Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinFjernhealing

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
moltepia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 78
Startet: 11 Sep 2013 18:04
10
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 14 ganger

Fjernhealing

Innlegg av moltepia »

Noen som har prøvd fjernhealing. Da tenker jeg på å motta..Og er det noen som driver med sånt? Så gjerne fortelle om det og deres erfaring. Både de som gir og får.
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
faith903
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 04 Okt 2013 16:39
10
Kjønn (valgfri): Gluint
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 9 ganger

- Fjernhealing

Innlegg av faith903 »

Hei!

Jeg har hatt fjernhealing to ganger. I løpet av denne perioden som strekker seg på nå 9 måneder, så kan jeg bestemt si at jeg har fått et nytt syn på livet. At det han gjorde har gjort noe med meg, absolutt! Jeg kan si at jeg var en veldig trangsynt person tidligere. Jeg trodde det var NOE der ute, men var ikke helt overbevisst for jeg hadde aldri opplevd noe selv. Det er på en måte som om du blir satt i balanse, du kommer i kontakt med dine følelser og du har bare lyst til å hjelpe alle rundt deg. Nå vet jeg ikke om det blir det samme for deg, for jeg tror at vi alle har forskjellige oppgaver her på jorden. Jeg er i hvert fall veldig bestemt på at det å hjelpe andre gir meg så mye mer tilbake enn å bare tenke på seg selv (noe jeg før gjorde). Jeg kan også si at jeg har på en måte lagt til side det dagligdagse, og har starten en søken om hvorfor vi er her, hvor vi kommer fra og hvor vi skal. Jeg håper det er flere enn meg som deler sitt syn på fjernhealing, for som sagt tror jeg ikke det er samme for alle..

Lykke til på din reise :)
Antall ord: 224
"Thousands of candles can be lighted from a single candle, and the life of the candle will not be shortened. Happiness never decreases by being shared." -Buddha

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Fjernhealing

Innlegg av Jeppski »

OH yes! Endelig. Hvis noen husker så langt tilbake i tid som sommerferien, husker kanskje noen at jeg ble utfordret til å prøve fjernhealing. Av en ekte fjern-healer tilogmed. Jeg har ikke skrevet noe om dette fordi enkelt-erfaringer ikke gjelder som bevis for noe. Noen hadde jo tilogmed håpet litt at jeg skulle bli litt overbevist, men jeg tilhører nok noen av de få som ikke får et så særlig stort utbytte av placeboeffekten.

Long story short. Livssynet mitt står fortsatt stødig forankret i den tro at naturen ikke inneholder supernaturlige fenomener. Som er per definisjon, umulig.

Og det var ikke min trangsynthet som blokket de underlige healing-bølgene.
Antall ord: 118

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
faith903
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 04 Okt 2013 16:39
10
Kjønn (valgfri): Gluint
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 9 ganger

- Fjernhealing

Innlegg av faith903 »

Jeg forstår ikke, mener du at du ikke tror på noe overnaturlig? :P
Antall ord: 13
"Thousands of candles can be lighted from a single candle, and the life of the candle will not be shortened. Happiness never decreases by being shared." -Buddha

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Miliarete
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 28 Nov 2013 02:42
10
Kjønn (valgfri): J
Lokalisering: Oppland
Har takket: 6 ganger

- Fjernhealing

Innlegg av Miliarete »

Jeg har prøvd å sende noe fjernhealing og å motta. Jeg har ikke mye erfaring med det å sende fjernhealing. Noen ganger kan kanskje troen være nok i seg selv for den som mottar. Det er nok mange måter å gjøre ting på. Og jeg er bevisst på at noe kan være "innbilning". Men så er det litt det der da, at fungerer det så er det vel (nesten) det samme hva som var årsaken. Men det kan virke som om det kan ha endret noe når sendt.
Men samtidig har jeg opplevd ting som har gjort innvirkning på meg, og de menneskene jeg har møtt på min vei.
Jeg sier ikke at dette er anvendelige teknikker på noen måte. Dette er en stundt siden.. Dette er bare hvordan jeg selv opplevde det. Alt dreier seg om persepsjon, eller ? ;)

Ved et par anledninger var jeg ute med en venn. En gang var jeg veldig urolig. Plutselig kommer det en helt spesiell ro over meg. Han fortalte at han sendte meg "gode tanker". Det skjedde noen ganger, også da vi ikke var med hverandre. Samt at han leste tankene/følelsene mine, så at det var noe i det betvilte jeg ikke den gang- pga alt det merkelige som skjedde på det tidspunktet. Dette var også noen av de første opplevelsene jeg hadde som fikk åpnet øynene mine på noen områder.. En spennende tid :)
Det jeg fant ut etterpå var at da jeg "kjente" på denne energien han sendte, kunne jeg på en måte gjenkjenne den selv, og bruke den, mer eller mindre. Da han var "urolig", forsøkte jeg selv å sende til ham, og det hjalp ifølge ham. Jeg spurte først hvordan han tenkte når han gjorde det, men jeg fant ut at det- for min del i alle fall- gikk på å bruke/gjenkjenne følelsene. Det virket i alle fall med vedkommende. Om det blir det samme nå vet jeg ikke. Har ikke forsøkt så mye i ettertid.

Et annet eksempel. En dag jeg ikke var helt bevisst på at jeg fikk "healing" i utgangspunktet. Hadde fått beskjed om å forsøke omringe meg med blått lys for å "roe ned" eller beskytte meg. Jeg skrev til vedkommende som anbefalte meg dette, at jeg hadde aldri gjort noe slikt, og visste ikke om jeg fikk det til selv. I løpet av den dagen merket jeg plutselig at jeg ble rolig og kjente noe i nakken. Det viste seg at vedkommende den dagen hadde sendt/visualisert blått lys/energi rundt meg, og holdt eller strøket en hånd på nakken min (sikkert for å klare visualisere det bedre rundt meg). Alt jeg kan si er at jeg kjente noe.

Erfarte også en gang at jeg ble plutselig urolig i brystet/kroppen. Rett etterpå snakket jeg med noen jeg kjenner i telefonen. Vedkommende spurte om jeg hadde kjent at han nettopp hadde forsøkt sende meg energi. Det skal sies at på det tidspunktet hadde ikke vedkommende det helt topp følelsesmessig. Og ved en annen anledning i samme tidsperspektiv forsøkte han heale et par til, kun på privatbasis, men de ble helt tappet for energi like etterpå.

Vet ikke om du fikk noe ut av dette. Men det var et par av mine erfaringer i alle fall :)
Antall ord: 561
Be willing to give up what you are, for what you can become
Den som har begge beina på jorda står stille ~ Tor Åge Bringsværd
It's all about perception - who said that fantasy isn't reality http://www.newscientist.com/special/reality

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- - Fjernhealing

Innlegg av Jeppski »

faith903 skrev:Jeg forstår ikke, mener du at du ikke tror på noe overnaturlig? :P
Ja, det var egentlig det jeg mente med setningen: "Livssynet mitt står fortsatt stødig forankret i den tro at naturen ikke inneholder supernaturlige fenomener. Som er per definisjon, umulig."
Jeg skrev det bare på en veldig arrogant og pompøs måte.

Overnaturlighet er dog i seg selv et oksymoron, og har liten til ingen mening. La meg overbevise deg om dette her:

Naturlighet inkluderer absolutt alt av "sannheter" vi kjenner, og ikke kjenner til. Naturen er alt det vi kan observere, og det kommer på samme om vi kan forklare det eller ikke. En steinaldermann som ser et lyn, kan kanskje ikke forklare lynet, men har likevel observert det og har bevis (i form av treet som brenner). Dette gjør lynet naturlig, siden det faktisk ble observert, men dessverre ikke forklart. Vi bruker vitenskapen for å vinne ut av disse tingene vi ikke kan forklare, og lager modeller som er enten helt lik eller utrolig lik det vi observerer. Vi har flere verktøy for å hjelpe oss med å finne ut hva naturen (ALT SOM FINNES OG ALT VI OBSERVERER) består av, hvordan den oppfører seg osv. Og det finnes fortsatt en rekke med ting vi ikke vet noe om, men uten å skryte av oss selv kan vi også si at vi er ikke helt uvitende heller. Men tingen er den at vi vet om ulike fenomener som vi per dags dato ikke kan forklare. Vi er egentlig lik steinaldermannen. Vi har observert noe, men vi kan ikke forklare det på noen rasjonell måte. Men siden vi har observert det er det en del av naturen og det er naturlig. Dette er definisjonen av naturlig, og det må man bare godta. MEN! Hva er en overnaturlig hendelse? En overnaturlig hendelse er en hendelse som skjer utenfor (eller OVER) naturen, men som likevel noen observerer. Dette stemmer ikke med hva jeg har sagt før. Alt vi observer i naturen, er naturlig. Derfor kan vi ikke observere en overnaturlig hendelse i den naturlige naturen. Vi kan derfor ikke observere et fenomen som skjer utenfor naturligheten i naturen. Fordi som sagt så er alt som skjer i naturen, naturlig. Den overnaturlige hendelsen må derfor være en naturlig hendelse som rett og slett ikke har en forklaring ennå.

Det er slike tanker jeg har om overnaturliget, og det plager meg og mitt sinn veldig mye når folk bruker det ordet. Fordi det gir ingen mening å bruke ordet "overnaturlig".
Antall ord: 427

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Skeptiskmannen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 25
Startet: 28 Apr 2010 09:21
13
Blitt takket: 1 gang

- - - Fjernhealing

Innlegg av Skeptiskmannen »

Jeppski skrev: Det er slike tanker jeg har om overnaturliget, og det plager meg og mitt sinn veldig mye når folk bruker det ordet. Fordi det gir ingen mening å bruke ordet "overnaturlig".
Det er for min del klart at ordet overnaturlig, slik det brukes av mange, ganske enkelt sikter til noe «større», da noe som står over vår kunnskap/oppfattelse av naturen eller noe mystisk (for eksempel noe gudommelig). For svært mange er det også vanlig å skille mellom naturen (vår fysiske verden) og det overnaturlige (den åndelige verdenen). For denne gruppen er ikke begrepet selvmotsigende i det hele tatt.

Det som til syvende og sist avgjør definisjonen av et ord er hvordan mennesker bruker det.
Antall ord: 122

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Medi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 456
Startet: 02 Mar 2005 17:17
19
Lokalisering: Hjemme <3
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 31 ganger

- Fjernhealing

Innlegg av Medi »

Jeg har vært med på sånn online gruppehealing noen ganger. Det er tøft og rart, og jeg tror mye har med egen overbevisning. Jeg tror vi alle er koblet sammen av en energi, og vi kan overføre det til andre. Jeg tror også at hodet har en utrolig forestillingevne, og kanskje det er det som hjelper på å heale seg selv?

Jeg har vært i kontakt med energier i meditasjon hvor du bare føler en overhvelmende kjærlighet, den er så utrolig at man bare vil gråte.

Jeg har også opplevd å ikke komme så langt, til dette kjærlighetsstedet, men å slite og å prøve. Da er det mer blandede resualtater. Ei jeg healet en gang, sa det funnka som pokker. Så en gang jeg ikke sendte, sa hun at hun merket noe likevel. Så hodet kan overbevise. Men spørsmålet er jo, om en er overbevist at man er frisk eller blir friskere, er ikke det en form for healing? Din innstilling til livet blir bedre. En tar kanskje valg en ikke ville tatt og griper sjanser.

For de som er skeptiske, sier jeg bravo! Fortsett å være det, det holder en jordnær. Ikke alt kan forklares, men derimot er det mye som kan forklares

Håper dere har en fin dag :) Over og ut.
Antall ord: 223
~ Don't feed the internet trolls ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links