Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinheale alt?

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

- - heale alt?

Innlegg av keke »

keke skrev:Er ikke det meste tvetydig i den forstand? ;)

I sitatene finner du Refferanser ;)

quote : Buddha og Dr johan øvrebye - Lengere opp i den forrige post gir jeg refferansen.. beklager at jeg glemte å legge ved Kilde på alle quotes som opplagt? ikke er fra meg når jeg "quoter" - skal slutte med denne Utingen slik at jeg ikke forvirrer flere ;)


Det jeg ser daglig er at det som funker for den ene ikke har effekt på den andre ...

Ting er jo ganske sammensatte og vi blir påvirket av alt ;)
:sunny
Antall ord: 91
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

- heale alt?

Innlegg av keke »

Er den andre informasjonen også tvetydig?

:D

quote slutt ...
Antall ord: 8
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

- heale alt?

Innlegg av keke »

_-i75HxyRnw
Antall ord: 1
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - heale alt?

Innlegg av galaxy - sluttet »

keke skrev:_-i75HxyRnw
hehe :D ... men stakkars ku :?
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

- heale alt?

Innlegg av ? »

keke, du får ta en titt på peter ragnar og david wolfe, så har du sjansen til nye matguruer, og så kan du begynne å poste dette utall filmer som ligger på youtube.
Antall ord: 33
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Aviva
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 13 Des 2012 21:15
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Lokalisering: Kråkstad
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 4 ganger

- - heale alt?

Innlegg av Aviva »

helgemann skrev:Eh, lilja:
Det har vært eksempler på at en syk person har oppsøkt en healer for å få hjelp, men denne healeren har sett på vedkommende, og sagt at: "nei, desverre, deg kan jeg ikke hjelpe med...".

Du må jo huske på det, at den som gir healing, setter igang en prossess i kroppen, healeren overfører bare energiene. En ondartet kreft, kan hverken kroppen eller healeren helbrede. Kanskje dempe smertene, men ikke mer. En AdHD sykdom, er jo en "psykisk" sykdom som ligger i hodet. Det er en form for "skade" i hjernen. Og dette kan man ikke gjøre noe med. Selv om hjernen er et utrolig instrument. De fleste som har migrene, har oppsøkt healere, men de har fått svar på, at dette kan de ikke hjelpe med.
Ikke meningen å være krass eller ufin nå. Men hva slags healere er det du har pratet med. Ondartet kreft har "vi" VELDIG god erfaring med. Jeg har selv vært med på å fjerne en kreft svulst.
Når det gjelder psykiske sykdommer som ADHD mener jeg at her er det energi banen som er i ubalanse. HEALING ER ENERGI!!!!!!!
Hvorfor i alle dager skal man ikke kunne hjelpe med det! Kanskje ikke "fjerne" ADHD en men gjøre den mildere....
Antall ord: 217

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- heale alt?

Innlegg av Bearchild »

Fint at man har troen på seg selv og omkringliggende krefter, men at man har observert tilbakegang av en svulst i en behandlingsperiode er ikke ensbetydende med at man har helbredet ondartet kreft.
Antall ord: 33
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Aviva
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 13 Des 2012 21:15
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Lokalisering: Kråkstad
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 4 ganger

- heale alt?

Innlegg av Aviva »

Hei Helge.

Ser du får mange bra, og noen kanskje mindre bra tilbakemeldinger her...

Som terapeut og healer som kjenner andre med ADHD, vil jeg si meg enig i de som sier det krever litt av deg selv. MEN DU KAN KLARE DET!

Siden konsentrasjon er et stort problem, (og dette har du sikkert hørt MANGE ganger før...) vil jeg anbefale deg å kutte ut hvetemel som det FØRSTE du gjør. Det finnes mange dyktige kostholds veiledere, og ernæringseksperter, men sørg for at du kommer til en som har ÅR på skolen, og ikke dager eller uker....

Ja, healing kan hjelpe deg. Gå til en som enten er Reconective eller Reiki master healer. Det healingen vil gjøre for deg, er å roe deg ned. Som NLP terapeut vil jeg også anbefale deg å begynne å meditere. Det vil hjelpe deg til å finne balansen du trenger, puste riktig og få "system" på tankene dine.

Som siste tips vil jeg si TRENING! Det å få god blodsirkulasjon og utløp for uro er ofte den BESTE medisinen. Finnes det mulighet for deg å feks spille fotball, håndball elller noe annet ville jeg prøvd deg. Lag sport er tingen. :mozilla_wink:

Lykke til med utfordringene dine, håper du slipper å spise for mye piller i fremtiden. (Men ta dem tii legen sier at du ikke trenger dem lengre.....)

Hilsen Aviva.
Antall ord: 231

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Aviva
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 13 Des 2012 21:15
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Lokalisering: Kråkstad
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 4 ganger

- heale alt?

Innlegg av Aviva »

He he greit det "Bearchild", men når den aktuelle personen IKKE har begynt med medisiner, for hun hadde større tro på healing, og legene sto og klødde seg i hodet etterpå og ikke skjønte hva som hadde skjedd, vil jeg si vi som healing sirkel var relativt medvirkende til hennes nå utmerkede helsetilstand! :mozilla_wink:

Og ikke flere spydige kommentarer om "plasibo" er dere snille.... Det er snakk om "TANKENS KRAFT" her... ikke lureri.
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- heale alt?

Innlegg av xyrea »

Det er mulig jeg begynner å bli gammel og gretten, men jeg begynner ganske automatisk å tvile på hvor mye peiling man har og hvor mye man har fått meg seg av diverse kurs og skoler man sier man har gått, når man ikke engang kan stave 'faguttrykkene' eller hva man skal kalle det.
Antall ord: 55
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- heale alt?

Innlegg av Bearchild »

Strengt tatt er vel alt relativt. Og placebo er vel bare et annet navn på tankenes kraft og burde ikke falle inn under spydig.
Rent generelt skal man være svært forsiktig med å hevde- og ikke minst tro- at man kan kurere kreft, og som jeg sa tidligere er ikke observasjon av reduksjon i en svulst ensbetydende med at noe som helst er leget. Dessuten vil jeg tro at en person som har så sterk mistillit til legemedisin og som velger alternative behandlingsmåter også foretar andre endringer, f.eks omlegging av kosthold mm.

Så påstanden din henger egentlig litt i løse luften.. for du har neppe noen dokumentasjon på dette?
Antall ord: 114
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- - - heale alt?

Innlegg av xyrea »

Aviva skrev:
helgemann skrev:Eh, lilja:
Det har vært eksempler på at en syk person har oppsøkt en healer for å få hjelp, men denne healeren har sett på vedkommende, og sagt at: "nei, desverre, deg kan jeg ikke hjelpe med...".

Du må jo huske på det, at den som gir healing, setter igang en prossess i kroppen, healeren overfører bare energiene. En ondartet kreft, kan hverken kroppen eller healeren helbrede. Kanskje dempe smertene, men ikke mer. En AdHD sykdom, er jo en "psykisk" sykdom som ligger i hodet. Det er en form for "skade" i hjernen. Og dette kan man ikke gjøre noe med. Selv om hjernen er et utrolig instrument. De fleste som har migrene, har oppsøkt healere, men de har fått svar på, at dette kan de ikke hjelpe med.
Ikke meningen å være krass eller ufin nå. Men hva slags healere er det du har pratet med. Ondartet kreft har "vi" VELDIG god erfaring med. Jeg har selv vært med på å fjerne en kreft svulst.
Når det gjelder psykiske sykdommer som ADHD mener jeg at her er det energi banen som er i ubalanse. HEALING ER ENERGI!!!!!!!
Hvorfor i alle dager skal man ikke kunne hjelpe med det! Kanskje ikke "fjerne" ADHD en men gjøre den mildere....
Vill gjetting her, men han har kanskje snakka med noen som har holdt på lengre og har et litt mer realistisk syn på ting... bare ro deg ned litt, ok? Den dagen en eller anna virkelig hører på deg og kutter ut kreftbehandling eller medisiner de virkelig trenger å ta, hjelper det ikke mye å rettferdiggjøre seg med helgekurs i reiki eller andre metoder du ikke engang kan navnet på.
Antall ord: 289
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Visenda
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 193
Startet: 12 Aug 2012 19:34
11
Kjønn (valgfri): dame
Har takket: 75 ganger
Blitt takket: 80 ganger

- heale alt?

Innlegg av Visenda »

Hva jeg vet er det ulovlig å si at man kan behandle, og å faktisk behandle alvorlige sykdommer uten lisens.

http://www.lovdata.no/all/tl-20030627-064-0.html
Antall ord: 28
Finn meg på Facebook http://on.fb.me/1bwmLgV

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Aviva
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 13 Des 2012 21:15
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Lokalisering: Kråkstad
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 4 ganger

- heale alt?

Innlegg av Aviva »

OK!
NR1 1. Mine skrive "leif" kan forklares på en enkel måte... et annet vanskelig ord. Dysleksi.
Ja, jeg vet det heter "reconnective healing" men det går litt fort i svingene når jeg skriver av og til, og det er liten skrift. Så ja, beklager det.

NR2. Jeg har bare jobbet med reconnective i et halvt år, men har vært healer i 15 år, og kjenner andre som har vært det lengere. (Før det ble "populært")

NR 3. Jeg ville ALDRI bedt noen slutte med kreft medisiner. Jeg sier heller ikke alt healing kan fikse ALT - og hun som valgte healing er healer selv!
Men ja, jeg mener healing kan hjelpe MANGE med MYE!

NR 4. - Når noen kommer til meg for healing, er jeg helt ærlig, jeg kan ALDRI garantere noe som helst, IKKE slutt på medisiner uten å ha pratet med legene. IKKE gjør store endringer i kosten UTEN å prate med leger...

Hvorfor legger dere ord i munnen min. Jeg har stor tro på kombinasjonen tradisjonell og alternativ medisin... men jeg tror også på å flytte fjell! (mentalt sett)!

Uansett hva du tror du er, er du alltid mer enn det!
Antall ord: 200

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- heale alt?

Innlegg av Bearchild »

Det er vel ingen som har lagt ord i munnen din.. men du må forstå at folk "stritter litt med piggene" når du hevder å ha kurert ondsinnet kreft, at du (eller "dere") har VELDIG god erfaring med ondartet kreft osv. Det er en helt normal reaksjon å tvile på slike uttalelser da de aldri har blitt ordentlig dokumentert.
Jeg sier ikke at jeg ikke tror muligheten kanskje kan være til stede, men synes mulig du er ørlite bombastisk i din presentasjon av tilfellet.
Antall ord: 84
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links