Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinShadow work - finn dine skygger i deg

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

- Shadow work - finn dine skygger i deg

Innlegg av g.r.y »

Jøss!.. Dette er et helt nytt begrep for meg, og min første innskytelse var at jeg jo har hørt om Skygge-folk men aldri Shadow-work (he, he)..
Overraskelsen ble derfor rimelig stor når det viste seg å samsvare ganske så nøyaktig med hvilket var/er en del av kartlegging og behandling av depresjon.
Jeg må si jeg har dratt stort utbytte av dette, da det ikke bare utkommer med at en får sortert minnet, og trukket paraleller mellom opplevelser/inntrykk og reaksjonsmønster. Kanskje enda mer fasinerende, synes jeg det har vært at det også har gjort meg i stand til å avsløre og anerkjenne de sider/tanker/sannheter en helst ikke vil vedkjenne seg, -både på egne & andres vegne.
Dette har i mitt tilfelle vist seg å medføre en betydelig utvidet horisont, hvorav min menneskekunnskap og innsikt i sinnets irrganger må sies å ha inntatt et rimelig høyt nivå.
Jeg vil iallefall på det varmeste anbefalle å sette seg inn i dette i allefall for meg, har ført til en enorm utvikling som menneske. :)
Antall ord: 183
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Regn
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 181
Startet: 25 Sep 2004 20:01
19
Lokalisering: Oslo
Har takket: 58 ganger
Blitt takket: 40 ganger

- Shadow work - finn dine skygger i deg

Innlegg av Regn »

Åh, dette høres kjempebra og spennende ut, kunne godt tenke meg å være med i en gruppe rundt sentrale østlandet. Andre som er interessert, evt i å starte opp noe? Jeg leste jo det at man burde begynne med noen man kjenner godt, men jeg kunne egentlig tenkt meg å bli kjent med nye fjes i denne sammenhengen ;)
Antall ord: 57
In silence fall the skies

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
metallapen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 12
Startet: 09 Mai 2012 23:57
11
Kjønn (valgfri): heks
Lokalisering: Østfold
Har takket: 9 ganger
Blitt takket: 2 ganger

Re: Shadow work - finn dine skygger i deg

Innlegg av metallapen »

Det handler vel om å forholde seg til faktiske forhold, det vi egentlig vet svaret på i vår indre visshet. Ta fornuften i bruk ikkesant? lett å si, men jeg er fortsatt mørkeredd.. Jeg vet jo at mørket i seg selv ikke er farlig, det kan ikke ta meg, det er fakta. Men hva med alt det ukjente som fakta ikke har fått med seg men som min fantasi har har jobbet med i over 30 år da, hva med det?? :-$
Antall ord: 83

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
metallapen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 12
Startet: 09 Mai 2012 23:57
11
Kjønn (valgfri): heks
Lokalisering: Østfold
Har takket: 9 ganger
Blitt takket: 2 ganger

Re: Shadow work - finn dine skygger i deg

Innlegg av metallapen »

metallapen skrev:Det handler vel om å forholde seg til faktiske forhold, det vi egentlig vet svaret på i vår indre visshet. Ta fornuften i bruk ikkesant? lett å si, men jeg er fortsatt mørkeredd.. Jeg vet jo at mørket i seg selv ikke er farlig, det kan ikke ta meg, det er fakta. Men hva med alt det ukjente som fakta ikke har fått med seg men som min fantasi har har jobbet med i over 30 år da, hva med det?? :-$
Jeg skrev dette på bakrunn av dette med frykt for hunder tidligere i tråden...
Antall ord: 100

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
metallapen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 12
Startet: 09 Mai 2012 23:57
11
Kjønn (valgfri): heks
Lokalisering: Østfold
Har takket: 9 ganger
Blitt takket: 2 ganger

Re: Shadow work - finn dine skygger i deg

Innlegg av metallapen »

EiraI skrev:Jeg holder på med shadow work og har en gruppe som jobber med dette hver uke. Du kan følge oss på fb og via bloggen. Det er utrolig virkningsfullt.

http://eirashadowwork.blogspot.no/2013/ ... -work.html

Har du prøvd dette?
hvor finner jeg dere på fb? har forresten en datter som heter eira... :mozilla_innocent:
Antall ord: 57

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links