Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinHealing 'energi', og healere

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Irrlys
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 74
Startet: 14 Okt 2014 18:47
9
Kjønn (valgfri): Gutt
Lokalisering: Trøndelag
Har takket: 29 ganger
Blitt takket: 24 ganger

Healing 'energi', og healere

Innlegg av Irrlys »

Nå finnes det veldig mange synspunkter, teorier og personlige meninger om hvordan healing energi virker, hvordan en healer "får" den, og så videre. Magnetisk healing, kanalisering, etc.

Men en del Wicca og Ritual magi introduksjon og lærebøker/artikler har jo en "lek med energi" øvelse som nettopp lærer litt om håndtering av healing energi. Men det er jo ett stort skritt å "prøve" Healing selv, om man egentlig ikke har peiling. En ting er å føle klarsyn, "du er frisk" eller "hodepinen sitter på venstre side og stråler ut", og arbeide ut ifra empati, tror jeg kunne klart det om det er en hjelp. Men, hvordan aner man om man har "kraft nok" utover å leke med enkle øvelser for nybegynnere?
For ikke å snakke om dilemmaet det er med forhåpninger, folks tillit, og all oppstusset praktiserende healere kan forårsake. Takler en del det med å gå "under jorden" og egentlig bare praktisere med an liten sirkel av venner, eller er fenomenet virkelig så uvanlig som det kan virke? I Norge er det jo ett fåtall av ekstremt populære Healere, og ett antall med kontor, etc. Skremmer norsk kultur folk til ikke engang å være åpen for att de har slike evner, så mesteparten med talent, aldri lærer å bruke dem?
Hva tror dere? :)
Antall ord: 221

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Healing 'energi', og healere

Innlegg av jeditrond »

Ikke tenk så mye på om du har kraft nok, det er ikke du som styrer den uansett, en healer fungerer som en kanal for healingenergien over til "pasienten" :)

Forventninger derimot kan være vanskelige, derfor bør man snakke med vedkommende man skal heale på forhånd og informere om diverse, bla. at healing ikke er noen mirakelkur, det kan ta tid før det virkelig slår til og mottaker kan også fint greie å blokkere for mottak eller gå rundt og tenke at 'dette fungerer ikke', og da vil det ikke ha noen særlig effekt fordi vedkommende faktisk ønsker at det ikke skal fungere på et ubevisst plan :)

Det er en endring på gang ift. å oppsøke healere, men slike alternative behandlingsmetoder er fortsatt uglesett av mange. Så dette kan jo skremme enkelte fra å ikke prøve å utvikle evnene sine en gang, ja.
Antall ord: 146
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Healing 'energi', og healere

Innlegg av Bearchild »

Jeg tror bekreftelser er det som underbygger troen på egne evner. De fleste har vel begynt i det små og utvidet repertoaret etterhvert som de får tilbakemeldinger fra klienter?
Jeg oppsøkte en healer med en syk hund for mange år siden. Alt denne healeren sa var galt med hunden fikk jeg bekreftet av veterinær få timer senere ved hjelp av røntgen, blodprøver osv.

(Veterinærtimen var bestilt i forkant, besøket hos healeren var en desperat handling for å prøve å gi bikkja litt ekstra "boozt" før undersøkelsene :p )

Ser for meg at å "behandle" små barn og dyr som ikke egentlig har grunnlag for forventninger eller kan lyve må være fin trening. :)
Antall ord: 118
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Healing 'energi', og healere

Innlegg av jeditrond »

Bearchild skrev:Jeg tror bekreftelser er det som underbygger troen på egne evner. De fleste har vel begynt i det små og utvidet repertoaret etterhvert som de får tilbakemeldinger fra klienter?
Jeg oppsøkte en healer med en syk hund for mange år siden. Alt denne healeren sa var galt med hunden fikk jeg bekreftet av veterinær få timer senere ved hjelp av røntgen, blodprøver osv.

(Veterinærtimen var bestilt i forkant, besøket hos healeren var en desperat handling for å prøve å gi bikkja litt ekstra "boozt" før undersøkelsene :p )

Ser for meg at å "behandle" små barn og dyr som ikke egentlig har grunnlag for forventninger eller kan lyve må være fin trening. :)
Tilbakemeldinger er viktige, spesielt i begynnelsen :) Har også fått meg noen korreksjoner underveis når jeg forsøker å rense på samme måte overalt, var blitt litt blasert rett og slett. Da fikk jeg meg en liten aha-opplevelse og påminnelse om at enhver husrens egentlig er unik selv om de har mange likhetstrekk. Så jeg har innsett at jeg må gå inn i enhver slik situasjon som om det skulle være den første for ikke å spenne ben på meg selv åndelig sett :)

Regner med at det blir det samme for healere, etter en stund kan det være man tror man kan alt hvis man ikke passer på seg selv :)
Antall ord: 235
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links