Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserKan noen hjelpe meg?

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Milla19811
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 21 Jan 2016 19:45
8
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 2 ganger
I dag har JEG BURSDAG ! Gratuler meg ;)

Kan noen hjelpe meg?

Innlegg av Milla19811 »

Hei.
Jeg vet ikke om jeg er på rett forum nå men vi prøver.
Håper noen her inne kan hjelpe meg.
Litt om meg: jeg er en dame på 35 år. Jeg har siden jeg var liten tatt inn alt av følelser hos alle rundt meg. Jeg er som en svamp og det kan være veldig slitsomt spesielt som barn. Det er heller overhode ikke mulig å lyve for meg. Det popper opp i hodet mitt med det samme. Dette mennesket står å lyver, men kan sjelden si noe da dette ikke er noe du løper rundt å beskylder folk for.
Etterhvert som jeg ble voksen lærte jeg meg å kontrollere dette til en viss grad. Jeg klarte i det minste å stenge av såpass at jeg klarte å fungere noenlunde blandt folk. Jeg avskrev det hele med at jeg var en god menneskekjenner og kanskje i overkant empatisk av natur, noe annet har jeg aldri villet innse.
Her kommer problemet. De siste årene har dette eksplodert! Jeg klarer overhode ikke å stenge av lenger. Jeg lever med store kroniske smerter i hele kroppen nå og alle følelsene alle har rundt meg blir hamret inn i kroppen min uten noe forsvarsverk. Å ha angst, depresjon, glede, eufori, sinne og alt annet i meg hele tiden er ufattelig slitsomt. Så jeg har endt opp med å isolere meg hjemme og går minst mulig ut av huset.spesielt kjøpesenter o.l er et sant helvete.
Dessverre har min datter det på samme måte. Hun har i tillegg siden 3 års alderen spådd hendelser svært detaljert og alle har slått til. ( hennes far er Romani, familien hans sier de alle har disse evnene. Tanten vet om dødsfall i forkant) der jeg er redd for nå er at jeg ikke klarer å hjelpe henne senere visst jeg selv ikke har noe kunnskap eller klarer å kontrollere dette.
Jeg håper noen her inne har erfaring og kan gi en fortvilet sjel noen tips og råd. Takk til alle dere som tar seg tid til å lese det lange innlegget mitt.

Hilsen en rådvill mor.
Antall ord: 356

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1382 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Kan noen hjelpe meg?

Innlegg av Asbjørn »

Først og fremst : Dette dere opplever, er dere ikke alene om !

Det kalles å være en "EMPAT" - en som tar inn andres følelser.
Medfølelse ( empati ) er noe helt annet....

Denne tråden omtaler dette,
https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 16#p311416

Her er link for å finne alle innlegg på forumet som har ordet "Empat" i seg.
https://www.paran.no/forum/phpbb3/searc ... t=S%C3%B8k

Men du finner det også på mange andre websteder.
Søk på "empath " så finner du mange engelsk-språkelige saker også :
https://www.google.no/?gws_rd=ssl#q=empath

Å beskytte seg er ikke alltid lett, men en metode som virker for noen er "dorull-metoden":
https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 77#p543777

Og her er en kurositet: http://www.empathtest.com/

Mvh Asbjørn
Antall ord: 140

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Milla19811
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 21 Jan 2016 19:45
8
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 2 ganger
I dag har JEG BURSDAG ! Gratuler meg ;)

Re: Kan noen hjelpe meg?

Innlegg av Milla19811 »

Tusen takk for svar. Jeg har dessverre for lenge prøvd å fortrenge dette, men ser nå at det er nok mer hjelp i å omfavne og å lære om det. Skal lese meg opp. Takk for tipsene og trådene.

Mvh
Milla.
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1382 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Kan noen hjelpe meg?

Innlegg av Asbjørn »

Milla19811 skrev:Tusen takk for svar. Jeg har dessverre for lenge prøvd å fortrenge dette, men ser nå at det er nok mer hjelp i å omfavne og å lære om det. Skal lese meg opp. Takk for tipsene og trådene.

Mvh
Milla.
Kan nevne at ofte følger det med andre såkalte "evner" også,
når en har fått fastslått at man er en "empat".

Veldig ofte har personer med disse empat-evnene også healing-evner,
og kjennetegnes ofte med "varme hender".

Personlig tror jeg disse 2 er forbundet, slik at man lettere skal kunne hjelpe andre
fordi man får "feedback" på hva som plager.
Og derved gå rett på plagene, istedet for å måtte spørre om alt mulig...

A
Antall ord: 126

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Milla19811
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 21 Jan 2016 19:45
8
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 2 ganger
I dag har JEG BURSDAG ! Gratuler meg ;)

Re: Kan noen hjelpe meg?

Innlegg av Milla19811 »

Det kan jeg tenke meg det gjør. Jeg personlig kan lukte sykdom. Mennesker som er syke endrer kroppslukt alt etter hva som feiler dem. Har vært til stor hjelp siden jeg bl.a kan lukte om barna har feber. Og det er ingen tvil luktene er sterke og jo sykere folk er jo sterkere kjenner jeg det.
Har ikke tenkt på at dette kan henge sammen før du nevnte det nå.
Ser at jeg har masse å lære i denne verden og er glad jeg blir tatt seriøst. Er ikke å stikke under stolen at noen har kikket rart på meg når jeg spør familie og andre rundt meg om de er syke gjerne før de føler seg syke selv. Som sagt det blir en runddans der en ender opp med å skjule det for å slippe fordommer og slikt.
Så takk igjen for at du tar deg tid og gir gode, nyttige tilbakemeldinger:)
Antall ord: 159

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1382 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Kan noen hjelpe meg?

Innlegg av Asbjørn »

Det er nettopp fordi mange opplever slike ting, vi har dette webforumet.
Og det er derfor jeg velger å ha det "kjørende"; slik at folk kan få vite mer om disse sakene.

Det har kommet frem mange personlige opplevelser her inne, både av paranormal, men og av normal art, og vi kan trekke lærdommer av det.

Ikke alt som er omtalt er reelt, i den forstand at det faktisk finnes, men mye er .
( Ingen røk uten ild, som det heter)...

Men vi snakker samtidig om saker som folk flest ikke snakker om i hverdagen, fordi man er
redd for kritikk og "dumme kommentarer" på ting, - fra folk som ikke opplever det samme selv.
( og i noen tilfeller fra folk som opplever disse tingene, men ikke aksepterer at de er der...)

Derfor valgte jeg å ta over sidene, da han som i sin tid opprettet sidene, bestemte seg for å kutte ut, dels fordi han ikke hadde annet enn utgifter med siden, og dels fordi han ikke har tid / anledning til å drifte. Dette mener jeg det skal stå noe om et annet sted i forumet...



A
Antall ord: 186

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Milla19811
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 21 Jan 2016 19:45
8
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 2 ganger
I dag har JEG BURSDAG ! Gratuler meg ;)

Re: Kan noen hjelpe meg?

Innlegg av Milla19811 »

Det skal du ha takk for, det er nok flere en meg som søker svar Etterhvert. Og selv om det finnes info er det fint å ha et forum å komme til når en føler en er aleine om noe. Verden kan bli veldig stor.
Ha en fin søndag da!

Hilsen Milla.
Antall ord: 54

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
loppa88
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 06 Okt 2015 13:48
8
Kjønn (valgfri): Kvinnfolk
Lokalisering: Bodø
Blitt takket: 1 gang

Re: Kan noen hjelpe meg?

Innlegg av loppa88 »

Asbjørn skrev:
Milla19811 skrev:Tusen takk for svar. Jeg har dessverre for lenge prøvd å fortrenge dette, men ser nå at det er nok mer hjelp i å omfavne og å lære om det. Skal lese meg opp. Takk for tipsene og trådene.

Mvh
Milla.
Kan nevne at ofte følger det med andre såkalte "evner" også,
når en har fått fastslått at man er en "empat".

Veldig ofte har personer med disse empat-evnene også healing-evner,
og kjennetegnes ofte med "varme hender".

Personlig tror jeg disse 2 er forbundet, slik at man lettere skal kunne hjelpe andre
fordi man får "feedback" på hva som plager.
Og derved gå rett på plagene, istedet for å måtte spørre om alt mulig...

A

Er det kanskje derfor jeg kan "heale" meg selv når jeg har hodepine? :p
Har aldri vært plaget med vondt i hodet, men ettersom jeg de siste årene har blitt mer og mer følsom ovenfor andres følelser og tar inn alt de føler, så har jeg fra tid til annen hatt litt vondt i hodet også. Da er det nok å bare legge hånden der jeg har vondt, så går det over. (Har aldri prøvd på noen andre enn meg selv da jeg ikke har tenkt i de baner at jeg kanskje kan ha healing-evner)
Antall ord: 231

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links