• Aktive Tema  Bakover Forover Stopp Auto

VestfoldVestfold

Moderatorer: Asbjørn, mod_spøkeguiden

Forumregler
Innlegg som omhandler private eiendommer vil ikke taes med. Eiendommer som er i firma eller offentlig eie vil bli offentliggjort.
Klager på innlegg sendes til ADMIN.
Den som lager et innlegg står selv ansvarlig for innhold.
Dersom innlegget er "uleselig" grunnet sms-språk osv, vil det bli slettet.
Spøkeguiden
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg i tema: 1

#385834 Vestfold

Legg inn av Spøkeguiden » 12 jan 2009 00:11

Idefagskolen Tønsberg
På skolen går det igjen en gamme dame som har dødd på skolen. Hun vandrer rundt i gangene med en skurefille og mopp.

Lier mentalsykehus
Et nedlagt mentalsykehus som det sies atte pasienter går igjen i byggningene, stedet er forbudt og gå inn på pga rasfare i gamle byggninger men mange ungdommer bryter seg inn på spøkelsesjakt, det er mange byggninger A-J, fordelt på et STOR område på Lier/Dikemark.
( Red anm : Det er ulovlig å gå inn på området uten eiers tilltelse ! )

Borrehaugene
Vistnok mye energier der blant de gamle vikinghaugene..
meditert der selv og man får en deilig ro.. mens stjerneplassen er vist ikke helt god.. det gror ikke så godt der..
snuppedilla

Citadell øya, Stavern
Det sies at det spøker på Citadell øya i Stavern, at en av Tordenskjolds elskere druknet seg selv der, det er mange som sier de har opplevd skumle ting der, men aldri har jeg opplevd no der.
Leven

Knattholmen - Sandefjord

Spøker flere plasser her. En tysk soldat hang set i et tre uttafor den store festsalen der under 2. verdens krig. Grunnlegger'n for leirstedet går igjen i den gammle hytta, og en tysker er begravd under en hytte som heter kløfta. Står i hjørnet å ser på deg mens du sover
wickedmaggot

Trudvang Gjestegaard
Her går det igjen en liten jente som døde der i en brann.. Mange paranomale ting gar skjedd der.. Sjøl opplevd en del ting der.
Saftig

Sande Prestegård
Her skal det gå igjen en prest kledd i brunt i annen etasje. Det sies at han hang seg fordi at han nektet å konfirmere en gutt. Gutten ble så fra seg, at han begikk selvmord. Dette førte igjen til at presten også begikk selvmord.
Egon Spengler

trudevang gjestegård igjenn
det var også en stall her føritiden hvor en av stallguttene misshandlet og drepte barn, derfor man kan høre barnehyl, og i en brann for ca 100 år siden var det mange som brannt inne, det er spessielt jenter som opplever ting her av en eller annen grunn, det skjer ting kun i den ene delen av gjestegaarden, altså den gamle, tilbygget har kommet i ettertid.
annatherese

jesus bukta
det sies at det har vært paranormale hendelser i jesusbukta ute på løvøya.
2 personer skal ha hengt seg i et stort tre der.
Creepy

Bikkjeholet, Kaupang
På Bikkjeholet på Kaupang er det en del båt-graver fra vikingtiden. Det sies at noen av vikingene går igjen der. Har selv opplevd noen litt rare ting der.
Veb

Eìdene senter på Tjøme
Der går det igjen en dame i hovedbygningen
jaddabla

club hotell tønsberg
det går igjenn en monk der det sies at han drepte noen og måtte sone evigheten der eller att han leter etter svar på et han ikke fikk svar på i det tidligere liv
alexander

"Ebbestadheksa" ved Ebbestadvannet i Svelvik
Historien er at "heksa" bodde i ett lite skur oppe ved ebbestadvannet, sammen med sine mange barn. Tror det var sånn at de frøs i hjel en vinter det var kaldt. Hun skal visst kommende løpende mot deg på stien opp til vannet.
LindaChanett

Borre Kirke, ved Borrehaugene
Gammel dame som sitter å ser ned på grava til barna sine. Er oppdaget på bilder tatt der.

Katrine borg
Både en jente og en mann skal ha hengt seg i dette huset. Det sies at man kan se en jente i hvitt i tårnet på natta og dag tid.
prkolding

Bæravar Stokke
På et jorde ved Bærvar i Stokke skal man kunne se en samling "gjenferd" . De skal ha munke lignende kapper på seg. Er blitt observert av mange.

Eikelund - Holmestrand
På et jorde/skogkant øst for fabrikken FIBO. Er observert (en høstkveld) en skikkelse som "svever" over jordet i ganske høy fart, en strekning på ca. 300 meter. Dette skjedde etter at jordet var pløyd og plogfurene var dype. Vet at det skjedde endel ting i dette området under 2. verdenskrig. Tyskerne hadde leir i området og bedrev øvelsesskyting i ei dump rett ved dette jordet.
Fecker

brunla og leieren i stavern...
på brunla skjer mange ting , folk som var der går igjen og det sies at engang var det en liten gutt og søstra som lekte i under brua og gutten datt oppi men jenta hoppet uti og reddet han og druknet selv og hun er sett ved brua. Ved leieren blir ting flyttet og og dører lukket.

Sande Gamle Prestegård
Presten som går igjen her heter Hans Daniel Hammer, og som riktig beskrevet her før tok han sitt eget liv etter å ha nektet en konfirmant konfirmasjon. Konfirmanten druktnet seg i Sandeelva som renner rett bak kirken.
Det går mange historier om "Den Brune Mann" som han heter på folkemunnet. Jeg vil gjenngi to her.
(Disse historiene er fra nyere tid, etter at det ble bygget nytt hus til bygdas prest. Den gamle prestegården var i kommunens eie og ble leid ut til selskaper.)
I prestgårdens første etasje, er det to stuer. En jul ble det i den ene stuen pyntet ett stort juletre, til et juleselskap. Men da leietagerene kom morgenen etter, var treet flyttet og pyntet i den andre stuen. Ingen andre enn de som leide prestegården hadde tilgang til nøkkler.
En av bygdas forreninger fikk låne parkeringsplass til en av sine biler under låvebrua på prestegården. Sent en vinterkveld parkerte en av forreningens medlemmer bilen. Bilen ble parkert med kjettinger på, pga av været, og fordi han skulle ut med bilen tidlig dagen etter. Det fantes bare ett sett med nøkler til bilen, og disse tok han med seg hjem.
Neste morgen da bilen skulle hentes, var kjettingene tatt av og lagt pent inn i bilen, men det var ingen spor i snøen rundt bilen.
Tjorven

brydeslottet sandefjord

kjent sagn at gamle bryde hang seg i tårnet etter og ha drept sine barn og kone og lagt dem i ganger han hadde gravd nedover mot sentrum.. lysene slår seg på når ingen er der osv

Den lille broa på Holm, Kvelde ved det gamle gravfeltet

To menn står på venstre side av brua (når man kommer fra Kvelde) og slåss. Han ene holder en lykt og han andre blir konstant dyttet over brua. Scenen holder på hele tida, han dette aldri utti elva, men virker svak og gammel.
elm

Bergene Gravfelt
På dette stedet er det garantert aktivitet. Man kan høre at det går en eller to personer i grasset på den andre siden av elva hvis man står på veien.. det er blitt hørt og har selv hørt at det bråker der. akkurat som om noen slår på noen jernbolter eller noe.. det bor ikke folk i område og de nermeste naboene vet at noe skjer der. det er en bro som det er mye aktivitet ved. noe må ha skjedd der...

Gamle Berger Kafé
Her spøker det. Folk har hørt og sett uforklarlige ting her. Skygger på veggene, gåing i trappa når det ikke er andre i huset ol.

Trudvang Gjestegaard, Larvik
Ser noen har skrevet om den lille jenta.
Jeg var der i et bryllup og gikk ut i hagen for å få litt luft, og både jeg og min samboer så den unge gutten med de onde, blå øynene. Jeg liker ikke å være på Trudvang, er ukomfortabel og alltid kald.
Ajna

Trudeang Gjestegaard
Det er ikke bare en gutt og ei jente som spøker der.
Før så var det ett barnehjem der som brant, mange barn og voksne ble drept, bl.a en pedofil. Den pedofile mannen går igjen inne på ett spessielt rom, tror det var rom 4, men er ikke helt sikker. Og i nedi kjelleren så er det en mann som har hengt seg som går igjen. Jeg tror det er han som pleier å skru på musikken der nede. Også er det mange barn som sitter i trappene og løper oppe i andre etasje.
En dag som jeg jobba der, skulle jeg dekke å til koltbord, da syns jeg at jeg så noen som løp opp trappene, jeg skvatt skikkelig.
mvh, tidligere ansatt på Trudevang Gjestegaard !
Antall ord: 1415

Link:
BBcode:
HTML:
Skjul innleggs linker
Vis innleggs linker

Ønsker du din egen nettside ?
Gjest

#389927 Re: Vestfold

Legg inn av Gjest » 30 jan 2009 17:30

Bærvar Stokke
På et jorde ved Bærvar i Stokke skal man kunne se en samling "gjenferd" . De skal ha munke lignende kapper på seg. Er blitt observert av mange.

Dette er ikke sant. Er datter til en av eierne av de mange jordene.
Jeg og 2 av veninnene mine døgna i et telt å vi hadde vær vår vakt og skulle se om dette var sant,men det var det ikke.
Men de munkelignende gjenfærdene holder til i skogen oppenfor jordene, der har iallefall min farfar sett dem :mozilla_wink:
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Skjul innleggs linker
Vis innleggs linker

Brukeravatar
vidarjak
Nybegynner
Nybegynner
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Sted: Kodal

#392430 Re: Vestfold

Legg inn av vidarjak » 09 feb 2009 13:13

Gjest skrev:Bærvar Stokke

Dette er ikke sant. Er datter til en av eierne av de mange jordene.
Jeg og 2 av veninnene mine døgna i et telt å vi hadde vær vår vakt og skulle se om dette var sant,men det var det ikke.
Men de munkelignende gjenfærdene holder til i skogen oppenfor jordene, der har iallefall min farfar sett dem :mozilla_wink:
Nå må vi huske på det at sålenge det ikke er vann i veien kan ett gjenferd/energi faktisk bevege seg. Mulig dette er et rituale?
Antall ord: 121

Link:
BBcode:
HTML:
Skjul innleggs linker
Vis innleggs linker

jan_m
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg i tema: 2
Sted: hadde jeg vist det så...

#395686 Re: Vestfold

Legg inn av jan_m » 02 mar 2009 12:00

hei dete med borre haugene gjelder spec spellemans haugen ute på jordet har selv hat verksted på preste gården og den eller di som spiller på fella kan spille
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Skjul innleggs linker
Vis innleggs linker

Brukeravatar
Paranomia
Standard bruker
Standard bruker
Kjønn (valgfri): Jente
Sted: Vestfold
Har likt: 3 ganger
Blitt likt: 1 gang
Zodiac:

#412264 Re: Vestfold

Legg inn av Paranomia » 15 jul 2009 13:28

Oseberghaugen må skrives opp. Selv kan jeg ikke noe om det, men har planer om å overnatte der da vi har hørt det spøker der.
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Skjul innleggs linker
Vis innleggs linker

Brukeravatar
Eddie
Nybegynner
Nybegynner
Kjønn (valgfri): Gutt ;D
Zodiac:

#421317 Re: Vestfold

Legg inn av Eddie » 16 okt 2009 00:19

Jeg og en kamerat var og overnattet i et stort hvit hus som er ca. 100 år gammelt ved bjønnesåsen. På kvelden så begge to skygger og jeg så et ansikt rett forran meg når jeg skulle legge meg. Faren til kameraten min bodde i huste før når han var yngre, og han eier det forstatt men han leier det ut. Han hadde hørt at det var en baby som hadde dødd i et rom der og det rommet var blitt murt igjen, men når han gikk der for noen år siden selvom babyen hadde dødd for lenge, lenge side så hørte han baby gråting fra bak veggen. Til å med leierboerne har merka det. En av leieboerne var snille og fredelige når de flytta inn, men etter noen måndter klikka de helt. En annen, var en dame som sa hun hadde møtt moren til faren til kameraten min ( :mozilla_tongue: ) og hu hadde vært død lenge... hun hadde sagt at (leieboeren) kunne bo i huset så lenge hun ville... i kjelleren sier alle som har gått der, at det føles ut som noen ser på deg hele tiden og at det er ekkelt å gå der.. men nå er neste hele huster pusset opp da..
Antall ord: 220

Link:
BBcode:
HTML:
Skjul innleggs linker
Vis innleggs linker

rinor
Nybegynner
Nybegynner

#421469 Re: Vestfold

Legg inn av rinor » 17 okt 2009 13:16

Hei ja, er det noen her inne som har hørt sagnene om Nikoline på Løyøya???
Skal vist nok være en gammel vis dame med navnet Nikoline, som ble brent der ute. For hun ble tatt for å være heks?

Moen som kjenner igjen??

:salute::salute:
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Skjul innleggs linker
Vis innleggs linker

Miranax
Nybegynner
Nybegynner

#427563 Re: Vestfold

Legg inn av Miranax » 12 des 2009 00:40

Soldathjemmet i Stavern, Skråvika

Soldathjemmet er ett litt skummelt sted. Det var bygd av tyskesoldater som "Soldatenheim" som ett sammlingsted for tyske soldater, og hvor fanger ble holdt i kjelleren og noen også pint til døde. Folk går igjen etter denne hendelsen. Senere ble det bygd ett sykehjem for krigsskade, flere folk døde av for dårlig helse og spesielt en vaktmester som ble slått og drept av sine egne. Han er sagt at går igjen i området mot havet, spesielt i vinduene ettersom at han gikk ofte og vasket vinduene nøye. De var som gull for han. Og dermed etter at han var død gikk han igjen i vinduene om kvelden.

Du føler også at det er noe der nede når du går rundt på området.

- Miranax
Antall ord: 141

Link:
BBcode:
HTML:
Skjul innleggs linker
Vis innleggs linker

mer Vestfold

#429093 Re: Vestfold

Legg inn av mer Vestfold » 27 des 2009 21:03

Det spøker flere steder i Tønsberg bla sies det at det spøker på ungdomsklubben i Conradisgt, har selv møtt spøkelse på klubben som bla låser opp dører i den gamle delen av hotellet. Det spøker i Kossegården i Tønsberg en mann som ble glemt i en fengselscelle går igjen der.

Borrehaugene og ikke minst Oseberghaugene er interesante plasser like ved Oseberghaugen ligger ett gammelt felt hvor man bla henrettet folk sies det har selv opplevd endel underlige ting i område.

Agrup gård på Nøtterøy har den gråe damen som på en fest kastet snø på en uanstedig gjest :-)
Antall ord: 114

Link:
BBcode:
HTML:
Skjul innleggs linker
Vis innleggs linker

JOoajoa

#437915 Re: Vestfold

Legg inn av JOoajoa » 11 mar 2010 19:49

Det spøker også på Grorud Gård i Andebu. Har opplevd flere ting der, det har jeg hørt andre også har. Hovedhuset, der man sover på rideleirer er over 200 år gammelt. Har følt at de har tatt på meg og at de har lagd lyder og skrapt på veggene. Creepy!
Antall ord: 54

Link:
BBcode:
HTML:
Skjul innleggs linker
Vis innleggs linker

imsdaler
Nybegynner
Nybegynner

#451041 Re: Vestfold

Legg inn av imsdaler » 25 jun 2010 13:42

Grorud gård: Har selv overnattet der, og ikke merket noe åndelig aktivitet her. Ett veldig koselig sted etter min mening :-)

Agerup gård, nøtterøy: Bor like ved, og har selv gått forbi huset på kveldstid uttalige ganger. Hun, "den grå dame", skal vist gå igjen på ett bestemt dato. Antagelig dødsdatoen hennes. Når sant skal sies, så er Agerup gård en av nøtterøys elste bygninger.
Deler av huset er fra 1650-årene. Jeg har ikke lagt merke til noe som helst her.

Ulvø Gård, nøtterøy: Eksistert siden 1390årene. Det er ikke få historier som går igjen her blandt hestejentene. Den mest utbrette er nok den om Mannen som hengte seg. (men dog - det finnes jo så og si alltid spøkelseshistorier i gamle staller..) Har selv merket at det er noe der, men det er ikke på noen måte "ekkelt" eller "truende". Mer som en som passer på. :-)
Antall ord: 163

Link:
BBcode:
HTML:
Skjul innleggs linker
Vis innleggs linker

Gjest

#459585 Re: Citadell og Trudvang

Legg inn av Gjest » 27 okt 2010 14:43

Citadell øya, Stavern

Jeg har også hørt historien om Tordenskjolds dame som druknet seg på Citadelløya, og har vært der flere ganger (øya er ikke sa stor), uten å ha hverken sett, senset eller luktet noe paranormalt som helst. Vanligvis er det følelsene mine som slår inn først, men for meg er øya "flat", dvs tom for paranormale fenomener.

Men Trudvang derimot..... Jeg har aldri vært inne der, men eksen min bodde slik at hver gang vi gikk til / fra sentrum, passerte vi Trudvang. Til og med flere år før jeg hørte mytene her, fikk jeg en vanvittig isende følelse i hele kroppen, selv på sommeren, hver gang jeg gikk forbi der......

Citadell øya, Stavern
Det sies at det spøker på Citadell øya i Stavern, at en av Tordenskjolds elskere druknet seg selv der, det er mange som sier de har opplevd skumle ting der, men aldri har jeg opplevd no der.
Leven

Trudvang Gjestegaard
Her går det igjen en liten jente som døde der i en brann.. Mange paranomale ting gar skjedd der.. Sjøl opplevd en del ting der.
Saftig

eksa" ved Ebbestadvannet i Svelvik

Historien er at "heksa" bodde i ett lite skur oppe ved ebbestadvannet, sammen med sine mange barn. Tror det var sånn at de frøs i hjel en vinter det var kaldt. Hun skal visst kommende løpende mot deg på stien opp til vannet.
LindaChanett

Trudvang Gjestegaard, Larvik
Ser noen har skrevet om den lille jenta.
Jeg var der i et bryllup og gikk ut i hagen for å få litt luft, og både jeg og min samboer så den unge gutten med de onde, blå øynene. Jeg liker ikke å være på Trudvang, er ukomfortabel og alltid kald.
Ajna

Trudeang Gjestegaard
Det er ikke bare en gutt og ei jente som spøker der.
Før så var det ett barnehjem der som brant, mange barn og voksne ble drept, bl.a en pedofil. Den pedofile mannen går igjen inne på ett spessielt rom, tror det var rom 4, men er ikke helt sikker. Og i nedi kjelleren så er det en mann som har hengt seg som går igjen. Jeg tror det er han som pleier å skru på musikken der nede. Også er det mange barn som sitter i trappene og løper oppe i andre etasje.
En dag som jeg jobba der, skulle jeg dekke å til koltbord, da syns jeg at jeg så noen som løp opp trappene, jeg skvatt skikkelig.
mvh, tidligere ansatt på Trudevang Gjestegaard ![/quote]
Antall ord: 432

Link:
BBcode:
HTML:
Skjul innleggs linker
Vis innleggs linker

Gjest

#526792 - Vestfold

Legg inn av Gjest » 24 sep 2013 17:51

brydeslottet sandefjord
kjent sagn at gamle bryde hang seg i tårnet etter og ha drept sine barn og kone og lagt dem i ganger han hadde gravd nedover mot sentrum.. lysene slår seg på når ingen er der osv

Det er ingen som har blitt drept der, bare en mann og en kvinne som har tatt livet sitt. Har jobbet der selv i mange år da det var disco der og hørt mye rare lyder der! Og lys som har slått seg av og på uten at noen har vært i rommet!!!
Antall ord: 98

Link:
BBcode:
HTML:
Skjul innleggs linker
Vis innleggs linker

jan_m
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg i tema: 2
Sted: hadde jeg vist det så...

#531959 - Vestfold

Legg inn av jan_m » 04 des 2013 00:48

Sande Gamle Prestegård det blå rommet er mere riktig i forhold til det som er sett opp i gjenom presten/komfirmanten skal ha hengt seg i det blå romet, men er også en historie der han drukner i sande elv :)
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Skjul innleggs linker
Vis innleggs linker

TBjourn
Nybegynner
Nybegynner
Blitt likt: 2 ganger

#554984 Re: Vestfold

Legg inn av TBjourn » 30 jun 2017 12:34

(godkjent av admin)

Jeg er journalist i Tønsbergs Blad, og jobber nå med en artikkelserie om
alternative miljøer i Vestfold. I den forbindelse skriver jeg en sak om
ånder og medium, o.l. Jeg har snakket med et medium om åndeverden, ånder og
husrensing. Nå leter vi etter et hus i Vestfold der det oppleves merkelige
ting, hvor vi kan komme og mediumet kan gjennomføre en husrens. Det vil
altså da kunne gjøres gratis, mot at jeg fra Tønsbergs blad er med, og
skriver om det (jeg tror også det vil bli skrevet om i Medium-bladet).

Har dere tips til steder der det kan være ånder i Vestfold? Det bør være
en privat bolig, ikke restaurant, sykehus eller liknende.

Skriv til meg på marikken.wathne@amedia.no, og fortell hva slags bolig du bor i, og hva slags opplevelser du har hatt.

Hilsen Marikken W., Tønsbergs Blad
Antall ord: 157

Link:
BBcode:
HTML:
Skjul innleggs linker
Vis innleggs linker

20 til 23 Juni 2019
#Urtrumman #SjamanistiskForbund #FestivalForHeleFamilien #4Dager #sjamanisme #Rusfritt
Svar

Gå tilbake til «Vestfold»

paranormal.no : Ansvarsfraskrivelse