Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinVarme hender - Teknikker, forbedring.

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
tkd_benny
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 20 Des 2011 15:23
12
Kjønn (valgfri): Mann

Varme hender - Teknikker, forbedring.

Innlegg av tkd_benny »

Jeg er en gutt på 19 år som alltid har hatt i bakhodet at jeg kan ha varme hender.

For 6-7 mnd siden, fikk jeg prøvd det for første gang. Jeg har en samboer som er bestandig kald og frossen i kroppen og jeg tenkte at jeg skulle gi det et forsøk.

Jeg hadde lest litt om kanalisering av energi osv på nett og jeg har alltid interessert meg for det. Idet jeg la hånden min på skuldra hennes, kjente hun at hun ble varm i hele kroppen,, jeg holdt i 3-4 min, imens jeg prøvde å fokusere på å sende energi til henne. Etter 3-4 min, var hun glovarm i absolutt hele kroppen UNNTATT der jeg holdt hånden min.

Etter den episoden har det bare utviklet seg. Nå nylig fikk jeg høre at lillesøsteren til samboeren min hadde vondt i kneet. Hun fikk ikke til å gå i det hele tatt på den foten.
Som toppidrettsutøver har jeg en del peiling på kne, og fant fort ut at det var kneskåla som hadde flyttet på seg.
Jeg la hånden min på kneskåla hennes, og akkurat da ble jeg varm i hele kroppen og begynte å svette. Jeg holdt på i 3 min, og etterpå var jeg helt gjennomsvett.
Tro det eller ei, hun reiste seg og gikk etterpå! Litt ømt var det, men neste morgen kjente hun ingenting.
Nå er jeg helt overbevist om at jeg har varme hender.

Men spørsmålet mitt er,, fins det noen teknikker for å "perfeksjonere" eller utbedre dette?
For å være helt ærlig så vet jeg egentlig ikke hva jeg gjør, det bare virker.

Hadde satt pris på svar :-)
Antall ord: 288
Winners never quit
Quitters never win

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_The Wolf

- Varme hender - Teknikker, forbedring.

Innlegg av Slettet_The Wolf »

Du må bare bruke det. Da blir det sterkere og sterkere.

Har du vært "plaget" med at du blir varm i hendene når det kanskje ikke helt passer seg?
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
tkd_benny
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 20 Des 2011 15:23
12
Kjønn (valgfri): Mann

- Varme hender - Teknikker, forbedring.

Innlegg av tkd_benny »

Takk for tipset :-)

Ja, eller, noen ganger. Jeg er generelt varm i kroppen hele tida, men jeg kan kontrollere varmen i hendene mine.
Antall ord: 23
Winners never quit
Quitters never win

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mei987
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 127
Startet: 24 Des 2011 09:35
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Vestlandet
Blitt takket: 19 ganger

- Varme hender - Teknikker, forbedring.

Innlegg av Mei987 »

Bare fortsett å bruk det. Mamma har sagt i mange år at jeg har hva hun kaller "legende hender" hun har diverse sykdommer pluss en god del trøbbel med ryggen. Til og med Mamma's smerte spesialist har godkjent "massasje metodene" Jeg bruker på henne.

Jeg blander som regel energien min med en god fuktighets krem/bodylotion, og lange strykende bevegelser langs beina og leggene hennes. Diabetes bein gjør henne fort kald, så etter sånn cirka en 30- 45 minutter på hvert bein er hun go å varm i cirka 3-4 uker.

Jeg bruker også mange sirkel bevegelser på ryggen hennes i delvis massasje. Men ikke helt, det å klype sammen huden fram og tilbake setter i gang blod omløpet. Og løser greit opp lette knuter, å kunne bruke tomlene og knokene er også greit hvis du blir litt sliten.

Dette har jeg liksom bare "visst" informasjonen detter liksom på plass. I sommer tenkte jeg å kjøpe meg en bok med noen metoder innenfor sone terapi....det viste seg at jeg har gjort det i den boka i flere år, uten åpne en lignende bok engang.

Bare flyt inn med energien din så blir du sterker og sterkere...tror jeg starta..når jeg var sånn cirka 12 år.
Antall ord: 212
part shaman, part seer, part herbalist, part spiritual healer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links