Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinHvordan begynne innen healng?

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
Erik333
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 76
Startet: 20 Sep 2011 20:08
12
Kjønn (valgfri): Gutt/Mann
Lokalisering: I landet av usikkerhet
Har takket: 17 ganger
Blitt takket: 9 ganger

Hvordan begynne innen healng?

Innlegg av Erik333 »

Jeg har alltid hat lyst til å hjelpe folk, og da er vell healing en fin ting :) SÅ jeg lurte på hvordan man utvikler varme hender, og healing generelt :)

Takker for alle svar :3
Antall ord: 33
the circumstances of one's birth are irrelevant; it is what you do with the gift of life that determines who you are.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Hvordan begynne innen healng?

Innlegg av jeditrond »

Søk inne i deg, mediter og følg intuisjonen din, så ser du evt. hva slags evner som dukker opp etterhvert :)
Antall ord: 22
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Erik333
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 76
Startet: 20 Sep 2011 20:08
12
Kjønn (valgfri): Gutt/Mann
Lokalisering: I landet av usikkerhet
Har takket: 17 ganger
Blitt takket: 9 ganger

- - Hvordan begynne innen healng?

Innlegg av Erik333 »

Søke inni meg? ikke forstå :P

Har du noen tips til dette da?
Antall ord: 13
the circumstances of one's birth are irrelevant; it is what you do with the gift of life that determines who you are.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - - Hvordan begynne innen healng?

Innlegg av jeditrond »

Erik333 skrev:Søke inni meg? ikke forstå :P

Har du noen tips til dette da?
Først og fremst meditasjon for å komme mer i kontakt med ditt høyere jeg. Følg det du brenner for! Healing som sådan kan man ikke lære fra bøker, men man kan lære teknikker fra bøker. Man må finne sin egen vei og ikke slavisk følge etablerte teknikker :)

Og bare sånn for å informere så er ikke jeg healer først og fremst, men en venninne og jeg hjalp en healer til å ta det første skrittet inn på sin vei for noen uker siden.
Antall ord: 107
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Aviva
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 13 Des 2012 21:15
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Lokalisering: Kråkstad
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 4 ganger

- Hvordan begynne innen healng?

Innlegg av Aviva »

Hei Erik!

Jeg er Healer, og kjenner MANGE andre healere.
Og jeg mener at alle som "ønsker" å være healere allerede er det!
Evnene blir vi født med, savnet kommer ofte etterhvert.

Har et par "tips" til hvordan du kan finne dine evner:

Gå til en annen healer, få denne personen til å lære deg å kjenne NÅR du healer, så kan du utvikle det fra det!

Eller du kan ta en utdannelse, som f.eks. Reiki 1. Det er ikke alt for dyrt, går kurs rundt i hele landet, og i løpet av en helg, har du lært MASSE om hva og hvordan det fungerer.

Eller ta deg en tur på en "alternativmesse" der er det MASSE healere, og en "behandling" kan ofte være nok til å "starte" deg opp.

Lykke til. :D
Antall ord: 137

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Morten.B.F
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 18
Startet: 04 Nov 2012 19:08
11
Kjønn (valgfri): Mann
Har takket: 15 ganger
Blitt takket: 3 ganger

- Hvordan begynne innen healng?

Innlegg av Morten.B.F »

Halo Erik :) eller skal jeg si god kveld :) vel.. jeg er ny i dette jeg også så jeg skal ikke uttale meg stort men jeg har snakket med en healer og hun sa til meg det at jeg skulle ha hendene mine opene med hondflaten opp og se for meg en "ball" av energi og forsøke og kaste denne fra hond til hond for å lære meg og gi og taimot energi :) jeg kjenner dette som en veldig lokal trekk, som om det er en ball av vind inne i honden min og den oppfører seg lidt som en ball nå også. den triller og flytter seg i honden jo mere jeg trener :)

men som sakt :) jeg er ny i dette men det er min erfaring :)
Antall ord: 128
Verden er bare så god som du gjør den.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nattstjerne
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 95
Startet: 20 Feb 2011 22:17
13
Kjønn (valgfri): Dame
Lokalisering: Sunnmøre
Har takket: 40 ganger
Blitt takket: 18 ganger

- Hvordan begynne innen healng?

Innlegg av Nattstjerne »

Nå er jeg ikke healer men har prøvd meg litt frem på dyrene mine og meg selv.Når jeg har vondt foreks i hodet så legger jeg hånda over smertepunktet og ser for meg lys på en måte inni meg.Av og til kommer det opp bilder av smertepunkter som er røde foreks inni meg.Dette har funka her.Poenget er vel øvelse gjør mester som alt annet.
Antall ord: 74

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Hvordan begynne innen healng?

Innlegg av helgemann »

Viktig å huske på jording og beskyttelse, slik at du ikke tar alt til deg. Eller overføre i fra klienten og til deg selv.

Jording, kan være at du tenker deg at du er et fruktbart tre, som har røttene godt plantet ned i moder jord. Beskyttelse kan bestå av f.eks. gull-/sølvlag. Eller en ugjennomtrengelig boble. Eller stille deg i et mektig lys.

Så er det viktig å rense seg etter på. Enten via sølvdusj, eller at du rister hendene dine fri for energier. Eller du kan ta en åndelig bad, for å bli ren igjen. Du vil finne ut selv hva som passer best for deg.

Du kan gå på kurs får å lære å heale, eller du kan ha hjemmestudie. Du kan prøve deg frem. Prøve familie medlemmer for å se hva som skjer. Så kan du prøve dyr. Kjenn på følelsen, hva får du opp, hvor føler du hendene dine skal være hen på klienten? La hendene jobbe fritt, ingen motstand.
Antall ord: 174

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nattstjerne
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 95
Startet: 20 Feb 2011 22:17
13
Kjønn (valgfri): Dame
Lokalisering: Sunnmøre
Har takket: 40 ganger
Blitt takket: 18 ganger

- Hvordan begynne innen healng?

Innlegg av Nattstjerne »

men hva må en beskytte seg mot helgemann?er det ikke sånn at vi er godt nok beskyttet som vi er?
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- - Hvordan begynne innen healng?

Innlegg av helgemann »

Nattstjerne skrev:men hva må en beskytte seg mot helgemann?er det ikke sånn at vi er godt nok beskyttet som vi er?
Når man har utviklet de alternative evnene, står man i kontakt med åndeverden og det jordiske. For å klare å håndtere dette, trenger man beskyttelseog jording. Det samme med healing, for det er lett å ta andres elendighet på en, derfor skal man jorde seg før healing. En beskyttelse inkl jording, er med på å holde føttene dine på moder jord, slik at du ikke tar alt innover deg. Når man har utviklet alternative evner, er man mer følsom og mottakelig for andres følelser og stemninger. Derfor er beskyttelse viktig. Man er også mottakelig for de mørke kreftene, som lett kan trenge inn i en, hvis en ikke har godt nok beskyttelse. Enlger og andre åndsvesner kan ikke beskytte deg i mot andres engergier. De kan beskytte og hjelpe deg mot det meste. Men de står ikke rundt deg som et varig skjold som beskytter deg i mot alt dritt som måtte komme. Men de kan hjelpe og rettlede deg, slik at du kan ungå det onde og negative.

Jording kan fungere med at man kan klemme et tre, vandre barfot i skogen, osv.

Dette er nå min mening og tanker, og erfaringer.
Antall ord: 224

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- - - Hvordan begynne innen healng?

Innlegg av xyrea »

helgemann skrev: Dette er nå min mening og tanker, og erfaringer.
Fliiink Helgemann! Det er alt som skal til for å ikke ergre vettet av alle som er dypt uenige :notworthy:
Antall ord: 29
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links