Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinGurkemeie

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Gurkemeie

Innlegg av Asbjørn »

http://bajahr.no/2013/07/26/ned-med-betennelser/
Image
Ifølge en mengde forskning, beskytter curcumin, et stoff som finnes i gurkemeieGurkemeie

kroppen og kan hindre sykdommer effektivt enn behandlinger med piller fra apotek.

Gurkemeie, har ifølge en gjennomgang av mange studier, vist seg å utkonkurrere legemidler i dens virkninger mot flere kroniske og hemmende tilstander, uten overfloden av uønskede bivirkninger.

Dette er et superspenndene felt innen botanikk (etnobotanikk), som er å oppdage de helbredende egenskapene til planter. Jeg ble bedre kjent med dette i tiden jeg bidro med å utvikle et hurtigvirkende naturmiddel mot migrene (NOMIGRA).

Hvis du ønsker å føle deg vel – innfør gurkemeie i livet ditt.

Gurkemeie vil ikke bare forbedre velværet vårt, men kan også være løsningen for mange inflammatoriske tilstander. Denne lille planten tjener til at du føler deg bedre, ser bedre ut og eliminerer betennelser. Gurkemeie inneholder mer enn 20 anti-innflammatoriske forbindelser inkludert seks forskjellige COX-2-hemmere (COX-2-enzymet fremmer smerte, hevelser og betennelser).

Gurkemeie er en høyverdig antioksidant, som er kjent for å lindre symptomene og gir beskyttelse for en hel rekke tilstander som revmatisme, Alzheimers, tykktarmpolypper, Parkinsons, kreft, høye triglyseridverdier og fedme.

I India, skal i følge nasjonale oversikter, bare ca 1 prosent av den eldre befolkningen utviklet Alzheimers sykdom – som er nesten en fjerdedel frekvensen av befolkningen i Norge. Forskjellen skyldes , i stor grad, det regelmessige inntaket av karri folk har i India.

Jeg fant mer enn 40 studier på gurkemeiens effekter på Alzheimers sykdom. Denne indikasjon er at ekstrakter av gurkemeie inneholder en rekke midler som blokkerer dannelsen av beta-amyloid, en substans ansvarlig for forkalkning som langsomt vanskeliggjør cerebrale funksjoner i Alzheimers sykdom.

Effektivt ned i vekt – naturlig

Gurkemeie bistår med vekttap ved å forsinke spredningen av fett-vev ved de at den hemmer ny vekst av blodkar, kalt angiogenese, noe som er nødvendig for å bygge fettvev. Samtidig blir glukosenivåer, triglyserider, fettsyrer, kolesterol og leveren fett nivåer også senket.

Kreftceller liker ikke gurkemeie

Gurkemeie vil hjelpe til med mye sunnere cellevekst. Å bygge en sterkere kropp starter på cellenivå. Med andre ord, har den en evne til å fremme sunn cellulær inndeling, og potensialet for å hjelpe til i å blokkere frie radikaler – som fremmer celleveksten.

Jeg har googlet meg til over 200 avhandlinger knyttet til gurkemeie og kreft og mer enn 700 for curcumin og kreft. Curcumin og / eller gurkemeie var effektive i dyreforsøk i forebyggelse og / eller behandling av kreft i tykktarmen, bryst kreft, prostatakreft, kreft i spiserøret, kreft i leveren og oral kreft. Det forbløffende her er at i den brede studien, finner jeg at effektiviteten av urten mot disse kreftformene er gunstigere sammenlignet med det som ble rapportert for mange kreftbehandlingstyper fra legemiddelindustrien.

Det er såhvidt mye vitenskapelig bevis som støtter ideen om at curcumin har evnen til å stoppe unormal celle vekst – ved å blokkere visse kreftfremkallende kjemikalier; stoppe vekst av blodkar som er kreftfremkallende cellevekst og blokkerer veksten av kreftceller ved å forårsake at de ødelegger seg selv. Hvorfor skulle ikke vi være interessert i dette kraftige, naturlige stoffet?

Jeg har sett store fremskritt i livskvaliteten til mange skadde soldater i mange år nå, som følge av at de tok i bruk gurkemeie. Jeg skriver mer, om å få ned betennelser hos soldater, i artikkelen om hormonell ubalanse.

Svartpepper er en viktig helper

Curcumin og de andre bio-aktive komponentene i gurkemeie er kraftig betennesdempende, anti-oksidanter og anti-carsinogene stoffer. Men gurkemeie må kombineres med sort pepper for å bli skikkelig potent.

Gurkemeie er ikke lett å absorbere for kroppen. Og hvis kroppen ikke kan absorbere den, kan du ikke dra nytte av den! Heldigvis gjør sort pepper det lettere for kroppen å absorbere gurkemeie (opptil 1000 ganger bedre). Så legg svartpepper til en oppskrift som krever gurkemeie eller dryss svart pepper over karri eller gurkemeieblandinger som er krydder i maten på tallerkenen din!

Mange jeg kjenner har hatt stort utbytte av å ta gurkemeie og svartpepper for å hindre kroniske ryggsmerter og giktplager (betennelser). I en oppsiktsvekkende motsetning til cellegiften mange må ta for sin raumatisme har gurkemeie få eller ingen bivirkning. Gurkemeie ligner mye på kortison i sin virkemåte (uten alle bivirkningene). Men du slipper å få det hos legen. De har nemlig gurkemeie i kryddehylla på nærbutikken. Jeg kjøper ofte gurkemeie som jeg benytter på orientalske matbutikker, som ferskvare. Den er enda mer virksom.

Å fjerne betennelstilstander har svært mye å si for den psykiske helsesituasjonen. Derfor er jeg uvanlig opptatt av denne kunnskapen. Ønsker du å bruke denne kunnskapen, vill jeg svært gjerne høre om dine erfaringer. Jeg planlegger en studie, av spesifikke sykdomseffekter.

Hentet fra : http://bajahr.no/2013/07/26/ned-med-betennelser/
Antall ord: 790

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links