Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinRebirth

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
Høretil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 153
Startet: 21 Jun 2013 21:36
10
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Rebirth

Innlegg av Høretil »

Mitt første møte med rebirthing i dag, er litt satt ut, samtidig som at jeg føler dette var en god behandling/teknikk for meg for å bli kvitt tidligere ubehagligheter i livet. Jeg er spent på hvordan de neste dagene blir, om jeg vil merke noe form for forrandring.

Slik var det for meg:
Pustingen var ok, etterhvert kom jeg godt inn i en fin rytme. Jeg følte meg som i en transe, jeg var hundre prosent tilstede i min egen kropp. En fantastisk følelse. Kroppen prikket, ble varm og kald om en annen, jeg ble svimmel og en hel rekke andre gode opplevelser.

Da jeg bumpet innom en vanskelig periode låste kroppen seg totalt. Jeg hadde kramper i nakke, hender og legger. Ansiktet ble stramt og jeg kunne ikke rikke meg! Etterhvert kom gråten, og kroppen roet seg noe gradvis med god hjelp fra terapauten.

Etter økten kom energien og gleden, trangen til å spille høy musikk og en lettet følelse.

Nå som kvelden siger på kjenner jeg meg trøtt etter dagens økt på en time.



Er det flere her som har gjennomført denne type behandling? Del gjerne erfaringer, jeg tar i mot med stoooor interesse.
Antall ord: 206
Be Happy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Fighteren

- Rebirth

Innlegg av Slettet_Fighteren »

Ok.

Kosta det?
Antall ord: 3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Høretil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 153
Startet: 21 Jun 2013 21:36
10
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- Rebirth

Innlegg av Høretil »

Jeg vet ikke hva det ligger på, for min del ble det litt sånn vennskap-kjennskap
Antall ord: 17
Be Happy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- Rebirth

Innlegg av galaxy - sluttet »

Jeg var engang på et helgekurs som het Holistisk pusting Helhetlig helbredelse. Da lå vi rett ut og pustet og jeg tror jammen meg at det varte i 1 1/2 time, selv om man stoppet og hadde pauser som det passet seg eller hva man følte for, men vi lå fremdeles og pausene var korte. Han jeg var sammen med da hadde drevet litt med det og mente det var så bra, hadde slitt med magesår / slet med .. Så i etterkant pustet jeg alene hjemme. For min del så følte jeg ikke at det bar noen steder enn at jeg fikk mer energi i kroppen ved å tilføre oksygen til cellene da det ble sagt at ikke alle celler fikk tilstrekkelig med oksygen. Og fikk kanskje reaksjoner inni meg der og da, men ikke av noen særlig grad.. Syns det krevde veldig selvdisiplin å orke å puste så mye. Men så hørte jeg på daværende tidspunkt at det fikk kundalini energien til å reise seg så hun som hadde det helgekurset sluttet visst å ha det pga det, hun ville ikke tulle med det.. Det skremte ikke meg fra å puste fordi jeg følte ikke at det var noen fare med dette ift hvordan jeg reagerte på pustinga. Har ikke opplevd noe negativt med det da jeg pustet av og til på egen basis, og pr i dag så kan det hende jeg bare ligger i godstol og puster rolig dypt inn og ut for å hente meg inn/komme i balanse/stresse ned, men ikke så lenge og intensivt som det vi gjorde på det helgekurset, bare i beskjeden mengde og jeg føler det har en healende effekt på kroppen og er nok nødt til å puste temmelig mye for å få effekt / transeaktig tilstand så det skjer imidlertid nokså sjelden / aldri nå lengre..
Men har fx merket at det kan knyte seg mindre på solar pleksus og slike ting, jeg driver jo ikke med noen slags form for healing eller selv healing ellers :)

Det som strammet seg typisk på meg i den intensive pustinga var ansiktet, legger og armer og på brystet og det prikket og bruste.. Og det var jo behagelig og stoppe opp og kjenne strømningen i kroppen og den transelignende tilstanden :mrgreen: så blir man deilig avslappet etterpå.
Nå tar jeg badstue for å bli deilig avslappet, men det blir jo noe annet.. men kjenner nå fikk jeg lyst til å ta en skikkelig pusteøkt for å frese opp i systemet :D


Så husker jeg det ble nevnt fra en annen kilde at det passet visst bra med å puste for de som har svakt rot chakra, eller de nedre / som folka som ikke er så fysisk til stede. Det ble ikke utdypet noen om hvorfor. Så da kan jeg tenke meg til at de med lukkede nedre chakra kanskje "holder pusten" mere i dagligdagen evt mens det tenderer å stresses i hodet evt. Ikke vet jeg om konklusjonen er rett, iaffal var det med pusten knytte til å styrke det fysiske legemet ( mtp astral- mental, kausal- )
Antall ord: 508

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Høretil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 153
Startet: 21 Jun 2013 21:36
10
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- - Rebirth

Innlegg av Høretil »

galaxy skrev:Jeg var engang på et helgekurs som het Holistisk pusting Helhetlig helbredelse. Da lå vi rett ut og pustet og jeg tror jammen meg at det varte i 1 1/2 time, selv om man stoppet og hadde pauser som det passet seg eller hva man følte for, men vi lå fremdeles og pausene var korte. Han jeg var sammen med da hadde drevet litt med det og mente det var så bra, hadde slitt med magesår / slet med .. Så i etterkant pustet jeg alene hjemme. For min del så følte jeg ikke at det bar noen steder enn at jeg fikk mer energi i kroppen ved å tilføre oksygen til cellene da det ble sagt at ikke alle celler fikk tilstrekkelig med oksygen. Og fikk kanskje reaksjoner inni meg der og da, men ikke av noen særlig grad.. Syns det krevde veldig selvdisiplin å orke å puste så mye. Men så hørte jeg på daværende tidspunkt at det fikk kundalini energien til å reise seg så hun som hadde det helgekurset sluttet visst å ha det pga det, hun ville ikke tulle med det.. Det skremte ikke meg fra å puste fordi jeg følte ikke at det var noen fare med dette ift hvordan jeg reagerte på pustinga. Har ikke opplevd noe negativt med det da jeg pustet av og til på egen basis, og pr i dag så kan det hende jeg bare ligger i godstol og puster rolig dypt inn og ut for å hente meg inn/komme i balanse/stresse ned, men ikke så lenge og intensivt som det vi gjorde på det helgekurset, bare i beskjeden mengde og jeg føler det har en healende effekt på kroppen og er nok nødt til å puste temmelig mye for å få effekt / transeaktig tilstand så det skjer imidlertid nokså sjelden / aldri nå lengre..
Men har fx merket at det kan knyte seg mindre på solar pleksus og slike ting, jeg driver jo ikke med noen slags form for healing eller selv healing ellers :)

Det som strammet seg typisk på meg i den intensive pustinga var ansiktet, legger og armer og på brystet og det prikket og bruste.. Og det var jo behagelig og stoppe opp og kjenne strømningen i kroppen og den transelignende tilstanden :mrgreen: så blir man deilig avslappet etterpå.
Nå tar jeg badstue for å bli deilig avslappet, men det blir jo noe annet.. men kjenner nå fikk jeg lyst til å ta en skikkelig pusteøkt for å frese opp i systemet :D


Så husker jeg det ble nevnt fra en annen kilde at det passet visst bra med å puste for de som har svakt rot chakra, eller de nedre / som folka som ikke er så fysisk til stede. Det ble ikke utdypet noen om hvorfor. Så da kan jeg tenke meg til at de med lukkede nedre chakra kanskje "holder pusten" mere i dagligdagen evt mens det tenderer å stresses i hodet evt. Ikke vet jeg om konklusjonen er rett, iaffal var det med pusten knytte til å styrke det fysiske legemet ( mtp astral- mental, kausal- )

Spennende opplevelser du hadde da..! Jeg for min del har heller ikke hatt noen store forrandringer etter søndagen, bortsett fra det jeg følte der og da! Gjerne hatt litt mer energi, og rare drømmer.. Skal ha en ny en i helga, gjerne det setter igang noe mer. Og ja, en syk gangsperr! Akkurat som om at jeg hadde trent den hardeste styrketreningen ever. Sikkert pga muskelkrampene jeg fikk under behandlingen vil jeg tenke.

Jeg har og hørt at rebirthing kan sette igang kundalinieffekten, men det skremmer meg igrunn ikke noe særlig. Selv om jeg har både lest og sett dokumentarer på at det kan være forskjellige negative reaksjoner knyttet til dette. Jeg tror nok uansett at om man er klar for en kundalinioppvåkning, så er man det.

Jeg har blokkeringer i rot, så da vil det gjerne på sikt være bra for meg dette her. Hvis det du har sett/hørt skulle vise seg og stemme! Tror nok mye av det du tenker om blokkeringer i rot stemmer, men det kan nok og ha med undertrykkte følelser å gjøre. Som foreksempel hendelser i livet som har vært vansklige å takle, voldtekt og så videre.
Antall ord: 715
Be Happy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 557 ganger

- Rebirth

Innlegg av g.r.y »

Jeg har desverre ikke fått oppleve en slik reise tilbake til tidligere liv som det her refereres til, hvor ens egen hukommelse trigges an en kvalifisert person til å hente frem disse minnene. -Men det er derimot noe jeg virkelig ønsker å gjøre, så håpet er jo å finne en seriøs fagperson å tiltro denne oppgaven..
Jeg har imidlertid hatt såpass flaks at jeg kom over en online reading som skulle vise seg å ha langt mer å fare med enn hva som stort sett er tilfelle for denne typen tjenester for noen år siden. Det blir jo selvsagt ikke det samme som en "one on one session", men den inneholdt noen svært så særegne detaljer rundt min person som var mildt sagt oppsiktsvekkende.
Jeg hadde i utgangspunktet forvinnende liten tro på dette her, og det hele var et utslag av kjedsomhet. Mine forventninger gikk ut på at det ville være et oppkok av momenter som på proffesjonelt vis var utformet slik at stort sett alle & enhver som fikk utført "readingen" ville sitte igjen med et inntrykk av at en stor del av inneholdet stemte.
Øynene holdt derfor på å sprette ut av hodet da denne virituelle blekka etter ca halve første side var lest, tro til med å plante fingeren ned på de sider ved min personlighet vs. mitt vær tegn, og traff ikke bare head on med momentene, men tro til med å dra frem det faktum at jeg nok ikke var bemerkelsesverdig oppfarende ovenfor enkeltmennesker, men istedet hadde dette vær-temperamentet hensatt til samfunnsmessige & generelle mellommenneskelige issues..
Dette hadde nok også latt seg avskrive som "good guess", om ikke det hadde fortsatt med en henvisning til de særegenheter som fant sted rundt min fødsel..
Saken var nemmelig den at min ankomst var nær to uker forsinket, til tross for at jeg allerede var å anse som fix ferdig utviklet under min mors lege-sjekk som ble foretatt noen dager før termin.
Da det 11 døgnet over termin var på vei til å renne ut uten det minste tegn på utfartstrang fra min side, ble modern kalt inn til sykehuset for å gis medikamenter for å sette i gang fødselen. To uker over-due for ferdig utviklet barn, betyr at det kan medføre hjerneskade, så personalet ville være sikre på å få fødslen overstått godt innenfor denne fristen. Det ble da vedtatt at fødselen skulle være i full gang etter 12. døgn, ellers ble det keisersnitt.
Men i det moder`n var plassert på fødestuen i påvente av at rette vedkommende skulle gi henne mixturen for å sette i gang prosessen, da fant jeg det for godt å sette i gang selv.
Det ble derfor svært så oppsiktsvekkende når denne past life-readingen kunne opplyse at årsaken til mine komplekse motsetninger i hht å lede og å bli ledet, mm. er utslag av at jeg var i startgropen til å starte fødselsprosessen i det jeg bråbestemte meg for å ta en siste avstikker rundt Mars. -En reise hvis oppgitt varighet ble satt til 11. dager!..
Dette var helt klart tungen på en vektskål som gjorde at dette bare ikke var noe som kunne ignoreres.. :D
Antall ord: 538
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links