Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserNostradamus effekten (History)

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Nostradamus effekten (History)

Innlegg av Morris »

Villedende anmerkninger i link
En bør være kritisk til tilføyelser av årstall som vist til denne linken:
https://www.translatetheweb.com/?from=e ... amus2.html

- hvor noen faller for fristelsen for å tolke ut av tiden selv:

For før krigen slutter [det tjuende] århundre og i sine siste stadier [1975-99] vil det holde århundret under sin svaie. (7. avsnitt nedenfra)
Beklagelig vis ser ikke skribenten at tallene i parantes ikke samsvarer med neste avsnitt: Dette vil være etter himmelens synlige dom, før vi når tusenårsriket som skal fullføre alle (alt).I den åttende sfære....

De to siste linkene (av O. Vincent) har korrekte opplysninger i P72-73 (ennå hvor vi stadig er i det syvende tall av tusen som fullender det hele, i det vi nærmer oss det åttende (åttende årtusen)
Man vil ikke fortsatt være i det 20. århundre som mange påstår - så bare glem det!
Riktig nok finner man fortellingene om dette temaet i Jes.24 (den store omveltningen) og en kan se hvor man har tatt inspirasjonen til dette ifra, men å overføre slikt til vår tid er som å spå gruten i kaffekoppen.
Antall ord: 201

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Nostradamus effekten (History)

Innlegg av Morris »

Så hva skjer i Israel nå i disse dager? Ikke noe mer enn forventet, det kjempes om landrettigheter. Resten av historien finnes hos Jes.5. Den kalles for sangen om Herrens vingård. Det er ikke til å misforstå hvordan det vil ende. V8 er nokså klar, det samme er v7, så der er jo klart at noen tar seg til rette og ikke eier skrupler for å få det de er ute etter. Derfor vil det gå slik Jesaias videre beretter. Også berettet ovenfor her i tråden (jaget ut for å kjempe en langvarig kamp)
https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... =7&t=27571
Eller se Jes.5.8: Ve dem som legger hus til hus og føyer åker til åker helt til det ikke er plass igjen og dere er de eneste som er bosatt i landet!
Det går verop om dette i Mika 2.(v7 hva sier du Jakobs hus/ Israel) v9 Kvinnene i folket mitt driver dere bort fra hjemmene de var glad i. Dere har for alltid tatt min ære fra småbarna hennes.10 Stå opp og gå! For dette er ikke noe hvilested.
Fordi det er urent, skal det ødelegges, og ødeleggelsen er voldsom.

Jeg mener ikke at det dette skjer nå, men når den siste plass til det palestinske folk er tatt? Men man har ingen garantier, om man leser Jes.5.13 Derfor skal folket mitt dra i eksil før de vet av det... Men Esek.17. har bekymringsmeldinger omkring dette, så det er en utvikling over tid.
Antall ord: 260

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Nostradamus effekten (History)

Innlegg av Morris »

Svar til meg selv angående hendelseshorisonten ovenfor
Vil i denne anledning minne om min andre tråd «Profeten fra Saint-Rémy-de-Provence» hvor det kommer frem en del tall materiale i form av årstall. Der finnes også et vers - C 1.15
som vil dukke opp og som oppgir antall kriger angående konflikten. Dersom man holder en opptelling vil man også kunne følge med på hvor man er hen i tidsregnskapet.
https://no.wikipedia.org/wiki/Liste_ove ... _deltatt_i
Noe lignende finner man også i Bibelen, i Matt.18.21-22 hvor svaret Jesus gir, er ganget med 7, men det har med antall ganger jorden skal renses (Salm.12.7), men antall kriger er lik.
Antall ord: 122

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Nostradamus effekten (History)

Innlegg av Terra »

Kom over denne i dag... Skal si at her er det muligheter...
Blant annet sies det at Putin vil bli tatt av lynet når han er til sjøs...

fNaS4hpPaRc
Antall ord: 31
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Nostradamus effekten (History)

Innlegg av Morris »

Terra skrev: 06 Mai 2022 13:11 Kom over denne i dag... Skal si at her er det muligheter...
Blant annet sies det at Putin vil bli tatt av lynet når han er til sjøs...

fNaS4hpPaRc
Nostradamus er nok ikke ansvarlig for fantasien til de som måtte prøve seg - spådommene er ikke Nostradamus sine. Så jeg tror med stor sikkerhet at ingenting av dette vil inntreffe i 2022 til tross for stor bredde i spådommer som da vil fungere som helgarderinger. :fisking
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Nostradamus effekten (History)

Innlegg av Terra »

Nei, det var jo ganske så fantastisk, var det ikke? Tror heller ikke alt dette hender så snart i alle fall ;-)
Tipper vi er her til neste år også jeg da :kosepus
Antall ord: 31
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Nostradamus effekten (History)

Innlegg av Terra »

Her kommer enda en spådom visstnok fra #Nostradamus og den er for 2023

Nostradamus MOST SHOCKING PREDICTIONS for 2023: Death of Russian President?, Huge Financial Crisis?

wxW0GsMD644
Antall ord: 28
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Nostradamus effekten (History)

Innlegg av Morris »

Terra skrev: 21 Nov 2022 15:03 Her kommer enda en spådom visstnok fra #Nostradamus og den er for 2023
Alle slike teorier kan man jo konstruere av seg selv ved å lese nettavisens mange innlegg? Fra Nostradamus er det i alle fall ikke. :cowboy
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Nostradamus effekten (History)

Innlegg av Terra »

Morris skrev: 21 Nov 2022 22:55
Terra skrev: 21 Nov 2022 15:03 Her kommer enda en spådom visstnok fra #Nostradamus og den er for 2023
Alle slike teorier kan man jo konstruere av seg selv ved å lese nettavisens mange innlegg? Fra Nostradamus er det i alle fall ikke. :cowboy
Uffda. Da er det jammen dårlig gjort av de som har laget denne videoen å late som om det virkelig er fra ham. :davardasom
Antall ord: 74
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Nostradamus effekten (History)

Innlegg av Morris »

Terra skrev: 22 Nov 2022 12:38 Uffda. Da er det jammen dårlig gjort av de som har laget denne videoen å late som om det virkelig er fra ham.
Som sakt så vrimler det mest av uoriginale uttalelser. Husk at Nostradamus skriver i et av brevene sine at han har skrevet profetiene "sammenhengende" fra "nå" og til 3797. Et annet sted at de samsvarer med de hellige skrifter. Ordet "nå" er også hentet fra bibelen (2.Kor.6.2 - den rette/ riktige tid). Man kan godt si at det handler om apokalypsen, men hittil stemmer ingenting av det som er blitt fremstilt som oppfylte profetier av Nostradamus riktige, fordi man driver med kirsebærplukking som ikke har noen sammenheng i sammenhengen. Jeg må bare beklage det, men det er alltid slik når ordet er fritt. Det er kun originaltekstene som har sann informasjon. Det vises det sjeldent til.
Denne videoen sier litt om det hvor det stilles spørsmål om alle mulige hendelser om Nostradamus har nevnt noe om dette? Nei, hans profetier dreier seg i hovedsak til et kontinent, Europa og Frankrike.
https://www.youtube.com/watch?v=GoDqnqDLdcg - den kan oversettes til norsk teksting.
Antall ord: 199

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Nostradamus effekten (History)

Innlegg av Morris »

Denne: https://www.youtube.com/watch?v=GoDqnqDLdcg

Jeg har jo satt meg inn i hva profetien til Nostradamus handler om, men verden vil ikke gjenkjenne det fordi den mener det allerede har skjedd. (1.Kor.1.20-23 verden forkynner dårskap, den forkynner en korsfestet Kristus, men Gud har besluttet å frelse den som tror på denne.) Han skulle fødes av en kvinne ved « Tidens fylde» (Gal.4.4) - Kvinnen er ved andre anledninger beskrevet som en by. ( Gal.4.22-26, Esek.16)

Det er dette budskapet Nostradamus (og bibelen) formidler i overnevnte video: Fra dypet av Europa et lite barn vil bli født av fattige foreldre... han vil med sin tunge vil han forføre en stor tropp. - Ment å skulle referere Hitlers taleevne...

Å nei, dette er nok ikke ment å referere til Hitler, den originale teksten lyder litt annerledes:

Dypest inne fra Europas vesterland (refererer i et annet vers til det dypeste av det Engelske vesterland hvor lederen over den Britiske øy befinner seg) vil det bli født et barn av fattige folk. Han vil med sin tunge føre en stor «skare» med seg. Hans ry vil vokse mer i østens rike. (= Matt.2.2 vi så hans stjerne i Østen...)

Når det gjelder lederen over den Britiske øy vises det til enda et nytt vers i denne sammenhengen; Londons leder i kraft av Amerikas rike (som er dypest i vestens rike). Skottlands Øy vil gjøre det verre for deg i frostperioden, de vil som konge tilbakegi (?) en så falsk antikrist som vil sette dem alle inn i kamptummelen...

Ja, så feil kan man altså ta med feil i oversettelsesgrunnlaget at man bare produserer teoretiske feil. Nostradamus gir også inntrykk av at Etter at de Britiske øyer er blitt frie, har Vesten gjenkjent Ham passere forneden (Heb.2.7... en kort tid har du stilt ham lavere enn englene...) og deretter foroven. (Et annet vers viser til en mengde tårer (gråt) ved foroven, forneden, fra nederst til det høyeste vises det alt for liten tillit.

(Matt.8.12 Men rikets barn skal kastes ut i mørket utenfor, der de gråter og skjærer tenner. / De er det gode kornet Matt.13.38)

Dette er det profeten formidler, egentlig i Q 1.4, 1.5
Over hele verden vil det skapes en monark som ikke lengre vil være i live og i fred. Da vil fiskebåten gå til grunne, styrt til sin største ødeleggelse.

De vil bli jaget ut for å føre langvarig kamp, landet over blir de kraftigste pint. Lite sted og stad vil få større motstandskamp. Carcasonne og Narbonne vil få hjertene satt på prøve. (steder i Frankrike)

Kanskje er dette til nytte for å se profetiene i et nytt og annet lys når man ser at profetiene har sammenhenger? Esek.17.1-24 kan på en måte gi et lite hint om nettopp det jeg har skissert her.
Antall ord: 499

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Nostradamus effekten (History)

Innlegg av Morris »

Jeg har samlet all tall informasjon fra profetens oppgitte årstall opplysninger, og satt disse opp i en rekkefølge for perioden som profetiene hans strekker seg fra, fra år 1557, til og med år 3797. Begynnelse av profetiene vil ikke være identisk med profetens undertegnelses år etter vår kalender, i og med at profeten nevner at hans profetier vil være oppfylt et stykke inn i det 7. årtusen er inntrådt (Q 1.48) – Og så nevner han i Q 10.74 at ved utløpet av det store 7. tall (årtusen/ ved overgangen fra det 7. til det 8.) dukker det opp store hekatomb øyne opp, ikke langt fra det tusenårige riket. (refr. Åp.20) - Hva dette er for noe er ikke godt å vite, men sannsynlig en fremtidig vitenskap.

Ut fra disse opplysningene finner jeg ut at det er en 2240 år lang profetitid som slutter etter overgangen inn i det 7. årtusen.
Siden Bibelen nevner at månen ble skapt for å vise tidene, mener jeg at det er denne som er mest brukt i profetisk øyemed.

Da er begynnelsen av profetiene i denne tråden år 1557, men denne kalenderen nærmer seg 580 år etter vår gregorianske kalender, slik at profetiene starter ikke før i år 2137, pussig nok.
Plusser man på 2240 år til jødenes år 5898 er man kommet godt inn i det 7. årtusen, eller den 7. dag som skriften bruker om denne tiden som regnes i tusen år for en Guds dag.

Det er i det 16. århundre som også er betegnet med et nytt århundre som skaper en ny allianse. En Marki verdighet blir anbrakt i jollen. Den sterkeste av de to vil vinne, også nevnt som yngst mot eldst, ung mot gammel. En hertug, en konge, Firenze's galei - havn i Marseille – jomfru i Frankrike... (Q 11.1)

Årstallopplysninger foregår flere ganger i versetekstene. som eksempel Q 6.2: I ca år 580 (en avkorting for år 1580 / + 580 år for vår tid) vil man avvente det meget merkelige århundre. (1600 – 1700) Q 11.26/43/44 Frankrike lindrer den store stad. (1606)

Q 6.54: Ved daggry, når hanen galer andre gang kommer de fra Tunis, fra Fes og fra Bajaja, kongen av Marokko er tatt til fange av araberne i år 1607 innenfor liturgien.
Q 1.49 ... de fra Østen vil ved månens kraft i år 1700 foreta store bortførtføringer idet de underkaster seg nesten hele det nordlige hjørne.
Antall ord: 424

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Nostradamus effekten (History)

Innlegg av Morris »

Jeg vil også veldig gjerne sitere litt av Nostradamus «fortale» til sin sønn angående sine profetier... Det vil også hjelpe oss litt om i hvilken tid han har valgt å vektlegge profetiene i.

Del 8 av «Fortalen»
Jeg har i lang tid og flere ganger og langt forut for sin tid forutsagt hva som senere vil skje, enda på bestemte steder hvor jeg også har opplyst om dette, og at det skjer ved en guddommelig kraft og inspirasjon og andre lykkelige og ulykkelige begivenheter og som er blitt forutsagt med fremskyndet hastighet som senere er inntruffet i verdens klimaer. Jeg har dog villet tiet og derved latt det ligge, ikke alene kun for nåtiden, men mest for den største del av fremtiden på grunn av det skadelige ved å skrive om dette, ettersom regjeringene, sektene og religionene vil endres så motsatt, også diametralt i forhold til det. Det er slik at hvis jeg skulle berette hvorledes fremtiden vil bli, ville de som hører til regjeringer, religiøse sekter, og tro, finne det så lite sannsynlig at det vil fremstå som fantasi i deres ører, og de vil komme til å fordømme det som de i kommende århundrer må erkjenne har vært tidligere sett og oppfattet.
Antall ord: 209

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Nostradamus effekten (History)

Innlegg av Morris »

Dette er listen jeg har satt opp for beregning av de profetiske versene etter det som synes å være tilpasset «månekalenderen» som nærmer seg 580 års etterslep på den Gregorianske, og som dermed må legges til profetienes oppgitte årstall.

M G Kilde (P = Brev til Cæcar/ P= Brev til Henry / Q = Kapitel + vers)

1557 - 2137 E9 – P48/49 Profetistart for 2240 år (?)
580/1580 - 2160 Q 6.2/2.10 10 års ventetid for et merkelig århundre
Maskernes og deres ensomme stat/ tilstand
1585 - 2165 E9 Hendelse knyttet til år 1606
600/1600 – 2180 Q 6.2/Q 11.1-92 Varighet 100 år til år 1700/ 3 himler er vitner
604/1604 - 2184 Q 11.11 Et landområde oversvømmes 2 ganger
605/1605 - 2185 Q 11.12-18 erobring, sjøuhyre, brannstifter
1606 - 2186 E6 Eventyreren overraskes av galle i egg
606/1606 - 2186 Q 11.13-35 Fønix periode (605+5+21+39 – til 680)
1607 - 2187 Q 6.54/ 8.71 Opphavsmann for ulykker får regjeringsmakt
608/1608 - 2188 Q 11.29/ 10.86 Griffen klargjører seg (kongen av Europa)
1609 - 2189 Q 11.25/28 Påske i fastetiden
1610 - 2190 Q 11.26/42/44 Frankrike lindrer den store staden
615/1615 - 2195 Q 11.38/53 1. periode: Enten 615 eller 19, sykdom
En 5. fyrste, udødelig navn på foten av korset
-
617/1617 - 2197 Q 11.19/54 Brannstifterens vrede, hat og misunnelse har
----- lenge ligget skjult under oljetreet
619/1619 - 2199 Q 11.38 Dyrtiden er ankommet
620/1620 - 2200 Q 11.34 2. periode, jern som bringer livsfare
628/1628 - 2208 Q 11.24 Stor sykdom for Merkur, jernet gir hans grav
641/1641 - 2221 Q 11.53 3. periode med ild og vann
670/1670 - 2250 Q 11.53 Inntil 670 er (det?) Fønix bolig
683/1683 - 2263 Q 5.92/6.2 17 års beleiring før endring foretas i år 700
700/1700 - 2280 Q 1.49 Østen foretar store bortføringer
1720 - 2300 Q 11.27 Karfunkelalderen/ Grunnmuralderen
1727 - 2307 Q 3.77 Kongen av Persia tas til fange av Egypt
1734 - 2314 P59 Jorden legges brakk like lenge den har vært dyrket
1792 - 2372 E86 Begynnelsen på noe varig
1999 - 2579 Q 10.72 Fra himmelen en redselskonge som
gjenoppliver
3797 - 4377 P48 Profetiens slutt fra år 1557 til år 3797

Allikevel antyder Q 10.74 en tusenårig alder mot slutten av det 7. årtusen.
Q 1.48 er kanskje av avgjørende betydning og lyder slik:

Etter at det er gått 20 år av Månens styre, vil en annen sitte inne med dens/sitt monarki (i/til?) syv tusen år. Da så Solen (et bilde på Jesus) overtar dens trette liv. Da vil min profeti gå i oppfyllelse. (Åp.12.1-5)
Antall ord: 481

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Nostradamus effekten (History)

Innlegg av Morris »

Hmmm... Trodde det siste innlegget ble slettet da jeg trykket på sletteknappen da det ikke ble slik jeg stilte det opp etter jeg limte det inn. Men en får jo noe ut av dette likevel, den første kolonnen (M) står for månekalender, og G for den Gregorianske. Jeg hadde mellomrom på kolonnene, men det ble borte da jeg limte det inn.
Her er en link til et komplett sett med profetier, men utgaven er nok ikke fra originalversjonen, tror ikke den finnes på nettet. Men hvis noen vil ha riktig ordlyd, kan jeg ordne det. Skriv ned Quatrain og vers nr. (Eks.: Q 2.10)
Denne utgaven ser ikke så ille ut, men noe tekst kan være annerledes uten at jeg har sjekket godt nok.
https://www.sacred-texts.com/nos/mrg/index.htm / jeg får opp norsk tekst på denne ved å klikke på oversettelse.
Antall ord: 151

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links