Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserTelepati blant venner og familie

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Telepati blant venner og familie

Innlegg av ludoburgero »

I det siste har jeg opplevd det flere ganger igjen.
Det er noe jeg har opplevd i små doser hele livet, så det kan nok kalles tilfeldigheter.

Men en liten idé til de som brenner inne med skeptiker- og/eller fornektiker-tilnærmelse til dette:

Er det ikke like forutinntatt å si at noe er en tilfeldighet som det er å si f.eks. telepati?

Det nyeste eksempelet jeg kommer på er når jeg i helga var og så "Back to the Future" med en kompis på det såkalte cinemateket. Konseptet fungerer sånn at kinoen har visning på klassiske filmer som er satt opp på et program. I denne forbindelse var det altså ikke teksting på filmen. Jeg la merke til det med en gang, men kompisen min som er vant med å se film uten tekst oppdaget det ikke... før jeg en time uti filmen rent tilfeldig (se der, skeptiker!) for første gang siden filmen begynte tenkte inni mitt eget hodet slik: "Det er flere amerikanere i salen hører jeg, bak meg, rundt meg... hmm... det er sikkert veldig praktisk for de at filmen ikke er tekstet...". Umiddelbart etter, så "skvetter" kompisen min til og hvisker til meg: "Duh! Har du lagt merke til en ting...? Det er jo ikke tekstet!". Jeg flirer litt og sier: "Nei jøss?! Har du ikke lagt merke til det før nå, du?"

Det er som om jeg formelig kan kjenne der og da at han leser hva jeg tenker.
At mine undringer og refleksjoner inni hodet mitt sendte ut signaler, en slags ID, en liten pakke med informasjon eller noe... og så går det opp for ham samtidig som jeg sitter der og undrer.

La oss ta et annet eksempel:

Omtrent hver gang jeg har skullet ringe noen venner eller i familien den siste tiden (et halvt år tilbake og fram til nå), så har jeg fått høre at de hadde akkurat tenkt å ringe meg. Forløpet til dette har vært slik at jeg lenge har tenkt på å ringe før jeg endelig har komt til det og/eller har snakket om vedkommende sammen med samboer... så det er jo morsomme tilfeldigheter da, og disse tilfeldighetene skjer veldig ofte.
Antall ord: 375
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Telepati blant venner og familie

Innlegg av jeditrond »

Det er nok en form for telepati dette :) Har hatt en rekke lignende opplevelser selv, da spesielt med nær familie og nære venner. Antar at disse kringkaster og mottar på en relativt lik frekvens som en selv om man vil, at det er derfor det er lettere å kommunisere med disse på tankenivå enn helt ukjente. Eller kanskje det å ha levd sammen med disse over lang tid har gjort det til at disse ligger på 'speed dial' :D
Antall ord: 78
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Telepati blant venner og familie

Innlegg av UFO »

"Litt" inn i fremtiden - gudene vet når, så trenger vi ikke noen tekniske kommunikasjonsmidler i det hele tatt. Når vi har funnet ut hvordan kommunisere via telepati.

Avstand har null betydning, og ikke bruker telepati noe tid heller. Alt skjer instant. Noe å tenke på for de som skal bosette seg på mars. Man slipper denne lange tidsforskjellen som vil gjøre det umulig å føre en samtale.

Har sjøl opplevet mange tilfeller av noe annet enn det vi kan kalle tilfeldigheter i livet. Og som det nevnes her - spesielt opp mot familie, kanskje mest nære familimedlemmer. Har stor tro på telepati, men så var det det å løse gåten om hvordan utføre det.
Antall ord: 119
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Spaden
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 35
Startet: 09 Okt 2015 00:51
8
Har takket: 23 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Re: Telepati blant venner og familie

Innlegg av Spaden »

Jeg også har hatt mange liknende erfaringer i forhold til slike opplevelser opp igjennom.
Men hva som er forutinntatt å tolke dette som, avhenger vel helt av hva man velge å tro eller tolke det som selv?

Så sant man ikke får bekreftelser den ene eller den andre veien "trykket" opp i fleisen, og dermed slipper å ta stilling til egen tro.
Sånn sett synes jeg det er mye enklere med alt vi kan bevise ut ifra hva vi vet. Men det igjen synes jeg blir litt for "enkelt", siden alt vi vet er relativt, og stadig i endring.
Selv har jeg ikke "landet" på noen fasit for meg selv, men jeg synes tankene rundt telepati er både mer spennende og forklarende i retning min opplevelse av alt, enn tilfeldigheter. :popcorn
Antall ord: 130
If I had a dollar for every time I got distracted, I wish I had a puppy.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !