Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinHealing

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Elisabethy
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 11
Startet: 02 Des 2011 08:59
12
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 5 ganger

Healing

Innlegg av Elisabethy »

Hei :)

Jeg lurte på om noen kan gi meg tips på hvordan dere selv gjør healing.
Hvordan dere for eks tar reikihealing eller chakrahealing. Holder på å øve meg, men jeg føler at jeg trenger litt tips.

- Elisabethy <3
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1382 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- Healing

Innlegg av Asbjørn »

Elisabethy skrev:Hei :)

Jeg lurte på om noen kan gi meg tips på hvordan dere selv gjør healing.
Hvordan dere for eks tar reikihealing eller chakrahealing. Holder på å øve meg, men jeg føler at jeg trenger litt tips.

- Elisabethy <3
Selv om jeg bare "fusker i faget" , - så ser jeg for meg at jeg åpner opp ved kronechakra, ( på en måte setter ei trakt opp på toppen av hodet ).
Der visualiserer jeg lys , bruker gjerne sola som kilde , og lar dette lyset strømme inn i trakta...
Så visualiserer jeg at det går et rør fra toppen av hodet, og ned til rotchakra, men med avgreninger ved solar plexus ( mellomgulvet ). Der er en avgrening for hver arm, og disse rørene går liksom inne armen og ut i en åpning i midten av hendene...
Image

Så visualiserer jeg at energistrømmen går via trakta , via mellomgulvet, og ut i hendene.

Var det noe slikt du tenkte deg som svar ?

mvh Asbjørn
Antall ord: 167

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 415
Startet: 13 Aug 2010 10:43
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 29 ganger

- Healing

Innlegg av Atmi »

Hva med å bare gi healing? Reikihealing og chakrahealing er ikke så greit å bare øve seg på egentlig.

Jeg tenker at i og med at du holder på med dette så har du litt grunnleggende kunnskap om energi osv. Jeg vil anbefale deg å fokusere på hendene dine, og kjenne etter hva som føles rett ift hvordan du skal holde dem på personen - skal du holde ute i auraen eller skal du holde på kroppen - hvor skal du holde?

Kjenne etter om det er forskjeller på noen punkter, og evt holde hendene over de punktene. Videre se for deg at du henter energi utenfra og sender til mottaker. Eller du kan se for deg at du sender fra hjertet ditt til personen.

Nå er ikke eneste måten å heale på gjennom hendene, men det er et sted å begynne. : ) Healing er veldig individuelt, og den beste måten å lære på hvis du ikke skal gå på kurs, er å gjøre, kjenne etter, oppleve, erfare etc.

Det kan være du kjenne varme, kulde, prikking, trykk, vind. Det kan være at den du sender til ikke merker noe, eller merker motsatt av det du merker. Det kan være du får følelser når du holder på og må øve litt på å forstå disse, hva er dine, hva er den du healer sitt. Det kan være du blir matt eller at du får mer energi når du gjør det.

Det er mulig du har lyst å bruke stearinlys eller røkelse eller musikk, hvis du er typen til det - men det funker helt fint uten også. Det kan være du har noen steiner du liker godt, kanskje du harlyst å kombinere dem med healing. For eksempel hvis noen har menssmerter, så kanskje du har lyst å legge en hematitt på harachakraet mens du healer?

Jeg vil anbefale deg å være forsiktig med å åpne og lukke chakra og fokusere på dem med mindre du har erfaring og vet mye om chakra. Likevel kan du godt visualisere med farger - for eksempel hvis noen er lei seg og føler seg tomme, så kan du heale med grønt for hjerte og kjærlighet. Hvis noen er engstelige kan du heale med oransje for ego og pågang, hvis noen er usikre kan du bruke gult for selvsikkerhet etc. Eller hvis det er smerter, eks de har vondt i hodet kan du ¨være litt avansert og kanskje du kjenner det er fordi de er i ubalanse, og du balanserer med litt rødt for jording. Og sånn kan du holde på - bare vær oppmerksom på at du ikke gjør ting før du har fått erfaring på det.

Nå er vel intensjonen det aller viktigste, men noen mener også at å for eksempel åpne chakra og jobbe med chakra, uten erfaring - kan være ganske skadelig hvis man gjør feil, glemmer å lukke, øker ett som burde vært dempet etc.

Så tilbake til start - jeg anbefaler deg å starte med å sanse med hendene dine. Visualiser gjerne ting. Jeg husker at da jeg gjorde det de første gangenen så holdt jeg på det stedet som var vondt, og så for meg en kran i nærmeste ledd hvor alt det vonde rant ut :)
Antall ord: 547

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- - Healing

Innlegg av Lilja »

Asbjørn skrev:Selv om jeg bare "fusker i faget" , - så ser jeg for meg at jeg åpner opp ved kronechakra, ( på en måte setter ei trakt opp på toppen av hodet ).
Der visualiserer jeg lys , bruker gjerne sola som kilde , og lar dette lyset strømme inn i trakta...
Så visualiserer jeg at det går et rør fra toppen av hodet, og ned til rotchakra, men med avgreninger ved solar plexus ( mellomgulvet ). Der er en avgrening for hver arm, og disse rørene går liksom inne armen og ut i en åpning i midten av hendene...
Sånn av ren nysgjerrighet; Er det noen grunn til at disse avgreningene går ut fra solar plexus? Jeg bruker omtrent samme "metode" som deg, men mine avgreninger går ut fra hjertechakra. Har det noen betydning, tror du??
Antall ord: 141

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1382 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- - - Healing

Innlegg av Asbjørn »

Lilja skrev:
Asbjørn skrev:Selv om jeg bare "fusker i faget" , - så ser jeg for meg at jeg åpner opp ved kronechakra, ( på en måte setter ei trakt opp på toppen av hodet ).
Der visualiserer jeg lys , bruker gjerne sola som kilde , og lar dette lyset strømme inn i trakta...
Så visualiserer jeg at det går et rør fra toppen av hodet, og ned til rotchakra, men med avgreninger ved solar plexus ( mellomgulvet ). Der er en avgrening for hver arm, og disse rørene går liksom inne armen og ut i en åpning i midten av hendene...
Sånn av ren nysgjerrighet; Er det noen grunn til at disse avgreningene går ut fra solar plexus? Jeg bruker omtrent samme "metode" som deg, men mine avgreninger går ut fra hjertechakra. Har det noen betydning, tror du??
For å være ærlig, så vet jeg ikke helt, - var faktisk noe jeg lærte av en engang....

A
Antall ord: 162

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Healing

Innlegg av Lilja »

Hmmm, nei ikke vet jeg.

Tror ikke jeg har noen grunn til at det ble akkurat hjertechakra for meg, annet enn at det er veldig praktisk plassert i forhold til armene :roll: :lol:
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Elisabethy
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 11
Startet: 02 Des 2011 08:59
12
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 5 ganger

- Healing

Innlegg av Elisabethy »

Jeg ser jo nå at jeg er ikke den beste å ordformulere meg :p Hehe.

Det jeg meinte var ikke hvordan man utfører Reikihealing eller Chakrahealing. Men heller hvordan man skal begynne :) Jeg har fått forskjellige tips om at jeg aldri må begynne på pannechakra og ned, men begynne på rotchakra og opp, osvosv. Derfor jeg bare var interessert i å høre hvordan andre kanskje prøver seg fram :)

Tusen takk for svar ;) Midt i blinken Asbjørn :like
Og takk for tips Atmi :)

Jeg er bare så redd for at jeg skal gjøre noe feil.. Jeg har ei mor som har blitt kjempe syk for tiden, viser seg at hun har fått kraftig utslag av sjøgren, dvs at hennes onde celler spiser opp hennes få gode celler, som gjør at hun går med smerter konstant. Kan ikke jobbe eller noenting.. Det gjør meg så vondt dypt inn i hjertet å se mtp at hun er et av de mest verdifulle menneskene i mitt liv <3

Jeg selv kan heller ikke jobbe for tiden pga rygg og beinproblemer, som gjør at jeg heller ikke kan jobbe, og at jeg må veksle mellom å gå, sitte og stå hver eneste time for at det ikke skal låse seg i ryggen og at jeg blir sengeliggende.

Det som er problemet med dette er at min mors lege finner ikke ut hvordan de kan hjelpe henne. Og min lege påstår at røntgenbildene mine er fine, fysioterapauten min sier jeg har en lidelse og kiropraktoren min sier at jeg kan ha lammelse i noen nerver.. Men får ikke no annet hjelp enn spesialsåler, noe som jeg føler på hele meg at det bare blir værre med tanke på at min skade er medfødt..

Og nå skal dere høre :) Min mor og jeg var på Kultur og Alternativ messa i bodø i november (Anbefales på det sterkeste, hvis du ikke har vært på det før), og der fikk vi reading og spådd av en spåmann og medium hver for oss. Vi begge fikk da beskjed av alle tre at vi kom til å jobbe med Alternativ behandlig i framtiden og at 2012 var året alt skal begynne. Jeg fikk også beskjed at jeg hadde mange evner, men frykten fra mine tidligere liv er det som hindrer meg i å åpne meg helt for det spirituelle da jeg har blitt drept på grusomme måter som de ikke engang ville fortelle meg om..
De sa da at jeg måtte prøve å meditere mye for da ville det blir klart for meg! Men jeg har i tillegg Diagnosen ADHD noe som gjør at jeg sliter fælt med å konsentrere meg, men at jeg er flink å visualiesere og har en fantasi ut av en annen verden :p "problemet" er at jeg klarer _ikke_ visualisere med øynene lukket, men går nesten i en transe på øynene åpen. Vet ikke om det er en dum ting.

Det som er, er at jeg vet svært lite om det Spirituelle/Alternative, men har vært dradd mot det siden jeg var liten og alltid følt at jeg er en gammel sjel, og at jeg ikke hører til på denne tiden. Har rett og slett følt meg som en Alien og ikke helt på bølgelengde med venner osv..

Men først nå har jeg fått mye ro i sjelen, fordi jeg vet med alle celler i meg at dette er en oppgave jeg har fått på denne jorden, å holde på med alternativ behandling.

Jeg og min mor tror ikke at det er en tilfeldighet at vi begge er sykemeldt og ikke kan jobbe, så dårlig i vår fysiske helse, men får svært lite hjelp fra leger osv.
Vi tror nemlig at vi skal ha denne lille tiden for oss selv, tenke på hva som kan være lurt for oss å gjøre sånn at vi ikke blir sengeliggende og ufør. Vi har bestemt oss for å ta utdanning i Kinesiologi, der vi begge kan hjelpe hverandre og andre mennesker som trenger behandling.
Grunnen til at Kinesiologi er veien jeg /vi vil gå er for at jeg selv har vært på behandling hos en Kinesiolog og at smertene min ble lindret i nesten 2 dager, noe jeg selv trodde var helt umulig.

Jeg har fått bekreftelse av 7 forskjellige mennesker som er svært utviklet spirituelt at jeg har sterke healingevner, noe som jeg vil utforske helt ut. Jeg har prøvd meg litt fram på min mor bare ved å legge hendene mine over henne (13cm over kroppen) og kjent svært mye energi. Jeg får kraftig prikking, sterk vind og blir iskald på hendene. Først trodde jeg at jeg ga henne dårlig energi og at jeg var djevelen selv ( som sagt har jeg en fantasi som er helt utrolig..) fordi at jeg trodde at varme hender da betydde at mennesker ble bedre hvis man la hendene over den og at hendene ble varme.
Nå har jeg lest og brukt 3 måneder non stop på å finne info om alternativ behandling, og har forstått at dette ikke var tilfelle. Jeg kjenner da, sterk energi og bruker også pendel svært mye. Det eneste som er, er at jeg er litt blank på øvelser man gjør som ;
Hvor skal man begynne på kroppen?
Skal man drege opp dårlig energi fra kroppen og knuse det?
Fjerne all negativ energi over hodet og kaste bort?
Osvosv..

For tiden har jeg brukt svært mye tid på å lære meg alt om Chakra, hva det står for, hvilket chakra som binder til hvilket indre organ osv. Så det går framover :)
Jeg har også veldig lyst å dra på kurs innen evt Hvit tidshealing, Reikihealing, Chakrahealing eller annen type healing for å få mest mulig innsikt i hva man holder på med og i tillegg lære.
Men så er jeg jo ei jente på 22 år, som ikke er i stand til å jobbe :p så økonomien taler for seg selv her. Men en dag når pengene er spart opp så, er det lykken i livet for meg å få dratt på kurs osv.
Min intensjon er helt ren og fylt med kjærlighet! Jeg ønsker bare å hjelpe og jobbe med mennesker, noe som jeg har hatt lyst til siden jeg var liten. (Mine venner synes at jeg er et merkelig vesen, for at jeg vil bruke min tid på å hjelpe andre, istedet for å jobbe i en klesbutikk for å "hjelpe" andre å style seg, eller jobbe på utested for å "hjelpe" andre mennesker å gi de alkohol. Noe jeg sier med all respekt, ikke er min definisjon å hjelpe andre mennesker for meg.) Jeg er for tiden svært rådvill, og er så utrolig glad for at jeg fant denne siden, der det finnes flere mennesker enn meg og min familie som er svært åpen for det Spitituelle! Tungt å ikke kan prate med venner om noe som jeg dedikerer mye tid av livet mitt for :)

Nå har jeg rablet opp mye personlig og kanskje helt urelevant for mange, men det føltes svært godt å bare fortelle litt om mitt liv for tiden.
Og hvis noen har brukt tiden sin på å lese alt dette så takker jeg <3

Hvis noen har tilbakemeldinger, tips eller hva enn det skulle være så blir jeg kjempe glad :)

Stor varm klem fra - Elisabethy
Antall ord: 1255

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Healing

Innlegg av jeditrond »

Det går fint å meditere med åpne øyne om du klarer det, bare la "transen" komme og ikke fokuser på noe spesielt :) Jeg har så smått fått varme hender selv, men jeg bare legger hånden på det vonde stedet og tenker gode tanker og lar det stå til :D Er såpass fersk i faget at jeg ikke hadde tenkt på chakraer og slike ting. Nå driver jeg ikke med dette yrkesmessig heller, det er bare familien som har vært utsatt for min håndspåleggelse :P
Antall ord: 89
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 415
Startet: 13 Aug 2010 10:43
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 29 ganger

- - Healing

Innlegg av Atmi »

Elisabethy skrev:Jeg ser jo nå at jeg er ikke den beste å ordformulere meg :p Hehe.

Det jeg meinte var ikke hvordan man utfører Reikihealing eller Chakrahealing. Men heller hvordan man skal begynne :) Jeg har fått forskjellige tips om at jeg aldri må begynne på pannechakra og ned, men begynne på rotchakra og opp, osvosv. Derfor jeg bare var interessert i å høre hvordan andre kanskje prøver seg fram :)

Tusen takk for svar ;) Midt i blinken Asbjørn :like
Og takk for tips Atmi :)

Jeg er bare så redd for at jeg skal gjøre noe feil.. Jeg har ei mor som har blitt kjempe syk for tiden, viser seg at hun har fått kraftig utslag av sjøgren, dvs at hennes onde celler spiser opp hennes få gode celler, som gjør at hun går med smerter konstant. Kan ikke jobbe eller noenting.. Det gjør meg så vondt dypt inn i hjertet å se mtp at hun er et av de mest verdifulle menneskene i mitt liv <3
Hvis du skal gjøre Reiki så er det kanskje lettest å bare følge håndposisjonene - du bør ha fått dem i første graden, og da pleier de være delt ut etter første, andre osv. (starter på ansiktet)? Ved healing så starter de aller fleste på holdet og går nedover. Det har å gjøre med kundalinikraften, og at å starte ved føttene kan sette denne i gang før tiden. Det kan sikkert diskuteres om det er en fare eller ikke, men det er nå det som er vanligst.

Chakrahealing kjenne jeg i grunn ikke til som healingssystem. Men du kan sikkert starte øverst der også, :) lykke til.
Antall ord: 286

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links