Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinHar sterke healerevner, men må lære å bruke det. Hvordan?

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
Paranoia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 01 Mai 2013 18:20
10
Kjønn (valgfri): Kvinne
Blitt takket: 3 ganger

Har sterke healerevner, men må lære å bruke det. Hvordan?

Innlegg av Paranoia »

Hei alle sammen!
Jeg er ei jente på 21 år og har begynt å merke at jeg har sterke krefter i meg. Mormor er healer, tanten min på fars side har det, søsknene mine har det, og lengre ut i slekten er det healere eller mennesker som har kontakt med det åndelige. Jeg selv var en tviler veldig lenge, men det har skjedd mye merkelig rundt meg det siste året, som har overbevist om at jeg virkelig har det i meg. Nå føler jeg at det har blitt et kall for meg, og at jeg skal videreutvikle kreftene mine, få kontroll på dem og kunne bruke dem i jobben min (som fremtidig sykepleier) og for å hjelpe de rundt meg og andre.

Alle sier jeg har denne ekstremt sterke auraen, og at de merker at hele stemningen i rommet forandrer seg når jeg kommer inn. Folk liker meg veldig fort og åpner seg til meg og snakker om følelser og ber om råd. Folk jeg ikke har snakket med før! Jeg har også prøvd å heale kjæresten for morroskyld, og skremte vettet av han når han plutselig lå der med frysninger fra topp til tå, kaldsvettet og energien i rommet forandret seg dramatisk. Og han følte seg mye bedre når jeg var ferdig!

Det har vært litt roligere med tanke på healing og meditasjon i det senere og klarer ikke helt å oppnå det jeg har oppnådd før, men vet nå hva jeg er i stand til, og har lyst til å utvikle det.

Jeg kan også høre, lukte og få opp bilder, noe som skjer ganske ofte. Det skjer ting rundt meg støtt, og jeg synes det er kjempespennende. Livet har blitt mye mer interessant!

Men hvor skal jeg starte?
Hvordan kan jeg bli sterkere?
Hva skal man tenke på når man healer noen?

:dontknow

Det er så mye forskjellige kurs, men jeg er veldig skeptisk til slikt, og jeg vet jeg har det i meg, veldig sterkt fra før. I tillegg er det alt for mye forskjellige kurs. Jeg tror at hvis jeg klarer å utvikle evnene mine på egenhånd vil de helt klart bli mye sterkere, men jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Jeg synes fortsatt meditasjon er litt vanskelig.

Jeg har snakket mye med mormor og tanten min om slike ting, men jeg vil høre litt fra andre siden jeg må finne min vei.

Hvordan startet dere?

Takk for svar på forhånd! Håper noen kan hjelpe meg med dette. Intuisjonen min, som er veldig sterk, sier meg at jeg kan gjøre mye bra i fremtiden :)

Hilsen en meeeget nyskjerring sykepleierstudent :)
Antall ord: 451

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 959
Startet: 05 Mai 2008 21:55
15
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 345 ganger
Blitt takket: 152 ganger

- Har sterke healerevner, men må lære å bruke det. Hvordan?

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Men hvor skal jeg starte?
Du har allerede startet.
Hvordan kan jeg bli sterkere?
Jo mer du prøver deg frem, jo mer kjenner du hva som er riktig for deg. Healing er en personlig gave som du selv skal utvikle dit det er ment for deg. Noen utenforestående personer kjenner ikke til dine følelser, tanker og sanser. derfor er det viktig å lytte til seg selv.
Hva skal man tenke på når man healer noen?
Minst mulig..
Man skal tømme seg for tanker og meninger, så vil info om personen dukke opp, og du VET hva som er riktig, du vil under hele healingen motta meldinger, om hva som bør gjøres/si. Dine egne tanker vil bare "kødde" det til for deg, derfor minst mulig tankevirksomhet. (Det er ikke sikkert du vil motta/føle noe som helst, da er det ikke noe viktig som skal delegeres ut. Da skal du bare forsyne "pasienten" din med energien du har tatt i bruk.

Hvordan startet dere?
Min første kone ville alltid ha meg til å holde henne på nakken, da den alltid før var stiv og vond, men etter en tilfeldighet kjente hun varmen som strålet fra mine hender.. Hun følte bedring hver gang, og tilslutt så var hennes problem borte for godt. Det var starten på min healingutøvelse.. Jo, mer jeg healet, sterkere ble jeg, og "lærte" noe nytt hver gang. Jeg har aldri deltatt på noen healing-kurs" og jeg bruker kun det jeg "får opp", og føler på meg.. Er det en gang jeg verken "ser" noe, eller "føler" noen vondter, så fabrikerer jeg heller ALDRI noe, kun for å fremheve min gave. Jeg takker ALLTID Gud for gaven, og for å få lov til å ta del i kraften fra Gud i en healing session. :)

Happe...
Antall ord: 311
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Har sterke healerevner, men må lære å bruke det. Hvordan?

Innlegg av jeditrond »

Kurs er det ingen vits i å ta, her er jeg helt enig med Happe :) Og har ikke stort å tilføye, hans råd er meget gode, dette med å lytte til seg selv og sitt eget indre og så bare "jobbe" med evnene sine for å utvikle dem. Når det gjelder meditasjon så er det ikke noe som gir resultater etter kort tid, dette som med evnene dine er noe du må øve på for å bli bedre :)

Ang. min vei/start så limer jeg inn en sak jeg skrev for en blogg jeg driver sammen med flere om det paranormale;
Jeg går under kallenavnet jeditrond. Jeg valgte dette fordi jeg identifiserer meg litt med disse vokterne av fred og rettferdighet i Star Wars-universet. Så jeg ser hele det paranormale på en måte gjennom jedibriller. F.eks. kaller jeg ikke energiene som startet universet og finnes i alt liv for Gud, det gir ikke mening for meg. Det funker bedre å sammenligne det med kraften fra Star Wars, et energifelt som binder alt levende sammen og omgir oss hele tiden. Mine evner ligger innenfor klarsyntspekteret et eller annet sted, jeg har renset hus og hjulpet over ånder. Men ikke alle husrenser byr på åndelig nærvær. Utenom dette får jeg også beskjeder, både til meg selv og til andre som jeg kjenner, har ennå til gode å få budskap til fullstendig ukjente personer. Jeg har også blitt vist scener fra et av mine tidligere liv, opptil flere og kan gi en slags emosjonell healing ved å gi av min indre ro til andre. Andre typer healing er jeg ikke spesielt god på, ennå i hvert fall. Jeg er heller ikke medium i klassisk forstand, jeg kan ikke kontakte hvemsomhelst på den andre siden, jeg får kontakt med ånder som er tilstede på steder jeg oppholder meg samt mine egne og til dels andres hjelpere. Jeg kan ikke kontakte grandonkel Thorolf for å finne ut av hva han gjorde med formuen sin.

Min vei til evnene begynte til dels sent, midten av 30-åra. Jeg hadde hatt en del deja vú-opplevelser opp gjennom oppveksten, samt at flere i min familie hadde vardøger, inkl. meg selv. Men når min far gikk brått bort begynte ting å skje, allerede samme kvelden som in fars dødsfall kunne jeg merke en svak kulde og berøring av den ene armen min. Som om noen strøk meg over armen for å trøste meg. Utover månedene som kom merket jeg min fars nærvær i form av tobakkslukt, mens han levde var han storrøyker. Tobakkslukten fulgte meg ut til bilen når jeg hadde vært på besøk hos min mor, akkurat slik som han pleide å gjøre når han levde. Han besøkte meg også i drømme fra tid til annen, slik jeg har forstått det er det lettere å kommunisere i drømmer for de som har gått over fordi tankefrekvensen i drømme ligger nærmere den frekvensen de eksisterer på. Drøyt et år halvannen etter min fars bortgang begynte jeg hos en akupunktør/soneterapeut for å bli kvitt migrenen min. Min mor og søster gikk hos ham allerede og anbefalte ham sterkt. Det var her bokprosjektet mitt kom frem etter hvert, har skrevet mer om det på egen blogg. Men i korte trekk fikk soneterapeuten inn en beskjed om at jeg nok skulle skrive, men ikke science fiction som jeg tenkte på i første omgang. Dog ville nok mange mene at det jeg skrev om var den rene science fiction. Da skjønte jeg vel at jeg skulle skrive bok om Atlantis. Hele den historien om hvordan Atlantisinteressen begynte kan leses i mitt egenintervju på bloggen, det er ingen vits i å gjenta akkurat den historien her. Men; Atlantis er det som kobler alt sammen, det ligger under alt som foregår av paranormalt samarbeid, jeg er bare ikke helt sikker på hvorfor ennå.

Etter hvert som jeg gikk til behandling for migrenen fikk jeg noen tips om at det å høre på magefølelsen var en god idé. Så jeg begynte å trene litt på det og fikk noen aha-opplevelser underveis. Men det tok ikke ordentlig av før jeg møtte en ung dame på et kurs for litt over et år siden, ikke et kurs for å utvikle evner, jobbsøkekurs. Jeg kom til å vise henne Atlantisbloggen og fikk streng beskjed om at det måtte jeg fortsette med. Så utover våren og sommeren begynte hun å få inn beskjeder rettet til meg og mitt bokprosjekt. Så det ble en del samtaler via facebook og telefon for å forsikre henne om at hun ikke var gal, det stemte med mine egne funn. Så en dag i slutten av oktober/november ble jeg kastet ut i en husrens med åndelig nærvær hos henne. Det var en gammel viking som ikke helt visste hvordan han skulle be om hjelp dessverre, så husrensen ble litt vel tung for venninnen. Og jeg hadde aldri ført over ånder før, men fikk det da til på noe vis. Siden har vi to samarbeidet en del med rådgivning om paranormale ting, vi har hjulpet folk som bodde i nærheten av gravhaugen til nevnte viking og det har dannet seg en gruppe på opprinnelig fire, alle med forskjellige evner, men gruppen har nå blitt utvidet med en person til.
Antall ord: 910
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- Har sterke healerevner, men må lære å bruke det. Hvordan?

Innlegg av Asbjørn »

Både enig og uenig med både Happe og Jetitrond ;)

For noen kan kurs være det rette, for andre bør de gå sin egen vei.

Følg magefølelsen, og se hva som legger seg til rette.

Dersom det dukker opp kurs, som du blir fascinert av, og økonomi tillater, det kommer ingenting i veien ( jobb, reise, familie, etc ) , da kan det kurset være for deg.

Derimot, om ting "stokker seg", og det blir vanskelig å få komme til kurset, økonomien sier nei ( vaskemaskina må repareres, det samme med bilen, osv), skal du ikke det. Da er ikke DET kurset for deg ....
Men det samme kurset KAN bli riktig ved et senere tilfelle / et annet sted.

Men rådene ovenfor anbefaler jeg også, - det er bare å prøve seg frem.
Får du tanker / ideer - kan du teste ved å prøve,
Har selv opplevet at jeg "fikk en feeling av at albuen skulle ha litt ekstra omsorg" , ( eller nakke, eller kne, eller.... )
Og den som da forsøker seg som "offer " for minhealing, sier at - Der har jeg faktisk vondt....
- Da stemmer den feelingen.
Men vær obs på egen fantasi, den vil veldig ofte "hjelpe til" , og da kan du lett rote deg vekk. ( f.ex ingen repons fra den du forsøker å heale...)

Magefølelse / intuisjon er viktig, og følg den.
Dersom healing er noe du skal gjøre, vil du merke pågang fra folk om at de trenger healing... Ofte spør om "gode råd om healere, f.ex...)
Da kan du si at du forsøker litt selv, - noen ganger har du fått resultater...

Til sist vil jeg nevne at noen fokuserer på penger når de skal drive healing.
da vil healingen svikte for de fleste....
Men det betyr ikke at du skal avstå fra "bensinpenger", om du har utlegg.

Skulle det ta slik av at du ikke får utført vanlig jobb, bør du nok ta litt betaling, også, men da gjerne vurdere hver "klient"....

Intensjonen bak healingen er det som teller, er det for å hjelpe folk,
er det en ting, er det pengebehov, - vil intensjonen være feil..

Lykke til, da ;)

A :vismann
Antall ord: 368

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Paranoia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 01 Mai 2013 18:20
10
Kjønn (valgfri): Kvinne
Blitt takket: 3 ganger

- Har sterke healerevner, men må lære å bruke det. Hvordan?

Innlegg av Paranoia »

Tusen takk for gode tips ;) Det blir en spennende tid fremover, og jeg er sikker på at jeg vil lykkes :)
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Seeking
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 45
Startet: 01 Mai 2013 11:16
10
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 4 ganger

- Har sterke healerevner, men må lære å bruke det. Hvordan?

Innlegg av Seeking »

Så spennende for deg :)

Føler at det var litt sånn for meg også, så spurte kusina mi om hun trudde jeg klarte det. Ja selvfølgelig, bare gjør det som faller deg naturlig inn, sa hun. Og jammen klarte jeg å heale :)

Jeg trur det at alle er forskjellige så du må finne det som passer deg best, som med alt annet her i verden :) masse lykke til :)
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links