Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserRolf Erik er død ..

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Rolf Erik er død ..

Innlegg av UFO »

https://www.nrk.no/norge/rolf-erik-er-d ... 1.13079621

Dette kan jo spennende. Kanskje noen her inne som føler seg "kallet" ?
Antall ord: 24
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Rolf Erik er død ..

Innlegg av Svartepus »

Hehe, samboeren min sendte linken til denne saken til meg og mente jeg burde dele den her inne! :D
Tror ikke jeg skal prøve meg men det blir gøy å se om noen treffer.
Antall ord: 34
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Rolf Erik er død ..

Innlegg av Asbjørn »

Så denne saken tidligere idag, - og lurer på om vi skal ha en innsamling av forslag vi i felleskap kan sende inn ?

Dvs sende inn x antall forslag fra x antall brukere i en engang.
Dersom dere er interresert i det, - så send meg en PM, med forslag, eller kommenter her i tråden.
Dersom du vil ha med ett forslag, men anonymt, så send en pm til meg, og gi beskjed om at den skal videresendes anonymt....

A
Antall ord: 79

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Rolf Erik er død ..

Innlegg av UFO »

Ja et godt forslag fra Asbjørn.

Jeg for min del føler ikke at jeg har noen evner på dette plan, så jeg får ikke inn noe annet enn det som vises. En tom forseilet konvolutt. MEN.. det første som slo meg var at "den konvolutten er tom", eller at "det finnes et hvitt ark men uten noen informasjon". Men det står jo at det ble skrevet en beskjed, så da tar jeg selvsagt helt feil (igjen). Så ingen klarsynthet her.

Jeg er ikke så glad i programmet "folkeopplysningen" - har sett det noen ganger, og det virker ofte som om de på trass skal finne logiske løsninger på alt. For eksempel latterligjøringen av disse menneskene som mener de er overømfintelige for mobilstråling.

Kan ikke "folkeopplysningen" også forsøke å ta til seg at det faktisk finnes ting man ikke kan forklare den dag idag.

Men tilbake til denne saken med Rolf Erik.
Tar en liten copy/pase /bit fra nrk sin artikkel hvor de spør "folkeopplysningen" :

"Prøver dere å motbevise livet etter døden?

– Om ingen får kontakt med Rolf Erik er ikke det noe bevis på noen ting i seg selv, men det vil gi de som påstår å ha slike evner et ganske stort forklaringsproblem: Hvis det er mulig å snakke med de døde, og ifølge mange er det til og med «en lett sak», hvorfor fikk ingen tak i en så villig samtalepartner som Rolf Erik, når så mange fikk muligheten til å prøve?"


Sitat slutt.

Dette her er et forsøk på latterligjøring.

Jeg tror dessverre at de lykkes, for det er ikke så enkelt som de fremstiller det, men det er ikke derimot sagt at noen har et forklaringsproblem om ingen "treffer blink".
Antall ord: 301
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Rolf Erik er død ..

Innlegg av Terra »

Kanskje det står "Lenge leve menneskeheten." Eller noe sånt... Ikke vet jeg heller. Følger spent med i tråden :popcorn
Antall ord: 22
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Rolf Erik er død ..

Innlegg av Asbjørn »

Har sett flere alternative på Facebook kommer med ganske nedslående kommentarer om programmet.
Det har vært en synsk tilstede i tilsvarende program, og testet, og fått rett på 5 av 6 oppgaver.

Men fokuset ble satt på den 6 oppgaven hvor den synske ikke traff blink,
- med andre ord, latterliggjøring med overlegg - vitende og vilje.

Dermed mistet jeg interessen for dette, og velger derfor å ikke samle inn forslag å sende inn.

Så innsamling i fellesskap er avlyst.

Men - enkeltpersoner som ønsker å være med på dette, må selvfølgelig det,
men for paranormal sitt vedkommende, - så er saken avlyst.

A
Antall ord: 103

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Rolf Erik er død ..

Innlegg av Asbjørn »

Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Rolf Erik er død ..

Innlegg av g.r.y »

Det er påfallende hvordan det politisk korrekte Norge & vesten skal likestille & akseptere alle religioner, derav alle restriksjoner som følger hht å kritisere disse. Her skal ingenting til før pipen hyler om diskriminering, etc. -Men dette gjelder av en eller annen grunn kun for trosretninger som faller inn under religionene, mens en tro på noe som faktisk har vitenskapelig interesse, og langt på vei har latt seg bevise har noe for seg skal latterliggjøres, -og jeg vil vite hvorfor! Dette er et av de tingene som har fått min tvil på det verden/virkelighetssbildet vi blir presentert til å eskalere i den grad at det føles som selve fundamentet i tilværelsen er i ferd med å rakne den siste tiden. Det oser liksom skjulte motiver når troen på beviselig foreldede verdensbilder som i tillegg har vært enehersker som krigshisser i årtusner skal vernes mens hva som i stadig økende grad kan forsvares vitenskapelig skal bekjempes!..
Antall ord: 160
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Rolf Erik er død ..

Innlegg av UFO »

Asbjørn skrev:Her dukket det opp litt mer info:
http://nouw.com/elisabethgimsoy/hold-de ... n-26607488
Leste nettopp på denne linken. Ja, det er slik det er - dessverre. I utgangspunktet så hele prosjektet interessant ut ja, men når man tenker etter og ser hvem som står bak- JA håper de fleste dropper det i protest. "folkeopplysningen" kommer garantert med et program etter fristen for å hovere over resultatet. Om noen treffer blink, ja da blir det enten ikke tatt opp, og eller de finner på en annen unnskyldning.
Antall ord: 92
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Rolf Erik er død ..

Innlegg av UFO »

g.r.y skrev:Det er påfallende hvordan det politisk korrekte Norge & vesten skal likestille & akseptere alle religioner, derav alle restriksjoner som følger hht å kritisere disse. Her skal ingenting til før pipen hyler om diskriminering, etc. -Men dette gjelder av en eller annen grunn kun for trosretninger som faller inn under religionene, mens en tro på noe som faktisk har vitenskapelig interesse, og langt på vei har latt seg bevise har noe for seg skal latterliggjøres, -og jeg vil vite hvorfor! Dette er et av de tingene som har fått min tvil på det verden/virkelighetssbildet vi blir presentert til å eskalere i den grad at det føles som selve fundamentet i tilværelsen er i ferd med å rakne den siste tiden. Det oser liksom skjulte motiver når troen på beviselig foreldede verdensbilder som i tillegg har vært enehersker som krigshisser i årtusner skal vernes mens hva som i stadig økende grad kan forsvares vitenskapelig skal bekjempes!..
Sant det du beskriver her "g.r.y". Er så møkklei latterligjøring, og om det er det eneste de klarer å stille opp med, så er det kanskje vi som har et åpent sinn som burde le av de. Folkeopplysningen er det jeg kaller et typisk flåse-program hvis oppgave er å "drite ut" og latterligjøre annerledes tenkende. Tilogmed i slike saker er det å regne PK mentalitet. Man får bare prøve å heve seg over det tror jeg. For min del så sier jeg til skeptikere av venner, gamle arb.kollegaer og andre, "Vent å se" gidder ikke å argumentere når man prøver å snakke om paranormale ting med de, og man får de samme slappe argumentene "harru røyka sokkene dine igjen nå a", og "har du sett noen grønne menn i det siste". Da er samtalen over. Men har ihvertfall minst 3 stk i familien som tar emnet veldig seriøst, og det oppveier alt annet negativt fra annet hold.
Antall ord: 330
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

Re: Rolf Erik er død ..

Innlegg av Jeppski »

ufo skrev:Om noen treffer blink, ja da blir det enten ikke tatt opp, og eller de finner på en annen unnskyldning.
Tja. Det virker litt ekstremt å være så konspiratorisk for et så lite og uviktig program. Andreas Wahl slår iallfall ikke meg som en uærlig type. Hadde de fått positive resultater hadde det jo vært fantastisk kult, i hvert fall på et slikt program. Og det tror jeg de fleste som er med på å lage serien mener òg.

Men det er litt ironisk at du mener dette, samtidig som du mener at du har et så åpent sinn. Fordi når slike ting blir testet og får negative resultater gang på gang, er det alltid noe å skylde på. Enten er det som du selv sier, direkte løgn og bortforklaringer, eller så er ikke deltakeren "i det rette energiplan", eller noe sånt. Man man er aldri "åpen" nok til å kunne vurdere at man ikke har overnaturlige evner. I det minste kan man vurdere om det ene individet som blir testet ikke har slike evner. Dette er, i følge meg selv iallfall, minimum av hva som kreves for å kunne kalle seg åpen.

Selv er jeg en skeptiker. Hvis jeg skulle ha lagd et forsøk som testet overnaturlige evner hadde jeg ønsket at metoden min var så feilfri som man kunne fått det. Nettopp fordi de alternative blir så fort konspiratorisk om at alle skeptikere har onde hensikter. Skeptikere er generelt glad i den vitenskapelige metode, og objektivitet er en stor del av den metoden. Hvis det viser seg i løpet av denne dagen at det finnes mennesker med overnaturlige evner hadde jeg nok blitt sjokkert. Kanskje følt meg en smule dum til og med, men å regelrett lukke øynene mine og si nei går veldig i mot hvordan jeg er som person.

EDIT:
For min del så sier jeg til skeptikere av venner, gamle arb.kollegaer og andre, "Vent å se" gidder ikke å argumentere når man prøver å snakke om paranormale ting med de, og man får de samme slappe argumentene "harru røyka sokkene dine igjen nå a", og "har du sett noen grønne menn i det siste".
Dette er jeg enig i at ikke er holdbart. En slik latterliggjøring når man prøver å ha en relativt seriøs debatt er kjipt, og da har man sin fulle rett til å ikke gidde å diskutere noe mer.
Antall ord: 412

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Rolf Erik er død ..

Innlegg av Svartepus »

Jeg tror det står et utdrag av (eller hele) teksten til Pink Floyd-låten Comfortably Numb.

Det hadde i hvertfall vært utrolig stilig.
Antall ord: 26
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Rolf Erik er død ..

Innlegg av g.r.y »

Svartepus skrev:Jeg tror det står et utdrag av (eller hele) teksten til Pink Floyd-låten Comfortably Numb.

Det hadde i hvertfall vært utrolig stilig.
It sure would!.. -For meg, vil du faktisk klare å klyve deg opp til legendestatus bare det skulle dukke opp en låt med en sånn 'black humour -kind of snert' i den konvolutten :notworthy:
Antall ord: 62
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Rolf Erik er død ..

Innlegg av g.r.y »

Det slo meg sånn plutselig at han kan ha skrevet noe sånt som 'Den som har rett, vet hva jeg har skrevet her/vet at jeg har skrevet dette', el noe sånt tørt humoristisk, og ev. bygd videre på dette.. :P
Antall ord: 44
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Rolf Erik er død ..

Innlegg av UFO »

Fikk en 6 sans følelse før idag.. eh.. nei kanskje ikke,
Well.. i den konvolutten er det enten et blankt ark, eller det er kun er tom konvolutt.
(Men samtdig så høres det ganske så usannynlig ut også).

Uansett om noen hadde truffet rett svar, så er jeg sikker på at de i dette programmet hadde
en forklaring på dette også. For at det kan finnes andre paranormale løsninger.. nei det er ikke mulig det.
Antall ord: 79
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links