Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinHealingsvada

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
Sataci
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 71
Startet: 09 Jul 2005 01:19
18
Har takket: 9 ganger
Blitt takket: 41 ganger

Healingsvada

Innlegg av Sataci »

Her er en ting jeg lurer på:

Jeg er tvilsom til healing i den forstand at man kan bli frisk fra alvorlige sykdommer bare ved å la en person legge en hånd på deg.
Men her er litt hvordan jeg ser det: Du kommer inn på et rom som har dempet belysning, kanskje noen stearinlys, litt røkelse og rolig avslappende musikk. Du legger deg på et massasjebord, der en person med varme hender begynner å fokusere på å gjøre deg friskere, ved å gi deg positive tanker og kanskje også massere.

Hvorfor skulle ikke dette fungere? Det moderne mennesket lider av svært mange stressrelaterte sykdommer, og da er jo selvforklarende at denne healing-teknikken vil fungere på dem, fordi det er det eneste opplegget som tvinger folk til å slappe av. Og når kroppen slapper av, så får kroppen tid og energi til å bli kvitt problemer den ikke vil ha. Som f.eks. stressnakke, mageproblemer, hodepine etc.
Men er dette på noe vis overnaturlig? Har ikke disse healerne bare en bedre evne til å slappe av og tenke positivt?

Hvis det i så fall er tilfelle, hvorfor kan de ikke bare kalle en spade for en spade? Hvorfor er det så mange som på nød og liv kaller dette for overnaturlige evner?
De har ennå ikke klart å plutselig fjerne kreft eller aids på noen, eller fått et beinbrudd til å gro umiddelbart. De hjelper jo bare folk til å hjelpe seg selv, men enkelte ting kan man ikke fikse dessverre.
Det blir jo litt som han som sa: Hvis healere og synske finnes, hvorfor er det ingen synske som vinner i lotto, og hvorfor er ikke alle healere på sykehusene?

Men derimot, hvorfor er det ingen som anerkjenner denne formen for hjelp som noe profesjonelt man kan få bruk for i et moderne samfunn? Folk føler seg jo bedre av det. Det blir jo bare som en litt dypere massasje, som er helt akseptert.

Kjenner jeg er litt dratt mellom to verdener her....
Antall ord: 334
Carpe Noctem! :[

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Healingsvada

Innlegg av jeditrond »

Det er nok både og her, varme hender er ikke nødvendigvis kun forbeholdt healere, og du er så absolutt inne på noe dette med at en massør kan få folk til å slappe mere av og dermed bli friskere fordi så mange sykdommer kommer som et resultat av stress.

Det er jo mange healere som ikke bruker behandlingsrom slik du beskriver det, det minner mer om et legekontor enn healerkontor, utenom et og annet abstrakt maleri og ikke så mange plansjer om vaksinering og sånn :D

Men inntil videre tror heller ikke jeg det går an å heale kreft, aids o.l., eller få bein til å gro sammen på null komma niks.

Det en healer kan gjøre er vel mer i retning av å gjenopprette kroppens energibalanse, uten at jeg er noe som helst ekspert på dette :)
Antall ord: 139
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Poku
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 72
Startet: 20 Mar 2014 17:51
10
Kjønn (valgfri): Gutt
Blitt takket: 1 gang

Re: Healingsvada

Innlegg av Poku »

jeditrond skrev:Det er nok både og her, varme hender er ikke nødvendigvis kun forbeholdt healere, og du er så absolutt inne på noe dette med at en massør kan få folk til å slappe mere av og dermed bli friskere fordi så mange sykdommer kommer som et resultat av stress.

Det er jo mange healere som ikke bruker behandlingsrom slik du beskriver det, det minner mer om et legekontor enn healerkontor, utenom et og annet abstrakt maleri og ikke så mange plansjer om vaksinering og sånn :D

Men inntil videre tror heller ikke jeg det går an å heale kreft, aids o.l., eller få bein til å gro sammen på null komma niks.

Det en healer kan gjøre er vel mer i retning av å gjenopprette kroppens energibalanse, uten at jeg er noe som helst ekspert på dette :)
Ja sant det man kan jo bli syk av og stresse for mye, faren er vært dårlig i det siste pågrunn av at han stresser ofte, han har prøvd seg på yoga men vet ikke mer, tror isåfall ikke at han kommer til og gjøre meditasjon, har fortalt han det at det kan hjelpe. Vet ikke om han har gjort noe massering hos noen som kan det.
Antall ord: 214
~Knowledge is Power~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links