Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinRensekurer

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
Høretil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 153
Startet: 21 Jun 2013 21:36
10
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Rensekurer

Innlegg av Høretil »

Lurer på om noen av dere har erfaring med goe rensekurer for nyrer og lever.. Kunne tenke meg en kur bare for nyrene og en kur bare for leveren :)

Jeg er ikke intressert i tabletter/piller, men heller rene produkter som man eventuelt kan få kjøpt på butikk/helsekost :)
Antall ord: 50
Be Happy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Rensekurer

Innlegg av Svartepus »

Jeg har et godt tips, og beklager hvis jeg høres arrogant ut; spar pengene og la være å kjøpe noe ubrukelig skvip. Så lenge du ikke har noe feil med nyrer eller lever skiller kroppen ut alt av giftstoffer/avfallsstoffer helt av seg selv. At man føler seg bedre etter en rensekur er mest psykisk men også en fysisk følelse man får fordi man ofte spiser lite under sånne rensekurer.
Rensekurer inneholder vanndrivende og avførende stoffer som får deg til å tisse og bæsje masse, men det er ikke et sunnhetstegn å tisse og bæsje masse. Hyppig tissing stresser nyrene og avførende midler kan i verste fall være avhengighetsskapende fordi tarmene dine slutter å gjøre jobben selv.

Spis mest mulig sunt, hold deg i aktivitet, gjør det som gjør deg lykkelig og pass på helsa. Så lenge du er frisk er mest sannsynlig nyrene og levra di også frisk og gjør en utmerket jobb for å rense ut dritt fra kroppen din. Hvis du skulle mene det er noe galt, gå til legen og få sjekket nyrene og levra. Dyre "rensekurer" er i beste fall virkningsløst fjas og i verste fall skadelig. Spar pengene og la kroppen ordne opp selv.
Antall ord: 213
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Høretil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 153
Startet: 21 Jun 2013 21:36
10
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- Rensekurer

Innlegg av Høretil »

Jeg ønsker ikke å kjøpe dyre pulverkurer for å rense opp i systemet! Men jeg tror kroppen min har veldig godt av en rens etter uttallige pencilinkurer, infeksjoner og hyppige forkjølelser det siste halve året :)

Korriander og persille bløtlagt i vann skal være bra for nyrene ser jeg :) vil ikke påstå at det er så veldig dyrt:)

Jeg spiser sunt, er vegeterianer! Alle verdier er fine, trener yoga flere ganger i uka, samt er i bevegelse både før, på og etter jobb :) ingenting som tilsier at jeg skal ha så dårlig immunforsvar! Min konklusjon er at pencilinkurene enda sitter igjen i kroppen og møkker til systemet! :)
Antall ord: 113
Be Happy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Rensekurer

Innlegg av Svartepus »

Du høres ut som en sunn og frisk person med veldig "ren" kropp så jeg synes ikke du burde ha noen grunn til å føle at du trenger å rense kroppen på noen måte. Hadde du hatt penicillin hengende igjen i systemet (i den grad det går an) ville du slitt med dårlig mage og sopp, rett og slett ubalanse i den naturlige bakteriefloraen i kroppen. Penicillin dreper alle bakterier, inkludert de gode bakteriene som skal være i kroppen, og dermed kan man bli litt uggen av mange og sterke kurer. Hyppige infeksjoner og forkjølelser i kroppen vil selvsagt også sette sine spor uansett hvor sunn kroppen ellers er. Dersom du vil "rense" kroppen for penicillin vil jeg heller anbefale å tilføre kroppen gode bakterier (probiotika) for å bygge opp en sterkere bakterieflora igjen. Det finnes både tabletter og flytende kosttilskudd.

Men for all del, koriander og persille er billig og ihvertfall ikke farlig i normale doser, så det skader jo ikke å bruke det. Dersom det får deg til å føle deg bedre så er jo ingenting bedre enn det ;)
Antall ord: 186
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 557 ganger

- Rensekurer

Innlegg av g.r.y »

Jeg må si meg 100% enig i det Svartepus sier.
For min del, fremstår disse såkalte renseprosessene som alt annet enn sunne, da det synes fullstendig ulogisk at det å fremprovosere, om man kan bruke det uttrykket, en frisk/velfungerende kropp til å skille ut stoffer den i utgangspunktet har valgt å beholde.
Mitt råd, forutsatt at du er sunn, frisk og i grei fysisk form er derfor, i likhet med Svartepus rett og slett "Never to change a winning team".
Om det derimot er kostholdsrelaterte plager, en viss sannsynlighet for dette, eller sykdomstilstand hvor symptomer kan/sannsynligvis kan reguleres via kostholdet (eks. overvekt, enkelte muskel/leddrelaterte plager, acneutbrudd, m.m), er min oppfatning at dersom regelmessig mosjon kombinert med et sunt kosthold hovedsakelig bestående av frukt, grønt, samt masse vann ikke gir de ønskede resultater, bør lege oppsøkes.
;)
Antall ord: 143
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Høretil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 153
Startet: 21 Jun 2013 21:36
10
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- Rensekurer

Innlegg av Høretil »

Joda jeg er forsovidt enig med dere begge to her... Men hva når legen ikke strekker til? Jeg har vært på utredning for mitt "problem", men de konkluderer med at det er noe jeg bare må leve med, ta antibiotika som forebyggende og så videre. Jeg nekter faktisk å putte inn piller med antibiotika hver dag i flere måneder i strekk... Det tror jeg ikke denne skrotten ville like noe særlig. Det er da ikke rart man får kviser og lignende i voksen alder når kroppen er "skitten" innvendig? Kroppen viser jo at det er avfallsstoffer inni der som vil ut!!

Jeg tror for mitt beste så trenger jeg å rense nyrer og lever, etter et år med mange pencilinkurer og annet ymse greier :)
Antall ord: 128
Be Happy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Rensekurer

Innlegg av Lilja »

Det er ingen som kan tvinge deg til å ta antibiotika, så hvis du mener den har skylda for plagene dine, slutter du å ta det. Da vil kroppen rense opp sjøl!

Du trenger ikke hjelpe kroppen din til å renske opp sånt, med mindre du har sykdom som gjør at organene dine ikke fungerer som de skal.
Antall ord: 58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Rensekurer

Innlegg av Svartepus »

Hvis du går på alt for hyppige penicillinkurer er ikke legen din særlig oppdatert da leger anbefaler å kutte kraftig ned på penicillinkurer. Skumle bakterier kan bli resistente og dine naturlige, gode bakterier i kroppen blir drept eller får dårlige levekår. Det betyr at du aldri blir helt frisk fordi infeksjoner blusser opp igjen. Dersom det er veldig alvorlige infeksjoner som pågår må du be legen om å få en hestekur med en annen type antibiotika en det du har fått, så du kan bli kvitt bakteriene en gang for alle. Dersom det er snakk om mindre infeksjoner som ikke er farlig bør du faktisk heller la være å ta penicillin eller andre typer antibiotika og la kroppen ordne opp selv. Selvfølgelig i samråd med legen.

Dersom du har fått for mye penicillin i systemet er ikke kroppen din "skitten" eller full av avfallsstoffer, den er faktisk for "ren". Problemet er at ikke at penicillinen hoper seg opp i kroppen (den skylles rimelig kjapt ut av kroppen) men at den har renset bort for mye. Du har for lite gode bakterier igjen kroppen og må som jeg sa tidligere bygge opp bakteriefloraen igjen med probiotika så de gode bakteriene klarer å holde andre bakterier unna. At du får kviser kan også forklares med at du har dårlig bakterieflora da også huden er avhengig av riktig pH-verdi og gode bakterier for å være motstandsdyktig mot andre bakterier, sopp og virus.

Det er ingen som kan nekte deg å prøve å rense kroppen men har du ubalanse i bakteriefloraen i kroppen oppnår du ingenting med å rense kroppen. Spesielt ikke om du allerede spiser sunt og lever et normalt aktivt liv.
Antall ord: 290
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gjest_3

- Rensekurer

Innlegg av gjest_3 »

Den beste rensekuren du får er natron. Nesten gratis også.

Rør ut en teskje natron i et glass vann hver morgen og drikk det :)
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 557 ganger

- Rensekurer

Innlegg av g.r.y »

Men det finnes jo all slags ekspertise innen det å behandle ulike plager/symptomer/sykdommer ved hjelp av spesielt tilrettelagte dietter. Det er f.eks viden kjent at dette har hjulpet for både kroniske og bent ut livstruende tilstander som f.eks revmatiker/fibromyalgi pasienter, M.S, etc. Forskerne er jo til og med funnet ut at et spesielt anrettet kosthold er i stand til å sette en kraftig brems på utviklingen av alzheimerpasienter..
Hva nyrene angår, vet jeg av erfaring at tranbær hjelper mot praktisk talt alle plager, redusert funksjon, etc. Jeg har en tendens til iarbeidslivet til å opptre på en måte som tilsier at sykefravær ikke er et alternativ før livet står på spill. Dette nådde en topp da jeg som selvstendig næringsdrivende ikke evnet å gi fra meg kontrollen, om enn mine medarbeidere & ansatte var fullstendig kompetable i så måte. Da jeg i tillegg har en rimelig grei smerteterskel, klarte jeg da å kare meg gjennom arbeidsdag etter arbeidsdag hvor hva som begynte som en urinveisinfeksjon, utviklet seg videre til nyrebekkenbetennelse, før det kulminerte i at denne betennelsen hadde spredt seg i full blomst til den ene nyren, -og game over.. Jeg klarte da ikke holde på så mye som en slurk vann, smertene var over & beyond, vekten på legevakten stoppet på under 42 kg, og behandlende lege satte alvorlige smp.tegn hvorvidt jeg var vel bevart som ikke hadde oppsøkt lege tidligere. Etter å ha fått skikk på væskebalansen, og proppet full av pencilin, kom jeg imidlertid faderlig fort på beina igjen, nyren så god som ny, og ikke skapt noe trøbbel siden, -hvilket kan krediteres en periode med tranbær mikstur, påfølgende vanlig kosttilskudd..
Antall ord: 291
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Høretil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 153
Startet: 21 Jun 2013 21:36
10
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- - Rensekurer

Innlegg av Høretil »

g.r.y skrev:Men det finnes jo all slags ekspertise innen det å behandle ulike plager/symptomer/sykdommer ved hjelp av spesielt tilrettelagte dietter. Det er f.eks viden kjent at dette har hjulpet for både kroniske og bent ut livstruende tilstander som f.eks revmatiker/fibromyalgi pasienter, M.S, etc. Forskerne er jo til og med funnet ut at et spesielt anrettet kosthold er i stand til å sette en kraftig brems på utviklingen av alzheimerpasienter..
Hva nyrene angår, vet jeg av erfaring at tranbær hjelper mot praktisk talt alle plager, redusert funksjon, etc. Jeg har en tendens til iarbeidslivet til å opptre på en måte som tilsier at sykefravær ikke er et alternativ før livet står på spill. Dette nådde en topp da jeg som selvstendig næringsdrivende ikke evnet å gi fra meg kontrollen, om enn mine medarbeidere & ansatte var fullstendig kompetable i så måte. Da jeg i tillegg har en rimelig grei smerteterskel, klarte jeg da å kare meg gjennom arbeidsdag etter arbeidsdag hvor hva som begynte som en urinveisinfeksjon, utviklet seg videre til nyrebekkenbetennelse, før det kulminerte i at denne betennelsen hadde spredt seg i full blomst til den ene nyren, -og game over.. Jeg klarte da ikke holde på så mye som en slurk vann, smertene var over & beyond, vekten på legevakten stoppet på under 42 kg, og behandlende lege satte alvorlige smp.tegn hvorvidt jeg var vel bevart som ikke hadde oppsøkt lege tidligere. Etter å ha fått skikk på væskebalansen, og proppet full av pencilin, kom jeg imidlertid faderlig fort på beina igjen, nyren så god som ny, og ikke skapt noe trøbbel siden, -hvilket kan krediteres en periode med tranbær mikstur, påfølgende vanlig kosttilskudd..
Kosthold er nok en viktig faktor for en del sykdommer. Blandt annet hjerte og kar pasienter anbefales ofte å kutte ut kjøtt, da dette er med på å forkalke årene, redusere det farlige kolesterolet etc.

Har en hyppig urinveisinfeksjoner anbefales det å kutte ut sukker, svinekjøtt og kylling. Tranebærjuice med sukker har derfor minimal virkning. Kapsler kan også være et alternativ her.. Kroppen min har nok laget en eller annen form for resistens mot tranebær, da dette ikke lenger fungerer optimalt. Som dere har nevnt her tidligere er det viktig å ta melkesyrekapsler når en går på hyppige pencilinkurer, selvfølgelig i etterkant av en antibiotikabehandling. Hjelper ikke om man tar de samtidig med kuren. Det er faktisk flere som sier de er kvitt plagene etter at betennelsen kryper opp til nyrene og får pencilinkur på sykehuset.

For min del er jeg åpen for det meste, prøver det meste for å bli kvitt plager som har fulgt meg i nærmere ti år! Har da vært på utredning, hatt mange pencilinkurer, hestekurer, homeopat behandling(som forøvrig har vært det mest effektive til nå) og kjerringråd av alle mulige typer og varianter. Jeg har faktisk ikke prøvd healing, gjerne det kan være verdt å prøve.

Om jeg tar en såkaldt rensekur, etterfulgt av melkesyrebakterier så kan det jo faktisk være at det kan fungere for meg... :)
Antall ord: 532
Be Happy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Rensekurer

Innlegg av Bearchild »

Det er sikkert flere ting man kan gjøre i kombinasjon med legens anbefalinger, mange gode råd her synes jeg. :)
Kjerringrokk er en "snill" urt som hevdes å ha mange gode egenskaper samtidig som den er ufarlig å bruke i anbefalte doser. Vil tro man får tak i denne hos de fleste helsekostforretninger. Det er (selvsagt) noen som bør unngå urten men du kan jo søke og lese litt om den og se hvorvidt det er noe du kan bruke.
Antall ord: 82
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Høretil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 153
Startet: 21 Jun 2013 21:36
10
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- Rensekurer

Innlegg av Høretil »

Kjerringerokk er kjempegod for urinveiene, hud og hår :) den finnes i skapet mitt selvsagt! :D
Antall ord: 15
Be Happy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- - - Rensekurer

Innlegg av Svartepus »

Høretil skrev:Som dere har nevnt her tidligere er det viktig å ta melkesyrekapsler når en går på hyppige pencilinkurer, selvfølgelig i etterkant av en antibiotikabehandling. Hjelper ikke om man tar de samtidig med kuren.
Hvorfor ikke?
Antall ord: 40
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Høretil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 153
Startet: 21 Jun 2013 21:36
10
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- - - - Rensekurer

Innlegg av Høretil »

Svartepus skrev:
Høretil skrev:Som dere har nevnt her tidligere er det viktig å ta melkesyrekapsler når en går på hyppige pencilinkurer, selvfølgelig i etterkant av en antibiotikabehandling. Hjelper ikke om man tar de samtidig med kuren.
Hvorfor ikke?
Fordi antibiotikaen vil redusere melkesyrens gode bakterier, slik at man ikke får utbytte av de gode melkesyrebakteriene.
Antall ord: 60
Be Happy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links