Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinDet gamle Nicket mitt har fått en ny konkurrent :

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Det gamle Nicket mitt har fått en ny konkurrent :

Innlegg av Asbjørn »

De som kjente meg for endel år siden, vet at jeg hadde et nick som var som følger : --asea-- ( ASbjørn Einar Aamot )
Da jeg valgte dette på 80-90 tallet, -den gang vi brukte telefonmodem for å koble på "nett"; så var det om å gjøre å ha et "nick". aea - blei liksom ikke sving på, men asea var...
Måtte flire for noen uker siden, ei som også er alternativ, skrev at "asea forbedret mitt liv" på profilen.
Hallo, liksom ? asea - meg ??
Men nei, det var ikke helt det ;)
Derimot et ny oppdagelse - som går på signaler i menneskekroppen. Eller ny oppdagelse er det ikke, de oppdaget og fikk nobelspris i 1988:
"The Nobel Prize in Physiology or Medicine 1998 was awarded jointly to Robert F. Furchgott, Louis J. Ignarro and Ferid Murad "for their discoveries concerning nitric oxide as a signalling molecule in the cardiovascular system.""
https://www.nobelprize.org/prizes/medic ... 8/summary/
Men - dette stoffet - som er en del av kroppens eget signalsystem, var ikke stabilt i mer enn ca 5 minutter, før det gikk tilbake til salt. (natrium-klorid) og vann.
Men de klarte da å stabilisere disse molekylene opp til et år, og dermed hadde man noe som kunne deles med flere.
Nysgjerring som jeg er, så måtte jeg teste, - da jeg som folk flest har litt utfordringer med helsa, - artritt ( gikt), allergier, vomde knær, vond rygg, og litt anna plukk.
Nå etter en måned, så merker jeg selv forbedring på knærne ( var vondt å gå i trapper, spesielt ned trapper), - nesten helt vekke. Huden på hendene var som sandpapir, - vel nå er den mjuk og fin, selv uten fuktighetskrem.
Ofte når jeg ser slike saker, så er jeg nysgjerrig, men og skeptisk, og må teste selv før jeg tror på at det virker.
Og, nå - ca 1 mnd senere, så må jeg tilstå, det skjer noe i kroppen, noe bra.
Men sjekk disse to videoene, - de forteller egentlig bedre enn meg:
DW4ULkUnVVU
og denne :
https://vimeo.com/251419208

A
Antall ord: 342

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Det gamle Nicket mitt har fått en ny konkurrent :

Innlegg av Morris »

Du vet... googler man et ord på internett er det utrolig mye rart som skjer med det søket i løpet av under et sekund...

(Asea er et amerikansk nettverksselskap grunnlagt i 2009 av Verdis Norton og James Pack. Selskapets hovedkontor ligger i Salt Lake City i Utah.

Aseas hovedprodukt er vann på flaske som oppgis å inneholde bordsalt, men som skal være prosessert på en spesiell måte slik at det inneholder redox signalmolekyler.) :-)
Men interessant funn av deg med disse oppdagelsene som gir bedre helse! Så internett kan gi mye tilbake om man bruker det på riktig måte. Likevel skal man være forsiktig med alternative produkter som skal gjøre så mye bra for kroppen.
https://no.wikipedia.org/wiki/Asea
Antall ord: 126

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Det gamle Nicket mitt har fått en ny konkurrent :

Innlegg av Asbjørn »

Ja, det er helt rett som du sier, Internett har utrolig mye rart !
Og det er litt der et vesentlig punkt ligger ;
https://forskning.no/internett/kan-du-s ... ia/1038651
Det grunnleggende problemet med Wikipedia er at hvem som helst kan skrive hva som helst. Da kan man lett tenke seg at noen av de som vil skrive om et bestemt tema er mennesker med veldig sterke synspunkter.

- Det kan bety at det er tilfeldig om det du leser på Wikipedia er faglig etterrettelig, eller om det er ideologisk styrt. Særlig kan dette bli et problem hvis de som leverer materiale er organiserte grupper av mennesker med ekstreme og kontroversielle synspunkter.
Aseas hovedprodukt er vann på flaske som oppgis å inneholde bordsalt, men som skal være prosessert på en spesiell måte slik at det inneholder redox signalmolekyler.


Ja, det er rett, i utgangspunktet er kombinasjonen av saltvann identisk med den vi finner i alle våre celler.
( Vannforgiftning er en tilstand der for høyt vanninntak medfører for lave saltkonsentrasjoner i kroppen
https://www.nettavisen.no/nyheter/fakta ... 38009.html)

Det som skjer i cellene, er at litt av saltet og vannet splittes kjemisk, slik at vi får na+cl+h+o atomer, og disse kombineres så disse signalmolekylene.
Desverre skjer dette mest når vi er små, og etterhvert som vi vokser, og så eldes, så avtar denne produksjonen, tilsvarende redusert insulinproduksjon hos eldre, ikke bare på grunn av alder, men og på grunn av miljøgifter og annet vi får inn i kroppen via bla.a. mat.
I kroppen er disse molekylene ikke stabile, og går tilbake til nettopp bordsalt (na-cl) og vann.
Dermed var det "umulig" i mange år å lage noe som holdt over tid.
ASEA har klart nettopp det, - og holdbarhetstiden før det går tilbake til salt og vann er lang, men man sier at eldre enn ett år vil så mye av signalmolekylene gå over til salt og vann, at de begynner å miste effekt.
Så lenge signalmolekylene består, vil man kunne kjenne litt "svømmebasseng-lukt" - av drikken, nettopp fordi det er clorid tilstede.
Man bør ikke spise eller drikke noe inne 10-15 minutter før eller etter man tar til seg drikken, da drikken kan påvirkes av mat/drikke, og dermed gå i oppløsning / tilbake til salt og vann. Og da er vitsen vekke.

Jeg er selv skeptisk på nye "vidunderkurer", og vil ikke anbefale noe som ikke virker.
For en måned siden, ble jeg overbevist om at dette burde prøves ( for egen del), da jeg er i kommet i "reservedelsalderen", mao, en begynner å få litt plager.
Og nå, etter ca 1 måneds bruk, så merker jeg personlig forandringer til det bedre.
Som nevnt, så har jeg knær som jeg slet med når jeg skulle opp og ned trapper, og oppdaget for ca 14 dager siden at smertene var vekk. ( ikke 100% vekk, men nesten).
Huden på hendene som var som sandpapir, er nå myk og elastisk på en helt annen måte enn før.
Smerter i skuldra har dempet seg, og gikta i fingrene ( som tidvis er ganske vonde), påvirkes av geleen som jeg har fått tak i fra ASEA. ( påføre 3 ggr i løpet av 5 minutter).

Dette betyr for meg at jeg kan redusere på smertestillende, som og gjør at jeg får følgende tanke:
Kritikk av produkter kommer veldig ofte fra de som ikke vil ha deg som konkurrent. Enten direkte, eller via stråmenn.

ASEA kan reklamere med internasjonalt anerkjente laboratorier, fordi de har grunn for det, ellers ville disse laboratoriene gått til sak mot de, dersom de forfalsket forskning.

(Se ca 1 min 45 sek ut i videoen)
kKwwn9J3G1U

Men uansett, jeg hadde ikke kommet frem med dette, om jeg selv ikke hadde merket forskjell !
Selvfølgelig, jeg påstår ikke at dette VIL virke på alle mennesker, - vi er forskjellige, vi har forskjellig DNA,
men jeg vet at det virker iallfall bra på meg.
Så får andre teste for seg ;)

A
Antall ord: 695

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links