Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinHøyt blodtrykk?

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Høyt blodtrykk?

Innlegg av ? »

ja, det er noe herk, men nå kan det kureres med litt kirkegange- altså, kirkegjengere har lavere blodtrykk en resten av befolkningen..
http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10032756
Antall ord: 31
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- Høyt blodtrykk?

Innlegg av Moonstone »

? skrev:ja, det er noe herk, men nå kan det kureres med litt kirkegange- altså, kirkegjengere har lavere blodtrykk en resten av befolkningen..
http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10032756
Hehe ja,og kommer sikkert til å bli brukt i propaganda om at nå må folk begyne å bli Kristne og gå mer i Kirken igjen..
Antall ord: 56
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mei987
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 127
Startet: 24 Des 2011 09:35
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Vestlandet
Blitt takket: 19 ganger

- Høyt blodtrykk?

Innlegg av Mei987 »

Nei fysj....sist jeg sjekka var høyt blodtrykk forårsaket av gener og kosthold. Jeg veit jeg selv kan ha en mulighet for hjerte og karsykdommer, høyt blodtrykk er en av disse også. Det ligger i familien min men også fordi jeg ble født "go og rund" som mamma sier. Så har jeg måttet forebygge dette på eget initiativ. Ikke bare passe på korsryggen min men også på resten av kroppen.

Hvordan kan de forklare at både Kinesere og Japanere ikke har høyt blodtrykk de heller. Og der er det fåtall kristne...
Antall ord: 99
part shaman, part seer, part herbalist, part spiritual healer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

- Høyt blodtrykk?

Innlegg av keke »

Himalaya salt er meget gunstig for høyt blodtrykk..

erstatt d me d vanlige bordsaltet.. resultatet kommer etter kort tid


ellers er d viktig å være i god syre/base balanse .. http://www.bowen-virker.no/Syre_basebalanse.htm
Antall ord: 39
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Prismia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 148
Startet: 09 Aug 2006 20:33
17
Kjønn (valgfri): skreppe
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 25 ganger

- Høyt blodtrykk?

Innlegg av Prismia »

Man kan få høyt blodtrykk av langvarig stress og (som oftest kombinert med arv og dårlig mat). Jeg trur på at det å gå i kirka kanskje kan for noen redusere blodtrykket fordi de slapper mer av der og stresser ned. Men det er bare tilfeldig pga psyken, det betyr ikke at alle bør bli kristen og gå i kirka :P Jeg trur at man feks istede kan meditere ol når man merker at man er stresset eller i en stresset periode. Lære seg avslappningsteknikker, spise sunt, og selvsagt høre på hva legen sier.
Antall ord: 98
=)))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Høyt blodtrykk?

Innlegg av Lilja »

Norske forskere har funnet en klar sammenheng mellom kirkegang og lavere blodtrykk hos kvinner og menn.

Det er Helseundersøkelsen i Nord-Trøndelag (HUNT) som viser dette. Studien er den første i sitt slag i Skandinavia.

- Vi fant at jo oftere HUNT-deltakerne gikk i kirken, jo lavere var blodtrykket deres, selv når det ble kontrollert for en rekke andre mulige forklaringsfaktorer, sier stipendiat Torgeir Sørensen ved Menighetsfakultetet og Religionspsykologisk senter i Sykehuset Innlandet til forskning.no.

I USA går cirka 40 prosent av befolkningen ukentlig i kirken. I Nord-Trøndelag er det kun 4 prosent som besøker kirken hver uke. På grunn av den lave prosentandelen ventet ikke de norske forskerne å finne noen sammenheng mellom kirkegang og blodtrykk.

- Siden dette er en tverrsnittsstudie, er det ikke mulig å si om det var helsetilstanden som påvirket den religiøse aktiviteten, eller om det var den religiøse aktiviteten som påvirket helsetilstanden, sier studiens medforfatter, professor Jostein Holmen ved Det medisinske fakultet ved NTNU.

Tverrsnittsstudier sier ingenting om årsaksforhold.

Tidligere HUNT-studier har vist positiv sammenheng mellom humor og helse, og mellom kulturdeltakelse og helse.


- Det ser altså ut til at de livssynsdata vi har fått registrert i HUNT faktisk er relevante for helsen, og dette er interessant i seg selv, sier Holmen.
Moralen er vel dermed at det som føles bra og riktig for deg,
sannsynligvis er bra for helsa di også :D
Antall ord: 242

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
12
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Høyt blodtrykk?

Innlegg av Arven »

Og hadde de sjekket blandt folk som jevnlig mediterer ville de funnet akkurat det samme. Dette har ikke noe med kristendommen spesifikt å gjøre. For de kristne gir kirken indre fred, for oss er det meditasjon eller yoga. Ulike former for tro og åndelig føde, men samme virkning.
Og det er positivt.

Selv tror jeg første skrittet mot normalt blodtrykk er å slutte å bekymre seg over det og heller ta vare på dagen og nyte den !
Antall ord: 77
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Høyt blodtrykk?

Innlegg av ludoburgero »

Absurde koblinger. De som tror på tannfeen får sjeldnere aids også.
Gleder meg til den dagen de slutter å produsere "nyhetsartikler" som tydelig har som mål å ødelegge all sunn fornuft. Det evindelige pisspreiket de pumper ut, gitt...
Antall ord: 38
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
12
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Høyt blodtrykk?

Innlegg av Arven »

Den dagen kommer ikke
Antall ord: 4
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Høyt blodtrykk?

Innlegg av jeditrond »

Arven skrev:Og hadde de sjekket blandt folk som jevnlig mediterer ville de funnet akkurat det samme. Dette har ikke noe med kristendommen spesifikt å gjøre. For de kristne gir kirken indre fred, for oss er det meditasjon eller yoga. Ulike former for tro og åndelig føde, men samme virkning.
Og det er positivt.

Selv tror jeg første skrittet mot normalt blodtrykk er å slutte å bekymre seg over det og heller ta vare på dagen og nyte den !
Det har du helt rett i, flere vitenskapelige tester har vist at bønn eller meditasjon gir samme effekt oppe i skallen, men man må jo selvsagt tro på det man ber til, mens meditasjon "bare" er en avslapningsøvelse uten nødvendigvis å være religiøs i handling :D
Antall ord: 128
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links