Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinJeg er litt clueless og trenger litt hjelp!

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Borte..

Jeg er litt clueless og trenger litt hjelp!

Innlegg av Borte.. »

Så jeg har vel mer eller mindre skjønt at det er billigere å handle ting på iherb siden, men jeg skjønner ingenting. Noen her som er ivrige på den siden? Så vi har jo da fremdeles den latterlige tollgrensen fra 70-tallet enda og i tillegg så blir frakten dobbelt så dyrt og mer enn det hvis man bestiller varer som veier nesten 2 kg Det gjør jo at det blir en formue uansett hva jeg kjøper. Så hvordan gjør dere det? Må man virkelig bestille en og en vare seperat eller? Halve poenget med å kjøpe varer for billigere peng forsvinner litt når frakten gjør det nesten dyrere.

Btw...ikrydder hadde en sånn honning på glass opplegg som jeg var interessert i å kjøpe, men den veide jo søren meg 2 kg-ish for plutselig så havnet jeg på den dyre frakten. Hva er logikken med det egentlig? Du kan ikke kjøpe den ene tingen engang fordi den veier mer enn kravet for å få den billigste frakten? :shock:
Antall ord: 177

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Jeg er litt clueless og trenger litt hjelp!

Innlegg av helgemann »

Handler helsekost for under 200 lappen.

Bestiller med dhl.

Skal man omgåes tollgrensen, så handler man under 200. Men har du venner i sverige, så kan du få sendt pakken dit. De har vist også postkontor i sverige du kan sende til.
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

- Jeg er litt clueless og trenger litt hjelp!

Innlegg av livingdeaddoll »

Heisann..

Jeg handler kanskje i overkant mye der. Har opparbeidet meg en stor og variert pillesamling :P
Handler alltid for under 200kr og passer på at jeg ligger under vektgrensen, slik at jeg får den billige frakten. Veier ting for mye, tar jeg det i to omganger. Velger meg alltid en gratis vareprøve på freebies-siden. Men du må være obs på varene du bestiller, for det er endel som man ikke kan få inn i Norge. Har bommet med det en gang Jeg bestilte en gratisprøve på melatonin, noe som visstnok er reseptbelagt her i landet, så den pakken ble returnert. Det er også noen grenser når det gjelder styrke på noen vitaminer, så lurt å sjekke ut ting før man sender inn bestillingen.

Mvh. hu med pillecocktail på display på kjøkkenet..

Et tips til første gangs handlere: bruk rabattkode for å få rabatt på handelen. Hvis dere er to som kan bestille inn til husstanden, så lager dere en til konto i den andres navn, og bruker koden til den første. Da får man inn bonuser på den første kontoen, når man bruker den andre kontoen til å bestille inn varer :)
Antall ord: 201

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- Jeg er litt clueless og trenger litt hjelp!

Innlegg av Borte.. »

Vel nå er jeg ikke lenger iherb-jomfru. Gikk inn for å bestille ting jeg trenger og jeg endte opp med å kjøpe det meste på tilbud faktisk. I tillegg til den rabattkoden jeg "lånte" fra en eller annen random som sikkert er fornøyd nå som det ble bonus ut av det!

Det hele ble utrolig nok 85 kroner bare, inkludert frakten. Følte meg relativt fornøyd i og med at jeg sikkert hadde betalt samme pris for en ting her i norge. Jeg kommer til å kjøpe jevnlig der for å si det sånn. Så nå har jeg notert tipsene deres ned i hodet mitt. :D

Apropos piller...jeg ble fristet til å kjøpe en boks med piller som visstnok skulle gjøre deg veeeldig avslappet. Hørtes ut som en billig versjon av valium haha, men jeg hadde nok ikke fått den inn i norges land nei.

Melatonin får man på resept ja. Jeg har brukt det, men jeg fikk så hangover ut av det at det ikke var vits å prøve engang. De har kommet med en ny en som ikke gir deg hangover. Skal muligens bruke det om ikke noe bedre kommer i min retning, men jeg stusset litt over den biten. For i så fall hadde jeg kjøpt tablettene der og ikke på apoteket,

Anyways...takk for tipsene! :notworthy:
Antall ord: 227

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

- Jeg er litt clueless og trenger litt hjelp!

Innlegg av livingdeaddoll »

Gratulerer!!! :)

Jeg har en pilleboks med melatonin i min pille samling. Har faktisk klart å få inn en boks uten å ha resept altså. OMG, tenker kanskje noen, for det er kanskje litt on the edge, men YOLO sier nå jeg.. :P Tenkte jeg kanskje skulle prøve en hvis jeg en dag hadde problemer med å sove, men har ikke kommet så langt enda. Har prøvd valerina før, men det ble jeg litt tung i hodet av dagen derpå.
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- Jeg er litt clueless og trenger litt hjelp!

Innlegg av Borte.. »

Takk! :D

Hva er en YOLO? :oops:

Jeg tror melatonintabletter er mer safe enn disse mer typiske sovepillene. Gudene vet at jeg ble traumatisert da jeg prøvde en av en venninne. Jeg låg på en madrasss på gulvet og likevel fikk for meg at et par i røde pologensere drev og dyttet på meg. Morsomt for de andre, men grusomt for meg. Særlig når jeg stod opp dagen etterpå og følte at jeg ikke hadde sovet engang. Hele den dagen gikk rett vest når jeg da var i total zombie-modus, men det er en annen historie. :coffe2


Jeg tror jeg skal bare holde meg til disse matvarene og ikke minst bath & beatuy produktene. Jeg kjøpte bl.a. en boks med sånn leire-pulver-maske-sak som visstnok skal være et vidunder. Jeg har btw en oppskrift for hjemmelaget bounty sjokolade som jeg kunne tenkt meg å prøve en gang. Tror egentlig alle disse økobloggerene har minst en sånn oppskrift på siden sin så det er nok ikke noe unikt. Det hørtes likevel interessant ut. Har aldri vært borti raw produkter i den forstand. Så jeg vet hva jeg skal kjøpe i neste omgang :D
Antall ord: 205

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

- Jeg er litt clueless og trenger litt hjelp!

Innlegg av livingdeaddoll »

OMG, lite hipsterish av deg å ikke være oppdatert på nåtidens "slang" YOLO=you only live once.. lizzom... :P

Åh, sånn boks med leire pulver har jeg! Har brukt den med olje og vann :)
Kunne også tenke meg å lage bounty sjokolade!!! Fant en side med masse sjokoladeoppskrifter for en tid tilbake. La inn produktene hun hadde brukt i "wish"-listen min, men har ikke fått bestilt inn alt enda :oops: Noen av produktene koster litt, så man må ta det i omganger.
Antall ord: 83

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- Jeg er litt clueless og trenger litt hjelp!

Innlegg av Borte.. »

Åja, men hvis det er mainstream så er det jo ikke rart, hallo liksom? :roll: Nå liker jeg å tro på liv etter døden og den slags, så jeg kan nok ikke ta yolo'en til meg. Hva med YLALOL=you live a lot of lives? Ting blir vel ikke så edgy og dyp antar jeg, men kan sikkert bruke den som en karmisk spinn på ting allikevel?


I see! Hva synes du om den leiren da? Funker den?
Ja, jeg såg på noen av ingrediensene og tenkte det samme. Det bør bare smake fantastisk altså, hvis ikke blir jeg skuffet og blir stående der siden jeg ikke kan trøstespise noe som helst....
Antall ord: 116

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

- Jeg er litt clueless og trenger litt hjelp!

Innlegg av livingdeaddoll »

Haha, ja de skryter jo veldig av denne raw hjemmelagede sjokoladen sin, så den burde vell være god?
Det som er veldig greit med den masken, er at man kan blande den med hva man vil, tilpasse den til hudtype etc. Tror jeg bare har prøvd den 2 ganger, men likte den jeg :)

YLALOL out...
Antall ord: 57

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- Jeg er litt clueless og trenger litt hjelp!

Innlegg av Borte.. »

Haha...de gjør faktisk det! Var innom en tidligere i dag som skrøtt hemingsløst over rå sjokoladen sin. Tror også det hadde litt med hva hun puttet i den, men det var ting jeg ikke klarer å uttale og som jeg tror man må til Borneo og i jungelen for å finne :dontknow

Jeg tror også at det var litt det som gjorde at jeg gikk for den. At man kunne blande den med hva som helst. Jeg venter nå i spenning! :D


YLALOL ja... :lol:
Antall ord: 84

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links