Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisin- Ryggsmerter kan skyldes knivdrap i tidligere liv

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

- Ryggsmerter kan skyldes knivdrap i tidligere liv

Innlegg av Asbjørn »

- Ryggsmerter kan skyldes knivdrap i tidligere liv
Kommunelegen i Hemne mener smerter kan forklares med ting som har skjedd i ditt forrige liv.
Kilde: http://www.nrk.no/trondelag/--smerter-k ... -1.7658881

Av Lise Sørensen Karin Jegtvik Oppdatert 06.06.2011, kl. 15:09

På samme måte som traumer i barndommen kan føre til symptomer og sykdom, mener kommunelege Hans Holger Ahlsdorff hendelser i tidligere liv kan prege helsen vår.

Finner traumer
– Gjennom hypnose fører jeg pasienten tilbake til disse traumene. I alle bor det minner fra tidligere liv. Denne terapien kan brukes på angst og depresjoner, men også fysiske smerter, sier Hans Holger Ahlsdorff.

Denne hypnoseformen kalles regresjon. Pasientene blir ledet inn i hypnosen gjennom en guidet meditasjon.

– En pasient trodde han fikk hjerteinfarkt, men det som skjedde var at han ble drept. En annen gang opplevde jeg at en person i hypnose begynte å snakke et annet språk, sier Ahlsdorff til Adresseavisen.

Skjønner at folk er skeptiske
Han skjønner at folk er skeptiske, han var selv veldig kritisk før han ble tvunget til å være med på en regresjon da han tok hypnoseutdanning. I dag har han Norges første master i hypnoterapi.

– Jeg opplevde at jeg var en ridder i middelalderen, etter behandlingen var smerter jeg hadde i mage og ører borte. Det er det mest fascinerende jeg har opplevd i hele mitt liv.

Ahlsdorff er ikke redd for å bli oppfattet som useriøs, for han mener resultatene av behandlingen er så bra.

– Jeg spør meg selv hver eneste dag hvorfor dette ikke brukes mer av leger i behandlingen av pasienter. Det kan hjelpe pasienten veldig mye.

Bruker også tradisjonell medisin
Selv bruker han hypnose daglig, han mener kombinasjonen mellom tradisjonell medisin og regresjonsterapi er en god kombinasjon.

Gjennom regresjon kan man ifølge legen finne traumet som ligger i bunnen og bearbeide dette. Men noen sykdommer kan man ikke behandle på andre måter enn med medisin.

– Du kan ikke nekte en diabetiker insulin, sier Ahlsdorff. Han synes heller ikke dette er en behandlingsform som passer for alle.

– Lite med medisin å gjøre
Fungerende fylkeslege i Sør-Trøndelag, Ragnar Hermstad, mener det er uvanlig at en lege bruker episoder fra tidligere liv i behandlingen av pasienter.

– Å tro på tidligere liv er en trosretning og har lite med medisin å gjøre. Men akupunktur og hypnose er aksepterte behandlingsformer for norske leger, sier Hermstad til avisen.

Han synes alternative behandlingsmetoder er helt greit så lenge det blir gjort klart for pasienten at dette ikke er en del av den vanlige behandlingen, og at det blir gjort på fritiden.


Ahlsdorff er aldri blitt klaget inn til Helsetilsynet. Han er i ferd med å avslutte som kommunelege i Hemne. I slutten av juni reiser han tilbake til sitt hjemland Tyskland.

Kilde: http://www.nrk.no/trondelag/--smerter-k ... -1.7658881
Antall ord: 481

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: - Ryggsmerter kan skyldes knivdrap i tidligere liv

Innlegg av Terra »

Synes det var kjempetøft av legen å stå frem og si dette! :lykkelig
Tror dette med traumer og vondter fra tidligere liv er fullt mulig, ja.
Antall ord: 25
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links