Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinMåsegg

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
Thulr
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 309
Startet: 06 Jun 2009 01:36
14
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Tromsø
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 39 ganger

Måsegg

Innlegg av Thulr »

Å spise måsegg er noe som kan gjøre godt for mange mennesker. I oldtiden var en utbredt oppfattelse at måsegg hjelper folk til å bli mindre bakstreverske. Man må riktignok spise det i meget store mengder for at det skal ha en effekt, men da vil man også meget sannsynlig bli mer åpensinnet og mindre trangsynt.

Dette har med måsens personlighet å gjøre, siden måsen fra naturens side er meget lite bakstreversk, og meget åpensinnet.

Kan anbefale Mack-øl som drikke til
Antall ord: 85
How about that left hand, Ace?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Måsegg

Innlegg av Svartepus »

Image
Antall ord: 0
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
QueenOfSwords
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 68
Startet: 20 Jun 2013 22:49
10
Har takket: 62 ganger
Blitt takket: 27 ganger

- Måsegg

Innlegg av QueenOfSwords »

Men nå inneholder jo måseegg mye miljøgifter, gravide og syke er jo blitt advart mot å spise det. 1 stk skal vist være nok å spise. Hvem klarer å spise måseegg, når man vet alt søple de spiser?
Tja, det beste må jo være å sitte på Skarven en vakker soldag, med en mackøl på bordet, uten den der'an tradisjon med måseeggspising? :mozilla_wink:
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Høretil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 153
Startet: 21 Jun 2013 21:36
10
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- Måsegg

Innlegg av Høretil »

http://youtu.be/rO4kdtMq8rs

Om egg fra høner er så helseskadelige, ville jeg i alle fall ikke prøvd meg på egg lagt av måker :)
Antall ord: 27
Be Happy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Fero
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 184
Startet: 24 Sep 2013 01:48
10
Lokalisering: Skottland
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 95 ganger

- Måsegg

Innlegg av Fero »

M&M der altså..

Lurer på om jeg ikke står over, jeg. Eggene altså. Ølen skal jeg alltids klare ;)
Antall ord: 20
“The mind is its own place, and in itself can make a heaven of hell, a hell of heaven..”
― John Milton, Paradise Lost

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- - Måsegg

Innlegg av Borte.. »

Høretil skrev:http://youtu.be/rO4kdtMq8rs

Om egg fra høner er så helseskadelige, ville jeg i alle fall ikke prøvd meg på egg lagt av måker :)

Vi får bli pillemisbrukere hele gjengen! Er nesten ingenting igjen av maten som er sunt og snill mot helsen lengre.
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Høretil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 153
Startet: 21 Jun 2013 21:36
10
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- - - Måsegg

Innlegg av Høretil »

Vermilion Oriol skrev:
Høretil skrev:http://youtu.be/rO4kdtMq8rs

Om egg fra høner er så helseskadelige, ville jeg i alle fall ikke prøvd meg på egg lagt av måker :)

Vi får bli pillemisbrukere hele gjengen! Er nesten ingenting igjen av maten som er sunt og snill mot helsen lengre.
Lite fra dyreriket ja!! :)
Antall ord: 58
Be Happy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- - - - Måsegg

Innlegg av xyrea »

Høretil skrev:
Vermilion Oriol skrev:
Høretil skrev:http://youtu.be/rO4kdtMq8rs

Om egg fra høner er så helseskadelige, ville jeg i alle fall ikke prøvd meg på egg lagt av måker :)

Vi får bli pillemisbrukere hele gjengen! Er nesten ingenting igjen av maten som er sunt og snill mot helsen lengre.
Lite fra dyreriket ja!! :)
Grønnsaker har ikke vært sunt siden 80-tallet, nå har de ikke vitaminer lengre(av grunner jeg ikke husker), er snik-genmodifiserte og fulle av sprøytemidler, og man får kreft av forskjellige typer med jevne mellomrom.

Jeg tror egentlig det tryggeste er å la være å spise. Eventuelt la være å holde seg oppdatert på hva som er farlig denne uka.
Antall ord: 125
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Høretil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 153
Startet: 21 Jun 2013 21:36
10
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- - - - - Måsegg

Innlegg av Høretil »

xyrea skrev:
Høretil skrev:
Vermilion Oriol skrev:

Vi får bli pillemisbrukere hele gjengen! Er nesten ingenting igjen av maten som er sunt og snill mot helsen lengre.
Lite fra dyreriket ja!! :)
Grønnsaker har ikke vært sunt siden 80-tallet, nå har de ikke vitaminer lengre(av grunner jeg ikke husker), er snik-genmodifiserte og fulle av sprøytemidler, og man får kreft av forskjellige typer med jevne mellomrom.

Jeg tror egentlig det tryggeste er å la være å spise. Eventuelt la være å holde seg oppdatert på hva som er farlig denne uka.
Den kjøper jeg faktisk ikke :) men at det er et lavere innhold av vitaminer kan jeg gå med på.. Men kreft av grønnsaker? Gi meg et eksempel på noen som har fått kreft av å spise salatblader! :)
Antall ord: 136
Be Happy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- - - - - - Måsegg

Innlegg av xyrea »

Høretil skrev:
xyrea skrev:
Høretil skrev:
Lite fra dyreriket ja!! :)
Grønnsaker har ikke vært sunt siden 80-tallet, nå har de ikke vitaminer lengre(av grunner jeg ikke husker), er snik-genmodifiserte og fulle av sprøytemidler, og man får kreft av forskjellige typer med jevne mellomrom.

Jeg tror egentlig det tryggeste er å la være å spise. Eventuelt la være å holde seg oppdatert på hva som er farlig denne uka.
Den kjøper jeg faktisk ikke :) men at det er et lavere innhold av vitaminer kan jeg gå med på.. Men kreft av grønnsaker? Gi meg et eksempel på noen som har fått kreft av å spise salatblader! :)
Slutt å snikles forsia på Se og Hør mens du vente i kassekø, og snikles forsia på Dagbladet isteden.. det står gjerne under overskrifter som 'SJOKKAVSLØRING' eller 'SJOKKRAPPORT' eller lignende. Evt 'HELSERÅDENE SOM ER FARLIGE!!' :roll:
Antall ord: 153
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Høretil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 153
Startet: 21 Jun 2013 21:36
10
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- - - - - - - Måsegg

Innlegg av Høretil »

xyrea skrev:
Høretil skrev:
xyrea skrev:
Grønnsaker har ikke vært sunt siden 80-tallet, nå har de ikke vitaminer lengre(av grunner jeg ikke husker), er snik-genmodifiserte og fulle av sprøytemidler, og man får kreft av forskjellige typer med jevne mellomrom.

Jeg tror egentlig det tryggeste er å la være å spise. Eventuelt la være å holde seg oppdatert på hva som er farlig denne uka.
Den kjøper jeg faktisk ikke :) men at det er et lavere innhold av vitaminer kan jeg gå med på.. Men kreft av grønnsaker? Gi meg et eksempel på noen som har fått kreft av å spise salatblader! :)
Slutt å snikles forsia på Se og Hør mens du vente i kassekø, og snikles forsia på Dagbladet isteden.. det står gjerne under overskrifter som 'SJOKKAVSLØRING' eller 'SJOKKRAPPORT' eller lignende. Evt 'HELSERÅDENE SOM ER FARLIGE!!' :roll:


Hahaha, så da går jeg for slanketipsene som gjør at du mister mage fett på UTROLIGE tre dager også da :loool
Antall ord: 170
Be Happy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- - - - - - - - Måsegg

Innlegg av Borte.. »

Høretil skrev:
xyrea skrev:
Høretil skrev:
Den kjøper jeg faktisk ikke :) men at det er et lavere innhold av vitaminer kan jeg gå med på.. Men kreft av grønnsaker? Gi meg et eksempel på noen som har fått kreft av å spise salatblader! :)
Slutt å snikles forsia på Se og Hør mens du vente i kassekø, og snikles forsia på Dagbladet isteden.. det står gjerne under overskrifter som 'SJOKKAVSLØRING' eller 'SJOKKRAPPORT' eller lignende. Evt 'HELSERÅDENE SOM ER FARLIGE!!' :roll:


Hahaha, så da går jeg for slanketipsene som gjør at du mister mage fett på UTROLIGE tre dager også da :loool


Girl...hvis du har lyst å bli helt messed up, så burde du absolutt slå av hjernen og lese KK sine tips! På dette tidspunktet, tror jeg at de mer eller mindre har fremstilt all type mat som finnes, som feitende og helsefarlige kaloribomber. En neve med nøtter for dagen skulle gjøre deg til en skinny bitch på null komme niks! :lol:
Antall ord: 169

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
QueenOfSwords
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 68
Startet: 20 Jun 2013 22:49
10
Har takket: 62 ganger
Blitt takket: 27 ganger

- Måsegg

Innlegg av QueenOfSwords »

Phø - nøtter er rene kalloribomben!! Og skikkelig fetende!! Skal du bli slank - drikk kokt ionisert vann inntil magefettet er borte!

Dessuten er kvinneguiden mye bedre på mat og helse!:
http://www.klikk.no/kvinneguiden/mat/ (Sånn OT)
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- Måsegg

Innlegg av Borte.. »

OMG! Du har rett, men man hadde vært safe med en håndfull peanøtter som ikke var ristet eller saltet. Siden de har minst kalorier og fett i seg. Så lenge det ble med den ene neven...of course. På en annen side, jo mindre kalorier, jo mer livskvalitet! :D

Ikke for å spore av...


Måsegg høres ikke delikat ut. Jeg har fobi mot måker. Så..eh...nei! [-(
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
QueenOfSwords
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 68
Startet: 20 Jun 2013 22:49
10
Har takket: 62 ganger
Blitt takket: 27 ganger

- Måsegg

Innlegg av QueenOfSwords »

Fortsatt farlig å spise måsegg

Vårens delikatesse er like full av giftstoffer nå som for ti år siden, mener Mattilsynet.

Publisert 18.05.2011, kl. 09:02

Eggene inneholder blant annet store mengder av giftstoffene dioksin og PCB.

Selv om advarselen i år er basert på en 10 år gammel undersøkelse, er den like aktuell, mener Mattilsynet.

– Det mener vi er forsvarlig. Disse stoffene brytes sakte ned, og befinner seg i naturen over lang tid. Det skjer ikke endringer raskt. Årsaken den gangen var at det var høye verdier av miljøgifter i eggene, sier Margrethe Hovda Røed i Mattilsynet til NRK.
http://www.nrk.no/nordnytt/fortsatt-far ... -1.7637413

Så mao: Bilde
Antall ord: 117

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links