Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserSumma summarum

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Summa summarum

Innlegg av Morris »

Noen ettertanker om opplysningsforhold, gitt i snev av et knippe sammenhengsforekomster som gir mening til Skriftsteder?
Dette går ikke inn under religion, men heller inn under profetier?
Her er noen viktige opplysninger

1 Det er velkjent at vår Herre stammer fra Juda (Heb,7.14)

2 Jesus er kjent under navnet «Løven av Juda» = Davids rotskudd (Åp.5.5 = 22.16) Navnet i seg selv oppstår under betydning av frelser/ redningsmann (Matt.1.21/Rom.11.26)

3 Rotskuddet har fått meningen: ætt (Åp.22.16) = Abrahams ætt (Heb.2.14-16) Som også betyr Jesus (Gal.3.16)

4 Men Judas førstefødte (Er) var ond og Gud lot ham dø (1.Mos.38.7)

5 Moses i disputt med Gud på fjellet «**» (Guds fjell).

Moses spør Gud om hvem han er: Hvem er jeg? Kan jeg gå til farao og føre israelittene ut av Egypt? Gud svarer: Jeg vil være med deg. Dette skal du ha til tegn på at det er jeg som har sendt deg: Når du har ført folket ditt ut av Egypt skal dere tjene meg på dette fjellet. Da sier Moses til Gud: Sett at jeg går til israelittene og sier til dem: Deres fedres Gud har sendt meg til dere, og de så spør meg: Hva er hans navn? Hva skal jeg svare dem?

Gud svarer Moses: «Jeg er den jeg er» Og sa videre: Slik skal du svare israelittene: «Jeg er (Er) har sendt meg til dere.» Og fortsatte: «Du skal si til israelittene: Herren, fedrenes Gud, Abrahams Gud, Isaks Gud og Jakobs Gud, har sendt meg til dere. Dette er mitt navn til evig tid, dette skal jeg kalles fra slekt til slekt. (2.Mos.3.9-15
Så... navnet «Er» er oppstått å også være Guds varemerke i fra ættens førstefødte fordi ondskapen blir slettet ut gjennom siste ledd (Jesus sier bokstavelig at han er den først (Er) og den siste (Messias)

6 Også Jesus bruker samme ordlyd som Gud: Da sa Jesus til dem: «Når dere har løftet Menneskesønnen opp, skal dere forstå at «Jeg er» og at jeg ikke gjør noe av meg selv, men sier det som Far har lært meg.(Joh.8.28) Far og sønn, se 1.Mos.43.8 Da sa Juda til sin far Israel...

7 Måten Menneskesønnen løftes opp på: Og slik Moses løftet opp slangen i ørkenen, slik må Menneskesønnen bli løftet opp. (Joh.3.14)

8 Slangen er identifisert mange steder og som ovenfor en sammenligning med menneskesønnen. - Som i Noahs dager, slik skal det være når Menneskesønnen kommer - de skjønte ingenting før flommen kom og tok dem alle. Slik skal det være når Menneskesønnen kommer. (Matt.24.37-39) Han sammenlignes her som en tyv som kommer for å ta freden fra jorden; Så våk da! For dere vet ikke hvilken dag deres Herre kommer. Men det skal dere vite: Dersom husherren visste når på natten tyven kom, ville han våke og ikke la ham bryte seg inn i huset. (Matt.24.
42-43)

9 Tyvens tegn = slangen: Krig i himmelen: Den store dragen ble kastet ned, den gamle slangen, han som kalles djevelen og Satan og som forfører hele verden. Han ble kastet ned på jorden, og englene hans ble kastet ned sammen med ham. (Himmelen må være underforstått Luk.9.51) Se også Beelsebul i Matt.10.23-25)> v16:Jeg sender dere ut som sauer blant ulver. Vær kloke som slanger og troskyldige som duer!

10 Harmageddon: Den sjette engelen tømte sin skål i den store elven Eufrat. Vannet i den tørket bort, så det kunne ryddes vei for kongene fra Østen. Og jeg så at det ut fra dragens og dyrets og den falske profetens munn kom tre urene ånder som lignet frosker. Dette er demoniske ånder som gjør underfulle tegn, og de drar ut til kongene i hele verden for å samle dem til krigen på Guds, Den allmektiges store dag.
«Se, jeg kommer som en tyv. Salig er den som våker og tar vare på sine klær, så han ikke må gå naken og vise sin skam.» –

11 Skammen fjernes i innrømmelser og overtredelser: Den som ikke går inn til saueflokken gjennom porten, men klatrer over et annet sted, han er en tyv og en røver. Men den som kommer inn gjennom porten, er gjeter for sauene. Portvokteren åpner for ham, og sauene hører stemmen hans. Han kaller sine egne sauer ved navn og fører dem ut. Og når han har fått ut alle sine, går han foran dem, og sauene følger ham, for de kjenner stemmen hans. Men en fremmed følger de ikke. De flykter fra ham fordi de ikke kjenner den fremmedes stemme.» Denne lignelsen fortalte Jesus, men de skjønte ikke hva han mente. - Men det er det som skjer i punkt 10 det siktes til?

12 Port og ikke tyv: Videre innrømmer Jesus senere, at å være en tyv var ingen god ide: Jesus: «Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Jeg er porten inn til sauene. Alle de som er kommet før meg, er tyver og røvere, men sauene har ikke hørt på dem. Jeg er porten. Den som går inn gjennom meg, skal bli frelst og fritt gå inn og ut og finne beite.Tyven kommer bare for å stjele, drepe og ødelegge. Jeg er kommet for at dere skal ha liv og overflod. (Sauene = Israel i Matt.15.24) – (Joh.10.1-10)

13 Beskjeden er klar, først kommer menneskesønnen og sørger for å få sine rettigheter i form av hærer som sendes ut.(Dan.11.31 vanhelliger helligdommen) og de som synder mot pakten gjøres til hedninger ved glatte ord...men de av folket som kjenner sin Gud, skal stå fast og holde ut. (De vil forstå tekstene i de hellige skrifter som profeterer om dette.)

14 Denne kongen er en forferdelig konge, omtalt i Dan.11.28-32, og 2.Tess.2.3-4, vers 4: Han står imot og opphøyer seg over alt som kalles gud og helligdom. Ja, han tar sete i Guds tempel og utroper seg selv til gud.

15 Skriften forteller at Gud straffer barn (etterkommere av ætten) i andre og fjerde ledd for fedrenes synder når de hater ham. Men han er også en nidkjær Gud som viser kjærlighet i tusen slektsledd (35 000 år) mot de som elsker ham og holder hans bud. -

Her signaliseres det at det er problemer med ættens gjenstridighet, men at det også reises opp en ætt som gjør alle tilfreds. (2.Mos.20.3-6)

16 Jesaja går så langt at han sier: Jeg ble funnet av dem som ikke søkte meg, og åpenbarte meg for dem som ikke spurte etter meg. Men om Israel sier han: Hele dagen rakte jeg hendene ut mot et ulydig og gjenstridig folk. (Rom.10.20-21)

Altså står denne kampen egentlig mellom Juda og Israel til the bitter end, det er profetert om så det holder.
Antall ord: 1235

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links