Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinHealing av hofte

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Brandal
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 14
Startet: 05 Aug 2013 23:03
10
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

Healing av hofte

Innlegg av Brandal »

Prøver å se om dette kan føre til noe. Er ingenting annet som har virket og begynner å bli veldig hemmende.

Eg har en hofte som lager store problemer for meg. Fikk en alvorlig dobbel betennelse i Oktober 2009 i høyre hofte som gikk ubehandlet mens eg fortsatte å trene i godt over 9 måneder. Da det endelig ble oppdaget var selve betennelsen vekke men smerten sitter igjen. Har hatt så mange undersøkelser nå, røntgen, mr, ultralyd osv. Det eneste de kan si er at det har vært en betennelse der og at det er litt økt væskeansamling men at de ellers ikke kan gjøre noe for meg. Har lite lyst til å få en kortisol sprøyte, ettersom det aldri forsvinner ut av kroppen igjen.

Legen kan ikke gi meg en sykemelding heller, siden de reelt ikke kan finne noe galt. Det beste svaret eg har fått er at nervene har låst seg og ikke kan gi slipp på smerten. Så vil gjerne prøve om healing kan være et alternativ. Og om noen eventuelt kan anbefale en som er virkelig dyktig på dette, gjerne med erfaring fra smertebehandling. Er så lei av å ikke kunne gjøre noe som helst og samtidig ha andre til å mene at eg innbiller meg plagene mine fordi legene ikke har kunnet skrive et papir ut til meg.

Bor i Bergen når eg er i Norge, men kan være villig til å reise et stykke for å prøve å fikse dette her. Fjernhealing er ikke et alternativ.
Antall ord: 261

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Healing av hofte

Innlegg av Jeppski »

Brandal skrev:Har lite lyst til å få en kortisol sprøyte, ettersom det aldri forsvinner ut av kroppen igjen.
Hææ?

Jeg kan dessverre ikke anbefale noen healere, eller former for healing.
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Healing av hofte

Innlegg av Svartepus »

Selv-hypnose?
dpKj6_AtlPE

Har ikke prøvd selv men kanskje det funker.
Antall ord: 13
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Brandal
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 14
Startet: 05 Aug 2013 23:03
10
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

- Healing av hofte

Innlegg av Brandal »

Er noe legen fortalte meg, at det stoffet som er i kortison ikke blir skilt ut av kroppen igjen.

Selv-hypnose går nok ikke, har ennå ikke klart å bli hypnotisert av andre som skal kunne det.
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- - Healing av hofte

Innlegg av Jeppski »

Brandal skrev:Er noe legen fortalte meg, at det stoffet som er i kortison ikke blir skilt ut av kroppen igjen.

Selv-hypnose går nok ikke, har ennå ikke klart å bli hypnotisert av andre som skal kunne det.
Kroppen din produserer faktisk kortisol selv, som et hormon. Og det blir nok skilt ut av kroppen også, så jeg er ikke helt sikker på hva legen din har ment når han sier det.
Antall ord: 74

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Empathica
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 410
Startet: 14 Feb 2013 14:38
11
Kjønn (valgfri): (Y)
Lokalisering: Havgapet
Har takket: 277 ganger
Blitt takket: 148 ganger

- Healing av hofte

Innlegg av Empathica »

Brandal skrev:
Har lite lyst til å få en kortisol sprøyte, ettersom det aldri forsvinner ut av kroppen igjen.
Du mente kanskje kortison sprøyte?

Er kanskje ikke rett å anbefale kortison, men i ditt tilfelle synes jeg at du skal vurdere det.
Etter som legen har nevnt å sette en slik sprøyte regner jeg med at det er på tide å gjøre et slik "tiltak". Det er ikke akkurat det første en lege anbefaler en å gjøre.
Du har prøvd en rekke andre ting som ikke har gitt noen gode resultater, og du sier at hofta begynner å bli hemmende for deg.
Kroppen har en egen evne til å kompansere for smerter en plass, for så å sette seg en annen plass i kroppen.
Et råd ifra en med smerter til en annen. :mozilla_wink:

Får selv kortison sprøyter i nakken 4-5 ganger i året.
Noe som gjør at jeg kan leve litt "normalt" av og til.
Slippe å kjenne på den mest intense smerten for en stakket stund.

Ps! Vet ikke om noen healer. ;)
Antall ord: 178

Forvillet meg inn på en buddhiststrand en gang.
Sliter fortsatt med zenvirkninger.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
tvilerlitt
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 172
Startet: 27 Jan 2010 09:19
14
Kjønn (valgfri): Gubbe.
Lokalisering: Østlandet
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 68 ganger

- Healing av hofte

Innlegg av tvilerlitt »

Jeg vil absolutt anbefale deg å prøve healer.

Forumets ledelse er alergiske mot at vi markedsfører terapauter mm her inne, så jeg sender deg en PM (Personlig melding) med div forslag, håper du får den.
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Brandal
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 14
Startet: 05 Aug 2013 23:03
10
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

- - Healing av hofte

Innlegg av Brandal »

Empathica skrev:
Brandal skrev:
Har lite lyst til å få en kortisol sprøyte, ettersom det aldri forsvinner ut av kroppen igjen.
Du mente kanskje kortison sprøyte?
Ja, selvfølgelig mente eg kortison :) Skriveleif bare.

Eg vet det muligvis er den veien det går, at eg må ha innsprøytninger. Men før det vil eg prøve alle
mulige behandlinger som ikke involverer en nål. Har sprøytefobi, forholdsvis ekstremt. Så det skal virkelig være siste utvei.

Det er få deler av kroppen min som fungerer som den skal, så smerten kan nok sikkert ha satt seg en annen plass også. Men ikke at det har gjort noen forskjell fra hvordan eg har det til vanlig.

Tvilerlitt: har lest meldingen din, svarer deg der :)
Antall ord: 128

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links