Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserMin historie med noen spørsmål

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

ikkevetjeg
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 13 Apr 2016 10:23
8
Blitt takket: 2 ganger

Min historie med noen spørsmål

Innlegg av ikkevetjeg »

Hei.
Nå har jeg kommet til ett punkt i livet hvor jeg må søke "hjelp" og har en del spørsmål.

Jeg har alltid vært litt tvilende til alt paranormalt.

Det hele begynte vel for ca ett år siden da jeg begynte i ny jobb. På jobben har vi ett lager på ca 2000m2.
Det er delt opp i flere deler med porter i mellom. I hvert fall….

Den ene delen av lageret skremmer vannet av meg. Det er i utgangspunktet utformet som alle de andre delene av lageret, men bare ved å se på porten får jeg frysninger og føler noe (noen) stirrer tilbake. Når jeg går mot porten får jeg en følelse av frykt og fra støting. Når jeg åpner porten forsvinner dette helt.
Men får samme følelsen i kroppen når jeg går inn på lageret. Så etter ca 20meter lenger inn føler jeg noe ser på meg. Får en fornemmelse i hodet av en svart skikkelse som virker sur, sint, ond, ufyselig, skummel etc. og når jeg går ut igjen forsvinner det helt. Når jeg har vært å jobbet på lageret en stund forsvinner følelsen men sitter igjen med en dårlig følelse inni meg. Føler med trist og på nippet til deprimert. Mister matlyst og en generelt ganske dårlig selvfølelse. Ser meg i speilet og føler meg ganske "råtten". Men dagen etter er jeg helt fin. Men da er uhyggen tilbake på lageret.

Tok det opp med en kollega som har vært litt åpen om temaet paranormale ting. Spurte hva han tenkte om den delen av lageret uten å si noe om hva jeg tenkte og han kunne komme med bort imot samme historien som meg.
Og når jeg fortalte at jeg følte det samme fortalte han at han hadde vært der flere ganger om kvelden med hunden sin og hunden nektet å gå inn på lageret.

Har noen ganger hatt lange drømmer om lageret. Hvor i noen av drømmene drømmer jeg at jeg har fått vite at noen har død og blitt skjult på lageret. Drømmer om gamle antikviteter og gamle malerier på veggene på lageret. Våkner og føler noe ondt skal ta meg på grunn av at jeg vet.

Kan si at bygget er ca 35år gammalt og det har vært utallige leietakere av deler av bygget. Store firma og private.
Nå huser lageret også en del gammal "utstyr" gjerne så langt tilbake som 1945. før det kom hit var det lagret i en gammal leir fra andre verdenskrig som både har vært i tyskt eie og norsk etter krigen.

I løp av dette året har jeg begynt å føle mer og mer andre steder at noe ikke er som det skal. Jeg føler det jeg kaller for energi langs gulvet omtrent som en sti mellom for eksempel to rom i en gang. Eller rundt en sofa etc.

For 1mnd siden var jeg to uker på kurs i andre delen av landet. På kurset var det 17personer inkludert meg.
Når jeg kommer inn i klasserommet ser jeg en jente (kursdeltager) som virkelig fanger oppmerksomheten min men, ikke på grunn av det "estetiske" men føler det er noe som "tiltrakk" meg med henne. Vi snakket ikke noe mer med hverandre enn vi snakker med andre. Første helgen blir det en stor snakkis om spøkelser og tusser og troll. Da føler jeg en enda sterkere tiltrekking mot henne. Når kvelden var omme og folk går til sitt spør hun meg om jeg trodde på den slags. Jeg sier noe som "tja jo nei vet ikke" for føler temaet er litt tabu. Så svarer hun bare "jeg vet at du tror".
Jeg spør selvfølgelig hvordan hun kan si det? Så tar hun hånden sin mot min uten å være borti min hånd å det kjentes ut som hendene hennes brant. Aldri kjent så varme hender. Hun fortalte også det at hun kunne se/føle ting. Skal sies at hun kommer fra en spirituell familie i Finnmark. (shaman greier)?
Jeg fortalte da min historie.

Har etter dette følt enda sterkere på "energien" på jobben. Til tider så gale at jeg kjenner det allerede før jeg går inn i heisen. På vei ned de 3etg i heisen blir det helt intenst. Nesten svimmel.
Han kollegaen som var "åpen" har også sluttet i samme tidsrom. Om det har noe å si. De dagene jeg føler dette som verst er det en dårlig lukt i kjelleren. Type gammalt søppel eller en død rotte i veggen type lukt.

Kan også være tilfeldig men i stuen hjemme i den delen av sofaen jeg sitter har lyspæren i taket gått 2ganger siden jeg kom hjem fra kurset. Har også kjent den samme lukten hjemme i det siste.


Dette ble en lang første post, men håper noen kan lese igjennom. Er dette innenfor på hva som kan være vanlig å føle/sanse? Hvordan kan jeg finne ut mer om lageret og meg selv. Tenker da sånn på paranormalt plan. Har googlet opp og ned i mente om selve bygget og tomten men ingen ting spesielt har skjedd her eller i området. Bygget er ganske så kjent så ville tro at det sto i gamle aviser etc. om noe hadde skjedd.
Antall ord: 935

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1382 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Min historie med noen spørsmål

Innlegg av Asbjørn »

Etter det du skriver, ser jeg med en gang flere saker som kan ha betydning for å etterlate "spor", eller gjengangere.

Du nevner krigen, og det er mye som skjedde under krigen vi merker "etterdønninger" av den dag i dag.
Krigen var en forferdelig tid, og det skjedde mye dengang som både setter spor ( avtrykk), men og at soldater / andre som ikke oppførte seg pent kan gå igjen.

Du nevner også gamle ting / antikviteter, ofte kan en tidligere ( nå avdød) eier bli med en kjær eiendel, og det er grunn til at enkelte opplever at ting begynner å skje når de kjøper brukt.
At den ånden som en gang eiet tingen, henger med....

Det kan og være ting som har skjedd, men som ikke har kommet offentligheten for øre,
fordi en forbrytelse ikke har blitt oppdaget ( eller fra krigen - hvor man ikke rapporterte alt som skjedde. )

Det å være tvilende ( tilogmed hardbarket motstander ) av paranormale saker, er godt forståelig, vi har hatt mange av de her inne.
Jeg var selv en som ikke aksepterte at ting kunne skje uten en fysisk forklaring.
Men tiden har lært meg at jo - det er nok mer - som vitenskapen ikke har en logisk forklaring på idag, men kan jo hende vitenskapen en dag kan finne forklaringer på iallfall noe av det som skjer.

Du nevner jenta fra Finnmark, og jeg ser ikke vekk fra at hun kan ha "same-blod" i årene, men det er ikke et must.
Folk som lever i / nær naturen er ofte mer åpne enn folk flest.
Varmen du nevner, indikerer at jenta har healing-evner.
Og om du er bittelitt åpen, kan faktisk en slik "kontakt" selv om den ikke var fysisk - påvirke ens egen utvikling ! Fordi man kommer inn i aura-feltet ( energi-feltet ) til en som er åpen.
Jeg ble selv gradvis mer og mer åpen etter å ha erfart ett og annet, og merker at nye ting dukker opp i ens eget liv. Men en blir fort vant, og det som var "WOW-faktor" - er nå like dagligdags som å se sola....

Det du opplever på dette lageret, - kan faktisk også være med å påvirke deg, slik at du blir mer åpen, og om du drar det langt nok, kan det hende du er den som kan hjelpe en gjenganger med å gi slipp, og "reise derifra" - til det vi kaller lyset.
Og kommer du så langt, så kan du og "balansere" energiene der, slik at både troende og tvilende vil kunne merke forskjell før og etter....
Eller du kan få noen til å gjøre det for deg.... ;)

Noen kan ta slikt på avstand, andre må til stedet for å "ordne" .
Og noen ganger sitter slike ting så fast at det bare er et fåtall som klarer å gjøre noe med det, evt i samarbeid med flere...

Tilslutt: Du er ikke alene om å oppleve dette, det er mange som opplever, men ikke tør snakke om det til andre fordi man er redd for å virke "dum"....
Noen sier utad at slikt er tull, mens de innerst inne vet noe annet...
Du vil bli overasket over hvor mange som egentlig er litt åpne, men ikke viser det.

mvh Asbjørn :vismann
Antall ord: 543

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
ikkevetjeg
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 13 Apr 2016 10:23
8
Blitt takket: 2 ganger

Re: Min historie med noen spørsmål

Innlegg av ikkevetjeg »

Takk for langt svar.

Antikvitetene er ikke fysisk på lageret men i drømmene.

Føler absolutt at opplevelsene ble sterkere og oftere etter møte med jenta. Også når jeg føler det jeg vil kalle for energi kom etter møte med jenta.

Føler en slags frykt men alikevell veldig "tiltrukket" av fenomenet.

Absolutt åpen for mer.
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Min historie med noen spørsmål

Innlegg av jeditrond »

Det sitter nok mye i veggene på det lageret som Asbjørn var inne på med spor. Men den greia med at du føler noen stirrer på deg og vil ha deg vekk tyder på at det nok er en som går igjen der også. Denne kan jo ha hatt noe på dette lageret som i sin tid ble oppbevart der du opplever ting sterkest. Noe som andre ikke måtte få vite om. Derfor denne frastøtingen :)
Antall ord: 80
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
ikkevetjeg
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 13 Apr 2016 10:23
8
Blitt takket: 2 ganger

Re: Min historie med noen spørsmål

Innlegg av ikkevetjeg »

Noe sånn jeg tenker. Har funnet ut at en høyt fremadastående riking har hatt lageret noen år for å lagre sine private eiendeler. Mye gamle biler og kunst. Har vell vært litt dritt slenging om at denne personen og familien "går over lik" for pengene. Kansje noe i dette.?
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
ikkevetjeg
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 13 Apr 2016 10:23
8
Blitt takket: 2 ganger

Re: Min historie med noen spørsmål

Innlegg av ikkevetjeg »

Må rette meg selv litt.
Er antikviteter på lageret. type kopper og kar og gammalt utstyr i form av verktøy etc. men disse er ikke med i drømmene. det jeg drømmer om er det persiske tepper og malerier og vaser etc. "gammel kunst"
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Min historie med noen spørsmål

Innlegg av jeditrond »

ikkevetjeg skrev:Noe sånn jeg tenker. Har funnet ut at en høyt fremadastående riking har hatt lageret noen år for å lagre sine private eiendeler. Mye gamle biler og kunst. Har vell vært litt dritt slenging om at denne personen og familien "går over lik" for pengene. Kansje noe i dette.?
Kanskje, kanskje ikke. Er ikke så sikker på at den som skyver deg vekk har noe med rikingen å gjøre som sådan, hvis ikke rikingen har tatt kvelden mens kunsten hans fortsatt var lagret på jobben din? Da kan det hende han henger igjen for å beskytte tingene sine, som nå ikke er der. Det må jo være veldig forvirrende å ikke finne skatten sin igjen, og attpåtil være død :)
Antall ord: 128
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
ikkevetjeg
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 13 Apr 2016 10:23
8
Blitt takket: 2 ganger

Re: Min historie med noen spørsmål

Innlegg av ikkevetjeg »

Rikingen lever i beste vellgående. Så tror nok ikke det er han.
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Min historie med noen spørsmål

Innlegg av jeditrond »

ikkevetjeg skrev:Rikingen lever i beste vellgående. Så tror nok ikke det er han.
He, he, nei, lever han, er det neppe han som passer på den delen av lageret :)
Antall ord: 31
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !