Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinJording

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Elisabethy
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 11
Startet: 02 Des 2011 08:59
12
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 5 ganger

Jording

Innlegg av Elisabethy »

Hei :)

Jeg lurte på om noen kan dele noen teknikker med meg når det gjelder å jorde seg?
Hva/hvordan jeg skal visualisere osv? :)

-Elisabethy
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Jording

Innlegg av helgemann »

Du kan prøve å tenke deg, at du legger et tynt gull lag ut på auraen din. Så trekker du auraen til deg, og når du gjør det, blir gull laget tykkere. Når du har trukket auraen helt inn til deg, har gull laget blitt dobbel så tykk. Gull laget har nå erstattet tomrommet auraen la igjen.
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kråke
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 26 Des 2010 10:35
13
Har takket: 16 ganger
Blitt takket: 45 ganger

- Jording

Innlegg av kråke »

Lurer på hva jording egentlig er og hvorfor man behøver det?
Så håpet kanskje noen kunne svare på det her...
Er det for å hindre at egoet skal bli så høytsvevende at man tar helt av, og derfor
må komme seg ned på jorda igjen? Eller er det at man svever avgårde i en åndelig dimensjon
og må jorde seg for å få med seg hva som skjer i denne dimensjonen?
Antall ord: 73

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Elisabethy
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 11
Startet: 02 Des 2011 08:59
12
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 5 ganger

- Jording

Innlegg av Elisabethy »

Jeg tror det finnes flere 'teorier' på jording osv. Men jeg holder nå på å lese og lære om chakraer osv, der jording er ganske viktig. Hvis du har lest litt om Chakraene så skjønner du kanskje hva jeg snakker om nå :)

____________________________________________________________________________________________________

Rotchakra - rødt
Står for fysisk identitet, her og nå.
Element - Jord.

Balansert :
Har du et rotchakra i balanse vil du føle deg jordet, stabil og sikker. Du vil føle deg knyttet til og vel i den fysiske kroppen. Rotchakra nærer, står for sikkerhet, overlevelse og binder deg til det fysiske. Du tar godt vare på kroppen din og setter pris på den.

Underaktivt :
Du vil føle deg nervøs og redd og lett å vippe av pinnen. Selvtilliten din er lav, du føler du ikke får til noe, føler at du ikke fortjener noe godt. I ekstreme tilfeller kan man bli suicidal.

Overaktivt :
Du vil være materalistisk, grådig, dominerende og egoistisk. Du ønsker hele tiden å ha det trygt og står imot forandringer.

Balanseringer :
Dette kan du balanserer for eksempel ved å gå barbeint om sommeren (direkte bakkekontakt), visualisere fargen rød (Fargen på chakraet), stelle blomster, trene osv.
________________________________________________________________________________________________

Jeg tror jording er bra av mange forskjellige grunner. Jeg holder på å åpne meg spirituelt, og har fått klar beskjed om at jeg må jorde meg sånn at jeg ikke mister bakkekontakten. Mener det er viktig at selvom man gjerne vil utvikle seg i det alternative, så er det viktig å ikke bli så svevende at man mister sin kontakt med den fysiske verden.

Grunnen til at jeg nevner dette er for at jeg selv har vært hos kinesiologer som mener at jeg har et underaktivt Rotchakra (som da er roten/ankeret til 'Moder Jord' men at jeg har et veldig balansert Pannechakra/Tredje øye chakra (som da binder meg til 'Fader Himmel'.
Dvs at jeg må jorde meg for å få balansert mitt Rotchakra for å ha en balanse mellom det fysiske og det spirituelle.

Jeg er ikke den beste til å ordformulere meg eller forklare, men håper at du fikk noe ut av dette :)

- Elisabethy :)
Antall ord: 359

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mei987
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 127
Startet: 24 Des 2011 09:35
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Vestlandet
Blitt takket: 19 ganger

- Jording

Innlegg av Mei987 »

Jording/Grounding er en nødvendighet når du ønsker å balansere energi sentrene dine (chakra'n)
Hvis du føler deg stressa og forvirret kan jording være et godt alternativ.

Det er haugevis av jordings metoder. Men jeg kan nevne noen av de jeg bruker mest.

1 Tai Chi (kinesisk kamsport) Veldig grei metode for å kunne balansere alle chakraene, stå så rett some to kan løft hendene over hodet. Fold hendene sammen, ta dem ned mot ansiktet cirka rundt nesa. (som om du skal til og be) Trekk pusten dypt inn og forestill deg en lang tråd som retter seg, så tar du de foldede hendene ned mot brystet men litt avstand. Trekk pusten ut igjen, så sakte tar du hendene fra hverandre og strekker armene rett utover.

Denne metoden er enkel og du trenger ikke å ha vært mye borte i tai chi tidligere for a klare denne øvelsen.

Denne metoden går mer på meditering.

2 Sett på noe rolig musikk. Evt skru av lyset i rommet du sitter i, finn en komfortable stilling i stolen/sofaen. Ettersom du lukker øynene og føler musikken, tenk at du er et ungt tre som har noen brukne/visne greiner (Dette vil være chakra'ene dine). Prøv å kjenn bakken røttene dine er plantet i. Kan du kjenne den gode jorda? Under røttene dine er det vann, vri litt på tærne for å kjenne etter. Nå tenk deg at vannet suges opp og inn i røttene, og det forfriskende vannet spres ut i stammen og greinene, samtidig som vannet gir deg næring begynner du og føle deg lettere og mer avslappet. Når du lukker opp øynene kan det være greit å ta seg ett glass vann etterpå
Antall ord: 297
part shaman, part seer, part herbalist, part spiritual healer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Jording

Innlegg av Arven »

Jeg bruker en variant som er veldig lik den meditasjonen du nevner her, å være et tre som sprer røttene godt ned i bakken og henter livskraft fra jorda.
Antall ord: 30
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Jording

Innlegg av helgemann »

Jording er helt nødvendig som et dagligdags gjøren og laden. Når man har åpnet det 3. øye/(har synske evner), har man opprettet en kanal til ånde verden. Har man jordet seg, vil man ikke bli utslitt og sliten når man kommer i kontakt med åndeverden, eller i kontakt med andre menneskers energi felt. Jordingen er også med å på holde "føttene på bakken" slik man ikke svirrer avgårde. Jordingen er ment for å beskytte seg selv og auraen.

Jeg bruker å jorde meg, hverdag når jeg står opp. Da visualiserer jeg at gull laget også skal beskytte meg mot negative og onde krefter.
Antall ord: 109

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Elisabethy
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 11
Startet: 02 Des 2011 08:59
12
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 5 ganger

- - Jording

Innlegg av Elisabethy »

helgemann skrev:Jeg bruker å jorde meg, hverdag når jeg står opp. Da visualiserer jeg at gull laget også skal beskytte meg mot negative og onde krefter.
Det hørtes veldig lurt ut! En engelsk Healer fortalte meg at jeg burde søke beskyttelse av erkeengelen Michael før jeg legger meg og før jeg mediterer, fordi jeg har en Aura som kan tiltrekke seg negativ energi og ånder. (Noen som kan fortelle meg noe om det? Det høres jo ikke så fryktelig bra ut..)

Nå har jeg endelig fått boka mi "Healing" av Jack Angelo, så nå er det bare å sette seg ned under pleddet med en godt kopp kakao å lese :D Kan ikke bli bedre <3

GODT NYTTÅR ALLE SAMMEN :D Prates i år 2012.

Klem - Elisabethy
Antall ord: 131

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- - - Jording

Innlegg av helgemann »

Elisabethy skrev:Det hørtes veldig lurt ut! En engelsk Healer fortalte meg at jeg burde søke beskyttelse av erkeengelen Michael før jeg legger meg og før jeg mediterer, fordi jeg har en Aura som kan tiltrekke seg negativ energi og ånder. (Noen som kan fortelle meg noe om det? Det høres jo ikke så fryktelig bra ut..)
Jeg kan tenke meg at han mener at du har en negativ laddet aura. Har man det, vil man automatisk tiltrekkes negative energier og ånder. Og mennesker. Loven om tiltreknings kraften sier jo at man tiltrekkes lik ens energier som en selv. Har man en slik negativ laddet aura, er det viktig å få positivitet inn. Som å elske seg selv. Tørre å være ego på en god måte. Før jeg visualiserer at jeg dekker auraen min med gull laget, tenker jeg at auraen min sprer lys, varme og kjærlighet, først til meg selv, så til mine medmennesker. Kjærligheten til mine medmennesker vil filtreres, når jeg legger gull laget på auraen min. Men kjærligheten til meg selv, vil være ufiltrert.

Det er nå mine tanker om dette, andre har nok andre meninger og forslag. :)
Elisabethy skrev: Nå har jeg endelig fått boka mi "Healing" av Jack Angelo, så nå er det bare å sette seg ned under pleddet med en godt kopp kakao å lese :D Kan ikke bli bedre <3

GODT NYTTÅR ALLE SAMMEN :D Prates i år 2012.

Klem - Elisabethy
Du får kose deg med boken din! :coffe2 Ønsker deg et godt og varmt nytt år! :klemme
Antall ord: 264

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lionbaby
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 105
Startet: 21 Okt 2011 11:12
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Bak deg
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 1 gang

- Jording

Innlegg av Lionbaby »

Hva går jording ut på?
Antall ord: 6
The most beatiful thing anyone can wear is their smile.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_The Wolf

- - Jording

Innlegg av Slettet_The Wolf »

Lionbaby skrev:Hva går jording ut på?
Les tidligere innlegg :)
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

- Jording

Innlegg av Gjest »

Det trenger ikke være verre en å ta en tur i skogen eller stelle blomster :)
Hvis jeg skal jorde megselv så liker jeg å bare f.eks ta et bad eller gå ut i hagen barbent eller noe, mens jeg reflekterer over naturen til naturen. Jeg tror alt handler om å tiltrekke seg de riktige energiene og at likt tiltrekker likt. Du får det du ber om. Noe sånt :kosepus
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mei987
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 127
Startet: 24 Des 2011 09:35
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Vestlandet
Blitt takket: 19 ganger

- - Jording

Innlegg av Mei987 »

Akasha memoria skrev:Det trenger ikke være verre en å ta en tur i skogen eller stelle blomster :)
Hvis jeg skal jorde megselv så liker jeg å bare f.eks ta et bad eller gå ut i hagen barbent eller noe, mens jeg reflekterer over naturen til naturen. Jeg tror alt handler om å tiltrekke seg de riktige energiene og at likt tiltrekker likt. Du får det du ber om. Noe sånt :kosepus
Er ett veldig godt poeng det der. Skal ikke mye til for å få jorda seg skikkelig.
Antall ord: 88
part shaman, part seer, part herbalist, part spiritual healer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- Jording

Innlegg av Moonstone »

Gå ute i naturen hjelper, sitte i en grønn skog, lukte inn lukten av skogen, ta en meditasjon og visualisere at man er ETT med Moder Jord.
Det å meditere på Jord-symboler eller personifiseringer/Gudefigurer hjelper også.
Det er nok å velge mellom i de diverse mytologiene.
Antall ord: 47
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

- Jording

Innlegg av zind »

Spise rotfrukter, fysisk aktivitet, hagearbeid, trampe i bakken, visualisere at du har røtter, trekke energien nedover (flytte den fra hodet og de øverste chakraene til dan tiem, navel chakra)..
Antall ord: 30
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links