Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinSå var det på'n igjen ; Ny runde i avisene med snåsakallen

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
Flawelli
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 133
Startet: 20 Sep 2011 11:43
12
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 72 ganger

Så var det på'n igjen ; Ny runde i avisene med snåsakallen

Innlegg av Flawelli »

http://www.t-a.no/kultur/article200115.ece - ny kritikk av snåsakallen

http://www.t-a.no/nyheter/article200141.ece - svar på kritikken

Samme fra VG http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... d=10070134

og sjøl syns jeg egentlig at den gamle mannen bør får fred nå, han er over 80..... men det ser ikke ut til at det er slik det funker i denne verden nei.

Ok det var litt dårlig formulert, men det jeg prøver å si er : her har de en mulighet til faktisk å dokumentere ved å snakke med folk som har vært der. Uten og gå på person i dette tilfelle anyway.

Legger til et siste http://www.dagbladet.no/2012/03/09/nyhe ... /20609526/




Flawelli
Antall ord: 126
Innom av og til en skjelden gang

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Så var det på'n igjen ; Ny runde i avisene med snåsakallen

Innlegg av Svartepus »

Synes det er litt interessant at enkelte mener Snåsamannen har lurt folk trill rundt og "utnyttet troskyldige sjeler". Han har da vel ikke bedt folk om å renne ned dørene? Folk oppsøker ham aktivt av egen fri vilje og han tar i mot dem og gjør så godt han kan å hjelpe dem. Det er neppe noen lett jobb å ha heimhusene full av folk i tide og utide, svare på flere hundretalls brev og ta imot telefoner fra fjern og nær. Jeg synes det står respekt av at noen gidder et sånt kjør. Og det uten å kreve penger. Så ja, jeg synes det er på tide å la ham få fred.

Og angånde det med penger; hvis han ikke tar penger, men folk velger selv å gi ham penger eller gaver, er det tydeligvis forferdelig slemt og frekt. Men hvis han hadde tatt faste avgifter for tjenestene sine, så hadde det antakelig vært minst like ille, for da hadde han drevet med lureri i noens øyne. Damned if you do, damned if you don't.
Antall ord: 181
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Så var det på'n igjen ; Ny runde i avisene med snåsakallen

Innlegg av Arven »

Jeg syns det er et trist og patetisk angrep på en flott mann som har viet livet sitt til å hjelpe andre. Det finnes hundrevis av folk som har opplevd evnene hans, så det bør ikke være noen tvil om at de eksisterer.
Jeg er så lei negative skeptikere som alltid roper etter vitenskapelig bevis !!
Jeg fatter ikke hvorfor det skal være så vanskelig å la folk få tro det de vil. De kan begynne å feie for egen dør istedet for å være så opptatt av å "ta" andre. Det burde gi dem nok å drive med en god stund !
Antall ord: 100
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- - Så var det på'n igjen ; Ny runde i avisene med snåsakall

Innlegg av Borte.. »

Arven skrev:Jeg er så lei negative skeptikere som alltid roper etter vitenskapelig bevis !!
Jeg fatter ikke hvorfor det skal være så vanskelig å la folk få tro det de vil. De kan begynne å feie for egen dør istedet for å være så opptatt av å "ta" andre. Det burde gi dem nok å drive med en god stund !
Men for dem av oss som ikke er negative skeptikere så hadde det likevel vært fint med litt bevis inni mellom :)

Det er jo naturlig at man blir skeptisk i lengden når det stort sett bare forblir prat og ingenting mer. Nå snakker jeg generelt altså.
Antall ord: 106

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- - - Så var det på'n igjen ; Ny runde i avisene med snåsaka

Innlegg av helgemann »

Vermilion Oriol skrev:Det er jo naturlig at man blir skeptisk i lengden når det stort sett bare forblir prat og ingenting mer. Nå snakker jeg generelt altså.
Varme hender, og en merkelig strømning igjennom kroppen, mens healeren holder hendene sine i litt avstand til kroppen, er ikke det bevis nok? Eller du har skikkelig vondt i hodet, og ingen leger finner ut hva det er, så oppsøker du en healer, fordi kjerringa din har tvingt deg dit, og med det samme denne healeren holder hendene sine over hodet, så smeller det i hodet ditt, og all verk forsvinner, og du blir aldri plaget med hodepine lengre. Er det bare innbilt fantasi? Eller når du hilser på healeren, og han ser deg dypt i øynene, og spør hvordan det går med impotenten din. Og han forteller videre at det er dine hjertemedisiner som er den egentlige årsaken til ditt problem. Har han snakket med legen din om dette? Nei, jeg tror ikke det! For meg, er det bevis nok. Men greit, skal du ha bevis ved hjelp av alle slags apperater og instrumenter, vil du nok aldri få slike bevis i hendene dine. For ingen kan måle og bevise usynelige krefter som vi mennesker kan sende ut. Aurakamera kanskje, men ingenting annet.
Antall ord: 219

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 959
Startet: 05 Mai 2008 21:55
15
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 345 ganger
Blitt takket: 152 ganger

- - Så var det på'n igjen ; Ny runde i avisene med snåsakall

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Arven skrev:Jeg syns det er et trist og patetisk angrep på en flott mann som har viet livet sitt til å hjelpe andre. Det finnes hundrevis av folk som har opplevd evnene hans, så det bør ikke være noen tvil om at de eksisterer.
Jeg er så lei negative skeptikere som alltid roper etter vitenskapelig bevis !!
Jeg fatter ikke hvorfor det skal være så vanskelig å la folk få tro det de vil. De kan begynne å feie for egen dør istedet for å være så opptatt av å "ta" andre. Det burde gi dem nok å drive med en god stund !

Hadde de ennå kunne vært "skepikere", og gitt oppplevelsene en tjanse..
Og kanskje lett litt mer i "feltet" enn å begrave seg selv i en boble av fanatisk benektelse, og ende opp som en hardnakket "benektiker"...
Og til "Benektikerene" som lurer litt rundt her i sivet:
Hva er din agenda med å fortellle de som har bevitnet en del av livet som du ennå ikke har hatt gleden av å se, at "vi" tar feil, og det vi har bevitnet er tull, og fanteri?
Hvis din leten ikke gir deg fasit..... Kan det hende andre har det....

Happe....
Antall ord: 198
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Så var det på'n igjen ; Ny runde i avisene med snåsakallen

Innlegg av Jeppski »

Virket som en litt ensidig diskusjon, så jeg tar de fæle, stygge, slemme skeptikerne sin side.
Greia med skeptikere, er at de krever bevis for hva de skal tro på. Så når en skeptiker skal velge en behandling for en sykdom f.eks. Vil han velge behandlingen som har mest bevis for å fungere. Veldig ofte (les: alltid), har ikke disse "alternative" behandlerne bedre, eller mer bevis for at deres behandling fungerer bedre enn vanlig konvensjonell medisin. Altså legger skeptikerne objektive bevis høyere opp enn anekdotiske bevis. Fordi det er det disse alternative behandlerne bare har, fortellinger fra søstra som hørte av vennen sin som har en stesønn som ble kvitt sine diffuse plager og smerter.

Så når disse skeptikerne plager alle dere andre med "Hvor er beviset?", vil de ikke ha anekdotiske bevis, men bevis fra kontrollerte miljøer. Snåsakailln blir kritisert så mye fordi han er så berømt, og når han utgir bøker for å bevise sine krefter, er det ikke objektive bevis. Det hadde vært lett å teste alle disse healerne vitenskapelig, men det virker som om de ikke vil bli testet ... Hvis man kommer med utrolige utsagn om helbredelse, er det du som står for bevisførselen, ikke alle andre.
Antall ord: 214

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Så var det på'n igjen ; Ny runde i avisene med snåsakallen

Innlegg av Svartepus »

Nå er vel snåsakaillen såpass anerkjent at disse anekdotiske bevisene er litt mer klare enn "søstra som hørte av vennen sin som har en stesønn som ble kvitt sine diffuse plager og smerter". Det er kjente og ukjente personer som står frem og forteller om lagvarige plager, både diffuse og mer bestemte sykdommer/lidelser som ble borte etter kontakt med snåsakaillen. Og de forteller det i jeg-person, ikke som i et rykte basert på vandrehistorier om en slektning av en venn av noen.

Jeg har ingen problemer med å skjønne at man er skeptisk, da jeg selv er skeptisk til folks anekdotiske bevis. Spesielt dersom det er engangshendelser som at de så noe utenfor vinduet eller en lysorb plutselig fløy forbi. Vage historier som baller på seg på folkemunne av typen "joda, venninna mi kjenner ei dame som hadde ei søster i en annen by som ble kvitt eksem etter å ha vært hos en mann i hakkadalen", får meg til å tvile og stusse litt. Men snåsakaillen har holdt på i mange år og det er snakk om mer enn bare et par personer som syntes gikta kanskje ble littegranne mindre vond etter besøket. Og så synes jeg det går an å være skeptisk uten å skjære alt og alle over samme kam. Det som får meg til å stusse aller mest er folk som enten tror på alt eller på ingenting. Begge deler er like håpløst.
Antall ord: 254
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- - - - Så var det på'n igjen ; Ny runde i avisene med snåsa

Innlegg av Borte.. »

helgemann skrev:
Vermilion Oriol skrev:Det er jo naturlig at man blir skeptisk i lengden når det stort sett bare forblir prat og ingenting mer. Nå snakker jeg generelt altså.
Varme hender, og en merkelig strømning igjennom kroppen, mens healeren holder hendene sine i litt avstand til kroppen, er ikke det bevis nok?
Om jeg hadde opplevd det personlig og opplevde det på den måten så hadde det muligens vært bevis nok ja, men når man ikke har opplevd det så har man ingenting å forholde seg til og da blir det jo lett vanskelig for å bare akseptere det uten å ha selv hatt en erfaring. Du må prøve å se det fra den siden også. Greit at du vet hvor du står, men så har andre gjerne ikke de erfaringene som du eventuelt skulle ha og da blir det med en gang vanskelig å jabbe med. Det blir litt som at noen forteller deg at ved siden av deg så står det en kurv med epler, men det kan ikke sees med det blotte øyet. Likevel så er det der. Kan du virkelig forvente at vedkommende skal bare spille med på notene? Du ser ikke at personen vil da kanskje være litt skeptisk siden man ikke ser den kurven med de eplene i? Det er litt det som er greien. I mine øyne per dags dato er det ikke bevis nok nei. Ikke for min del. Det er nok fordi jeg har ikke selv opplevd noe som skulle tilsi at det faktisk er noe i det med healing.

Inntil videre kommer jeg til å sitte med den skepsisen til healing. Bare fordi jeg har ikke opplevd noe som kan brukes i form av bevis.

Eller du har skikkelig vondt i hodet, og ingen leger finner ut hva det er, så oppsøker du en healer, fordi kjerringa din har tvingt deg dit, og med det samme denne healeren holder hendene sine over hodet, så smeller det i hodet ditt, og all verk forsvinner, og du blir aldri plaget med hodepine lengre. Er det bare innbilt fantasi? Eller når du hilser på healeren, og han ser deg dypt i øynene, og spør hvordan det går med impotenten din. Og han forteller videre at det er dine hjertemedisiner som er den egentlige årsaken til ditt problem. Har han snakket med legen din om dette? Nei, jeg tror ikke det! For meg, er det bevis nok.
Så bra for deg da! Er dette egne erfaringer eller eksempler?

Men greit, skal du ha bevis ved hjelp av alle slags apperater og instrumenter, vil du nok aldri få slike bevis i hendene dine. For ingen kan måle og bevise usynelige krefter som vi mennesker kan sende ut. Aurakamera kanskje, men ingenting annet.
Er du litt på defensiven du eller?

Altså jeg har opplevd ting som førte meg hit i første omgang. Jeg har mine tanker om det ene og det andre og jeg liker å tro at det er mer mellom himmel og jord, men det betyr ikke at jeg sluker alt opp som en eller annen svamp. Er det noe jeg har blitt med årene så er det mer skeptisk...hvorfor? Fordi at jeg opplever mer og mer at folk poster bare svada og bullshit her og der. Veldig mange av disse mediumene/klarsynte/healerene som man ser på tv-skjermen eller på messer er jo til syvende og sist bare ute etter å utnytte de sårbare og samtidig bli dyrket av gud og enhver man. Enkelte klarer ikke en gang å føre en saklig diskusjon uten å referere til den nye boken deres hvor alt står forklart pent og ryddig og bevis og bla bla bla. Det er bare penger det går i for veldig mange om ikke de fleste. Slike ting gjør jo at man begynner å tvile mer og mer. Jeg kan ikke si at jeg har sett et eneste bilde eller klipp hittil som har gitt meg en aha-opplevelse. Tvert i mot. Hvis det nå er slik at bare et utvalg av få unike chosen ones som kan kanalisere indianere og guder og se nisser og enhjørninger så får det bare være, men for oss utenforstående blir det uansett vanskelig å fordøye når man ikke får noe form for bevis og jo...man må ha bevis for å i det hele tatt kunne forholde seg til noe. Apropos aurakamera jeg har ikke særlig troen på det heller. Synes jeg husker noe om Kirlian effekten eller noe. Latterlig dyrt er det også.

Jeg er faktisk enig med Jeppski.
Antall ord: 775

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- - - - - Så var det på'n igjen ; Ny runde i avisene med snå

Innlegg av Jeppski »

Vermilion Oriol skrev: Jeg er faktisk enig med Jeppski.
Whaat? Dette har jeg aldri opplevd før!
helgemann skrev: Men greit, skal du ha bevis ved hjelp av alle slags apperater og instrumenter, vil du nok aldri få slike bevis i hendene dine. For ingen kan måle og bevise usynelige krefter som vi mennesker kan sende ut. Aurakamera kanskje, men ingenting annet.
Nei, man kan ikke måle usynlig krefter, men man kan måle det disse kreftene utfører. Hvis en healer hadde hatt bevis på at han har fått blinde til å se, healet bort infeksjoner, fått amputerte til å få tilbake lemmene sine, ville forskere ha sett på det. Men siden healerne ikke kommer med slike bevis, er det ingen grunn å tro at det er mer utover placeboeffekt. Nå må man også huske at mange går til alternative behandlere samtidig eller etter de har vært til lege og fått medisin. Da er det lett å tro at den alternative behandlingen er kausaliteten, når det egentlig er den konvensjonelle medisinen som har tatt effekt. F.eks. fikk en venn av meg en stygg betennelse i en muskel, da han gikk til legen, fikk han kortison. Da det ikke funket, gikk han til akupunktur. Kort tid etterpå ble han bedre. Var det kortisonet eller var det akupunkturen?

Jeg vil også komme med et sitat som dere sikkert har hørt før. Altså hva kaller man alternativ medisin som er blitt bevist? Medisin.
Antall ord: 248

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- - - - - - Så var det på'n igjen ; Ny runde i avisene med s

Innlegg av Asbjørn »

Jeppski skrev:Men siden healerne ikke kommer med slike bevis, er det ingen grunn å tro at det er mer utover placeboeffekt.

Placebo, ja... Kan du forklare meg HVA det er som gjør at Placebo virker ?
Og ikke kom med noe wiki-stoff a la bla bla, men uten vitenskapelig forklaring annet enn at det faktisk virker...

Placebo tror jeg er å trigge de samme krefter som brukes av bla av healere, fordi ALLE mennesker har slike evner i seg, - men noen har mer av det enn andre, omtrent som ved musikalitet.
Noen synger som "Olga Michalsen" :
60dJ-peFey8
kontra Jan Werner, f.ex :
00OEWilqdLo

Noen KAN bruke denne evnen bevisst, andre bruker den ubevisst, - og jeg tror folk som får placebotabletter bruker egne healingevner - slik at man får frem "placebo-effekten", og blir bedre..

Evnen sies å ligge i hjernen, - eller at hjernen er kapabel til mye... Men- hva om dette egentlig er en evne som vi idag ikke har klart å "pinpointe" vitenskapelig ?

Snåsakallen HAR resultater, det er bare å kikke i avisene, boka hans, med mer.
Hadde det KUN vært boka, og ikke andre menneskers fortellinger, - da hadde jeg vært skeptisk,
men saken er ; Lukter det ertersuppe, - smaker det ertersuppe, og ser det ut som ertersuppe, - vel kansje det da faktisk ER ertersuppe....

A
Antall ord: 218

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

- - - - - Så var det på'n igjen ; Ny runde i avisene med snå

Innlegg av Kiara »

Vermilion Oriol skrev:
helgemann skrev:
Vermilion Oriol skrev:Det er jo naturlig at man blir skeptisk i lengden når det stort sett bare forblir prat og ingenting mer. Nå snakker jeg generelt altså.
Varme hender, og en merkelig strømning igjennom kroppen, mens healeren holder hendene sine i litt avstand til kroppen, er ikke det bevis nok?
Om jeg hadde opplevd det personlig og opplevde det på den måten så hadde det muligens vært bevis nok ja, men når man ikke har opplevd det så har man ingenting å forholde seg til og da blir det jo lett vanskelig for å bare akseptere det uten å ha selv hatt en erfaring. Du må prøve å se det fra den siden også. Greit at du vet hvor du står, men så har andre gjerne ikke de erfaringene som du eventuelt skulle ha og da blir det med en gang vanskelig å jabbe med. Det blir litt som at noen forteller deg at ved siden av deg så står det en kurv med epler, men det kan ikke sees med det blotte øyet. Likevel så er det der. Kan du virkelig forvente at vedkommende skal bare spille med på notene? Du ser ikke at personen vil da kanskje være litt skeptisk siden man ikke ser den kurven med de eplene i? Det er litt det som er greien. I mine øyne per dags dato er det ikke bevis nok nei. Ikke for min del. Det er nok fordi jeg har ikke selv opplevd noe som skulle tilsi at det faktisk er noe i det med healing.

Inntil videre kommer jeg til å sitte med den skepsisen til healing. Bare fordi jeg har ikke opplevd noe som kan brukes i form av bevis.

Eller du har skikkelig vondt i hodet, og ingen leger finner ut hva det er, så oppsøker du en healer, fordi kjerringa din har tvingt deg dit, og med det samme denne healeren holder hendene sine over hodet, så smeller det i hodet ditt, og all verk forsvinner, og du blir aldri plaget med hodepine lengre. Er det bare innbilt fantasi? Eller når du hilser på healeren, og han ser deg dypt i øynene, og spør hvordan det går med impotenten din. Og han forteller videre at det er dine hjertemedisiner som er den egentlige årsaken til ditt problem. Har han snakket med legen din om dette? Nei, jeg tror ikke det! For meg, er det bevis nok.
Så bra for deg da! Er dette egne erfaringer eller eksempler?

Men greit, skal du ha bevis ved hjelp av alle slags apperater og instrumenter, vil du nok aldri få slike bevis i hendene dine. For ingen kan måle og bevise usynelige krefter som vi mennesker kan sende ut. Aurakamera kanskje, men ingenting annet.
Er du litt på defensiven du eller?

Altså jeg har opplevd ting som førte meg hit i første omgang. Jeg har mine tanker om det ene og det andre og jeg liker å tro at det er mer mellom himmel og jord, men det betyr ikke at jeg sluker alt opp som en eller annen svamp. Er det noe jeg har blitt med årene så er det mer skeptisk...hvorfor? Fordi at jeg opplever mer og mer at folk poster bare svada og bullshit her og der. Veldig mange av disse mediumene/klarsynte/healerene som man ser på tv-skjermen eller på messer er jo til syvende og sist bare ute etter å utnytte de sårbare og samtidig bli dyrket av gud og enhver man. Enkelte klarer ikke en gang å føre en saklig diskusjon uten å referere til den nye boken deres hvor alt står forklart pent og ryddig og bevis og bla bla bla. Det er bare penger det går i for veldig mange om ikke de fleste. Slike ting gjør jo at man begynner å tvile mer og mer. Jeg kan ikke si at jeg har sett et eneste bilde eller klipp hittil som har gitt meg en aha-opplevelse. Tvert i mot. Hvis det nå er slik at bare et utvalg av få unike chosen ones som kan kanalisere indianere og guder og se nisser og enhjørninger så får det bare være, men for oss utenforstående blir det uansett vanskelig å fordøye når man ikke får noe form for bevis og jo...man må ha bevis for å i det hele tatt kunne forholde seg til noe. Apropos aurakamera jeg har ikke særlig troen på det heller. Synes jeg husker noe om Kirlian effekten eller noe. Latterlig dyrt er det også.

Jeg er faktisk enig med Jeppski.

Jeg skjønner deg veldig godt! :) Og hva jeg tror på er jo bygget på mine opplevelser og erfaringer.. Jeg tror.. men er selv, skeptisk til manges beretninger, fordi jeg ikke vet om det de forteller er sant, eller en løgn, eller en opplevelse basert på livlig fantasi.. Eller er det opplevelser som er dukket opp, uten at de var på søken av slike overnaturlige fenomener.. og så finner en ingen andre forklaringer!

Jeg vet jo selv hvor vanskelig det er å skal bevise sine paranormale opplevelser. Men jeg har hatt mange... og det er faktisk mange! Som mange forskjellige, har opplevd sammen med meg. Og da har jeg jo hatt nok bevis for meg, at det er ikke jeg eller noe i meg som spiller hjernen, og fantasien min et puss! Men jeg kan fortsatt ikke bevise disse hendelsene, selv om alle samtlige jeg har vært sammen med kan si at dette skjedde... og mange av de var skitredde! Det var da jeg lærte meg å gå inn i rollen å roe dem ned, få de til å slappe av, og ufarligjøre dette..

Og det er kanskje mitt største ønske i det som skjer rundt folk i sitt liv, som føler seg utrygg, pga. at de opplever mye uforklarlig.. Å ufarligjøre det! Ellers så er det som jeg har sagt før.. meg likegyldig om noen vil tro på ditt eller datt..

Jeg har fått healing, som ikke har hjulpet meg! Jeg har gitt healing, som har hjulpet. Men jeg sliter enda med å tro helt.. Jeg har trodd, men vært overskeptisk! Når min mor ville dra meg med til Snåsamann,, så nektet jeg plent! Jeg angrer seff. i dag! ;)
Men jeg har rett og slett vært overskeptisk til det meste.. Og nå er jeg bare blitt en god del mere oppmyka, pga. økende opplevelser som ikke kan forklares..

Men jeg skjønner godt dere som er overskeptisk.. Og skjønner at dere skal ha bevis. Men dere kan ikke regne med å finne de her inne! For vi som deler opplevelser her, har vel neppe noen vitenskaplig måte å bevise det for dere likevel!
Men vi er her for å dele, og høre andres mening.. og ha litt sosiat prat med likesinnede!
Ikke for å overbevise de som ikke vil tro! :zzz

Er også overskeptisk til de klarsynte som reklamerer for seg selv og seg selv... 8)
Antall ord: 1180

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

- - - - - - Så var det på'n igjen ; Ny runde i avisene med s

Innlegg av Kiara »

Jeppski skrev:
Vermilion Oriol skrev: Jeg er faktisk enig med Jeppski.
Whaat? Dette har jeg aldri opplevd før!
helgemann skrev: Men greit, skal du ha bevis ved hjelp av alle slags apperater og instrumenter, vil du nok aldri få slike bevis i hendene dine. For ingen kan måle og bevise usynelige krefter som vi mennesker kan sende ut. Aurakamera kanskje, men ingenting annet.
Nei, man kan ikke måle usynlig krefter, men man kan måle det disse kreftene utfører. Hvis en healer hadde hatt bevis på at han har fått blinde til å se, healet bort infeksjoner, fått amputerte til å få tilbake lemmene sine, ville forskere ha sett på det. Men siden healerne ikke kommer med slike bevis, er det ingen grunn å tro at det er mer utover placeboeffekt. Nå må man også huske at mange går til alternative behandlere samtidig eller etter de har vært til lege og fått medisin. Da er det lett å tro at den alternative behandlingen er kausaliteten, når det egentlig er den konvensjonelle medisinen som har tatt effekt. F.eks. fikk en venn av meg en stygg betennelse i en muskel, da han gikk til legen, fikk han kortison. Da det ikke funket, gikk han til akupunktur. Kort tid etterpå ble han bedre. Var det kortisonet eller var det akupunkturen?

Jeg vil også komme med et sitat som dere sikkert har hørt før. Altså hva kaller man alternativ medisin som er blitt bevist? Medisin.
Jeppski.. det er målt at det skjer noe når en healer har healet! Og det er folk som er blitt uforklarlig frisk etter at de var dødsdømte av legevitenskapen! Folk som aldri kunne komme seg opp og gå igjen, har gjort nettopp det! Folk har kommet ut av koma,, etter å ha vært erklært som lost for denne verden! Og av den medesinske vitenskapen, så var disse tapt.. og legene sier at de ikke skjønnte en dritt.. Men derfor har nettopp mange leger faktisk blitt veldig åpne for at det på en eller annen måte kan skje ting som legevitenskapen ikke kan forklare! Derfor forskes det nok mer enn vi hører om,, på disse fenomenene.

Når det gjelder din venns kortisonsprøyte.. så var det nok ikke den som virket! Kortison kan virke der og da, hvis du treffer helt riktig med injeksjon. Men hvis ikke problemet til betennnelsen er løst, så kommer betennelsen og smerten ganske fort tilbake! Akupunktur eller andre former for behandling som løser opp spenninger i muskler, sener og vev, vil ha en mye bedre effekt, og oftest rask effekt.. og løse opp i problemet, hvis det ikke ligger en enda dypere grunn til problemet, som f.eks. slitasje, som lar seg vanskelig reparere! Kortison er bare en brannslukker, som ikke virker hvis ikke alle glørne er fanget! Og det har vist seg i forskning!
Antall ord: 492

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Så var det på'n igjen ; Ny runde i avisene med snåsakallen

Innlegg av helgemann »

Nå har det gått for langt i angrepet mot Joralf!:
Mistet nattesøvnen etter massiv kritikk

«Snåsamannen» Joralf Gjerstad sier han i løpet av de 70 åra han har helbredet andre, ikke har opplevd å få slik kritikk som i Ronnie Johansons bok «Profeten fra Snåsa». Gjerstad mener at både hans person og kristne tro er under angrep.

- Alt Johanson har skrevet i sin bok sårer meg fryktelig. I natt hadde jeg store problemer med å få sove. Jeg kan ikke se andre motiver enn at Johanson vil motarbeide kristendommen og det guddommelige, sier Gjerstad.

Gjerstad vedgår at han at gjennom sitt lange liv har mottatt gaver, også verdifulle, fra takknemlige mennesker.

- Jeg har fått mange gaver opp gjennom tiden. Noen av dem har vært store. Men jeg har aldri fått pengegaver. Heller har jeg aldri bedt noen om én eneste krone i bidrag, sier han.

- Alt er løgn
Derfor føler Gjerstad at kritikken som nå er rettet mot hans gjerninger, er veldig tung å fordøye.

Han føler seg som en skyteskive.

...

85-åringen sier det er helt umulig å gjøre noe som kan bevise at han er klarsynt. Han hevder klarsyn er noe et menneske har, og det ikke finnes metoder som kan bevise det vitenskapelig. På spørsmål fra Dagbladet om det nå ikke er på tide å la noen i full offentlighet få teste hans påståtte klarsyn, svarer han.

- Det er ikke mulig det, har du fått synet så ser du. Det går ikke å stoppe noe slik, sier han.
Kilde: http://www.dagbladet.no/2012/03/10/nyhe ... /20625654/

Alt for å ødelegge et menneske som har viet sitt liv i å hjelpe sine medmennesker. Uff! :(
Antall ord: 292

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Så var det på'n igjen ; Ny runde i avisene med snåsakallen

Innlegg av Arven »

Ja, det er trist, respektløst og skammelig !
Antall ord: 8
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links