Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserHvordan få kontakt med min venn?

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Pampusse
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 15 Aug 2016 17:26
7
Har takket: 12 ganger
Blitt takket: 12 ganger

Hvordan få kontakt med min venn?

Innlegg av Pampusse »

Beklager om jeg bruker feil avdeling her inne, moderator kan flytte meg rett :).

En av mine aller beste venner døde brått og uventet i juli. Det har vært tøft å miste ham og jeg savner ham hver dag. Han var der alltid om jeg trengte ham. Han har gått æren for meg i all slags vær og delte alt han hadde med meg. Jeg har en sykdom som slår meg ut i perioder og da var han alltid til tjeneste. Han hadde et stort hjerte!
Min mor kom til meg en gang jeg ville avslutte livet på grunn av sykdommen, smertene var utholdelige. Det var veldig alvorlige tanker for meg, og jeg slet veldig med om jeg hadde 'lov' til å avslutte livet, kanskje jeg ville ødelegge for meg selv i det neste livet? Min mor kom til meg og ga meg lov til å avslutte livet. Har bare hatt besøk av henne den ene gangen. Jeg kjente henne ikke igjen med en gang! Hun var så utrolig vakker! Vi hadde ikke noe godt forhold i livet, men hun passer tydeligvis på meg når det er riktig ille! Formen ble bedre og jeg slapp å slutte med å leve her. Min far er her oftere, kjenner bare lukten av pappa, ser ham aldri og har ingen kommunikasjon med ham. Men han er her :).

Men jeg klarer ikke å få kontakt med min venn. Han kontakter ikke meg og jeg klarer ikke å nå ham! Hva kan jeg gjøre? Er det noen her som kan få kontakt med ham for å hjelpe oss sammen igjen? Du kan eventuelt kontakte meg å få de opplysninger som trenges.
Tar i mot alt av tips for å nå ham! Trenger bare å vite hvordan han har det :)
Antall ord: 292

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Hvordan få kontakt med min venn?

Innlegg av UFO »

Pampusse skrev:Beklager om jeg bruker feil avdeling her inne, moderator kan flytte meg rett :).

En av mine aller beste venner døde brått og uventet i juli. Det har vært tøft å miste ham og jeg savner ham hver dag. Han var der alltid om jeg trengte ham. Han har gått æren for meg i all slags vær og delte alt han hadde med meg. Jeg har en sykdom som slår meg ut i perioder og da var han alltid til tjeneste. Han hadde et stort hjerte!
Min mor kom til meg en gang jeg ville avslutte livet på grunn av sykdommen, smertene var utholdelige. Det var veldig alvorlige tanker for meg, og jeg slet veldig med om jeg hadde 'lov' til å avslutte livet, kanskje jeg ville ødelegge for meg selv i det neste livet? Min mor kom til meg og ga meg lov til å avslutte livet. Har bare hatt besøk av henne den ene gangen. Jeg kjente henne ikke igjen med en gang! Hun var så utrolig vakker! Vi hadde ikke noe godt forhold i livet, men hun passer tydeligvis på meg når det er riktig ille! Formen ble bedre og jeg slapp å slutte med å leve her. Min far er her oftere, kjenner bare lukten av pappa, ser ham aldri og har ingen kommunikasjon med ham. Men han er her :)

Men jeg klarer ikke å få kontakt med min venn. Han kontakter ikke meg og jeg klarer ikke å nå ham! Hva kan jeg gjøre? Er det noen her som kan få kontakt med ham for å hjelpe oss sammen igjen? Du kan eventuelt kontakte meg å få de opplysninger som trenges.
Tar i mot alt av tips for å nå ham! Trenger bare å vite hvordan han har det :)
Så trist det du beskriver her. Jeg er nok dessverre ikke noe flink på slike ting, men det som slo meg først, og som jeg har hørt andre har fortalt, er at det som regel må gå litt tid etter at man minster noen man er glad i, før man eventuelt får en kontakt. Er sikker på det er andre her inne som kan mye om dette og kan gi deg et godt svar
Antall ord: 372
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Pampusse
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 15 Aug 2016 17:26
7
Har takket: 12 ganger
Blitt takket: 12 ganger

Re: Hvordan få kontakt med min venn?

Innlegg av Pampusse »

Tusen takk ufo :). Det var trøst i dine ord. Kanskje jeg hører fra ham senere i livet! Jeg trenger bare å vite at han har det bra. Har vært i kontakt med hans bror og han har kommet med et teppe. Teppe som min venn har laget, kanskje det kan gi meg litt fred.
Antall ord: 56

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: Hvordan få kontakt med min venn?

Innlegg av lightwave »

Siden du fikk kontakt med din avdøde mor og opplever din far så kan du også være sikker på at denne vennen din har det bra der han er nå, selvom du ikke får den kontakten du ønsker så kan det jo hende han er der når du tenker på han uten at du vet det, kanskje vi "trekker" til oss de som betydde mye for oss når vi tenker på dem og at de ikke er så langt unna.

Jeg fikk besøk av min avdøde bestemor i en drøm en gang hvor hun kom mot meg i en slags opplyst tunnel og fortalte at "alt er bare bra", så jeg tror det er noe som fortsetter etter at vi dør.
Sist redigert av lightwave på 30 Aug 2016 02:31, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 130

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Hvordan få kontakt med min venn?

Innlegg av jeditrond »

Pampusse skrev:Tusen takk ufo :). Det var trøst i dine ord. Kanskje jeg hører fra ham senere i livet! Jeg trenger bare å vite at han har det bra. Har vært i kontakt med hans bror og han har kommet med et teppe. Teppe som min venn har laget, kanskje det kan gi meg litt fred.
Han vil komme til deg når tiden er inne, det er ikke sikkert du er klar for å få ham på besøk etter så kort tid siden hans død? Du har jo evnen til å merke de døde og også kommunisere med dine nærmeste, så du vil helt sikkert merke det når han kommer innom en tur :)
Antall ord: 119
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Pampusse
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 15 Aug 2016 17:26
7
Har takket: 12 ganger
Blitt takket: 12 ganger

Re: Hvordan få kontakt med min venn?

Innlegg av Pampusse »

[quote="lightwave"]Siden du fikk kontakt med din avdøde mor og opplever din far så kan du også være sikker på at denne vennen din har det bra der han er nå, selvom du ikke får den kontakten du ønsker så kan det jo hende han er der når du tenker på han uten at du vet det, kanskje vi "trekker" til oss de som betydde mye for oss når vi tenker på dem og at de ikke er så langt unna.

Det er det å forstå som ofte er vanskelig, men det er som nevnt i tråden kanskje en grunn til at tiden trengs. Men når en vegg mangler i 'huset' blir man vel utålmodig og tiden kan være relativ i en annen sfære. Jeg sitter ofte å som et barn og ber om at noe må røre seg, for å vise meg at han er der, ingenting har skjedd. Fordi jeg presser? Kanskje det kan være sånn.
Takk for at du tok deg tid! Du ga meg nye tanker rundt dette.
Antall ord: 183

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Pampusse
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 15 Aug 2016 17:26
7
Har takket: 12 ganger
Blitt takket: 12 ganger

Re: Hvordan få kontakt med min venn?

Innlegg av Pampusse »

lightwave skrev:Siden du fikk kontakt med din avdøde mor og opplever din far så kan du også være sikker på at denne vennen din har det bra der han er nå, selvom du ikke får den kontakten du ønsker så kan det jo hende han er der når du tenker på han uten at du vet det, kanskje vi "trekker" til oss de som betydde mye for oss når vi tenker på dem og at de ikke er så langt unna.

Jeg fikk besøk av min avdøde bestemor i en drøm en gang hvor hun kom mot meg i en salgs opplyst tunnel og fortalte at "alt er bare bra", så jeg tror det er noe som fortsetter etter at vi dør.
Jeg forstår at jeg må være mer tålmodig og takk for den lærdommen! Min far kom hjem til meg første gang noen få timer etter sin død. Jeg var akkurat kommet hjem fra sykehuset hvor jeg var sammen med ham til han døde. Tidlig om morgenen kom jeg hjem. Dusjet og drakk ei halv flaske vin. Jeg visste ikke om noen annen måte å finne litt ro på.Siden jeg hadde vært våken hele natta gikk jeg for å legge meg og da kom han. Kjente lukten hans med en gang han kom! Jeg og han var veldig knyttet til hverandre og det har vært godt for meg å få disse små besøkene. Skulle så gjerne hatt den forbindelsen til min venn. Men jeg skjønner at jeg ikke bare kan få viljen min :D. Så nå skal jeg være tålmodig og så skal jeg oppsøke et sted i naturen som var 'hans'. Tusen takk for disse nyttige svarene, dere har hjulpet meg i sorgen selv om jeg ikke har fått besøk av han enda! :)
Antall ord: 320

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Pampusse
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 15 Aug 2016 17:26
7
Har takket: 12 ganger
Blitt takket: 12 ganger

Re: Hvordan få kontakt med min venn?

Innlegg av Pampusse »

Så har det skjedd! Men jeg vet ikke hvordan jeg skal tolke det. Er det noen her inne med erfaring som kan hjelpe meg å forstå?

I går satt ute på min veranda, været var vakkert og jeg nøt sommeren. Mens jeg sitter der sender jeg tanker til min venn om han kan være så snill å på en eller annen måte kontakte meg.
Min venn var en noe komplisert person, enten likte man han eller så var det helt motsatt. Han hadde blant annet litt lange fingre... Han var også svært religiøs og holdt seg i de frikirkelige miljøene. Det hører med til historien for den som kanskje kan hjelpe meg å forstå.

I kveld satt jeg på nettet å leste aviser, jeg har blokade på popsup og får derfor ikke disse masete reklamene i tide og utide! Men plutselig popet det opp et bilde av presten som ble halshugd i Frankrike i sommer. Først tenkte jeg at det var et godt tegn, han ville fortelle meg om at troen hans var rett eller noe i den stil. Jeg tolket det ihvertfall sånn, men så kom den ekle følelsen med tanke på han som ble halshugd. Om han ville fortelle meg om sin tro og at det var rett, ja så finnes det jo mange prester som ikke har en slik skjebne.
Antall ord: 232

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Hvordan få kontakt med min venn?

Innlegg av jeditrond »

Tror ikke dette var vennen din sitt forsøk på å fortelle deg at religionen hans var riktig :) Det er ingen religioner som har helt rett når det kommer til det åndelige, ingen tar helt feil heller. Det er bare det at de ikke ser hele elefanten.

Og om han skulle fortelle deg at hans tro var rett burde han vel ha valgt noe mer hyggelig å vise deg enn saken om den franske presten som ble halshugd av fanatikere?
Antall ord: 79
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Pampusse
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 15 Aug 2016 17:26
7
Har takket: 12 ganger
Blitt takket: 12 ganger

Re: Hvordan få kontakt med min venn?

Innlegg av Pampusse »

jeditrond skrev:Tror ikke dette var vennen din sitt forsøk på å fortelle deg at religionen hans var riktig :) Det er ingen religioner som har helt rett når det kommer til det åndelige, ingen tar helt feil heller. Det er bare det at de ikke ser hele elefanten.

Og om han skulle fortelle deg at hans tro var rett burde han vel ha valgt noe mer hyggelig å vise deg enn saken om den franske presten som ble halshugd av fanatikere?
Takk for svar! Det med religion er vi enige om, men det var hans tro.
Han kunne ha valgt noe mye mer hyggelig! Vi har mennesker i Norge som representerer den religionen på en hyggeligere måte! Enig! Hadde holdt med Gelius :D.
Men siden den franske presten ble halshugd, forteller han meg at han tok feil?
Jeg har hatt noen rolige dager, ikke tenkt på ham hele tiden. Fått en annen ro uten at noe har skjedd.
Jeg vil gjøre som tidligere nevnt i tråden, vente. Gi det hele tid. Det skal jeg klare :).
Tusen takk jeditrond for dine svar :)
Antall ord: 184

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Hvordan få kontakt med min venn?

Innlegg av jeditrond »

Pampusse skrev:Takk for svar! Det med religion er vi enige om, men det var hans tro.
Han kunne ha valgt noe mye mer hyggelig! Vi har mennesker i Norge som representerer den religionen på en hyggeligere måte! Enig! Hadde holdt med Gelius :D.
Men siden den franske presten ble halshugd, forteller han meg at han tok feil?
Jeg har hatt noen rolige dager, ikke tenkt på ham hele tiden. Fått en annen ro uten at noe har skjedd.
Jeg vil gjøre som tidligere nevnt i tråden, vente. Gi det hele tid. Det skal jeg klare :).
Tusen takk jeditrond for dine svar :)
Har dere ikke noen felles interesse, hobby eller lignende? Det er mer sannsynlig at han vil bruke noe slikt for å bevise at det er ham, eller noe personlig du forbinder med ham, lukt av aftershave eller lignende f.eks. :)
Antall ord: 144
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: Hvordan få kontakt med min venn?

Innlegg av lightwave »

Ja han vil nok bruke noe du kjenner igjen som jeditrond nevner og jeg tror ikke noe vil skje hvis du venter på tegn, men at noe kan dukke opp når du minst aner det.
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Pampusse
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 15 Aug 2016 17:26
7
Har takket: 12 ganger
Blitt takket: 12 ganger

Re: Hvordan få kontakt med min venn?

Innlegg av Pampusse »

jeditrond skrev:
Pampusse skrev:Takk for svar! Det med religion er vi enige om, men det var hans tro.
Han kunne ha valgt noe mye mer hyggelig! Vi har mennesker i Norge som representerer den religionen på en hyggeligere måte! Enig! Hadde holdt med Gelius :D.
Men siden den franske presten ble halshugd, forteller han meg at han tok feil?
Jeg har hatt noen rolige dager, ikke tenkt på ham hele tiden. Fått en annen ro uten at noe har skjedd.
Jeg vil gjøre som tidligere nevnt i tråden, vente. Gi det hele tid. Det skal jeg klare :).
Tusen takk jeditrond for dine svar :)
Har dere ikke noen felles interesse, hobby eller lignende? Det er mer sannsynlig at han vil bruke noe slikt for å bevise at det er ham, eller noe personlig du forbinder med ham, lukt av aftershave eller lignende f.eks. :)
Jo, vi hadde en felles hobby og vi hadde respekten for naturen tilfelles, derfor mitt behov for å oppsøke et sted han var mye. Jeg dro ditt i går formiddag, men fikk ingenting ut av det enn en fin tur :). Ikke har jeg kjent lukten av ham heller. Jeg er kanskje utålmodig som nevnt over her.
Antall ord: 204

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Pampusse
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 15 Aug 2016 17:26
7
Har takket: 12 ganger
Blitt takket: 12 ganger

Re: Hvordan få kontakt med min venn?

Innlegg av Pampusse »

lightwave skrev:Ja han vil nok bruke noe du kjenner igjen som jeditrond nevner og jeg tror ikke noe vil skje hvis du venter på tegn, men at noe kan dukke opp når du minst aner det.
Skjønner at jeg må være mer tålmodig!
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Hvordan få kontakt med min venn?

Innlegg av jeditrond »

Pampusse skrev:
lightwave skrev:Ja han vil nok bruke noe du kjenner igjen som jeditrond nevner og jeg tror ikke noe vil skje hvis du venter på tegn, men at noe kan dukke opp når du minst aner det.
Skjønner at jeg må være mer tålmodig!
Lykke til :)
Antall ord: 52
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links