Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinfysisk Healing gjennom tanke og intensjon.

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

nomus
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 18
Startet: 03 Nov 2011 10:04
12
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 3 ganger

fysisk Healing gjennom tanke og intensjon.

Innlegg av nomus »

Gregg Braden - Quantum Healing of Tumour thru the Power of Thought & Feeling

Hva synes dere ? :)
Antall ord: 15
“Our deepest fear is not that we are inadequate. Our deepest fear is that we are powerful beyond measure. It is our light, not our darkness, that most frightens us. "

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nomus
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 18
Startet: 03 Nov 2011 10:04
12
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 3 ganger

- fysisk Healing gjennom tanke og intensjon.

Innlegg av nomus »

Antall ord: 11
“Our deepest fear is not that we are inadequate. Our deepest fear is that we are powerful beyond measure. It is our light, not our darkness, that most frightens us. "

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

- fysisk Healing gjennom tanke og intensjon.

Innlegg av zind »

Gregg braden sier mye bra han! Men jeg husker noen i en gruppe jeg er med i hadde noen innvendinger og interessante ting å komme med i forhold til dette. Det var noe i forbindelse med selvhealing og det friske blåprintet som alltid er der, noe med å ikke kommandere kroppen til å bli frisk da det også kunne gjøre vondt verre. Jeg er skikkelig gullfisk så må nesten prøve å lete frem litt info rundt det senere for jeg har hundrevis av linker og notater så det blir litt jobb, kommer tilbake til det :)

Jeg får ikke sett videon det er du linker til for internetten er klikk her i dag, men jeg så at en video jeg syntes er veldig fin dukket opp i anbefalingsfeltet til høyre så jeg klistrer den inn her siden den er ganske relevant til temaet!

ygmMSbgu-jc

Denne er også veldig, veldig interessant;

2IolNCHcFb4


Ok, av en eller annen utrolig grunn så hadde jeg faktisk lagret noe av svaret i tråden jeg tenker på! Jeg skal prøve å oversette og få med essensen av det vedkommende formidlet. Jeg kan eller vil ikke inkludere alt uten å spørre vedkommende, men jeg tar med noen av det generelle. Here goes;

Resonanse mellom hjerte og hodet (sjekk heartmath eller google "heart mind coherence" for info). Den beste måten å opparbeide resonanse mellom de to er å gi slipp på tankene. Ofte vil beskjeden fra hjertet da bli hørt bedre og informerer tankene mer enn andre veien rundt. Hvis du ekskluderer kroppen er min erfaring at varigheten av healingen bare er midlertidig. Når du jobber med sensasjoner er det essensielt å jobbe med «reptil-hjernen», den delen av deg som senser og føler og beveger men som ikke er tilknyttet følelser, den er nærmere din essens og livskraften enn din personlighet og emosjonene i det libiske system. Alle følelser har en energisignatur og mer potente tanker kan også etterlate seg merker, så får å deprogrammere de unyttige må du gå inn i sensasjonene av følelsene og tankenes energi i kroppen.

Dette er litt av grunnen til at jeg klistret inn link nr 2. For fysiske problemer er gjerne relatert til mønstre, følelser og tanker, så hvordan skal man kunne fullt ut heales uten å ta tak i årsaken? Da blir som vedkommende over sier, bare en midlertidig løsning. Det er derfor jeg alltid også har sagt at all healing er selvhealing :) Han som skrev det over i kursiv snakker om noe som heter "resonance" ( Eugene Geldin kaller det 'focusing' ) som den mest effektfulle måten å jobbe med slike ting på, så kanskje det er noe å sjekke ut? I hvertfall skal jeg det! :D
Antall ord: 454
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links