Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisintemperaturmåling i hendene under healing

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
sissa.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 55
Startet: 22 Des 2004 18:40
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sørlandet

temperaturmåling i hendene under healing

Innlegg av sissa. »

Når jeg healer, så føles det som om hendene mine brenner.
så jeg begynte å lure på om hvor mange grader hendene mine holder når jeg healer.

Så jeg tok frem et termometer... men til min store skuffelse ble det bare 36.9 grader... Det føles liksom som om det er golvarmt, og mye høyere enn kroppstemperaturen.

Noen som har noe fornuftig å komme med? noen som kommer over 37 grader, kanskje?

:P sissa
Antall ord: 76
Livet er sjelens jordreise.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Jeg tror det er hvordan energien stimulerer nervesensorene som gir en varmeopplevelse. M.a.o. ingen fysisk temperaturstignig, kun sansing.
Antall ord: 20
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 483
Startet: 27 Jan 2005 12:01
19
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av larsrolle »

Heia skrev:Jeg tror det er hvordan energien stimulerer nervesensorene som gir en varmeopplevelse. M.a.o. ingen fysisk temperaturstignig, kun sansing.
Mja, jeg vet ikke det helt.
Som det er sagt så kan det ikke måles en temperaturstigning men den er der i fullt monn.
Personlig må jeg mange ganger skylle hendene under kalt vann for å kjøle dem av. Det oppstår også røde og hvite prikker inne i hendene som er veldig synlige etter en healing. Jeg har også opplevd å få små blemmer.
Så at det skjer noe med hendene under en healing kan ikke dras i tvil.
Andre synspunkter ?
Antall ord: 105
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

larsrolle skrev:
Heia skrev:Jeg tror det er hvordan energien stimulerer nervesensorene som gir en varmeopplevelse. M.a.o. ingen fysisk temperaturstignig, kun sansing.
Mja, jeg vet ikke det helt.
Som det er sagt så kan det ikke måles en temperaturstigning men den er der i fullt monn.
Personlig må jeg mange ganger skylle hendene under kalt vann for å kjøle dem av. Det oppstår også røde og hvite prikker inne i hendene som er veldig synlige etter en healing. Jeg har også opplevd å få små blemmer.
Så at det skjer noe med hendene under en healing kan ikke dras i tvil.
Andre synspunkter ?
Men er hendene dine varme å ta på for andre, eller er de "normaltempererte?" For jeg har ofte kalde hender selvom jeg opplever dem som om de er glovarme. Og at selv om hendene mine er kalde, så overføres energien og varmer opp huden til den jeg tar på. Derfor har jeg tenkt at varmeutviklingen er mer "metafysisk".... :roll:
Antall ord: 165
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 483
Startet: 27 Jan 2005 12:01
19
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av larsrolle »

Heia skrev:
larsrolle skrev:
Heia skrev:Jeg tror det er hvordan energien stimulerer nervesensorene som gir en varmeopplevelse. M.a.o. ingen fysisk temperaturstignig, kun sansing.
Mja, jeg vet ikke det helt.
Som det er sagt så kan det ikke måles en temperaturstigning men den er der i fullt monn.
Personlig må jeg mange ganger skylle hendene under kalt vann for å kjøle dem av. Det oppstår også røde og hvite prikker inne i hendene som er veldig synlige etter en healing. Jeg har også opplevd å få små blemmer.
Så at det skjer noe med hendene under en healing kan ikke dras i tvil.
Andre synspunkter ?
Men er hendene dine varme å ta på for andre, eller er de "normaltempererte?" For jeg har ofte kalde hender selvom jeg opplever dem som om de er glovarme. Og at selv om hendene mine er kalde, så overføres energien og varmer opp huden til den jeg tar på. Derfor har jeg tenkt at varmeutviklingen er mer "metafysisk".... :roll:
Du har nok rett i det fordi andre kan føle (varme)energien men ikke at hendene er spesielt varme.
Så ja, den varmen er ikke fysisk men kjennes på avstand av andre, selv om hendene i seg selv, kan være fysisk kalde.
Egentlig et merkelig fenomen. :shock:
Antall ord: 215
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shikaru~
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 169
Startet: 01 Mai 2005 20:19
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Rælingen en plass

Innlegg av Shikaru~ »

folk som kjenner på henda mine når jeg gjør det sier at de er glovarme.

har hørt en tshhhh lyd i bassenget når jeg tok henda uti i en svømmetime en gang. vannet var ganske kaldt syns de andre da. syns det var varmt jeg :P
Antall ord: 50
Parkour for life!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DANNi

Innlegg av DANNi »

Det du sier med blemmer og prikker og sånt i hendene dine lars, er nok at du tilpasser deg en høyere frekvens.. For hver gang du healer eller lar energien/frekvensene strømme igjennom deg, så hever du frekvensen din endel der og da, men også permanent.. Den fysiske kroppen viser da også tydelige tegn til det noen ganger, tenker jeg. Jeg har ikke fått blemmer, men har hele tiden veldig tydelige hvite prikker, og en fast rød "flekk"...

En annen ting, er at jeg tror man oppfatter frekvensene og hva de gjør med blokkeringer og auraen osv, helt ulikt fra gang til gang, fordi man er i ulikt humør, har forskjellige blokkeringer osv.. Derfor vil flere personer ha helt ulike opplevelser av en å samme hånd, på samme tid..

Dette tror jeg, men det ligger sikkert enda mer i det da..

Klem
Antall ord: 149

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilde
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 14
Startet: 04 Feb 2005 01:17
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Vilde »

DANNi skrev: En annen ting, er at jeg tror man oppfatter frekvensene og hva de gjør med blokkeringer og auraen osv, helt ulikt fra gang til gang, fordi man er i ulikt humør, har forskjellige blokkeringer osv.. Derfor vil flere personer ha helt ulike opplevelser av en å samme hånd, på samme tid..

Dette tror jeg, men det ligger sikkert enda mer i det da..

Klem
Tror du er inne på noe vesentlig der :)

Røde/hvite prikker og små blemmer har jeg også erfart.
Har opplevd flere ganger å nesten brenne opp av varme på hendene - bare for å oppdage at jeg ikke er spesielt varm allikevel......det er "luften" rundt hendene og da gjerne fra albuene og ned som koker.

Jeg var også inne på tanken å måle temperaturen på hendene, helt til jeg ble klar over at det var energien som var varm og ikke hendene mine - stort sett. Ikke sånn varm, selv om det kjennes sånn ut :)
Antall ord: 163

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shikaru~
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 169
Startet: 01 Mai 2005 20:19
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Rælingen en plass

Innlegg av Shikaru~ »

hos meg skjer det inne i henda også. svetter etterhvert når jeg gjør det.
I det sisste har jeg klart det på beina også, men det er rett og slett av kjedsomhet.
Antall ord: 34
Parkour for life!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 483
Startet: 27 Jan 2005 12:01
19
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av larsrolle »

DANNi skrev:Det du sier med blemmer og prikker og sånt i hendene dine lars, er nok at du tilpasser deg en høyere frekvens.. For hver gang du healer eller lar energien/frekvensene strømme igjennom deg, så hever du frekvensen din endel der og da, men også permanent.. Den fysiske kroppen viser da også tydelige tegn til det noen ganger, tenker jeg. Jeg har ikke fått blemmer, men har hele tiden veldig tydelige hvite prikker, og en fast rød "flekk"...

En annen ting, er at jeg tror man oppfatter frekvensene og hva de gjør med blokkeringer og auraen osv, helt ulikt fra gang til gang, fordi man er i ulikt humør, har forskjellige blokkeringer osv.. Derfor vil flere personer ha helt ulike opplevelser av en å samme hånd, på samme tid..

Dette tror jeg, men det ligger sikkert enda mer i det da..

Klem
Interresant tanke DANNi men det høres riktig ut.
Det med at det føles veldig forskjellig fra person til person, er også en erfaring man får etterhvert.
Jeg vet at den største/sterkeste energien dannes når det er personer som virkelig trenger sterk hjelp og dette er noe hendene føler og ikke jeg.
Det er også i de tilfellene det har dukket opp små blemmer inne i hånden min etter healingen. Disse forsvinner imidlertid fort etter at jeg har skylt hendene i kalt vann, dess kaldere jo bedre.
Antall ord: 245
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tanja3434

Innlegg av tanja3434 »

Hmm det har jeg igrunn aldri tenkt noe over :) Hetende varme og prikker er velkjent for meg :D men ikke blemmer
Healing er fantastisk og veldig nyttig :wink:
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bjørn

Innlegg av Bjørn »

Menneskekroppen er normalt ca 37 grader men vi kan kjenne oss varme eller ha varme hender fordi vi utsondrer mer varme enn vanlig enkelte ganger. Det er slik kroppen klarer å holde en jevn temperatur. Mengden av varme du utsondrer gjennom hendene kan ikke måles med termometer, siden termometeret bare måler temperatur og ikke varmeenergi pr sekund. Kanskje man kunne gjort forsøk med kalorimeter for å vise at man kan styre varmen i hendene med viljen?

Jeg har alltid hatt varme hender, men bruker det sjelden. Er det noen bra nettsteder som forklarer hvordan man kan utvikle denne evnen? Jeg kjenner vanligvis etter konsistensen/spensten i huden hvor det sitter spenninger og smerte i kroppen, og bruker vanlige masasjeteknikker etter det. Jeg kan ikke helt forklare hvordan jeg kjenner det, men jeg bare stryker fingrene lett over huden og da kjenner jeg liksom blokkeringer og tetthet i vevet som tyder på smerter og ømhet dypere ned. Når jeg har prøvd å bruke hendene til healing så føler jeg en slags strøm av varme.
Antall ord: 177

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DANNi

Innlegg av DANNi »

Bjørn, det stemmer sikkert det.. Til en viss grad, for under healing så hakke kroppen min mye stabil og riktig temperatur skal jeg si deg.

Når jeg står å healer, så kan jeg bli glovarm i hele kroppen. Så varm at jeg egentlig burde starte uten genser lissom... Til vanlig kan jeg sitte med tynn genser jakke på rommet mitt, for det er behagelig. Men litt inn i en healing seanse så pleier jeg å svette av varme.. I healing kretsen min så er jeg en av de med minst registreringer, altså ikke så mange ting som tyder på at det skjer noe "rart", bortsett fra på pasientene da.. Altså, for min del så opplever jeg ikke så mye, bortsett far i hendene og etter litt varme i hele kroppen.. Healing frekvensene gjør noe med kroppen, og under en seanse (ihvertfall med Reconnective Healing) så kan det skje massevis. Det virker ikke som om kroppen til verken pasienten eller healeren har i så mye balanse under en seanse alltid, men at man blir bedre det skal jeg love dere :wink:
Antall ord: 181

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sissa.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 55
Startet: 22 Des 2004 18:40
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sørlandet

Innlegg av sissa. »

DANNi skrev:Bjørn, det stemmer sikkert det.. Til en viss grad, for under healing så hakke kroppen min mye stabil og riktig temperatur skal jeg si deg.

Når jeg står å healer, så kan jeg bli glovarm i hele kroppen. Så varm at jeg egentlig burde starte uten genser lissom... Til vanlig kan jeg sitte med tynn genser jakke på rommet mitt, for det er behagelig. Men litt inn i en healing seanse så pleier jeg å svette av varme.. I healing kretsen min så er jeg en av de med minst registreringer, altså ikke så mange ting som tyder på at det skjer noe "rart", bortsett fra på pasientene da.. Altså, for min del så opplever jeg ikke så mye, bortsett far i hendene og etter litt varme i hele kroppen.. Healing frekvensene gjør noe med kroppen, og under en seanse (ihvertfall med Reconnective Healing) så kan det skje massevis. Det virker ikke som om kroppen til verken pasienten eller healeren har i så mye balanse under en seanse alltid, men at man blir bedre det skal jeg love dere :wink:

Jeg kjenner meg så utrolig godt igjen her!

Når jeg begynner å heale, kan jeg fryse veldig. Så blir hendene varme, brennende varme! Og så blir jeg så klam og varm at jeg har lyst til å hive av meg genseren. (men det hadde vel ikke tatt seg så bra ut å stå i bh'en på jobb... :D ) og når jeg er ferdig med healingen blir jeg ofte litt frysen igjen... hmmm...

Sissa
Antall ord: 255
Livet er sjelens jordreise.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shikaru~
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 169
Startet: 01 Mai 2005 20:19
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Rælingen en plass

Innlegg av Shikaru~ »

slipper jeg ut varme konstant jeg da eller? er alldri kald omtrent jeg.
Antall ord: 13
Parkour for life!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links