Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserÅ øve telepati

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bob_stew
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 178
Startet: 12 Jul 2006 00:18
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 2 ganger

Å øve telepati

Innlegg av Bob_stew »

For denne tråden definerer jeg telepati som "mellommenneskelig kommunikasjon gjennom andre medier enn de fem fysiske sansene". Man kan sikkert diskutere hvorvidt det er riktig å sette som en selvfølge at det er kun fem fysiske sanser og at telepati følgelig ikke fungerer på "fysisk" plan, samt at telepati kan fungere mellom alle slags levende vesner, ikke bare mennesker, men dere skjønner hva jeg mener. Om ikke, bare spør.

Jeg vil gjøre et forsøk på å starte en tråd om telepati som går litt mer i dybden enn hvorvidt det er mulig.

Jeg ønsker altså absolutt ingen svar som omhandler hvorvidt telepati er mulig; hverken sarkastiske skeptiker-svar eller ivrige konfirmasjoner på at det går an. Det betyr ikke at du må ha "god peiling" på telepati. Det kan være interessant å høre om en episode hvor du har prøvd og fått det til èn gang, om du går litt i dybden og svarer på det jeg spør om under.

Jeg ønsker ikke innlegg av typen "hvis [en av de andre her i tråden] kan det, demonstrer det for meg!" i denne tråden, delvis fordi det vil hindre tråden i å være konstruktiv for de som praktiserer telepati og delvis fordi jeg uansett aldri har hørt om noen som har 100% treffsikkerhet hver gang, bare større treffsikkerhet enn forventet ved gjetting. Dermed er det helst over tid en demonstrasjon foregår, med mindre man har flaks eller er veldig god, og det gidder de fleste ikke å ta seg bryet med.

Spørsmålene mine er rettet til de som driver med eller har drevet med telepatiøvelser der en sender og en mottar. Hva slags måte å sende/motta på ser ut til å fungere best for deg, og hva slags ting er det lettest å øverføre?

Hva har størst tendens til å lykkes; overføring av lyder, synsintrykk, konsepter eller hva?
Hva slags lyder? Hva slags synsinntrykk? (Fargesterke/svart-hvitt? Stillestående/i bevegelse?) Hva slags konsepter? Følelser?

Og ikke minst, *hvor* visualiserer du gjerne bildet når du sender, og hvor forventer du at det skal komme opp når du mottar? På en usynlig plass foran deg, *inne i* hodet eller "i et eget tanke-rom"?

Må du sitte stille? Hjelper det å meditere først? Hjelper visse følelser? Spiller ting som hva du spiser, hvor mye du har sovet etc inn?

Det er helt unødvendig å svare på alle spørsmålene over, de er bare eksempler. Har du i det hele tatt funnet ut noe om hva som har en tendens til å lykkes (for deg)?

(Jeg kommer med egne innspill snart.)
Sist redigert av Bob_stew på 20 Mai 2007 01:31, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 454
Telepatè - Dessert utenfor rekkevidde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
freespirit
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 370
Startet: 14 Apr 2007 20:05
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: fantasia;)
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av freespirit »

Dette vil jeg også vite mye om.. Så jeg håper du får svar :D
Antall ord: 15
Æ e ækte finnmarking!!:D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Wow, Bob!
Mange statements der, slik at du fraber deg om ekle kommentarer.
Synes nesten det er DET som skulle stått i de evindelig plagsomme grå feltene vi har fått på forumet her nå, jeg.. :lol:

Vel, tilbake til det du spør om... Jeg har ikke allverdens å tilføye her, men jeg kan ihvertfall si litt om det jeg har opplevd, og jeg har ikke øvd noe spesielt, men litt... det er derimot av så personlig karakter mye av det som jeg har gjort, at det egner seg ikke for forumets offentlighet... :P Så du får det lille av det lille jeg har å gi:

Har du noen gang kommunisert med noen på et slikt plan at dere nærmest forstår hverandres kroppsspråk og alle slags små subtile hint uten å snakke?
Da nærmer du deg. Det kan gjerne være noen du har vært i forhold med, evt. barndomsvenner som du enda har kontakt med, eller som du har hatt mye kontakt med. Cluet ligger i det "skjulte" språket. Har en først opparbeidet non-verbal kommunikasjon, så er du på god vei tror jeg...

Det å sove lett eller tungt er vel vanlige uttrykk. Det å sove lett og være litt lettere forstyrret av omgivelsene, som f.eks. å være vant til å ha det helt stille når en skal sove, for så å sove når det er storm ute, det gjør jo noe med folk. De får en tendens til å sove litt forstyrret, og de sover gjerne da "lett". De våkner lettere. Når noen er i denne tilstand, så er det helt utrolig hvordan du kan kommunisere med dem telepatisk hvis du er fokusert nok selv. Det er noe jeg sier av egne erfaringer.
Selv visualiserer jeg noenlunde "ord og bokstaver" i hodet mitt mens jeg tenker på ord. Jeg la merke til en radikal endring av måten min å tenke på når jeg kom i 18-19 års alderen. Av en eller annen grunn. Jeg klarer ikke sette helt fingeren på det, men man kan vel si det sånn jeg klarer å formulere det da: Før tenkte jeg mer uten ord, skjønner? Jeg tenkte vel mer abstrakt, uten nødvendigvis bilder eller noe. Tanker var liksom tanker, noe helt for seg selv. Etterhvert begynte jeg å tenke mer i ord. Og ettersom jeg gjorde det var det også lettere å oppnå telepatisk kontakt. Jeg opplever den dag idag, flere ganger med flere forskjellige personer, å skrive det samme som de skriver i samme øyeblikk på MSN, etc. Det er ikke bare tilfeldigheter ettersom det skjer så ofte som det gjør, det er noe jeg velger å tro, det føles veldig riktig ut... vel nok om det... jeg snakket egentlig først og fremst om telepatisk kontakt med noen i samme rom, noen du eksempelvis har et godt forhold til, spesielt kommunikasjonsmessig som sagt.

Min "måte" er å skrike ut ord på. Tenke høyt, men ikke i den forstand av å snakke.
Det er rett og slett morsomt hvor mange ganger den ene kameraten min har sagt "HÆ? sa du noe?" når jeg har ramlet vekk litt... du vet... når noen får "stirra" og de sitter i sin egen verden... jeg har kanskje tenkt enkelte ting... så har jeg blitt engasjert... du vet... når du får en idé som treffer deg ganske spontant... du tenker "ÅJA!" (bytt ut "ÅJA!" med idéen ;) hehe...) "HÆ? Sa du ikke noe? Jeg syns så tydelig du sa noe..."
Og, vel, jeg tror nok mange kan tenke at jeg "er jo allerede ute av fokus der jeg sitter, så hvordan kan jeg vite 100% sikkert om jeg ikke sa noe heller". Vel, jeg kan ikke si at det var en irrasjonell ressonering. Det er uansett ikke tilfelle det heller, og det er jeg også veldig sikker på. Jeg merker når jeg er i stand til å opprettholde telepatisk kontakt med noen. Selv mener jeg også at det kanskje har noe med veldig subtilt kroppsspråk å gjøre. Underbevisstheten spiller veldig stor rolle. Jeg skal ikke benekte på at det ikke er mulig å "sende tanker telepatisk" (slik definisjonen av telepati er ment).
Men da bevegde jeg meg ut på den isen du ikke ønsket å dra inn her. Jeg måtte liksom bare uttale meg om at jeg tror det er mer naturlig enn vi tror. Sorry :P

Jeg vil ihvertfall, om du ikke allerede har prøvd, å anbefale følgende situasjon:
Ha noen frivillige som er villig til å holde øyenkontakt med deg i lang tid. Da mener jeg virkelig lang tid. Se hverandre i øynene uten å si noe. Må gjerne le eller synes at det blir en litt kinkig situasjon, men fortsett etter det. Gjerne lettest med en av motsatt kjønn, men gjerne kan det også ende opp med noe annet da... uansett, jeg tror du legger ganske godt grunnlag for telepati hvis du først oppnår kommunikasjon på et plan hvor man ikke snakker. Jeg mener det er nøkkel, du beveger deg mot noe, du går gjennom et ledd til et annet. Og telepati - avansert kommunikasjon? Snarere tvert imot, det er nærmest instinktivt, dyrene bruker det. Vi mennesker må bare justere ned vår bevissthet til det åpne og mottakelige nivået. Det er samme nivå som vi sender på. Så gjelder det bare å synkronisere. Via kontinuerlig øyenkontakt eller lignende.

Hvem har ikke opplevd å sitte i et rom uten at noen sier noe for så å si noe, og den andre "skulle akkurat til å si det samme".
Å kalle slikt tilfeldigheter kan i mange tilfeller stemme. I mange tilfeller ikke.

Jeg tror det hjelper å være opplagt ELLER avslappet.
Ja, jeg vet det er to "motsatte" ting, men egentlig ikke. For i begge modus kan en være fokusert på sitt beste. Og jeg tror faktisk avslappet er det beste.
Hvordan du visualiserer tror jeg rett og slett blir en personlig greie, men jeg vil foreslå at du setter deg i et slags modus som når du skal spørre noen. Tenk "jeg spør". Da vil du nok også ved hjelp av kroppsspråket ditt gjør den andre bevisst på det, og du setter dermed automatisk dem også i det moduset du vil ha dem i.

Håper det ga deg noe, dette småkronglete greiene mine her... :)
Jeg er langt ifra noen "ekspert", jeg har bare mange mange episoder og vise til.
Antall ord: 1081
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 424
Startet: 09 Nov 2006 18:06
17

Innlegg av Tom_34 »

Det handler vel egentlig bare om å sile ut informasjon...
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bob_stew
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 178
Startet: 12 Jul 2006 00:18
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Bob_stew »

Tom: Har du forslag til hvordan man best gjør det? :)

Ludo: Veldig interessant innlegg, selv om jeg har inntrykk av at din definisjon av telepati er noe annerledes enn min. Jeg kan forstå og til dels kjenne meg igjen i at det kan hjelpe å tenke "konkret".

Jeg synes jeg ser en tendens som ligner på det du nevnte; å være opplagt *og* avslappet i betydningen at man er vid våken (ikke søvnig), men avslappet, for det er da jeg har best kapasitet til å fokusere. Jeg tror også det er viktig å være litt følelsesmessig engasjert og "oppspilt" (men fokusert), fordi da gjør jeg en bedre jobb underbevisst.

Når det gjelder det med ubevisst kroppsspråk osv: Jeg skulle kanskje nevnt det helt i begynnelsen, men jeg tenker på telepati som i *mellommenneskelig kommunikasjon gjennom andre medier enn de "fem fysiske sansene".* Jeg tar den definisjonen såpass for gitt at jeg glemte å nevne den. Skal legge den til posten min med en gang.

Jeg øver som regel over internett, på IRC eller MSN. Der er kommunikasjonen begrenset til teksten på skjermen, og det er lettere å holde kontroll med at man ikke gir den andre underbevisste hint. ;)

Jeg skal skrive mer om hva jeg selv synes fungerer best for meg etterhvert. :}
Antall ord: 216
Telepatè - Dessert utenfor rekkevidde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 424
Startet: 09 Nov 2006 18:06
17

Innlegg av Tom_34 »

Telepati er vel per definisjon en komunikasjon via psykiske "kanaler". Har ingenting med kroppsspråk ol å gjøre, i såfall ville i selgere være utmerkede telepatister.

Og....nei, jeg har ingen oppskrift på dette, hvert enkelt sinn fungerer på sin egen måte. Som jeg har sagt mange ganger før, søk i deg selv i stedet for kunnskap fra andre.
Antall ord: 64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Tom_34 skrev:Telepati er vel per definisjon en komunikasjon via psykiske "kanaler". Har ingenting med kroppsspråk ol å gjøre, i såfall ville i selgere være utmerkede telepatister.

Og....nei, jeg har ingen oppskrift på dette, hvert enkelt sinn fungerer på sin egen måte. Som jeg har sagt mange ganger før, søk i deg selv i stedet for kunnskap fra andre.
Nei, jeg mener ikke det er basert på kroppsspråk.
Jeg mener likevel at det KAN ha mye med det å gjøre.
Over langdistanser tror jeg derimot på det opprinnelige konseptet.
Antall ord: 98
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Og Bob: "Årvåken" er nok mer det ordet jeg skulle frem til.
Det å være fokusert, enten man er opplagt eller avslappet.

Mottak og sending går på samme frekvens mener jeg, og det er nettopp derfor det fungerer. Alt vi tenker utsondrer energi i form av bølger, og jeg har også stor tro på at hjernebølgene kan være den viktigste faktoren for telepati.
Da er det greit å være i samme sinnsstemning, og jeg mener man kan synkronisere dette via f.eks. øyenkontakt. Eksemplene jeg kom med gjaldt først og fremst en person man er i nærhet av. Jeg tror ikke telepati nødvendigvis har noe med kroppsspråk å gjøre, men når jeg sier at jeg tror det KAN ha mye med det å gjøre, så sikter jeg til oppfatningen av hva mange opplever som telepati, bare at det er forvekslet - ELLER HJULPET FREM - med kroppsspråk som et utgangspunkt. Skjønner? :)
Antall ord: 161
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 424
Startet: 09 Nov 2006 18:06
17

Innlegg av Tom_34 »

ludoburgero skrev:
Tom_34 skrev:Telepati er vel per definisjon en komunikasjon via psykiske "kanaler". Har ingenting med kroppsspråk ol å gjøre, i såfall ville i selgere være utmerkede telepatister.

Og....nei, jeg har ingen oppskrift på dette, hvert enkelt sinn fungerer på sin egen måte. Som jeg har sagt mange ganger før, søk i deg selv i stedet for kunnskap fra andre.
Nei, jeg mener ikke det er basert på kroppsspråk.
Jeg mener likevel at det KAN ha mye med det å gjøre.
Over langdistanser tror jeg derimot på det opprinnelige konseptet.
Her motsier du deg selv på en måte. Du sier at "telepati" har mye med kroppsspråk å gjøre samtidig som du sier at de har med "tankelesning" å gjøre....kroppsspråk er lett leselig for alle som har litt innsyn i den menneskelige psyke å gjøre, det å lese andres tanker er en helt ennen fing.
Antall ord: 157

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

Jeg tror at for å lære telepati og sånn sett andre måter å motta info på så er ikke øving det rette. Eller, kanskje det kan hjelpe å øve kontrollert ved at en tenker sterkt på noe og du prøver å sanse hva vedkommende tenker. Men i det store og hele tror jeg det mest effektive er å legge merke til hva man tror, og deretter merke seg hva som stemmer og hva som ikke stemmer. ved å gjøre det vil man etter lang tid på en måte integrere disse forskjellige følelsene, og det blir nesten automatisert. Slik at du bare vet hva som er og hva som ikke er.

100% sikker blir man vel neppe så lett, fordi selv den beste viser seg jo å ta feil. Men - det funker. Tanker og forventninger spiller såpass stor rolle at det ofte er vanskelig å vite hva man vet og hva man håper eller frykter eller tror - tror på bakgrunn av ting som ahr skjedd eller lignende. Derfor mener jeg det er langt mer effektivt å la det bli integrert som et reaksjonsmønster, selv om det tar lang tid - mange år faktsik. Men til slutt bare er det der.
Antall ord: 199

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Globeline skrev:Jeg tror at for å lære telepati og sånn sett andre måter å motta info på så er ikke øving det rette. Eller, kanskje det kan hjelpe å øve kontrollert ved at en tenker sterkt på noe og du prøver å sanse hva vedkommende tenker. Men i det store og hele tror jeg det mest effektive er å legge merke til hva man tror, og deretter merke seg hva som stemmer og hva som ikke stemmer. ved å gjøre det vil man etter lang tid på en måte integrere disse forskjellige følelsene, og det blir nesten automatisert. Slik at du bare vet hva som er og hva som ikke er.

100% sikker blir man vel neppe så lett, fordi selv den beste viser seg jo å ta feil. Men - det funker. Tanker og forventninger spiller såpass stor rolle at det ofte er vanskelig å vite hva man vet og hva man håper eller frykter eller tror - tror på bakgrunn av ting som ahr skjedd eller lignende. Derfor mener jeg det er langt mer effektivt å la det bli integrert som et reaksjonsmønster, selv om det tar lang tid - mange år faktsik. Men til slutt bare er det der.
Interessante tanker, men det du her beskriver kjenner jeg mer igjen som cold reading enn noe annet, så jeg tror ikke du er inne på hva telepati angår.
Antall ord: 230
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 424
Startet: 09 Nov 2006 18:06
17

Innlegg av Tom_34 »

ludoburgero skrev:
Globeline skrev:Jeg tror at for å lære telepati og sånn sett andre måter å motta info på så er ikke øving det rette. Eller, kanskje det kan hjelpe å øve kontrollert ved at en tenker sterkt på noe og du prøver å sanse hva vedkommende tenker. Men i det store og hele tror jeg det mest effektive er å legge merke til hva man tror, og deretter merke seg hva som stemmer og hva som ikke stemmer. ved å gjøre det vil man etter lang tid på en måte integrere disse forskjellige følelsene, og det blir nesten automatisert. Slik at du bare vet hva som er og hva som ikke er.

100% sikker blir man vel neppe så lett, fordi selv den beste viser seg jo å ta feil. Men - det funker. Tanker og forventninger spiller såpass stor rolle at det ofte er vanskelig å vite hva man vet og hva man håper eller frykter eller tror - tror på bakgrunn av ting som ahr skjedd eller lignende. Derfor mener jeg det er langt mer effektivt å la det bli integrert som et reaksjonsmønster, selv om det tar lang tid - mange år faktsik. Men til slutt bare er det der.
Interessante tanker, men det du her beskriver kjenner jeg mer igjen som cold reading enn noe annet, så jeg tror ikke du er inne på hva telepati angår.
Kan du være så snill å forklare hva DU mener med telepati da??
Antall ord: 245

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

ludoburgero skrev:
Globeline skrev:Jeg tror at for å lære telepati og sånn sett andre måter å motta info på så er ikke øving det rette. Eller, kanskje det kan hjelpe å øve kontrollert ved at en tenker sterkt på noe og du prøver å sanse hva vedkommende tenker. Men i det store og hele tror jeg det mest effektive er å legge merke til hva man tror, og deretter merke seg hva som stemmer og hva som ikke stemmer. ved å gjøre det vil man etter lang tid på en måte integrere disse forskjellige følelsene, og det blir nesten automatisert. Slik at du bare vet hva som er og hva som ikke er.

100% sikker blir man vel neppe så lett, fordi selv den beste viser seg jo å ta feil. Men - det funker. Tanker og forventninger spiller såpass stor rolle at det ofte er vanskelig å vite hva man vet og hva man håper eller frykter eller tror - tror på bakgrunn av ting som ahr skjedd eller lignende. Derfor mener jeg det er langt mer effektivt å la det bli integrert som et reaksjonsmønster, selv om det tar lang tid - mange år faktsik. Men til slutt bare er det der.
Interessante tanker, men det du her beskriver kjenner jeg mer igjen som cold reading enn noe annet, så jeg tror ikke du er inne på hva telepati angår.
Javel - da lurer jeg fælt på hva du mener er cold reading og hva du mener er telepati. Det å lære å kjenne sine følelser har ikke noe med cold reading å gjøre, cold reading er noe du gjør på bakgrunn av det du opplever. Telepati er noe som kan skje over laaaange avstander og i situasjoner der cold reading er totalt umulig. Eller kall det synskhet, intuisjon eller hva du vil - det handler om hva man legger i det.
Antall ord: 314

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 424
Startet: 09 Nov 2006 18:06
17

Innlegg av Tom_34 »

Det er lørdag og jeg blir plagsomt personlig, men hva er det som får norn (nå Ludo) til å føle at h*n kan fortelle alle hva som er riktig vinkling i en slik sammenheng??
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

Tom_34 skrev:Det er lørdag og jeg blir plagsomt personlig, men hva er det som får norn (nå Ludo) til å føle at h*n kan fortelle alle hva som er riktig vinkling i en slik sammenheng??
Hvorfor blir du personlig på lørdager, og hvorfor skriver jeg alltid faktiks i stede for faktisk?

Kanskje lurdo trodde jeg sa at man burde tillegge tanker og forventninger stor verdi, det er jo litt seint. :)
Antall ord: 76

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links