Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinSå var det på'n igjen ; Ny runde i avisene med snåsakallen

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Borte..

- - - - - Så var det på'n igjen ; Ny runde i avisene med snå

Innlegg av Borte.. »

helgemann skrev:
Vermilion Oriol skrev:Eneste jeg har å si på den fyren er at han skulle bare ha gjort opp en mening om å la seg teste enn å havne på forsiden ukentlig..fordi han ville la seg teste for å så ombestemme seg og så ombestemme seg bare for å ombestemme seg igjen. Naturligvis synker jo troverdigheten litt da.
Nå er det jo media som renner døren ned hos han, titt og ofte...
Han har vel da ikke sagt at han vil testes. Han er jo i mot det. Anna Westerlund donerte hjernen til forskningen. Men de fant vist ingenting. Så, alternative evner kan ikke bevises ved å skalpere hele kroppen bit-for-bit og studere det under lupen. Alternative evner som psyken, du kan ikke inn i hodet, for så å dra ut hjernen og riste den tom for ville idéer.

Hårsår? Er vel heller det at vi er lei av å få en plakat i tryne med ordet BEVIS!! Hver gang spr om det alternativet kommer opp.

Vel...jeg tror ikke de bryter seg inn hos fyren og tvinger han til å svare på spørsmål de stiller :roll:
Hvis fyren er i mot det...hvorfor gå ut i media og si her og der det stikk motsatte da?

Når det er sagt så har jeg jo litt sympati for fyren i forhold til kritikken han blir møtt med, men sånn er det når du putter deg selv på en display.

Når jeg snakker om bevis så snakker jeg ikke om å partere opp hjernen. Hvis du f.eks. detter om på et jordet og våkner opp..dynket i englefjær så vil jo jeg gjerne se de fjærene! Hvorfor det tror du?

Yeah right.... jeg foreslår at du leser innleggene mine igjen! Du har jo ikke engang fått med deg intensjonen fra min side. Men det er greit da. Så når folk hevder at de kan tenke vekk forurensing skal vi bare jabbe med da og ikke stille oss litt kritisk? Vi skal bare anta at slike som Sylvia Brown går gull for verdt ord som kommer fra den kjeften fordi at "dere" er lei av å få plakaten slengt i trynet? Du tenker heller at man skal la være med å ta ting med en klype salt fordi at "dere" føler dere forfulgt og trakkasert av "oss"? Forøvrig så er ikke jeg helt med på den "vi mot dere" mentaliteten. Jeg snakker for meg selv. Jeg har forklart tanken bak det første innlegget mitt her i tråden. Du er hårsår jo. Det er jo bare å se på måten du hoppet på når jeg kom med mitt innlegg som egentlig ikke var fiendtlig på noen som helst måte.

Så da tar jeg det som et ja jeg da. På at det er galt å spørre om bevis....

Før du uttaler deg noe mer: les gjennom det jeg har skrevet!
Antall ord: 498

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Så var det på'n igjen ; Ny runde i avisene med snåsakallen

Innlegg av Arven »

Veldig fint innlegg du skrev litt lenger over her Ver !
Jeg skjønner hva du mener og skjønner til en viss grad behovet for noe håndfast. Vi mennesker er nå engang sånn. Jeg blir bare oppgitt fordi diskusjonen rundt bevis kommer aldri videre fordi vi har ulike definisjoner av hva som kan godtas som bevis. For meg ER åndeverden bevist. Den ER reel. Kanskje det bunner ut i ulike mennesketyper. Jeg er et menneske som liker at ikke alt kan forklares og puttes i boks. Jeg syns verden blir rikere med ting som får meg til å gruble.
Troen min og den åndelige dimensjonen i livet mitt er ikke en hobby eller noe jeg driver med på si`
Den ER meg. Den gjennomsyrer hele min eksistens og hverdag og er det viktigste i livet mitt. Mange av de tingene jeg har opplevd har vært ufattelig vakre og dyptgripende og betyr mye for meg.
Jeg tror ikke jeg er så hårsår, men jeg reagerer når jeg opplever at det jeg tror på blir mer eller mindre latterliggjort fordi jeg ikke kan komme med bevis som skeptikerne kan godta. Da er det naturlig for meg å snu det hele og spørre hvorfor skeptikerne skal ha enerett på å definere hva som kan regnes som bevis.
Antall ord: 219
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1382 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- Så var det på'n igjen ; Ny runde i avisene med snåsakallen

Innlegg av Asbjørn »

Selv om jeg har sagt det før, opptil så mange ganger at de fleste blir irriterte på at jeg skriver det enda en gang, - skal jeg ta det en gang til....

Jeg har selv hatt endel opplevelser som jeg ikke kan forklare med logikk.
Tilfeldigheter, - ja, - dersom det skjer etpar ganger, så KAN det være tilfeldigheter.
Men - når det skjer stadig vekk, - så minsker sjansen for at det er tilfeldigheter betydelig.
Og når man da også opplever å møte på folk som forteller om "mine" oppplevelser, - men i deres liv, - så begynner man å skjønne at dette er ikke bare meg, men faktisk ting som skjer med mange mennesker.

Jeg har sett så mye tull, så mye juks, og rare ting man skal forsøke å tjene penger på , at jeg i utgangspunktet er skeptisk, iallfall når det gjelder ting jeg selv ikke har opplevet.

Ett eksempel er jo dette med "orber" - kuler, eller rundinger - som viser seg på bilder.
Noen påstår at alt slikt er tegn på åndelige nærvær, Hjelpere og jeg vet ikke hva.
Jeg vet - av egen erfaring - at det stort sett dreier seg om støv eller fuktpartikler.
Er det blitt lyst opp av blitzen, - er det IKKE på selve linsa, men i lufta FORAN linsa... men likevel så nært at det er helt ute av fokus...


Jeg har møtt folk som påstår seg å være "medium", men som bare prater tull...
Det er nesten merkelig, - men ingen av de jeg har møtt har klart å "lese" meg...
- da snakker jeg ikke om generelt svada - men virkelig lese meg, - finne ut ting som jeg ikke har opplyst på nett, - eller slikt.

Noen av disse medium'ene som skal lese meg, - kommer med masse prat - som kansje hadde passet bedre på naboen enn på meg.

Noen få har derimot kommet med at "jeg greier ikke å lese deg - det er noe som sperrer",
mens den som var før meg i "køen" og den som var etter meg i køen ble lest så det drønnet mellom fjellene...

Så ett eller annet "sperrer" - eller så er det ingen som "kan"...
Kansje fordi jeg er skeptisk , og ikke hopper på det første som kansje kan stemme... ( på omtrent halve verdens befolkning )....

Likevel har jeg opplevet f.ex å gå i byen, og vet plutselig at jeg vil møte på en bekjent rundt neste hjørne, - selv om det ikke er vinduer eller annet som kan reflektere hva som er rundt hjørnet.

Eller jeg kan begynne å nynne på en sang, - og rett etterpå dukker den sangen opp fra en passerende bilradio...
Eller jeg sitter og leser i et magasin, - og hører plutselig på radioen/tv at de snakker om det samme som jeg akkurat sitter og leser på.
Eller at jeg sitter hjemme, og plutselig finner ut at jeg skal ringe en venn, - og idet jeg plukker frem telefonen ringer den... og den samme vennen er i andre enden...
( jeg har mobilen i lomma, så det er ikke snakk om å se på displayet før ringetonen og vibratorern starter )

Det noen kaller "synkronitet" har jeg opplevet uttallige ganger, så ofte at det ikke bare kan være tilfeldigheter.

Jeg opplever og å vite ting "ut av løse lufta" - og endel andre ting som jeg ikke skal gå nærmere inn på her.
Men merkelig nok, det virker liksom ikke når jeg selv er innblandet på en eller annen måte.
Og å prøve å ta ting på "kommando" - vel det hender det treffer, - men ikke hver gang.
og det er iallfall ikke så mye treff at jeg kan gå i laboratorie og gjenta gang på gang.

Så, jeg er en skeptisk troende, - eller troende skeptiker, - alt etter som.
Men samtidig MÅ jeg akseptere at andre opplever ting jeg selv opplever, - iallfall når deres fortellinger samsvarer med mine erfaringer.

Jeg er iallfall sikker på at det er noe mer, - hva forklaringen er, - det har jeg veldig lyst til å vite, - men samtidig vet jeg at disse ting faktisk skjer.

Jeg vet og at det er mye humbug, og "wannabe" , ikke minst fordi det kan ligge MYE penger i å lure de fra folk som tar litt for mye for god fisk...
Desverre vil somregel disse svindlerene ofte ta mest fokus, ved siden av de få som viser sine evner, og de som da er svindlere kan selvfølgelig ikke "levere varene" - fordi de svindler.

Av og til virker det som om de paranormale evner varierer - ikke nødvendigvis med tid på døgnet ( slik AM radio signaler gjerne gjør ), men i en eller annen uforutsigelig form.

Jeg vet iallfall at jeg ikke kan bevise noe - annet enn for meg selv....

A
Antall ord: 797

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- - - - Så var det på'n igjen ; Ny runde i avisene med snåsa

Innlegg av Jeppski »

Ser at helgemannen sitt sinte utbrudd som hadde ingenting med spørsmålet mitt å gjøre har blitt gjort rede for (ikke frekt ment altså.). Diskusjonen er kanskje litt håpløs akkurat her, da begge sider er ganske sta.
Asbjørn skrev: Kan jeg få servert bevis for kvantemekanikken ?
Ikke bare teorier, men reelle bevis, slik at jeg kan gjøre forsøk ?
Nå har jeg LAAAAAAANGT ifra hatt nok matematikk eller fysikk til i det hele tatt å vite noen formler som omhandler kvantemekanikk, og langt ifra bevise noe. Så jeg tar et vågalt steg og lurer på om kanskje ikke du har hatt nok matematikk eller fysikk til å vite så veldig mye om det. Så jeg må nok skuffe deg ved å si nei, selvfølgelig kan ikke en 3. klassing fra videregående skole komme med bevis for noen slags kvanteteorier. Jeg lar den jobben ligge hos ekspertene. Og når de mener at f.eks. standardmodellen passer best til det vi vet, lar jeg det være slik.

Asbjørn, jeg skjønner veldig godt at du har opplevd noen ting som kan være veldig vanskelig å forklare vitenskapelig, eller med empiri. Det er greit, du har levd lengre enn meg og har opplevd mye mer enn jeg har. Men det lille jeg har opplevd og erfart, sier til meg at bevisene for, og bevisene i mot, taler for andre løsninger enn at noe paranormalt eksisterer. Jeg tror ikke at jeg klarer å overtale noen av veteranene her inne, men jeg er her mest for de nye som kommer med hendelser som kan være lett å forklare. Og fordi jeg liker å diskutere i mindretall selvfølgelig.
Antall ord: 280

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Flawelli
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 133
Startet: 20 Sep 2011 11:43
12
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 72 ganger

- - - - Så var det på'n igjen ; Ny runde i avisene med snåsa

Innlegg av Flawelli »

Vermilion Oriol skrev:
Flawelli skrev:
Vermilion Oriol skrev:Så det er galt å spørre om bevis?
Her er to ting
1. Bevis noe som i akkurat dette tilfelle burte være mulig og finne om en bare satte seg ned og går igjennom papirer til de som sier han har helbredet eller hjulpet.... Vil en ha bevis sett igang og leit ingen som stopper deg eller andre fra akkurat det.

2. Han får kritikk for å ha mottat gaver, penger og for og selge bøkene... MEN DET BLIR GLATT UTELATT OG NEVNE at inntektene fra bøkene går til hjelpefondet jeg har linket til øverst.
Jeg vil se andre forfattere gjøre noe lingnene. Eneste jeg kan komme på i farten er Jo Nesbø som donerte salget av snømennen ( eller panserhjerte husker ikke i farten ) ....

Kritikk er ok det, men akkurat denne gangen her blir det hele for tydelig, en er ute for og frammstille mannen som en svindler. Det er klipp og lim og personangrep som er stygt...
Det finnes andre som er like glade i penger so to say , men det er da helt greit ???


Flawelli
Jeg følte jeg burde ha sitert noen når jeg spurte det spørsmålet, men jeg spurte generelt til alle sammen. Det var ikke rettet mot snåsakaillen. Det var bare at man satt med en følelse av at visse hoppet i taket bare ordet bevis blir nevnt.

Slik som nå.

Jeg skulle gjerne ha møtt han face to face for å se selv. Tror det er enklere å plukke opp noe på den måten en å skulle gjøre noe så kjedelig som å bla gjennom masse papirer.

Eneste jeg har å si på den fyren er at han skulle bare ha gjort opp en mening om å la seg teste enn å havne på forsiden ukentlig..fordi han ville la seg teste for å så ombestemme seg og så ombestemme seg bare for å ombestemme seg igjen. Naturligvis synker jo troverdigheten litt da.
Jeg "jumped to my guns" litt for der, beklager den.
Grunnen er at jeg mener de som vil ha bevis når det kommer til snåsakallen har muligheten til og etterprøve.... det virker bare som de ikke vil...

Som person er han nok hverken bedre eller værre en andre tror jeg.

Når det kommer til testing, så får det være opp til hver og en som driver med dette om de vil testes... Jeg kjenner en ( ikke i norge og uoffesiell ) han vil ikke at det skal komme ut. Han healer venner når han finner det forgodt, men kan finne på å blånekte om det skulle komme på banen...
Snåsakallen skjønner jeg at ikke har ork, han er 85 år, han har lov og si nei

Sjøl ville jeg ikke stilt opp i noe testing, av den enkle grunn jeg hadde blitt så nervøs at jeg ikke hadde fått til noen ting! Sikkert ikke huska namnet mitt engang lol

Flawelli
Antall ord: 505
Innom av og til en skjelden gang

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links