Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinHvordan helbrede skadet aura?

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
Omnivil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 18 Apr 2013 10:51
11
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 6 ganger

Hvordan helbrede skadet aura?

Innlegg av Omnivil »

Dette er mitt første innlegg her.
Jeg er enda en empat med behov for veiledning.... Ser det er mange av oss her ;)
Min historie ligner mange andre som jeg har lest her, så jeg skal ikke komme med den nå.
Det jeg spesifikt lurer på er om noen kjenner til metoder for å helbrede skadet aura?
Jeg har grunn til å tro at jeg kan ha hull i min aura, spesifikt grunnet tidligere medisinbruk. Tenker da spesielt på sovemedisiner, antidepresiva, beroligende og smertestillende. Alt tatt før jeg innså at jeg var empat.... Forsøker nå å rydde opp og leve i harmoni med meg selv og mine evner, med de utfordringer det medfører ;) Og trenger altså litt hjelp med deler av oppryddingen.
Jeg takker for alle tilbakemeldinger!
Antall ord: 127
It is your mind that creates this world - The Buddha

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- Hvordan helbrede skadet aura?

Innlegg av galaxy - sluttet »

Hei på deg :)
Har ikke så mye peiling på hull i auraen og i det hele tatt med ditt spørsmål, men skjer ikke det når noe er skader mer av den fysiske kroppen, som for eksempel at en alkoholiker med skumplever kan få hull i auraen og at det er leveren som må repareres på forskjellige måter, fx akupunktur, healing, rense lever, rense kroppen, eller andre metoder for å hjelpe dette .. Ellers så skal vel cellene fornye seg og kroppen reparere seg selv der det kan og trengs etterhvert, kan jeg tenke jeg til .. vet ikke i hvilken stor grad du har brukt medisin slik at det kunne ha skadet .. jeg liker sauna, føler at det renser.

jeg tok et aurabilde for mange år siden og der var det litt grått over levra og på målingen av de indre organene så viste det at min lever ikke var særlig bra. En annen klarsynt dame hadde sagt det samme til meg at jeg måtte rense med mariatisktel og drikke mye vann, før at dette aurabilde kom på bordet. Det skremte meg litt, men da jeg 2-3 år senere tok et nytt aurabilde med det samme systemet, så var den grå flekken bortevekk, jeg målte ikke aktivitet på de indre organene denne gangen da det var på en alternativmesse.. Så for ca 3 år siden prøvde fikk jeg prøve et utstyr på en kvanteklinikk og her var jeg igjen spent på målingen på levra og den var faktisk ganske bra, men kunne vært bedre, men jeg ble litt lettet for hadde i mange år lurt på om levra mi var kjørt :?
Så mulig jeg hadde vært i en dårlig leverperiode og at det gikk over, ikke vet jeg ;)

Så er det noen som har sagt til deg at du har hull i auraen og hvordan føler du deg ellers sånn energimessig? Syns det kanskje er litt søkt å bare si at du har hull i auraen som må fikses, får man mer energi så skal det bli ordnings .. :)
Antall ord: 357

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Hvordan helbrede skadet aura?

Innlegg av Arven »

chakeraer med dårlig energiflyt kan nok gi en slags svakhet i auraen, men hull har jeg ikke hørt om før.
Du må mediterer og jobbe med å åpne chakeraene dine, en etter en, begynnende fra roten.
Når alle er åpne og i god flyt, vil evt svakheter i auraen rette seg selv

Spesifikk guidet meditasjon for dette kan du få kjøpt i de fleste alternative butikker og det skulle ikke forundre meg om du finner noen gratis på nettet også.
Jeg bruker Morten Eriksen som guide og syns han passer meg godt. Der koster det litt å være medlem da, hvis du vil ha tilgang på alt
Antall ord: 111
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Omnivil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 18 Apr 2013 10:51
11
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 6 ganger

- Hvordan helbrede skadet aura?

Innlegg av Omnivil »

Hei og tusen takk for svar :)

Ser jeg må spesifisere litt...
Det er ingen som har fortalt meg at jeg har hull i auraen. Dette er noe jeg har vurdert kan være en mulighet, basert på informasjon jeg har om hvordan enkelte legemidler/ rusmidler virker på auraen, samt at jeg merker at forsvarsverket mitt er svakt. Med det mener jeg at ting som jeg tidligere kunne forholde meg til uten store følelsesmessige utfordringer nå blir for voldsomt. Det føles som om mer "siver inn".
Jeg er en høysensitiv person/ empat, så jeg er vant til at jeg mottar mye informasjon om mennesker og dyr, spesielt på følelsesplanet, noe som er grunnen til medisinbruken i utgangspunktet- skape avstand til det jeg trodde var bare mine egne følelser.... Sikkert mange empater som kjenner seg igjen her ;)
Nå som jeg er mer bevisst på hva jeg plukker opp ønsker jeg å lære meg å håndtere dette på bedre måter. Og noe av det viktigste å begynne med, tenker jeg, er å ha et så sterkt forsvarsverk jeg kan. Både rent fysisk og ikke minst mentalt og følelsesmessig. Jeg bruker allerede meditasjon og visualiseringsteknikker, med godt resultat. Men merker altså fortsatt at ting siger inn uten at jeg registrer det. Før jeg får følelsesmessige reaksjoner. Som; angst og tung depresjon. Det er her jeg lurer på om det kan ha sammenheng med auraskader?
Jeg kommer til å fortsette med "selvhealing", men føler altså behov for mer verktøy/ hjelp til videreutvikling :)
Antall ord: 257
It is your mind that creates this world - The Buddha

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Hvordan helbrede skadet aura?

Innlegg av jeditrond »

Bruker du "jording"? Forsøk på det når det blir for mye informasjon utenfra, evt. bruk visualiseringsteknikkene dine til å skape et skjold/barriere når du trenger det. Etterhvert som du mediterer og fortsetter å trene på evnene dine vil du nok merke at det med tid og stunder ikke blir like overveldende :)
Antall ord: 53
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Omnivil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 18 Apr 2013 10:51
11
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 6 ganger

- Hvordan helbrede skadet aura?

Innlegg av Omnivil »

Tusen takk for tips :)
Jeg har lest en del om jording. Men har ikke prøvd det ennå.
Hva er den beste måten å gjøre det på? Har sett at det selges jordingslaken, relativt dyrt, men hvis det virker så er det kanskje verdt det. Vet du om det finnes andre måter som er like effektive?
Antall ord: 58
It is your mind that creates this world - The Buddha

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Hvordan helbrede skadet aura?

Innlegg av jeditrond »

Omnivil skrev:Tusen takk for tips :)
Jeg har lest en del om jording. Men har ikke prøvd det ennå.
Hva er den beste måten å gjøre det på? Har sett at det selges jordingslaken, relativt dyrt, men hvis det virker så er det kanskje verdt det. Vet du om det finnes andre måter som er like effektive?
Ville styrt unna alt sånn krimskrams som skal hjelpe deg med jording, det er mer en sånn teknikk over samme lest som visualisering. Evt. dra ut i naturen, skog/fjell/kyst og bare kjenn på moder natur, det gir god jording og lading av batterier :D

Ellers så finner du noen tips her (på engelsk); http://esotericaofleesburg.com/metaphys ... nding.html
Antall ord: 122
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

- Hvordan helbrede skadet aura?

Innlegg av zind »

Bare vær snill med deg selv og fortsett slik du gjør så tror jeg mye vil gå seg til av seg selv, at eventuelle hull eller skader i auraen vil heales. Egentlig tror jeg de tingene du sliter med er mer knyttet til at du er høyst sensitiv, enn at ting "slipper inn" pga hull eller dårlig forsvar i auraen (selv om du har rett i at medikamenter ol kan forårsake slikt) Jeg tror også, basert på egenerfaring, at du muligens må lære å stenge av eller kontrollere dette gjennom å virkelig dykke ned i dypet av deg selv. Tror det er vanskelig for folk å skjønne hvor vanskelig det er å leve med å kjenne andre sitt følelsesliv på kroppen og i tillegg bli smågal innimellom fordi det er så vanskelig å skille mellom hva som kommer fra en selv og hva er eksternt. Det å si inni deg at du gir slipp på alt som ikke tilhører deg selv i en mini-meditasjon er en effektiv lindring der og da, det har i allefall hjulpet meg mange ganger.

Alt handler til syvende og sist om å finne en balanse i seg selv, en union i selvet. Derfor tror jeg også at hver vei er unik og at når alt kommer til alt er det kun du som vet hva som er riktig for deg. Lytt til deg selv og behandle deg selv med dyp respekt og kjærlighet. Du vil kunne få like mange forskjellige svar som personer du spør, men ta til deg kun det du kjenner igjen som en sannhet. Jeg kan i allefall trøste med at det finnes håp, og jeg trodde vel egentlig aldri jeg skulle kunne si det, men jeg har etter noen ildprøver og skikkelige oppgjør med meg selv klart å komme til et punkt hvor disse tingene ikke er hverdagsproblemer lenger,faktisk sjeldnere og sjeldnere et problem i det hele tatt.

Linker til et lengre innlegg jeg la inn i en annen tråd som omhandler noen sider av samme tema. Anbefaler virkelig linken jeg postet nederst i innlegget!
https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... =7&t=24869

Ps: Shiva lingam er forresten fin for balansering, både av det maskuline/feminine og fordi den virker på alle chakraer.

Pss: jording - gjør ting som er fysiske, erkjenn at du er i en fysisk kropp. Ta deg en dusj, gjør hagearbeide eller vær i direkte kontakt med jord, spis nøtter og rotgrønnsaker, tramp godt i bakken. Eller type meditasjonsøvelser ol som jeditrond nevner ;) Har du stort behov for jording så har du antagelig høyere aktivitet i de øverste chakraene enn de nederste, en mer varig løsning på problemet kan være å jobbe med de nederste chakraene og ting forbundet med de
Antall ord: 475
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Omnivil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 18 Apr 2013 10:51
11
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 6 ganger

- Hvordan helbrede skadet aura?

Innlegg av Omnivil »

Tusen takk for veldig godt svar!
Jeg leste også inlegget ditt fra tidligere tråd, med stor glede og nytte! Tror vi tenker veldig likt her :) Og det er alltid veldig godt å høre fra andre som er/ har vært i lignende situasjon. Jeg tar med meg både gode råd og gode ord og fortsetter på den spennende reisen det er å være menneske i en verden i stor forandring! :)
Antall ord: 73
It is your mind that creates this world - The Buddha

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Hvordan helbrede skadet aura?

Innlegg av Arven »

Jeg liker å meditere/visualisere når jeg skal jorde meg. Se at bena blir til røtter som borer seg dypt ned i jorda og armene til grener som strekker seg mot himmelen. Best hvis jeg kan gjøre dette ute i skogen :)
Antall ord: 43
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
LillaBlomst
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 28
Startet: 25 Mai 2010 17:01
13
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Naustdal, Sogn og fjordane
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 14 ganger

- Hvordan helbrede skadet aura?

Innlegg av LillaBlomst »

Du har nok ikke hull i auraen, det er vel heller det at energifeltet ditt har blitt svakere og dermed virker ikke skjoldet ditt helt optimalt. Det eneste som kan løse problemet er at du tar saken i egne hender og jobber mye med deg selv. Lær deg hvor grensene dine går og bli trygg på deg selv, dette er utrolig viktig for alle aspekter i livet ditt. jording er også veldig viktig, du trenger overhodet ikke noe utstyr for det :) ALT DU TRENGER ER DEG SELV! det gjelder forøvrig når det kommer til andre ting også :) Gjør ting som du liker og som gjør deg glad og tilfreds, ta vare på deg selv og lytt til kroppen og underbevisstheten/magefølelsen :) Mediter og finn dine styrker i livet. Gjør gjerne aurameditasjoner/chakrameditasjoner. det er også viktig å fokusere på å bygge opp skjoldet ditt, er sikkert mange øvelser på nett som man kan teste ut :)

når det kommer til jording så kan jeg forresten anbefale deg å trene litt yoga :) for min del så synes jeg at en "solhilsen" fungerer veldig bra :) yoga er jo også veldig bra for energistrømmen i hele kroppen så i teorien skal det kunne fikse ganske mye såvidt jeg har forstått det :) Om du ikke holder på med yoga fra før og ikke kan det så finner du mange videoer på youtube som kan være nyttige :)

jeg føler hele livet mitt har fått en helomvending etter at jeg begynte å ta solhilsner så ofte jeg kan :) (gjerne om morgenen før jeg starter dagen) Jeg har vært litt sløv i det siste, men skal skjerpe meg nå :p absolutt ALLE har jo tid til å ta minst 1 solhilsen når de står opp eller ihvertfall iløpet av dagen :) og tro meg, det gjør underverker for hele deg!!! :D
Antall ord: 319
- Blessed be -

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Hvordan helbrede skadet aura?

Innlegg av Nephandi »

Omnivil først vil jeg si at medisiner i seg selv ikke skader auraen, men å bruke for mye av dem kan gjøre det, men hvis du trenger sovemedisin og smertestillende for å bli frisk eller ha det bedere så er det ingenting galt med det. Husk også at du ikke bør slutte med medisiner og spesielt ikke tunge medisiner om du ikke gjør det i samsvar med lege. Hull i auraen kan skje men jeg tror det er mer sannsynelig at som andre har sagt her at auraen din er svekket. Her er noen ting som kan hjelpe med det.

Meditasjon er flott for å styrke auraen din, det skaper ro og er bra for både kropp, sinn og energisystem. Du kan også ta av deg på bena og gå barbent på gresset dette trekker energi i fra jorden og hjelper deg å bli jordet. Å se for deg at du trekker inn energi i fra universet som du så fyller auraen din med kan også hjelpe, bare se for deg at det går en tapp fra universet til deg og at universet vil gi deg all den energien du trenger og så kan du bare la det flyte så lenge du føler at du har behov for det.

Å jobbe med beskyttelse er også viktig, jeg vil andbefale deg at du finner deg et beskyttelde rituale som du liker og som du så gjør hver dag. Jeg liker denne her som jeg fant på internet, den er enkel men gir god effekt.

Blue Rings Protection Chant

Imagine you are standing on a Big White shining Pentacle.
From that pentacle, a blue ring is rising up to your forehead and stops there, locking itsef in place

A second Blue ring is rising after the first one.
This one stops at your waist

After the second one, the third and last one rises up to your ankles, locking itself in place.

Now that all the rings are in place, chant the following:

Three times the blue rings go around,
all the evil go into the ground.
If evil dwells within this place,
go be gone and leave my space.
3 times 3 so mote it be!

When you finish the chant, imagine the 3 blue rings shine very brightly.
Antall ord: 380
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Omnivil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 18 Apr 2013 10:51
11
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 6 ganger

- Hvordan helbrede skadet aura?

Innlegg av Omnivil »

Hei Nephandi :)
Tusen takk for svar!
Det er mange år siden medisinbruken min, har erstattet legemidler med naturmidler- som fungerer mye bedre. Så det er ingen fare for liv og helse ;)

Jeg bruker allerede meditasjon og visualiseringsteknikker samt at jeg nylig er blitt bevist på jording- går nå alltid barbeint :)
Jeg bruker mitt eget mantra. Veldig enkelt: Jeg ber kroppen og sjelen min om å helbrede seg selv og beskytte seg selv. Vi er jo egentlig verdensmestre i selvrestaurering så jeg prøver bare å "hjelpe" prosessen å bli mer effektiv. Det er her jeg har merket hullene i auraen best- kroppen har blitt mindre effektiv i å reparere seg selv og å beskytte seg selv. Har merket bedring etter at jeg begynte med dette mantraet- blir ikke så fort syk og blir fortere frisk igjen hvis noe først setter seg.
Jeg øver meg også på å bli mer bevisst på hva som er meg alene og hva som kommer fra utsiden. Det er vanskelig å skille noen ganger men jeg tror "øvelse gjør mester" :)
Jeg tror jeg må innse at det å være en fungerende empat er en livslang prosess som krever stadige småjusteringer. Og mitt valg av fokus er avgjørende!
Alt dette håper jeg også vil styrke auraen min, over tid... Ting tar tid...

Alle svar jeg har fått her inne, ditt inkludert, er til stor hjelp. Ikke bare de rent praktiske tipsene. Det hjelper meg også å ikke føle meg så alene om mine utfordringer.

Alle gode tanker :)
Antall ord: 251
It is your mind that creates this world - The Buddha

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Hvordan helbrede skadet aura?

Innlegg av Nephandi »

Hvis mantraet ditt fungerer for deg så virker det som veldig smart å bruke det ofte. Å være empat er givende men også veldig slitsomnt til tider, det beste råd jeg kan gi er å være god mot deg selv. Slapp av og sørg for å ikke stresse for mye. Jeg tror at kanskje krystall eleksirer kan være nyttig for deg for å få opp energinivået, disse kan lages enket med å putte en vasket og renset bergkrystall i en glass med vann og la det stå over natten og så ta ut krystallen og drikke vannet.

Jeg ville også ha sett på konsholdet, ofte hvis noen føler seg utslitt så kan det hende de spiser feil ting, det trenger ikke å være alergier for at man skal bli slapp av feil mat. Å finne riktig mat er ofte ekstremt nyttig. Jeg kan anbefale boken blodtypedietten men det finnes andre slike systemer også som er veldig bra.
Antall ord: 157
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links