Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinmå man elske for og elske andre ?

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

crazybitch92
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 24 Jul 2012 05:00
11
Kjønn (valgfri): kvinnfolk vell
Lokalisering: haugesud
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

må man elske for og elske andre ?

Innlegg av crazybitch92 »

er de bare en myte att man må lere og ver glad i seg selv og ver tilfreds me seg sjøl for og heala ?
jeg vitnet og til att kan ikke alltid heale dem man er mest glad i og står nermest. koffår er de sånn?


MVH

S.M.V
Antall ord: 54

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- må man elske for og elske andre ?

Innlegg av Arven »

jeg forsto ikke helt hva du mente i den siste setningen din ...?
Antall ord: 12
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
crazybitch92
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 24 Jul 2012 05:00
11
Kjønn (valgfri): kvinnfolk vell
Lokalisering: haugesud
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

- må man elske for og elske andre ?

Innlegg av crazybitch92 »

de som jeg forteller om er ett par. hun er synsk med andre ord så healer hun. og hun har en mann med ledd gjikt og hun er ikke i stand til og heale dem hun er mest gla i som står henne nermest. men hun han ikke helbrede han eller heale han så godt som før.
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- må man elske for og elske andre ?

Innlegg av jeditrond »

Det er mulig det er noen andre som skal stå for healingen av mannen? Jeg vet ikke om det er slik, men har hørt om en person som ikke får til og åpne for mannen sin slik at han også kan "se". Han får inn beskjeder og sånn fra tid til annen og driver med healing, men han ser ikke et fnugg selv om han kan merke at det er ånder på besøk :)
Antall ord: 78
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
crazybitch92
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 24 Jul 2012 05:00
11
Kjønn (valgfri): kvinnfolk vell
Lokalisering: haugesud
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

- må man elske for og elske andre ?

Innlegg av crazybitch92 »

ja, der sier du noe, men føler de blir feil pga de er gift ... jeg vet ikke sitter me så mye inntrykk og ting og tang sjøl. men han mannen du snakker om må kansje ville se sjøl og ikke bare føle ? kansje han er mer på føleser enn syn ? klar synsk kaller de de ? alle kan kjenne energier og varme punkter er ikke vanskligt men og se er verre. hvertfall for meg som jeg opplever det. viss jeg ser er de bare i skygger og speilreleksjon eller ka de heter. og bilder som jeg tar. du får heller ikke se viss du ikke er klar for og se mener jeg. allt kommer til ett punkt. men du må ver klar for det :)
Antall ord: 129

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- må man elske for og elske andre ?

Innlegg av Nephandi »

Jeg tror ikke det finnes et eneste menneske som er 100 prosent fornøyd med seg selv. Jeg har ofte veldig dårlig selvtilitt men jeg har healing evner. Man trenger ikke å være fullstendig fornøyd med seg selv for å kunne helbrede ande nei, imidlertid så desto bedere du har det desto mer energi har du som oftest så hvis du er veldig nede og føler deg som dritt så tror jeg at det kan væe vanskelig å trekke nok energi til å være noe spesielt effektiv healer, men sånn i bunn og grunn finnes det mange healere med dårlig selvtilitt, alt man kan gjøre er å arbeide med seg selv og ha det så bra som mulig.
Antall ord: 122
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

- må man elske for og elske andre ?

Innlegg av zind »

Desverre så har jeg opplevd at folk kan være veldig åpne, dyktige healere og kanaler uten at de hverken er spesielt glad i seg selv eller andre. Tror absolutt det er en fordel å elske seg selv, det er en enormt stor fordel generelt innenfor personlig utvikling og hvis man ønsker at verden skal bli et bedre sted, dessuten er kjærlighet i seg selv en veldig healende energi. Men vi har jo hatt mange diskusjoner her inne om healere som selv sliter med sykdom ol., da stiller mange seg spørsmålet om hvorfor de ikke klarer heale seg selv. Det kan jo også være at man blir en dyktigere healer når man har kjent ting på kroppen selv :)

At det å heale de som er nærmest kan være vanskeligere gir forsåvidt mening, men langt ifra alle har problemer med det, mye kan spille inn. Men det er få som blir profeter i egen by... Og vil man finne ut hvor opplyst man egentlig er er det bare å tilbringe en helg med nærmeste familie! :D
Antall ord: 180
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- må man elske for og elske andre ?

Innlegg av Nephandi »

Jeg tror at det er ikke så lett å heale seg selv, det går ann men man blir for nærme på det, akkurat som at selv om man er psykolog og vet hva man skal si og hvordan ting henger sammen med sinnet så er det ikke så lett å behandle seg selv om man for eksempel får angst, det samme med å heale sine nærmeste de blir ofte også for nære, følelser spiller for mye inn og saboterer for arbeidet. Jeg er helt enig i at kjærlighet er kraftfull healing i seg selv, men jeg tror ikke at kjærlighet er nødvendig for healing, jeg mener at man faktisk kan dypt mislike en pasient og fremdeles gi effektiv healing, man kan manipulere de relevantene energier samme hva man føler, dog som sagt sterke følelser kan komme i veien.
Antall ord: 146
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- må man elske for og elske andre ?

Innlegg av helgemann »

crazybitch92 skrev:er de bare en myte att man må lere og ver glad i seg selv og ver tilfreds me seg sjøl for og heala ?
jeg vitnet og til att kan ikke alltid heale dem man er mest glad i og står nermest. koffår er de sånn?
Når man elsker seg selv, så er man også i stand til å gi av sin kjærlighet til andre. En som gir healing, gjør det jo for kjærlighetens skyld. Er man syk, og sliter, så kan man gi feil healing, eller dårlig healing. En healing er en jo kraft som skal være god, og mange som healer kan se og oppleve at det går ut en rød kraftig stråle ut av hendene og til vedkommende.
Ikke alle klarer å heale de nærmeste. Det kan være mange årsaker til. Men i min familie har det ikke vært noe problem. Enten har en far gitt healing til sine barn, eller en mor har gitt healing til sin datter, eller en sønn har gitt healing til sin mor. Det har ikke vært noe problem, healingen har fungert like godt, som med andre. Den som healer er jo profesjonell, og vil ikke misbruke den tilliten h*n har fått.
Man kan heale seg selv. Når man har det vondt og trasig, så kan man overvinne det med kjærligheten til seg selv. En healing er jo en prossess som settes i gang. En healing er ikke bare en kropslig greie, men også psykisk og åndelig. Men for at man skal få best utbytte, er det nok best å oppsøke en utenom seg selv. Boka "Helbred deg selv" av Susanne Ehdin, http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produk ... tId=142675, handler jo om det å helbrede sin egen helse/kropp.
Antall ord: 309

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

- må man elske for og elske andre ?

Innlegg av Kiara »

Jeg driver ikke med healing, men jeg har healet både min far for stiv og vond nakke, svigerfar for opphovna vondt kne, min sønn for feber, og min mann for ryggvondt, tennisalbue, og nå sist for betennels i skuldra. Han ber meg om healing, for han er blitt overbevist om at det funker.. Før trodde han overhodet ikke på det! ;)
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- må man elske for og elske andre ?

Innlegg av Nephandi »

Når man elsker seg selv, så er man også i stand til å gi av sin kjærlighet til andre. En som gir healing, gjør det jo for kjærlighetens skyld. Er man syk, og sliter, så kan man gi feil healing, eller dårlig healing. En healing er en jo kraft som skal være god, og mange som healer kan se og oppleve at det går ut en rød kraftig stråle ut av hendene og til vedkommende.
Jeg er uenig, jeg healer ikke for kjærlighetens skyld, ja hender det jeg healer forlk jeg er glad i og at det da er kjærlighet inn i det ja, men jeg kan heale noen jeg hater, jeg praktiserer en kunst for kunstens skyld og fordi jeg kan. Jada jeg liker å hjelpe men det trenger ikke å være en del av det for at jeg skal kunne heale. Jeg mener ikke at man gir feil healing hvis man er syk eller sliter, man kan ofte ha mindre energi å gi og være mindre effektiv men man gir ikke feil hvis man vet hva man driver med, untaket er folk som meg som er psy vampyrer, som jeg hater den termen, hvis jeg blir for syk eller sliten så har jeg lett for å ta istedenfor å gi og det blir feil, men for de fleste vil ikke dette være tilfellet. Healing er ikke noe annet enn manipulering av enegi, Chi, Prana hva nå enn du vil kalle det og denne energien er ikke hverken god eller ond den bare er.
Ikke alle klarer å heale de nærmeste. Det kan være mange årsaker til. Men i min familie har det ikke vært noe problem. Enten har en far gitt healing til sine barn, eller en mor har gitt healing til sin datter, eller en sønn har gitt healing til sin mor. Det har ikke vært noe problem, healingen har fungert like godt, som med andre. Den som healer er jo profesjonell, og vil ikke misbruke den tilliten h*n har fått.
Du blir ikke automatisk profesjonell av å kunne heale, du kan være verdens største drittsekk med healing evner. Når det er sagt så ser jeg ikke helt hva tilitt eller ikke hadde med healing på sine nærmeste. Som sagt det blir som med en psykolog, gubben min har studert psykologi men han greier ikke å hjelpe meg for det blir for nært, det er det samme som gjør at mange har probeler med å heale sine nærmeste, men selvfølgelig ikke alle har probelemer med dette.
Man kan heale seg selv. Når man har det vondt og trasig, så kan man overvinne det med kjærligheten til seg selv. En healing er jo en prossess som settes i gang. En healing er ikke bare en kropslig greie, men også psykisk og åndelig. Men for at man skal få best utbytte, er det nok best å oppsøke en utenom seg selv. Boka "Helbred deg selv" av Susanne Ehdin, http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produk ... tId=142675, handler jo om det å helbrede sin egen helse/kropp.
Ja man kan heale seg selv, men mange finner det enklere å healve andre. jeg healer meg selv men ikke så lett som jeg gjør andre. Boken du anbefaler er bra
Antall ord: 558
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- må man elske for og elske andre ?

Innlegg av Nephandi »

Jeg driver ikke med healing, men jeg har healet både min far for stiv og vond nakke, svigerfar for opphovna vondt kne, min sønn for feber, og min mann for ryggvondt, tennisalbue, og nå sist for betennels i skuldra. Han ber meg om healing, for han er blitt overbevist om at det funker.. Før trodde han overhodet ikke på det! ;)
Det høres da ut som du driver med healing Kiara, å drive med healing betyr ikke at man jobber med det og tar seg betalt for det, jeg også er amatør, jeg tar meg ikke betalt men jeg regner meg som å drive med healing, hvis man healer seg selv eller andre så driver man med healing, så enkelt er det.
Antall ord: 124
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

- må man elske for og elske andre ?

Innlegg av Kiara »

Ok.. ;) Jeg skulle gjerne ha drevet med healing, men da mener jeg å hjelpe mange som trenger det! Jeg mener at jeg ikke driver med healing, fordi jeg ikke gjør det så ofte.. ;) Men siden jeg må jobbe for å ha en fast inntekt, og drive et hus, og har en del dyr som krever masse tid.. så blir jeg så sliten at jeg bare må være egoist og slappe av, og prøve å få min tiltrengte søvn, når jeg har mulighet! Og siden jeg er nattevakt, så snur jeg så mye på døgnet, at det går veldig mye ut over søvnkvalitet, og jeg blir veldig slapp før jeg er i rett gjenge.. så er det bare å snu om på det hele igjen.. Så derfor blir det mest sånn sporadisk, da jeg må føle meg opplagt til å klare å gi noe! :)
Antall ord: 148

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- må man elske for og elske andre ?

Innlegg av Nephandi »

Det handler ikke om hvo ofte man gjør noe, det er ikke mye man kan gjøre med å ha for lite tid til å praktisere så veldig ofte så lenge man praktiserer så bra man kan når man først driver med healing, man kan tross alt bare gjøre hva man kan. Å si at jeg skulle gjerne hjelper lite, enten så har man ikke muligheten til å gjøre mer og da trenger man ikke å bekymre seg for det eller man har valgt å praktisere akkurat så mye og da har man valgt det selv og kan velge å praktisere mer hvis man vil. Man kan heale mye eller lite, så lenge man healer noe så er man en healer, iallefall slik jeg ser det. :)
Antall ord: 124
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links