Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinSagamesser sin alternative messe ikke så alternativ likevel!

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Sagamesser sin alternative messe ikke så alternativ likevel!

Innlegg av Asbjørn »

Twitter :
Albert Param Nesland
Da har jeg forlatt Alternativ messa på Gjøvik, etter klage fra en av Healerene der og Saga har nå innført tromme forbud på deres messer :(
Kyrre Franck : ( Sjamanistisk Forbund) I dag kl. 15:09
i 2012 når SF startet ble kirkens 300 årige forbud på trommen opphevet. I 2016 innfører Saga messene forbudet igjen. Dette er diskriminering av en persons tro. Å bruke trommen i healinger er en hellig handling og en del av en trossutøvelse. Jeg kan vanskelig tolke dette som noe annet enn ett brudd på loven om forbud mot diskriminering. Rett og slett undertrykking på religiøst grunnlag

Sagamesser ca 15:37
Man kan sikkert oppfatte det slik, men vi er kun opptatt av at andre utstillere ikke skal bli forstyrret. Vi har foredragsrom til trommehealing.
Inger Lise Mjøstrommeren Nervik (Sjamanistisk forbund) ca 16:07
Litt sent å si etter at dere har forbudt trommer på ei messe. Ei tromme er en naturlig del av en healing for mange healere, dere må i såfall ha mange rom til gratis disposisjon for et slikt formål. Jeg ser ikke helt at dere har et godt grunnlag for et slikt forbud. Og som Kyrre sier, er dette antakelig også et brudd på Norsk lovgivning om fri trosutøvelse. Og om tromma forbys, hva med rasler, gong, syngeboller, strupesang mm.?
Param Whitesvan Olsen ca 16:18
Ble ikke tilbudt noe tromme rom på messa, spurte og om jeg kunne få holde trommereise på slutten av en av dagene, men det var det ikke mulighet for. Men det var under healing jeg meget forsiktig og kortvarig stille brukte tromma og som førte til forbudet.
Ovenstående er hentet fra Sagamesser sin facebookside : https://www.facebook.com/sagamesser/

Det såkalte alternative miljøet fortsetter med sine mange krumspring !
Når healere som skal delta på en messe ikke håndterer å høre en tromme i bakgrunnen,
og da spesielt på en alternativmesse,
da er man ikke mye alternativ !

Dersom man må ha det så stille rundt seg, bør man ikke være der det er diverse lyder.
Enten må man skaffe seg et lydisolert rom, eller så bør man rett og slett holde selve healingen et annet sted.

Å forby trommer - som er et av de eldste alternative elementer vi har, er å begrense trosfriheten.
Men hadde tromme kunnet få frem tusenlapper for hvert slag, da ....

Trommehealing, og trommemeditasjon, med mer, er urgammelt, og likevel fullt ut i bruk idag.

Nekter man trommene, nekter man for urgamle tradisjoner, og man stopper det som heter trosfrihet.

Gå inn på sidene til sagamesser, og fortell dem at dette var ikke noe smart trekk...

A
Antall ord: 451

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Sagamesser sin alternative messe ikke så alternativ like

Innlegg av Terra »

Kjente jeg ble litt trist nå. :roll:
At han ikke kunne få et eget rom for å tromme?
Det var rart og trist på samme tid synes jeg.
For jeg tenker, hvor mye kraft er det ikke i tromming? Har jo sett Lilly Bendriss med sin tromme og følte jo kraften helt ut fra tv- skjermen! :-)
Antall ord: 55
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
påtide
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 48
Startet: 21 Jun 2013 12:55
10
Har takket: 6 ganger
Blitt takket: 1 gang

Re: Sagamesser sin alternative messe ikke så alternativ like

Innlegg av påtide »

De får gå over til fjerntrommehealing. Eller få seg en ordentlig jobb. Hva blir det neste! At Olav Moldestad ikke får holde foredrag?
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
tvilerlitt
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 172
Startet: 27 Jan 2010 09:19
14
Kjønn (valgfri): Gubbe.
Lokalisering: Østlandet
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 68 ganger

Re: Sagamesser sin alternative messe ikke så alternativ like

Innlegg av tvilerlitt »

Fint at Sagamessene prøver å få litt orden I galskapen på messene sine, høyst forstyrrende for klienter hos terepautene om en I nabostanden bruker tromme midt iblandt folk og terapauter, det er vannsklig nokk som det er å mota en reading o.l. med masse folk og generell støy rundt seg, tromming har intet der å gjøre etter min mening. Trommereiser I egne rom må det self være rom for, og det har det jo alltid vert... Virker som saken er snudd på hode av en fornærmet trommemann.....
Antall ord: 91

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Sagamesser sin alternative messe ikke så alternativ like

Innlegg av Asbjørn »

Ser ut som om Sagamesser endrer på standpunktet, og vil tilpasse plassering av stands slik at man ikke får samme problematikk ved senere messer ...
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links