Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisin"Skap-healer"..

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 557 ganger

"Skap-healer"..

Innlegg av g.r.y »

I årene jeg arbeidet som hud & kroppsterapaut, fikk jeg stadige bekreftelser og kommentarer på at jeg har en medfødt evne innen healing, noe jeg setter stor pris på. Det har vist seg svært praktisk og selv kunne fjerne slikt som hoste, infulensasymptomer, etc på få timer istedet for dager, samt at det er svært gledelig/tilfredsstillende når en har forbedret tilværelsen for andre, -mennesker som dyr.

I de fleste tilfeller, -dvs. de jeg ikke vet eller som selv bringer det på bane, holder jeg dette for meg selv. Min karriære innen hudpleie bransjen, gjør det lett å pakke dette inn som en massage. Grunnen til at jeg holder begrepet healing utenfor, er at det har vist seg langt mer effektivt på denne måten. Grunnet mye rart og useriøse tullinger som har gjort seg svært synlige i årenes løp, virker det som mange assosierer healing & andre alternative/naturlige behandlingsformer med kvakksalveri og gale kjærringer med krystallkuler, og "stenger døren", for å si det slik.. -Å se/oppleve at en person blir kvitt migrenesmerter, og at det er du som har skapt slik en enorm forbedring i dennes tilværelse er ikke noe mindre gledelig dersom vedkommende lever i den tro at det ene og alene er ´din spesielle/særegne måte å massere/trykke på" som utrolig effektiv på hennes/hans smerter. Smertefri person = job well done, -enkelt og greit..
Jeg er derimot nyskjerrig på hvordan andre dealer med dette, og deres syn på ting & tang i forbindelse med dette..
:sunny
Antall ord: 259
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
QueenOfSwords
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 68
Startet: 20 Jun 2013 22:49
10
Har takket: 62 ganger
Blitt takket: 27 ganger

- "Skap-healer"..

Innlegg av QueenOfSwords »

Den gyldne regel, er at man spør vedkommende, om vedkommende ønsker healing. For du som healer kan gå inn å påvirke ting, som kanskje vedkommende ikke ønsker du skal tulle med. Det blir en form for overgrep. Du trenger jo ikke dele dette med hele verden. Dette blir i mellom deg og din klient, og du kan be klienten om ikke å reklamere for deg.
Et eks., en kvinne kommer til deg, hun har problem med å bli gravid, men oppsøker deg for noe annet. Du ser hva som er problemet med at hun ikke blir gravid. Du foretar så en hemmelig healing, som medfører at kvinnen blir gravid. Da kan det hende, at du har forstyrret hennes livsplan, som tilsa at hun skulle gå igjennom livet uten å bli gravid, fordi hun skulle lære noe.
Hold deg til hudpleien, og fortell klienten, at du ønsker å heale vedkommende, fordi du føler at vedkommende trenger det, så kan du heale vedkommende med god sammvittighet, både nå, og etter. Er min mening og tanke.
Antall ord: 175

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Borte..

- - "Skap-healer"..

Innlegg av Borte.. »

QueenOfSwords skrev:Den gyldne regel, er at man spør vedkommende, om vedkommende ønsker healing. For du som healer kan gå inn å påvirke ting, som kanskje vedkommende ikke ønsker du skal tulle med. Det blir en form for overgrep.

Er ikke det å ta litt hardt i? Det blir jo nesten som å si at hun voldtar folk på et åndelig eller mentalt plan? :dontknow


Anyways...er ikke healing liksom positivt uansett? Om noen healet meg uten mitt samtykke (og det fungerte i tillegg) så hadde ikke jeg følt meg skitten og misbrukt om jeg ble fortalt om det i etterkant. Om noe, så hadde jeg bare tatt det som et kompliment eller noe.
Antall ord: 113

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
TereseBee
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 57
Startet: 23 Sep 2013 22:39
10
Kjønn (valgfri): Beach **;)
Lokalisering: Ateist Land (dessverre)
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 18 ganger

- "Skap-healer"..

Innlegg av TereseBee »

Healing er vel alltid positivt? Dessuten kan man ikke bare gå inn, og "ødelegge" livsplanen. Mennesker har overhodet ikke tilgang til slikt..
Antall ord: 22
People who deny the existence of dragons are often eaten by dragons. From within.
-Ursula K. Le Guin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
QueenOfSwords
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 68
Startet: 20 Jun 2013 22:49
10
Har takket: 62 ganger
Blitt takket: 27 ganger

- "Skap-healer"..

Innlegg av QueenOfSwords »

Healing er en positiv sak, ja! Og, for meg, føltes det riktig å bruke ordet "overgrep". Fordi, når du healer et menneske, så skal det skje på frivillig basis. Klienten må ønske det selv. Alle som driver med healing, vet om dette, at det finnes strenge etiske regler som alle skal følge. Når man bryter de reglene, så har man gjort noe "ulovlig" i mot klienten. Ja, man kan forstyrre livsplanen til klienten, hvis man foretar ulovlig healing. Hvis en hadde healet meg ulovlig, slik at ryggplagene mine forsvant, så hadde det vært i mot min livsplan, for i min livsplan, så hadde jeg skrevet at jeg skulle plages med ryggplagene, fordi jeg hadde ting i fra tidligere liv som krevde det. Men også for at ryggplagene kunne gjøre meg mer ydmyk. Noe jeg ellers ikke ville vært, hvis jeg ikke hadde hatt ryggplagene. Jeg har møtt mange mennesker, som jeg hadde kunne tenkt meg å healet, det har klødd i fingrene. Men iht universets plan, og vedkommendes plan, så valgte jeg å avstå i fra å heale de ulovlig. Og, jeg hadde ikke tatt det som et kompliment, hvis jeg hadde vist om at noen hadde healet meg ulovlig. Det hadde vært et "overgrep" mot meg. Jeg vil si i fra, at nå trenger jeg healing, nå er jeg klar for det, så nå kan du heale meg. Ikke ellers!
Antall ord: 237

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- "Skap-healer"..

Innlegg av xyrea »

Er ikke dette mer om et prinsipp om å ikke tukle med andre uten lov, enn eksempelet i tråden? Eller ikke behandle uten tillatelse. Jeg skjønner egentlig begge, eksempelet til g.r.y. er om å hjelpe til litt ekstra på folk en likevel har til en form for behandling.. men man har dem som mener at all healing via folk er gjort av demoner, for at vi skal tro at healing virker. (De mener ofte det samme on all behandling hos lege og alle medisiner også, men det er en annen sak). Hvis man gjør noe som helst mot andre uten lov må man også ta ansvaret for at dette kanskje ikke var noe de ville, samme hva grunnen til at man gjorde det var.

En annen ting er hvorfor ikke spørre om det er greit? Da er man faktisk sikker. Er dette egentlig om å gjøre noe som kan være etisk tvilsomt (behandle uten lov), av frykt for å bli latterliggjort?

Bare sånn for ordens skyld, jeg driver ikke og moraliserer her, jeg har gjort min del av tukling av til dels tvilsomme grunner og kommer antagelig til å gjøre det igjen. Hadde jeg kunnet ta vekk smertene til folk jeg allikevel hadde til behandling hadde jeg antagelig gjort det, så pragmatisk er jeg faktisk.

Litt mer om det der prinsippet.. jeg tror det er nødvendig, fordi en del ikke har helt det samme synet på hvor grensa går. 'Alt som er ment for å hjelpe er greit' kan ha litt uante konsekvenser, jeg husker at noen heiv vievann på en kompis av meg, for eksempel. Sånn personlig har jeg blitt fortalt at man har 'fjernet demoner' som hang rundt meg. Uten at det skjedde noe verre en at man ble våt og/eller oppgitt over deler av menneskeheten, men det viser litt hvordan 'hjelp' kan se ut for mottakeren. Det er mange eksempler på at hjelp for noen ikke er hjelp for andre siden man ikke tror på eller vil ha noe å gjøre med de samme tingene.
Antall ord: 347
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- "Skap-healer"..

Innlegg av Bearchild »

Veldig enig med Xyrea.. og jeg klarer også å se begge sider av saken. Men hvis utfordringen til Gry er at hun ikke vil tilby healing, bruke ordet healing, tror jeg fint hun kan praktisere det alikavel ved å bruke en annen tilnærming.

Jeg har vært hos noen titalls forskjellige fysioterapeuter, kiroptraktorer, ikke minst leger og andre "legitime" behandlere gjennom årene. Og disse behandler ofte helt andre ting enn hva jeg har ansett som problemet.. enten fordi de mener problemet sitter andre plasser enn hvor jeg oppfatter det (f.eks nakkesmerter som egentlig skyldes låsning i hofte og har forplantet seg videre) eller også fordi de ikke finner ut av hva problemet er.

Ofte er det sånn at man under en behandling blir fortalt at "det kjennes ut som om/ jeg tror kanskje årsaken kan være noe annet". Hvorfor kan ikke en hvem som helst behandler si det da?
Hvis man eksempelvis får inn en klient med kviseproblemer og "ser" at fordøyelsessystemet er i ulage må det vel gå fint å nevne dette. Litt sånn "hudproblemer er ofte forårsaket av ubalanse andre plasser i kroppen og jeg kunne tenke meg å forsøke å massere litt her eller der". Eller?

Kan ikke skjønne at det skal rokke ved noen livsplan ihvertfall.. hvis meningen er at man skal gå og være plaget oppsøker man ikke hjelp/ behandling i utgangspunktet.
Antall ord: 235
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1382 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- "Skap-healer"..

Innlegg av Asbjørn »

Å spørre før man gir healing, er noe man bør gjøre.
Men det er ikke alltid det lar seg gjøre enten fordi man ikke kan snakke med "klienten" - eller av andre grunner.

Det hender jeg ser folk jeg vil forsøke å gi healing, eller fjernhealing.
Det jeg da gjør er å be til Gud, om at jeg ønsker å gi / sende healing, og ber om at DERSOM det faller inn i "klientens livsplan" - og at det godkjennes av "klientens" høyere jeg, så sendes healingenergien til klienten.

DERSOM det IKKE kan gies slik tillatelse, ber jed om at healingen sendes til "Moder Jord" istedet.

På den måten vil jeg via Gud / "klientens" høyere selv sende healing til klienten dersom det godtaes.

Slik kan det gjøres, da healing energien etter min mening kommer direkte fra Gud selv, og når en ber Gud om tillatelsen, så .....

Men det er min mening om dette ;)

A
Antall ord: 159

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Regn
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 181
Startet: 25 Sep 2004 20:01
19
Lokalisering: Oslo
Har takket: 58 ganger
Blitt takket: 40 ganger

- "Skap-healer"..

Innlegg av Regn »

Jeg mener også at man skal spørre før man healer noen med en spesiell intension, og så må man huske at det er ikke "du", som i din person som healer, men kraften/livsenergien som du har åpnet opp for at kan jobbe GJENNOM deg:) Tror jeg. En annen ting er å vende seg til å alltid "sende" positiv energi, kjærlighet og gode vibrasjoner til mennesker man møter, det kan være veldig healende i seg selv.
Antall ord: 79
In silence fall the skies

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- "Skap-healer"..

Innlegg av xyrea »

Det er vel den store forskjellen, eller er det? Jeg ber ikke til noen gud og spør om dette er riktig, eller tror noe jobber 'gjennom meg'. Om jeg driter meg ut eller lykkes, er det uansett mitt ansvar, og min egen vurdering som ligger til grunn. Kall det Satanisme eller hva en vil, om en har hørt og forstått uttrykket om å kalle båten hva en vil, så vet en at det ikke gjør noen forskjell.
Antall ord: 81
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 557 ganger

- "Skap-healer"..

Innlegg av g.r.y »

Takk til alle som en for meget interessante og lærerike synspunkter!

Det er imidlertid en detalj som jeg i etterpåklokskapens lys ser at jeg ikke på langt nær har fått frem slik det skulle, og vel bør presiseres for å forsikre at bildet som skapes er så korrekt som mulig..

Saken er den at denne varmen, eller hva jeg skal kalle det oppstår uansett når jeg i direkte kontakt med andre. Dette innebærer at jeg hadde rimelig lang fartstid hvor jeg ikke hadde den fjærneste anelse om dette, og mottok glad og fornøyd komplimenter for min´ helt spesielle måte å massere på, uten at de kunne sette fingeren på`, hvorav de fikk en slags bonuseffekt i form av forbedring av eks. hode & ryggplager. Det må også sies at begrepet ´healing` var blitt luftet nå og da gjennom en 2-3 års periode før jeg så mye som hevet et øyelokk. Jeg fulgte min arbeidsgivers anbefaling, og jattet med til hva jeg på denne tiden anså som sjarmerende eksentriske underfundigheter det ikke tjente noen hensikt og snakke til rette..
Til tross for at jeg gjennom hele livet har hatt en "annerledes" følelse, og med det var langt fra fremmed med det "ukjente", var healing på dette tidspunktet kun noe i utkanten av hva som inngikk i mitt interessefelt, og som ikke var ofret en tanke.
Under den påfølgende prosessen hvor dette ble meg bevisst, studert & akseptert, forble det en selvfølge at healing biten, om en kan kalle det det, ´kicker inn`, om enn i noe varierende grad, når jeg er i direkte kontakt med folk så vel som dyr.
I de tilfeller hvor jeg har valgt å holde tett om dette, betyr ikke det at jeg har gjort noe annet enn hva enhver med samme yrke/utdannelse ville gjort. -Healingen ofres således ikke en tanke, -den følger bare automatisk med i "pakken". -Hverken mer eller mindre, -og derfor har det også falt seg slik at dette er noe jeg har valgt å overlate til klienten og eventuelt bringe på bane.
Hvorvidt slik dette fortoner seg for meg er vanlig, osv, aner jeg ikke, -og for å være helt ærlig, er jeg kommet dithen hvor det er meg knekkende likegyldig. -Det er like fullt slik det fortoner seg for meg..
Avslutningsvis, har jeg jo også minst like mange venner, bekjente & klienter som har et åpent forhold til det alternative, og hvor healingen både er bevisst (om en kan bruke det uttrykket), og hvor fullt fokus er lagt på denne.
Antall ord: 433
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !