Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinBioresonans

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Bioresonans

Innlegg av Lilja »

Kom tilfeldigvis over denne nettsiden http://www.helsesjekken.no/biosoneterapi.html

Det begynner sånn passe alternativt med
Alt i kroppen er bygget opp av celler, hver celle er en energifabrikk som utfører kjemiske prosesser. Dersom det blir ubalanse i den kjemiske prosessen i cellen, fører dette til ubalanse og sykdom.
Men når jeg kommer til sånt som dette
FÅR JEG MEDISIN ETTER BIORESONANS-BEHANDLING?

Vi lager en egen medisin til pasienten, enten ei flaske med dråper eller på en metallbrikke som limes på brystbenet eller på hofta. Brikken forsterker behandlingen i ca 3uker som en hjemmebehandling. Ta med brikken til hver behandling og vi koder den om med dine nye frekvenser. Du betaler for den kun den første gangen. De som får medisin som dråper, tar med flaska til hver behandling – da slipper man å betale for flaska.
stopper det litt opp for meg ...

Googlet litt, og fant bl.a en på ME-forum som mente han hadde hatt god effekt av denne type behandling. http://www.meforum.info/viewtopic.php?f=30&t=13206
Det skal vistnok være bra også for Borreliose-pasienter. http://www.bioresonans.net/page%208.htm

Noen som har erfaring med bioresonans / biosoneterapi? Jeg er nysgjerrig!
Antall ord: 211

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Bioresonans

Innlegg av Bearchild »

Disse "bioresonansarmbåndene" var jo veldig i vinden en tid. De ble vel ikke tilført dråper? Husker det var litt snakkis og flere som bedyret at de virket kjeeempebra.. leste også en artikkel av en selutnevnt skeptiker som testet dette og gjorde en del undersøkelser. Han hevdet at han fikk bedre balanse(!) og at det var noe som hadde innvirkning på han uten at han klarte å finne ut av hva.
http://www.helsekost-shop.net/Shop/Prod ... 1135111468

Edit; fant igjen testen
http://www.forskning.no/artikler/2010/mars/244795
Antall ord: 93
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Bioresonans

Innlegg av Jeppski »

Jeg antar dere alle vet hva jeg kommer til å skrive nå, men det kommer likevel.

Jeg tar for meg noen av påstandene jeg finner der inne først:
Kroppen og alle kroppens celler er omgitt av et elektromagnetisk svingningsfelt, frekvens, Hz.
Frekvens kan forklares som kroppens strøm. Dette kan igjen forklares som energi. Maten vi spiser er frekvens, som er energien vi trenger for å leve. Alt som lever, hver celle i kroppen, dermed hvert organ har sin egen frekvens/strøm. Frekvens overfører informasjon.
Frekvens kan forklares som kroppens strøm? Er ikke sikker på hva de mener her altså, setningen er grammatikalsk korrekt, men innholdet gir ingen mening. Vi spiser derimot ikke maten vår for å tilført noen "frekvenser". Alle vet at vi spiser mat for proteiner, fett og karbohydrater. Eventuelle "frekvenser" i maten har ingen (til dags dato) beviselig effekt. Det skrives mye om frekvens, og det er et uttrykk som blir veldig mye brukt av den alternative siden. Frekvens er uansett definert som svingning per sekund som har benevnelsen Herts (Hz) og brukes da selvfølgelig om periodiske hendelser som bølger osv.
Alt i kroppen er bygget opp av celler,
hver celle er en energifabrikk som utfører kjemiske prosesser. Dersom det blir ubalanse i den kjemiske prosessen i cellen, fører dette til ubalanse og sykdom.
Joda, kroppen er bygd opp av celler. Det stemmer også at celler utfører veldig mange kjemiske prosesser, men ordet ubalanse har jeg aldri sett blitt brukt i noen lærebok i denne sammenhengen, og heller ikke om kjemiske reaksjoner. Det er også for eksempel kjemiske prosesser som fører til at vi blir syke.
Kroppen har et ledningsnett, meridianer
som fører "strøm"/energier rundt i kroppen. Ledningsnettet/meridianene er knyttet til organer, skjelett, nervesystem med mer, alt som finnes i kroppen. Cellene kommuniserer via dette ledningsnettet. Den kjemiske prosessen i cellene, stoffskifte, er resultat av informasjon fra frekvenser. Allergener fra mat, virus, bakterier, giftstoffer, tungmetaller og andre miljøgifter har alle sin egen frekvens. Dersom cellene feil informeres fra disse gir dette ubalanse og sykdom i kroppen.
Kroppen har faktisk et ledniningsnett, men det heter ikke meridianer. Det heter nervesystemet. Det står at dette er koblet til nervesystemet, men jeg har aldri hørt om dette "ledningsnettet" før, og et raskt søk bekrefter at fysiologi-boken min ikke mangler et gigantisk kapittel kalt "Meridianer". Siden dette nettverket ikke eksisterer, er mye av det som står videre feil. "Den kjemiske prosessen i cellene, stoffskifte, er et resultat av informasjon fra frekvenser." Stoffskifte er en kjemisk reaksjon, men det er ikke et resultat av noen frekvenser. Her står det også videre om frekvenser, noe jeg tok opp først. Så jeg tror ikke det er noe her som har vitenskapelig belegg. Men hvem vet? Kanskje noen nettopp har publisert noe banebrytende om frekvenser.

Ordet frekvens blir brukt veldig mye, og ikke til hva det skal egentlig brukes til. Når man har fysiologi, lærer man ikke noe om cellenes frekvenser. Eller kroppens frekvenser. Fra hva jeg har lært, er det nesten ikke noe her som stemmer med etablerte vitenskapelige sannheter. Det er likevel klart at noen kan nyte godt av placeboeffekten behandling utvilsomt gir.

EDIT: Ser jeg gikk glipp av hva Bearchild skrev: De armbåndene var veldig store en liten stund ja, jeg tror det faktisk var et selskap som lagde de som ble saksøkt til konkursens rand. Det har faktisk blitt gjort forskning på dem, og de fungerer ikke bedre enn placebo. Si ifra hvis du vil jeg skal lete opp det. Synes også å huske at det var et tema på newton eller noe lignende program.
Antall ord: 622

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Bioresonans

Innlegg av Nephandi »

Jeg har ikke mye erfaring med denne behandlingsformen, det jeg har et problem med er at den ofte pakkes inn i et semivitenskapelig virrvarr, dette er energimeiin, det er alternativt og får presanteres som det så kan pasienten selv bestemme om man vil tro på det alternative eller ikke. Jeg tror på at veldig mye slags energimedisin fungerer, men jeg misliker når slikt presenteres som mer vitenskapelig enn det egentlig er for da gjør det at folk lett kan tro at det er en del av skolemedisin og det er det ikke, det er energimedisin, magi, alternativt, hva man nå enn vil kalle det. Jeg tror at man gjerne kan ha go nytte av det, men det får presanteres som hva det er.
Antall ord: 127
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- Bioresonans

Innlegg av galaxy - sluttet »

Virker som om det er det samme som kvante-medisin jeg fikk, det var bare noen få tester jeg fikk prøve gratis, så litt vanskelig å si om det virker for noe. Den første testen så viste det høy grad av adhd og jeg var stresset i hodet, så fikk jeg koblet til ledninger og fikk frekvenser som skulle utjevne adhd som var der og da, så jeg kjente at hodet roet seg ned i stor grad og målinger vist at adhd nivået sank .. så satt jeg litt lenge og styrte apparatet selv og frekvens-programmene, og de neste dagen etterpå ble jeg veldig lys-sensitiv, måtte myse ute i dagslys, men det gikk heldigvis over. :) jeg ble veldig tung i kroppen av denne egenbehandlingen etterpå.. (pluss sov dårlig natten etter .... ) men så er det noe med meg og "tyngde-følelse" som dukker opp som jeg ikke skjønner meg på. Var ellers ganske overrasket over systemet sitt evne til å lese meg. men har som sagt ikke ellers erfaring på om det hjelper for noe ..
Antall ord: 182

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Bioresonans

Innlegg av Nephandi »

Adhd er en lidelse som ikke har et nivå som stiger og synker, man har diagnosen og så kan symptomene stige og synke i intensistet. I tilegg alle kan være stesset eller hypre til tider det betyr ikke at man har adhd. Jeg finner det du forteller veldig interesant og i og med at du fikk reaskjoner så må jo noe ha skjedd, det eneste jeg reagerer på er at de som behandlet deg slang rund på termer som adhd nivå og slikt, om man er litt hyper en dag betyr ikke det at man har adhd, det betyr bare at man er litt stresset og hyper noe alle kan være, folkene hadde virket mer seriøse om det hadde kalt det stress eller noe slikt og ikke adhd nivå og stiger og synker. Men som sagt virkelig interesangt at du fikk effekt, har det hatt lang tids effekt? Ha du følt deg mer rolig og avbalansert i ettertid?
Antall ord: 162
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - Bioresonans

Innlegg av galaxy - sluttet »

Nephandi skrev:Adhd er en lidelse som ikke har et nivå som stiger og synker, man har diagnosen og så kan symptomene stige og synke i intensistet. I tilegg alle kan være stesset eller hypre til tider det betyr ikke at man har adhd. Jeg finner det du forteller veldig interesant og i og med at du fikk reaskjoner så må jo noe ha skjedd, det eneste jeg reagerer på er at de som behandlet deg slang rund på termer som adhd nivå og slikt, om man er litt hyper en dag betyr ikke det at man har adhd, det betyr bare at man er litt stresset og hyper noe alle kan være, folkene hadde virket mer seriøse om det hadde kalt det stress eller noe slikt og ikke adhd nivå og stiger og synker. Men som sagt virkelig interesangt at du fikk effekt, har det hatt lang tids effekt? Ha du følt deg mer rolig og avbalansert i ettertid?
jeg vet ikke om jeg har adhd, tror ikke det altså. Men det er altså endel programvarer som følger med det opplegget som skal lese av kroppens.. Og det jeg skriver om over her, handlet om at vi brukte et program som var beregnet på å lese av hjerneaktivitet, om man var i thete, beta alfa osv, og også adhd og add .. og iallefall så hadde jeg meget høy scoring på adhd og kjente at jeg var stresset i hodet (hvorfor er en annen sak, jeg vet jo hva jeg stresset over) og at jeg ble behandlet for det stresset som fant sted der og da og jeg kjente at jeg ble rolig oppei toppetasjen ... :) men som sagt jeg bare testet dette littegranne så vet ikke noe om langtidsvirkning.
Antall ord: 294

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Bioresonans

Innlegg av Nephandi »

Jeg synes dette er kjempeinteresant og jeg tror at det er godt mulig at det kan ha god effekt, mange skryter jo mye av enne behandlingsformen, men jeg liker ikke at de roter med diagnoser og slikt.
Antall ord: 37
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - Bioresonans

Innlegg av galaxy - sluttet »

Nephandi skrev:Jeg synes dette er kjempeinteresant og jeg tror at det er godt mulig at det kan ha god effekt, mange skryter jo mye av enne behandlingsformen, men jeg liker ikke at de roter med diagnoser og slikt.

Skjønner, ... vet ikke helt hvorfor jeg havnet på adhd, men tror det har noe med at beta svigningene var høye så dermed gikk man inn å sjekket adhd - tilstanden og den var som sagt høy .. men så er jo adhd en diagnose så vet egentlig ikke helt hvordan det hadde seg i denne sammenhengen at jeg endte med å få utslag som 100% adhd som jeg gjorde der og da, fikk utsalg ved senere målinger også selv om det var lavere grad .. så kanskje er det rett og slett målbart uten at man har direkte diagnosen, ikke vet jeg. :)
Antall ord: 141

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Bioresonans

Innlegg av Nephandi »

Vel jeg vet ikke nok om metoden til å si hvordan den arbeider, kanskje den kan påvise en diagnose for alt jeg vet, men jeg mener alikevel at det er litt betenkelig å stille diagnose på folk når man ikke er lege, jeg mener det bare er å åpne det alternetive opp for angrep fra skeptikere som vil bruke en hver andeleding til å kalle oss alle for useriøse så jeg er litt opptatt av at vi bør holde oss litt på matta for å undgå den problemstillingen, men som sagt kan godt hende metoden har rett for alt jeg vet.
Antall ord: 100
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Bioresonans

Innlegg av Lilja »

Jeg nekter å tro at skolevesen, PPT og BUP bruker så mye tid og ressurser på å gjøre tester for å kunne stille diagnose på barn ved mistanke om adhd, for så å medisinere og bruke enda mer ressurser opp igjennom skoleårene på ekstra hjelp, hvis adhd er målbart ved en enkel test og kan "justeres" på den måten som er beskrevet over her!

Som Nephandi er inne på: Kall en spade for en spade! Si gjerne at man kan få hjelp til å roe stress og tankekjør, men ikke kall det "justering av adhd-aktivitet".
Antall ord: 96

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Bioresonans

Innlegg av Nephandi »

Vel nå skal de sier at jeg tror at det offentlige og skolemedesinen buker mye resusser på å behandle tilstander hvor alternativ behandling kunne ha gjort det mye raskere så jeg ser ikke det som det store problemet, det som sagt som er problemet mitt her er når alternativ terapauter slenger rundt på navn på diagnoser det blir en farlig blanding av roller synes jeg. Ja kall det stress og uro og si at det kan roe ned det og hvis man tror at en pasient, enten man nå bruker kvante medisin eller ligende har adhd eller noe slikt så bør man ikke stille diagnose selv men heller anbefale pasienten å g til legen og så kan man gjerne behandle symptomene med alternativ behandling også hvis det er noe pasienten synes de har nytte av, men legene bør være de som stiller diagnoser synes jeg.
Antall ord: 147
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links