Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinKonstant kald på høyre hånd

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
Liana
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 62
Startet: 27 Apr 2007 14:53
17
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 3 ganger

Konstant kald på høyre hånd

Innlegg av Liana »

Jeg vet ikke om jeg poster dette i riktig kategori, men...

Jeg er høyrehendt, og opplever ofte å være kald på bare høyre hånd, eller at høyrehånda er kaldere enn venstre. Spesielt oppleves dette når jeg sitter/står stille, og noen ganger opplever jeg også at en eller flere fingre på høyre hånd "sovner" (mister blodtilførselen) som følge av denne kulden :? Når jeg holder hendene inntil hverandre så merker jeg klare forskjeller i temperatur. Hva kan dette være? Har dette en naturlig forklaring, eller kan det være energier? Jeg bare lurer... :roll:
Antall ord: 105

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Moondancer
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 160
Startet: 19 Jul 2009 09:03
14
Kjønn (valgfri): Hunnkatt
Lokalisering: Syrehagen
Har takket: 92 ganger
Blitt takket: 62 ganger

- Konstant kald på høyre hånd

Innlegg av Moondancer »

Sakset fra Klara Klok:
Hei.

Bortdovning av hånden har som regel med påvirkning av nervene til hånden å gjøre (akkurat som når beina "sovner"). Likevel sier du at hånden også blir øm og kald, og dette kan peke mot at det kan være forstyrrelser i blodsirkulasjonen til hånden din. Noen kan få slike symptomer særlig i kaldt vær, men da pleier det som regel å være begge hender og/eller føtter som affiseres. Andre igjen kan ha blodårer som lett snører seg sammen, uvisst av hvilken årsak, og dette kan også gi brystsmerter, særlig har vi sett dette hos kvinner (såkalt "spasmeangina"). For slike tilstander der årsaken ligger i at blodårene snører seg sammen, kan behandling med visse medikamenter være aktuelt.

Jeg synes du igjen skal ta kontakt med fastlegen din, og forklare ham/henne symptomene. Muligens er det aktuelt med henvisning til spesialist i revmatologi/giktsykdommer, siden det er disse spesialistene som som regel kan mest om den type tilstander.

Hilsen legen
Antall ord: 180
Not all who wanders are lost! - Gandalf

I solemnly swear I'm up to no good

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Konstant kald på høyre hånd

Innlegg av Nephandi »

Jeg er enig i at du bør besøke lege, jeg synes dette høres ut som enten dårlig blodsirkulasjon i den hånden eller at en nerve er i klemme og dette er noe du absolutt bør få tatt en titt på, vaneligvis er det ikke noe alvorlig, men det er greit å sjekke for sikkerhets skyld.
Antall ord: 60
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Elisabethy
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 11
Startet: 02 Des 2011 08:59
12
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 5 ganger

- Konstant kald på høyre hånd

Innlegg av Elisabethy »

Hei Liana :)

Jeg kjenner meg veldig igjen i akkurat de symptomene du har!
Jeg er også høyrehendt, og er ofte svært kald på hendene og beina, det har vist seg på meg etter legesjekk og litt forskning ut i slekta at gikt og revmatisme er symptomer jeg har :) Veldig lurt å få det sjekket! Men skjønner godt at du spør om det kan være energier, noe det selvfølgelig også kan være! Jeg har selv fått vite av mange spirituelle mennesker at jeg har 'varme hender' i tillegg til at jeg har har revmatisme. Så kan være vanskelig å skille ut hva som er hva :)

- Elisabethy :)
Antall ord: 112

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links