, uansett jeg gjorde det nå, jeg følte energi og kroppen begynte å rykke. Jeg ble veldig sliten etter øvelsen og la meg på sofaen for å hvile, når jeg voknet så jeg to merkelige vesener som gresset, jeg vet ikke hvordan ellers forklare det, på gulvet i stuen, jeg så dem bare et øyeblikk, men de var ikke som noe dyr i fra denne verden, jeg tror de enten var Ånder eller at de tilhørte en annen dimensjon, jeg så dem helt tydelig et øyeblikk men så forsvant de. Etter dette hver gang jeg jobber med energi så får jeg rykkninger i kroppen, noen ganger bare små rykk, andre ganger så rister hele kroppen, jeg kan føle meg varm eller kald.
Antall ord: 190
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
LilleHeksepusen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 85
Startet: 05 Nov 2011 11:18
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 1 gang

- - Frysninger

Innlegg av LilleHeksepusen »

zind skrev:Ja, det er godt mulig at det er kundalinien jeg har opplevd tidligere også Nephandi, for det er veldig likt det jeg nå har begynt å oppleve når jeg gjør kundalini yoga!

Lilleheksepusen, jeg skal prøve å forklare hvordan jeg opplever det. Jeg har alltid kalt det frysninger, men jeg hørte noen som kalte det "lovewash" og det syntes jeg var veldig beskrivende. For meg er det som å fylles med kjærlighet på en måte, men det bruser ut i hele kroppen og får hårene til å reise seg fysisk. Den kulda jeg føler hvis jeg jobber med hjertet minner mer om dårlig blodsirkulasjon, da blir jeg ordentlig kald og får vel egentlig ikke frysninger, mest jevn over kald.

Jeg må si at jeg syntes det er litt vanskelig å skille mellom disse tingene noen ganger. Jeg har meditert på kjærlighet, glede og takknemlighet og de har alle sin helt egne vibrasjon, men for meg er forskjellene fortsatt så subtile at jeg best kjenner forskjellen når jeg sammenligner de. På samme måte kan det være litt vanskelig å definere hva man har kontakt med og om det kommer innenifra eller om man f.eks er i kontakt med noe. Jeg kan nemlig oppleve nærvær med mange av de samme "symptomene". Egentlig tror jeg disse tingene går seg til etterhvert, vi finner våre individuelle måter å tolke og oppfatte ting på. Vi må stole på oss selv og samtidig klare kunsten å være åpne, det meste andre lærer man underveis.. og utlært blir man aldri. Du kan jo prøve å bare være oppmerksom når det skjer, se etterhvert om det er et mønster i det, det vil sikkert gi mening etterhvert og jeg tror nok at dette er litt av gaven din ja ;)

Men sånn generelt, vil du si at disse frysningene gir deg en god eller dårlig følelse lilleHekse?

Et lite tips du kan teste; spør hjelperen din om du kan få en klem og se om du får en liknende opplevelse. Når jeg gjorde dette opplevde jeg til min store overraskelse at jeg fikk nøyaktig samme opplevelsen av det. Ubetinget kjærlighet, glede og takknemlighet, alt på en gang. Men bare noen sekunder, men veldig intenst og fint :)

jeg fikk frysninger så jeg ristet også kom det noen tårei i øynene mine 3 time. og rett før tenkte jeg på brannalarmen. I 4 time gikk brannalarnen. Rart
Antall ord: 427

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Frysninger

Innlegg av Nephandi »

Ofte så kan man få fornemmelser for enkle hverdagslige ting som for eksempel brannalarmen eller en talerken som knuser, ofte er disse tingene så små å trivielle at det er lett å ikke legge merke til at man har hatt en fornemmelse for dem før de skjedde, men når man først blir bevist på det så kan man legge merke til at slike fornemmelser ofte kommer, om alt mulig.
Antall ord: 70
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !