Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinDepresjon/angst/tristhet etter å ha fått evne til heale

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

PrazaDoToural
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 04 Aug 2016 11:46
7
Blitt takket: 1 gang

Depresjon/angst/tristhet etter å ha fått evne til heale

Innlegg av PrazaDoToural »

Hei,
jeg er i slutten av 20-årene, var syk i 10 år etter en ulykke og ble i sommer endelig frisk.
Jeg har aldri trodd på noe gud i den form av det man leser i bøker, men alltid vært åpen for at det er mer mellom himmel og jord.
Jeg har heller ikke tenkt noe spesielt over folk som oppsøker såkaldt alternativ behandling, jeg har bare tenkt at det må være en del useriøse aktører fordi man behandler ting man ikke kan se.

Min behandler som hjalp meg beskriver på sine sider at h*n driver med massasje for å hjelpe en kroppsdel.
Men når jeg møter opp blir jeg fortalt at behandleren ønsker å gjøre dette på energi-nivåer.
Jeg blir skeptisk, men sier ja. Og det viser seg å være en av de mest intense opplevelsene jeg har vært med på. H*n sier selv at jeg hittil har hatt den sterkeste reaksjonen av sine pasienter, og at dette er noe jeg også kan gjøre på andre. Men det må komme av seg selv.

Det går noen dager og plutselig (etter det som kjennes ut som lynnedslag i panna) flakker øynene mine like mye som under behandlingen. Jeg blir veldig redd. Men jeg lærer fort å håndtere det og har per dags dato behandlet 3 personer med effekt.

MEN, etter hver gang jeg gjør dette her blir jeg ekstremt nedfor. Jeg bare gråter og gråter og det kjennes ut som jeg er i en sjokktilstand. Når jeg snakker med folk(om hva som helst) virker det såpass surrealistisk det jeg går igjennom at jeg lurer på om jeg egentlig ligger i koma og at dette bare er en drøm.
For hele verden som jeg har kjent den i mange år, er virkelig ikke hva jeg har trodd.
Jeg blir redd for å ikke møte forståelse, miste kontakt med mennesker jeg er glad i og ofte ønsker jeg at jeg aldri hadde fått denne "gaven".
Jeg føler et veldig stort ansvar.
Samtidig som jeg føler at jeg har blitt litt robba fra å bare være uvitende og frisk.
Jeg liker heller ikke tanken jeg hører ofte om at "alt skjer for en grunn", for hvor fritt lever man egentlig da?
Det er ca 1mnd siden det åpnet seg og jeg er nok fortsatt i sjokktilstand så beklager om det virker litt mørkt.

Det jeg lurer:
1. Hvordan opplevde du å "plutselig" ha denne gaven? Noen fler som slet med depresjon, angst eller tristhet?
2. Dette høres nok veldig teit ut, men går det ann å "lukke" dette? Evnt ikke bruke krefter på noen måneder/år til man faktisk klarer å følge med på hva som skjer?
Antall ord: 476

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Depresjon/angst/tristhet etter å ha fått evne til heale

Innlegg av jeditrond »

1. Du tar nok inn følelsene til de personene du healer, du går antagelig veldig dypt ned i det som plager dem når du jobber. Dette er både guffent og slitsomt å oppleve, så jeg skjønner godt at du er sjokkert over å bli kastet ut i det på denne måten. Jeg ble i min tid kastet ut i husrens"bransjen" fordi mine hjelpere mente jeg var klar nok, var litt i sjokk dagen etter og tom for krefter fordi jeg hadde brukt av egne energireserver fremfor å hente energi utenfra.

Ang. dette med fri vilje så bruker vi deler av den før vi blir født for å bestemme visse milestener i det kommende livet. Dermed kan dette med at alt sies å ha en mening virke som om det hindrer vår frie vilje, selv om det egentlig er et utslag av fri vilje brukt på den andre siden :)

2. Jeg antar at hvis du lar være å bruke evnene dine en stund, vil de dempe seg, men ikke forsvinne helt. Du bør også unngå butikker osv. på de mest stressede tidspunktet på dagen fordi du antageligvis også får evnen til å fange opp andres overflatefølelser også. Greit å ha som en slags advarsel mot "slemme" mennesker, men også veldig slitsomt om man tar alt til seg. Et slags tips jeg har fått er å si til seg selv at "dette er ikke mitt" eller visualisere at det kastes langt vekk fra deg eller noe. Her må du rett og slett prøve deg litt frem, finne en metode som fungerer for deg.
Antall ord: 268
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
PrazaDoToural
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 04 Aug 2016 11:46
7
Blitt takket: 1 gang

Re: Depresjon/angst/tristhet etter å ha fått evne til heale

Innlegg av PrazaDoToural »

Tusen takk for svar :)
Første person jeg testet på gikk jeg inn i alle dens stress og problemer.
Ekstremt slitsomt! Da holdt jeg hånden over magen hvor hun selv sa angsten lå.
Og istedet for å tenke på å bare motta energi, så fokuserte jeg på mageområdet.
Noe jeg ALDRI skal gjøre igjen, hehe!

Men på de 3 jeg behandlet (friske venner) har jeg aldri tatt på deres uro.
Jeg fokuserer kun på et ledd som sitter feil på alle mennesker (atlas/C1) rett før jeg starter.
Og under behandlingen holder jeg bare i nærheten av det og fokuserer på å motta lyset.
Leddet retter seg opp (bena blir like lange, så man kan fysisk se at det fungerer). Akkurat slik som jeg ble behandlet selv.

Kjøpesenter og store folkemengder går helt fint, faktisk bedre enn før jeg fikk denne "egenskapen".

Jeg føler meg klar for å fortelle kroniske syke at dette leddet er roten i mye/det meste vonde.
Evnt henvise til en som gjør dette fysisk med massasje.
Men jeg føler meg absolutt ikke klar for alt det andre :(
Antall ord: 189

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Depresjon/angst/tristhet etter å ha fått evne til heale

Innlegg av Terra »

Det er vel som med voksesmerter. En kan ikke vokse uten smerter. Jeg tror det er det du opplever. Plutselig handler ikke verden bare om å rulle frem og tilbake fra jobb og hjem å spise kjøttkaker. Det er mer mellom himmel og jord og det er det som må utforskes. Leves ut. Oppdages. Livet er plutselig ikke lenger så enkelt. Det man sier og gjør får plutselig mer mening. Man vet at man gjør en forskjell. På godt eller vondt. Vi velger selv. Hva vi vil gjør ut av det livet vi lever her og nå. Som barn leker man og har det gøy. Når man blir voksen tenker man før man handler, ønsker å gjøre rett og godt for seg. Være en forskjell. Gjøre verden til et bedre sted for seg selv og andre. Og da kommer tankene. Hva som er rett og galt. Hva som gavner og hva som ikke gjør det. Voksesmerter... No brain, no headacke osv. ;-)
Antall ord: 170
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Depresjon/angst/tristhet etter å ha fått evne til heale

Innlegg av jeditrond »

Jeg har full forståelse for at du kvier deg for å fortelle om denne nye og langt større verdenen du har dumpet inn i til folk flest. Mange av disse vil ikke tro deg, vil ikke høre på deg, kan også finne på å stemple deg som sprø osv. Løsningen her er å sile ut hvem du forteller til rett og slett, det er ikke løgn å ikke fortelle om healingevner o.l. Jeg har ikke fortalt om husrens o.l. til alle i min bekjentskapskrets eller på jobb f.eks. Jeg ser an folk før jeg åpner opp om det, mange synes jeg er rar nok som skriver bok om en avansert oldtidssivilisasjon, vel så avansert som dagens :)
Antall ord: 121
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Nattstjerne
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 95
Startet: 20 Feb 2011 22:17
13
Kjønn (valgfri): Dame
Lokalisering: Sunnmøre
Har takket: 40 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Re: Depresjon/angst/tristhet etter å ha fått evne til heale

Innlegg av Nattstjerne »

Vil anbefale deg å jorde og rense deg.Ellers enig med di andre som svarte deg.Lykke til.
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !