Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserHva kalles det?

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Molla
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 32
Startet: 20 Feb 2016 01:08
8
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Trondheim
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 4 ganger

Hva kalles det?

Innlegg av Molla »

Jeg får en ekkel følelse før noe "ubehagelig" skjer... Det går vanligvis 3 dager før hendelsen inntreffer. Det som skjer påvirker da meg, eller noen som står meg nærme. Jeg har alltid hatt det sånn, og jeg kan ikke forklare følelsen på noen annen måte enn at det kjennes ut som jeg gruver meg og har en skikkelig klump i magen som ikke slipper før det har skjedd noe. Disse 3 dagene er jeg alltid veldig påpasselig, da jeg på en måte VET at det kommer til å skje noe, men ikke hva. Jeg har prøvd å rasjonalisert det bort, men det slår aldri feil. Ekkel følelse -> 3 dager -> hendelsen inntreffer og klumpen forsvinner. Det har hendt seg at mye annet ekkelt har skjedd disse dagene også, men klumpen forsvinner ikke før "den riktige hendelsen" har skjedd... Jeg er ikke så flink til å formulere meg når det kommer til å forklare hva den følelsen er, for den er egentlig udefinerbar... Er dette begynnelsen på klarsyn....?? Hvordan kan jeg i såfall utvikle den evnen til å bli sterkere? Jeg er empat, men dette har ingenting med det å gjøre har jeg blitt forklart. Jeg har nylig blitt gjort oppmerksom på at jeg faktisk er en empat, så begrepene er litt ferske for meg ennå :) Jeg prøver å finne meg selv, noe som ikke er like enkelt når det finnes så mye der ute som ikke kan forklares.
Antall ord: 254
Ingen lov eller forordning er mektigere enn forståelse. - Platon

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Creepy Mawile
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 07 Feb 2016 12:58
8
Har takket: 6 ganger
Blitt takket: 4 ganger

Re: Hva kalles det?

Innlegg av Creepy Mawile »

Hei igjen :ooom

Hvis du opplever dette ofte, ville jeg definitivt når du får denne følelsen prøve å meditere på det. Det er utrolig hvor mye informasjon du kan få opp ved å slappe av og fokusere ditt indre. Sitt opp, ha øynene lukket å vær oppmerksom på hver eneste lille følelse du får, og på bilder du får opp. Gjør du dette lenge nok uten å bli avbrutt av "vanlige tanker" er det mulig at svaret du er på utkikk etter bare kommer til deg. Hvordan det kommer til deg er forskjellig fra person til person. Enten det er bilder som popper opp, kanskje du "ser" en liten "filmsnupp" eller kanskje du bare vil intuitivt vite det. Det er mange andre måter, men det er noen :)
Antall ord: 132

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1382 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Hva kalles det?

Innlegg av Asbjørn »

Det er sannsynligvis en form for klarsyn, men i dette tilfellet kansje mer "klarfølt" - at du føler noe er på gang.
( Men det kan og være en hjelper som sier ifra...)

Når det gjelder å trene seg opp til å få mer info, er det bare en ting jeg vet som kansje kan hjelpe, og det er å meditere.
Gjerne med tromme ( trommelyd), eller annen rytmisk bakgrunnslyd.

Men det er og slik at endel ting "kommer av seg selv" - når tiden er inne, og noen ting klarer man ikke å fremprovosere.

Meditering er ikke "enkelt", men på den annen side så er det ikke så vanskelig som enkelte vil ha det til.
Å bli "tankefri" - er noe som kun de med lang trening får til.
Men et triks er at når en tanke kommer ( den regningen skulle vært betalt / lurer på om bestemor har laget nye brød / blir det nok penger på konto til å betale....osv osv) så er det en ting man kan gjøre; Nemlig å si til seg selv at den saken skal jeg tenke på senere, nå skal jeg meditere....
Og litt etter litt kommer det ofte en slags ro.
Det er og lurt å ha et tema man kan meditere på, - som det å åpne 3dje øyet, eller åpne healingkanaler osv.
At når tankene begynner å spinne ( for det gjør de ), så legge de til side, og fokusere på dagens tema igjen....

Dette må læres, omtrent som å lære å sykle.
Man finner ikke balansen med en gang, noen ganger kan det ta lang tid før hjernen finner ut av "meditasjon og hvordan det fungerer"....

A
Antall ord: 274

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Molla
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 32
Startet: 20 Feb 2016 01:08
8
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Trondheim
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 4 ganger

Re: Hva kalles det?

Innlegg av Molla »

Meditasjon og chakra er altså det jeg bør fokusere på i første omgang da kanskje... så høres det ut til at resten kommer av seg selv :) Så spennende... jeg gleder meg til å lære mer, og til å se hva vi til slutt ender opp som... kanskje ser vi verden på en helt annen måte, når vi har åpnet for det ukjente? Jeg ser verden litt og litt mer for hver dag føler jeg :) Å dette med likesinnede, jeg føler meg lettere til sinns etter hvert som jeg deler erfaringer med dere, og det må vel også bidra til en slags indre ro, tror dere ikke det? :) Jeg tror det finnes en Gud, men ikke nødvendigvis den jeg har lest om........ Jeg heller mer mot det spirituelle her faktisk. At det er en energi, og at vi er fragmenter av den igjen, og at vi er her en kort stund i akkurat denne dimensjonen for å bli mer bevisst, for til slutt å komme til topps på pyramiden... http://www.nyhetsspeilet.no/2009/03/sel ... du-trodde/
Antall ord: 181
Ingen lov eller forordning er mektigere enn forståelse. - Platon

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links